Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä oon niin ylpeä meidän perheestä

Vierailija
14.08.2011 |

Mulla on aivan ihanat lapset. Joista olen äärimmäisen ylpeä ihan omina itsenään. Kumpikaan ei harrasta mitään erityistä, mutta puuhailemme paljon perheenä kaikenlaista. Molemmat hoitavat koulun mallikkaasti, hyvää keskitasoa ilman paineita. Molemmilla on paljon kavereita ja ovat pidettyjä koulussa sekä aikuisten keskuudessa. Itsevarmoja ja luottavaisia, iloisia lapsia. Materiaa ei ole ylenmäärin, ollaan aika tiukoilla taloudellisesti, mutta meidän kotiin ovat aina kaverit tervetulleita ja paljon käyvvätkin. Olen vaan niin ylpeä meidän ihanasta perheestä. Mistä te olette ylpeitä perheestänne?

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat useinkin niitä älykkäämpiä ihmisiä. Sehän ei tarkoita että kaikki hyvät oppilaat olisivat mutta osa heistä kyllä on julmaa sakkia. Ei pahalla teille joiden lapsi on kympin oppilaita ja olette sen takia heistä ylpeitä. Itse olen oppinut että elämässä on paljon parempiakin syitä ylpeilyyn kuin koulumenestys tai menestyminen työelämässä.

Vierailija
42/110 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuntevansa sen priimuksen sielunelämää niin hyvin? Ei se opettaja aina itedä puoliakaan siitä mitä siellä luokan ulkopuolella tapahtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä on paljonkin.

ja ilkeää. Ja kun katsoo rikostilastoja, niin usein rikollinen ollut huono koulussa ja käytös huonoa. Vai kuinka moni tietää rikollisen, jolla on ollut kymppejä todistuksessaan?

Nim.merk. oma ka 8,0 eli kait hyvää keskitasoa

Vierailija
44/110 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä on paljonkin.

ja ilkeää. Ja kun katsoo rikostilastoja, niin usein rikollinen ollut huono koulussa ja käytös huonoa. Vai kuinka moni tietää rikollisen, jolla on ollut kymppejä todistuksessaan?

Nim.merk. oma ka 8,0 eli kait hyvää keskitasoa

Vierailija
45/110 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuntevansa sen priimuksen sielunelämää niin hyvin? Ei se opettaja aina itedä puoliakaan siitä mitä siellä luokan ulkopuolella tapahtuu.

nykyään kiusaamiseen puututaan, tehdään erilaisia kyselyjä luokkahengestä, opettaja valvoo ryhmätyötilanteita jne.

Vierailija
46/110 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syrjään vetäytyvä eikä osallistu muiden leikkeihin. Leikki harvojen ja valittujen kanssa ja esim ryhmätöissä ei suostu yhteistyöhön kuin omien bestiksien kanssa. Halua siis heti vaiohtaa ryhmää jos ei pääse suosikkiensa kanssa samaan porukkaan. Silti opettaja antaa erityiskiitosta sosiaalisista taidoistaan...että näin ne opettajatkin ovat vaan ihmisiä joita joskus vaivaa tietynlainen sokeus.

Vierailija
47/110 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei osata puuttua kuin kaikista selvimpiin tapauksiin. Esim itse olen koululle parikin kertaa soitellut kun lastani kiusasi koulussa naapuriluokan tyttö. Opettajansa oli muka täysin ällikällä lyöty kun se toinen on niin " hyvin pärjäävä ja lahjakas"...tismalleen näillä sanoilla :D onneksi se kiusaaminen loppui.

Vierailija
48/110 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vaadita täydellisyyttä eikä ylpeillä sillä vaan tärkeintä on parhaansa yrittäminen ja juurikin ne sosiaaliset taidot elämässä. Mun lapsista ei odoteta toimistusjohtajia eikä lääkäreitä vaan tasapainoisia ja lämpimiä ihmisiä jotka pärjäävät taloudellisesti siten ettei tarvi leipäjonjossa olla. t. onnelisen perheen äiti jolla ei suorituspaineita

Vierailija
49/110 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tupakoinnin aloittamiseen.

Heikko koulumenestys. Heikosti peruskoulussa menestyvät ovat suuressa riskissä tupakoinnin aloittamiselle ja säännölliseen tupakointiin siirtymiselle. Helsinkiläiskouluissa tehdyssä tutkimuksessa alle 7 keskiarvon saaneista 58 prosentin havaittiin tupakoivan säännöllisesti 9. luokan keväällä, kun vähintään 9 keskiarvon saaneista tupakoivia oli 10 prosenttia. Tutkimuksessa yhteyden havaittiin olevan kaksisuuntainen: paitsi että heikosti menestyvät aloittivat tupakoinnin herkemmin, tupakoinnin aloittavilla myös koulumenestys alkoi kärsiä.

Vierailija
50/110 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on myös kiltti ja rauhallinen, jolla paljon ystäviä. Olen toki ylpeä hänestä, kun koulu sujuu jne. Ja onhan se lapselle palkinto siitä, että saa hyvän numeron, kun on tehnyt töitä koulun eteen. Emme painosta mitenkään, emmekä ole suorituskeskeisiä millään lailla. Akateemisiakaan emme ole. Hyvä koulutus tarjoaa kuitenkin hyvät eväät lapselle maailmaa varten ja onhan tutkittu, että hyvin koulussa menestyneillä on vähemmän ongelmia, mitä heikosti menestyneillä. Kuitenkin se on meillä motto, että riittää, kun parhaansa yrittää. Moni ei yritä, koska koulu ei kiinnosta ja kotoakaan sitä koulun arvostusta ei tule. Jos äiti sanoo, että koulu on perseestä, oppii lapsikin saman asenteen. Tärkeintä silti on, että lapsi on terve ja hänellä on ystäviä.

Vierailija
51/110 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaiselle riittää vähempi ;)

Vierailija
52/110 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös ongelmia sosiaalisissa suhteissa.

Duodecimin mukaan oppimisvaikeudet ovat keskeinen lapsen kehitystä ja tulevaisuutta uhkaava tekijä. Surkea koulumenestys lisää riskiä sosiaalisille vaikeuksille, mielenterveyshäiriöille ja syrjäytymiselle. Oppimisvaikeudet ryvästyvät: yli 60 prosentilla matikkahäiriöisillä esiintyy motorisia ongelmia. Dyskalkulian lisäksi lähes puolella on ongelmia myös lukemisessa ja kirjoittamisessa, neljänneksellä on tarkkaavaisuushäiriöitä.

Vierailija
53/110 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppimisvaikeudet ovat keskeinen lapsen kehitystä ja tulevaisuutta uhkaava tekijä. Huono koulumenestys on monien tutkimusten mukaan selvimpiä yksittäisiä riskitekijöitä huonolle sosiaaliselle menestymiselle, mielenterveyden häiriöille ja syrjäytymiselle.

Vierailija
54/110 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm. koulukiusaamisesta. Asiaa on tutkittu.

Koulukiusaamisessa sekä kiusatut että kiusaajat ovat vaarassa syrjäytyä. Kiusaajan osalta uhka ilmenee esimerkiksi siinä, että hän syyllistyy myöhemmässä elämässään muita todennäköisemmin rikoksiin. Dan Olweuksen mukaan noin 60 prosentilla 6. – 9. luokalla kiusanneista oli vähintään yksi ja 35 – 40 prosentilla vähintään kolme tuomiota 24-vuotiaina vertailuryhmän tuomittujen määrän ollessa kymmenen prosenttia (Harjunkoski & Harjunkoski 1994, 37). Kiusaajan itsetunto on usein huono, hän ei tiedosta omia heikkouksiaan eikä vahvuuksiaan, hänen sosiaalinen minäkuvansa eli käsitys itsestään ryhmän jäsenenä on heikko. Kiusaaja tulkitsee muita helpommin muiden aikomukset ja odotukset itseä kohtaan vihamielisiksi. Kiusaajan koulumenestys on usein heikko, erityisesti ongelmia on äidinkielen oppimisessa. Kiusaaja on suoritustilanteissa impulsiivinen ja lyhytjännitteinen, käyttäytyy usein aggressiivisesti ja hallitsemattomasti, ärsyyntyy helposti ja hänen empaattisuutensa ja oikeudenmukaisuustajunsa on jonkun verran heikommin kehittynyt kuin muilla.

Eli, tutkimusten mukaan kiusaajalla on usein heikko koulumenestys.

Vierailija
55/110 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oma lapsensa ei pääse priimuksen ryhmään elvistelemään kerrankin älykkäillä tuloksilla!

Vierailija
56/110 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei ne Englannissa riehuvatkaan mitään luokan priimuksia ole olleet...

Vai meinaatteko että jos eivät menestykään koulussa, osoittavat nyt hmmm... "sosiaalisia taitoja" ja "empaattisia kykyjä" ryöstäessään pahoinpideltyjä jne.?

Vierailija
57/110 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta koulumenestys ja hyvä käytös kulkevat hyvin usein käsikädessä, vaikkeivät aina ja välttämättä. Koulun meneminen hyvin tarkoittaa minusta sekä hyviä arvosanoja, että kouluympäristössä pärjäämistä muutenkin (= muiden oppilaiden ja opettajien kanssa toimeen tulemista). Tv. Ope Ja ps. Itse olin lapsena hyvä koulussa, ja en hirveästi ottanut paineita tai lukenut paljoa, koulu oli minulle helppoa. Käytöksestä sain myös aina kiitettävän(9-10) Nykypäivänä voi kyllä sanoa, että melkein aina ne hyväkäytöksiset ovat juuri niitä, joilla menee muutenkin hyvin koulu. Häiriköt melkein aina ovat niitä, jotka saavat kutosia ja vitosia käytöksestä ja kokeista. Toki on poikkeuksia, mutta yleisesti asia on noin.

Vanhin lapsistamme oli luokan priimus yläasteella, tukioppilas ja rippikoulun jälkeen isosena. Käytös on aina ollut kiitettävää, kesätyöpaikasta on myös tullut erittäin positiivista palautetta. Itse olin tyytyväisempi hänen kohdallaan näistä käytösasioista kuin koulumenestyksestä, koska siinä asiassa oli vielä ala-asteella vähän ongelmia.

Keskimmäinen oli yläasteella aineiden arvosanojen puolesta vitosen/kutosen/seiskan luokkaa, mutta käytösnumero oli 9. Erittäin sosiaalinen ja rehti poika, mutta lukivaikeudet vaikeuttivat oppimista aika tavalla. Hänen kohdallaan voin sanoa että olen ylpeä siitä että ne vaikeudet eivät näkyneet häiriköintinä.

Olen siis samaa mieltä näiden kirjoittajien kanssa, mutta myös eri mieltä. Aina ei hyvät arvosanat + hyvä käytös kulje käsi kädessä.

Vierailija
58/110 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusperheestä, joka on ollut kassassa kohta 13v. Vanhin lapsista, eli miehen poika on jo lukiossa ja on erittäin fiksu nuorimies. Nuoremmat alakoulussa ja mukavia poikia hekin, ystäviä löytyy ja koulut sujuu. Elämä on mallillaan ja meillä on hauskaa porukalla.

Vierailija
59/110 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylpeä lapsestani joka menestyy hyvin koulussa ja jolla on paljon kavereita

ja toisesta joka ei kummoisesti menesty (=keskitason oppilas) mutta on käsistään kätevä ja kaunis kuin kukka.

Ja kolmannesta joka on fiksu ja komea miehenalku

ja siitä jota ei ole komeudella varsinaisesti pilattu mutta on ihanan avoin, sosiaalinen, empaattinen jne

Olen huomannut että se on jännä, miten eri asioista voi olla ylpeä. Vaikka olen ylpeä yhden koulumenestyksestä, en kuitenkaan pidä huonompana sitä joka ei niin hyvin menesty, ja vaikka olen ylpeä, tai no, ylpeä ei ehkä ole oikea termi mutta ihastelen lapseni ulkoista kauneutta niin kuitenkaan toisen lapsen vähäisempi kauneus ei harmita ollenkaan vaan hänessä ihailen aivan muita piirteitä.

Vierailija
60/110 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eniten varmaan siitä että ollaan yhtenäinen läheinen perhe joka tykkää olla yhdessä. Isommat lapset ovat hyvin suosittuja kavereiden kanssa ja pienimmäinen 2v on myös sosiaalinen. Kolmasluokkalainen tyttö pärjää hyvin koulussa. Ekaluokan just aloittanut poika ei ole kovin innostunut koulusta mutta on urheilullinen. Oikeastaan minusta ei kannta niinkään ylpeillä koulumenestyksellä yms vaan sillä millaisia lapset ovat sosiaalisesti ja miten perheessä sujuu. Meille tosin ei aina kaverit ole tervetulleita just sen takia kun halutaan olla myös oman perheen kesken.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme