Mä oon niin ylpeä meidän perheestä
Mulla on aivan ihanat lapset. Joista olen äärimmäisen ylpeä ihan omina itsenään. Kumpikaan ei harrasta mitään erityistä, mutta puuhailemme paljon perheenä kaikenlaista. Molemmat hoitavat koulun mallikkaasti, hyvää keskitasoa ilman paineita. Molemmilla on paljon kavereita ja ovat pidettyjä koulussa sekä aikuisten keskuudessa. Itsevarmoja ja luottavaisia, iloisia lapsia. Materiaa ei ole ylenmäärin, ollaan aika tiukoilla taloudellisesti, mutta meidän kotiin ovat aina kaverit tervetulleita ja paljon käyvvätkin. Olen vaan niin ylpeä meidän ihanasta perheestä. Mistä te olette ylpeitä perheestänne?
Kommentit (110)
oppilas jolla uusi omakotitalo ja kiva perhe ja olen huomannut myös että koulumenestys ei takaa empatiakykyä eikä sosiaalista lahjakkuutta eikä varsinkaan huono koulumenestys sitä estä! Siksipä osaankin omissa lapsissani arvostaa sitä sielun sivistystä enkä niinkään sitä koulumenestystä vaikka lapseni hyvin koulussa pärjääkin. Enemmän olen ylpeä tyttäreni luonteesta kuin kympin kokeesta!
on reilu ja kiva kaveri. Olen myös onnellinen, kun koulu sujuu. Molemmat asiat tärkeitä. Koulutus on tärkeä asia lapselle, jotta lapsi saa ammatin ja pärjää elämässä. Ja sosiaaliset taidot taas tärkeitä, jotta elämässä pärjää noin yleisesti.
että lapsi olisi sosiaalisesti taitavaa laatua. Usein he kyllä ovat hyviä manipuloijia mutta eivät niinkään empaattisia tai lämpimiä ihmisiä aikuisinakaan.
Empaattinen voi olla vitosen tai kympin oppilas.
näin raadollisen tärkeetä vaikka ihan hyvin ovatkin pärjänneet. Erityisen ylpeä muuten olen siitä että he ovat päiväkoti-ikäisistä saakka olleet niitä joiden seuraan kaverit tykkäävät hakeutua koska ovat todella reiluja kavereita eivät puhu paskaa selän takan eivät jätä ketään porukan ulkopuolelle. Siitä saivat kiitosta jo pkssa. Sit on näitä jotka keräävät haaremia ympärilleen kun tykkäävät pomottaa. He tykkäävät simputtaa heikompaa ja olla muiden yläpuolella ja usein ovat juuri näitä keskitasoa paremmin osaavia koululaisia.
että lapsi olisi sosiaalisesti taitavaa laatua. Usein he kyllä ovat hyviä manipuloijia mutta eivät niinkään empaattisia tai lämpimiä ihmisiä aikuisinakaan.
Empaattinen voi olla vitosen tai kympin oppilas.
tosin monille nykyajan vanhemmille se oma statuskin on niin tärkeä että lapsilta vaaditaan samaa. Keskitaso ei kelpaa pitää olla kaikessa parhaimmistoa mieluiten parempi kuin muut. Minusta se opettaa lapselle väärää ajatusmaailmaa. Inhottaisi opettaa omalle lapselle tuollaista suorituskeskeisyyttä.
huono koulumenestys ja sosiaalitukien varassa eläminen periytyy. Kun kotona ei arvosteta yhtään koulutusta ja työtä, vaan odotetaan, että sossu elättää, se asenne siirtyy lapsiinkin ja kierre on valmis. Koulutus on tärkeä, samoin sosiaaliset taidot.
on juuri niitä lukihäiriöisiä luusereita, jotka jaksaa paasata että menestyjät on mänttejä ja rikkaat ikäviä...
Kaipa se omakin oleminen pitää jollain (typerällä) tavalla oikeuttaa.
miten muita nimitellään ja itseä ja omaa kakaraa korotetaan. Muita nimitellään lukihäiriöisiksi ja muistetaan toki mainita miten itse ollaan niin maan perusteellisen akateemisia ja sivistyneitä :D Sekö on sitä sielun sivistystä mikä yhdistyy hyvään pärjäämiseen?