Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä oon niin ylpeä meidän perheestä

Vierailija
14.08.2011 |

Mulla on aivan ihanat lapset. Joista olen äärimmäisen ylpeä ihan omina itsenään. Kumpikaan ei harrasta mitään erityistä, mutta puuhailemme paljon perheenä kaikenlaista. Molemmat hoitavat koulun mallikkaasti, hyvää keskitasoa ilman paineita. Molemmilla on paljon kavereita ja ovat pidettyjä koulussa sekä aikuisten keskuudessa. Itsevarmoja ja luottavaisia, iloisia lapsia. Materiaa ei ole ylenmäärin, ollaan aika tiukoilla taloudellisesti, mutta meidän kotiin ovat aina kaverit tervetulleita ja paljon käyvvätkin. Olen vaan niin ylpeä meidän ihanasta perheestä. Mistä te olette ylpeitä perheestänne?

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertaakaan kokeisiin, huonoin numero kokeesta 8. Olisin pitänyt itseä tyhmänä, jos olisin saanut 7 kokeesta(etenkin, jos siihen olisi lukenut) Kaipa minä olen sitten poikkeuksellisen älykäs!

Vierailija
82/110 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vanhemmalla palkka nousee tai teidän lapsi saakin jopa kasin kokeesta :D

Pitää vain olla köyhää nöyrää keskikastia. Niin luterilaista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heillä paljon ystäviä ja koulusta tulee kiitosta, kuinka ovat sosiaalisia ja iloisia. Kokeista 9 ja 10. Eivät tee koulun eteen mitään hampaat irvessä puurtamista, se on heille helppoa. Meillä vanhemmilla iso palkka. Olemme onnellisia. Olisimme varmasti myös köyhempinä onnellisia. Minusta koulutus on tärkeää, ja se on hyvinvointivaltion merkki, että koulutusta arvostetaan korkealle. Ammattiin valmistuminen on tärkeää, oli se sitten siivooja tai maisteri. Kaikkia tarvitaan.

Vierailija
84/110 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten menestyksestä ensinnäkin: koulu sujuu heillä keskitasoa paremmin ja se on ihan oikein. Älykkäitä lapsia, jotka ovat saaneet perinnöksi jo isovanhemmiltaan asti sivistymisen tärkeyden. Heillä on kauniit käytöstavat ja sellaista sosiaalista lahjakkuutta, jolla otetaan rakenatava henki haltuun ryhmässä (luokassa). Sisäinen aatemaailma eettinen ja oikeudenmukainen.

Meillä on tavallinen omakotitalo, miehen kanssa taito keskustella ongelmatilanteet läpi. Ei lentele lautasia eikä kirosanoja. Annamme toisillemme tilaa tehdä omia juttuja, mutta rakkaus on tiivistä.

Hyvät välit läheisiin sukulaisiin ja naapureihin, muutama ystäväperhe. Lasten kaverit viihtyvät meillä ja ovat aina tervetulleita.

Elämä tuntuu olevan lähinnä täynnä mahdollisuuksia ja polttamattomia siltoja.

On mukavaa olla nelikymppinen, tasainen ja sinut itsensä kanssa.

Onneksi olkoon ap! Ja muutkin, jotka uskaltavat sanoa, että elämä on mukavaa!

Vierailija
85/110 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittuja mutta vähemmän empatiakykyisiä ja muita huomioon ottavia. Mitä muistan omasta lapsuudestani niin he eivät todellakaan olleet mitenkään empaattisia vaan usein muodostivat oman eliittiporukan ympärilleen ja kilpaa sit nokittiin niitä heikompia...

Vierailija
86/110 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sitä opita kirjoita valitettavasti. Se tulee varhaiskavatuksesta ja perheen sisäisestä ilmapiiristä ja sen huomaa miten joissain uraohjuksien perheissä lapsille on opetettu samat kovat arvot. Materia ja status tärkeimmät viis muista ihmisistä.

Vierailija
87/110 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittuja mutta vähemmän empatiakykyisiä ja muita huomioon ottavia. Mitä muistan omasta lapsuudestani niin he eivät todellakaan olleet mitenkään empaattisia vaan usein muodostivat oman eliittiporukan ympärilleen ja kilpaa sit nokittiin niitä heikompia...

Lähes kaikki priimukset, mitä olen opettanut, ovat olleet empaattisia ja tulleet toimeen hienosti muiden kanssa. Riidanhaastajat taasen ovat olleet luokan häiriköitä, joilta koulu on mennyt penkin alle.

15 v. opettajana

Vierailija
88/110 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vähemmän hyviä osoittamaan empatiaa. Useinkin ovat melko itsekkäitä omaan napaan tuijottajia...näin ainakin omassa lapsuudessani ja nuoruudessani lähes poikkeuksetta. Ehkä se opena 15v toiminut ei vaan näe asiaa samalta kantilta ei siis näe sitä mitä siellä tunnin ulkopuolella sosiaalisissa suhteissa tapahtuu. Opettajat ovat useinkin sen suhteen aika sokeita.

Vierailija
89/110 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on juuri niitä lukihäiriöisiä luusereita, jotka jaksaa paasata että menestyjät on mänttejä ja rikkaat ikäviä...

Kaipa se omakin oleminen pitää jollain (typerällä) tavalla oikeuttaa.

Vierailija
90/110 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olivat muutenkin kilttejä ja ystävällisiä muille. Minäpä en olekaan kateellinen toisten koulumenestyksestä. Moni 7 tyyppi oli kateellinen ja siksi mollasi niitä, joilla koulu sujui, ja haukkuivat. Itse olin 7 tyyppi, mutta koska en ole kateuteen taipuvainen, en näitä priimuksia haukkunut. Yksi heistä(ala-asteen ajoilta) on vieläkin hyvä ystäväni. Mitä fiksuin, empaattisin ja lempein.

Vierailija
91/110 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tyttö joka tulee isosta perheestä. Tytöltä sujuu ihan kaikki ja on kovin urheilullinen mutta ei osaa suuresta perheestäkään huolimatta olla muiden kanssa. Ei osallistu kuin harvojen ja valittujen kanssa ja on muutenkin kovin etäinen ja kylmän oloinen. Ei koskaan naura eikä iloitse. Minusta se on aika huolestuttavaa tämän ikäisessä lapsessa.

Vierailija
92/110 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisiä jotka eivät tajua siitä SIELUN sivistyksestä yhtään mitään. Kun tullaan tänne ilkkumaan kirjoitusvirheistä ja nimittelemään lukihäiriöisiksi. Opetelkaa hei elämään ei se suorittaminen ole elämän suurin ja tärkein asia :D

Vierailija
93/110 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tyttö joka tulee isosta perheestä. Tytöltä sujuu ihan kaikki ja on kovin urheilullinen mutta ei osaa suuresta perheestäkään huolimatta olla muiden kanssa. Ei osallistu kuin harvojen ja valittujen kanssa ja on muutenkin kovin etäinen ja kylmän oloinen. Ei koskaan naura eikä iloitse. Minusta se on aika huolestuttavaa tämän ikäisessä lapsessa.

että lapsi häiriköi, käytös kutosta ja kokeista tulee huonoja numeroita.

Tulee nyt mieleen, että täällä köyhät ja huonosti menestyneet parjaavat rikkaita ja menestyneitä. Hupaisaa.

Itse olin koulussa iloinen, koulu oli järjettömän helppoa minulle ja ystäviä oli, joiden kanssa oli kivaa ja riitoja harvoin. Nykyisin korkeasti koulutettu ja hyvässä työssä.

Vierailija
94/110 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellisuus tulee meille terveydestä, ihanista ystävistä ja hyvästä yhteishengestä kotona. Ja ihan tavallisesta arjesta jossa myös otetaan yhteen ja lapset nahistelee mutta osataan myös pyytää anteeksi. On huonoja päiviä tai tekoja mut niitä on kaikilla. Ystävät ja huumori ovat parasta!

Vierailija
95/110 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka vaikeita lapset ovat kouluissa, häiriköinti kasvanut, lintsaus lisääntynyt... ja kokeet menevät penkin alle. Tämä on nykykouluissa suuri ongelma.

Vierailija
96/110 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se empatiakyky ja muiden huomioon ottamisen taito tosiaan kulke käsi kädessä koulumenestyksen kanssa. Varmasti moni menestyjän vanhempi haluaa näin itselleen uskotella mutta useinkin se luokan priimus on ylpeä ja toisia nokan vartta katseleva nirppanokka.

Vierailija
97/110 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiennytkään, että suomen kielen kirjoittaminen on jo suorittamista...

Vierailija
98/110 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidän tärkeänä sitä, että lapsi suorittaa koulunsa hyvin. Liian usein näkee, miten sossun elättinä oleminen siirtyy sukupolvelta toiselle...

Vierailija
99/110 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oppilas jolla uusi omakotitalo ja kiva perhe ja olen huomannut myös että koulumenestys ei takaa empatiakykyä eikä sosiaalista lahjakkuutta eikä varsinkaan huono koulumenestys sitä estä! Siksipä osaankin omissa lapsissani arvostaa sitä sielun sivistystä enkä niinkään sitä koulumenestystä vaikka lapseni hyvin koulussa pärjääkin. Enemmän olen ylpeä tyttäreni luonteesta kuin kympin kokeesta!

Vierailija
100/110 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimittelemään muita ja korottamaan itseään ja omia kakaroitaan. Tulee heti mieleen ajatus että tuskin siellä tällaisen mammulin kotonakaan kasvaa ihminen joka olisi kovinkaan kummoinen sosiaalisesti :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi