Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kellään cymbaltasta kokemuksia?

Vierailija
14.08.2011 |

Tämän lääkkeen aloitin perantaina. Masennuksen hoitoon, 30mg aamuisin.

Pää on pöpperöisen oloinen, ajatus jumittaa, muisti ei pelaa ja kamala väsymys. Onkohan normaalia että lääke tekee tällaisen "sekavuuden" aluksi?? Töihin pitäisi huomenna mennä.. Huoh!

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Mulla aloitettiin vajaa kk sitten cymbalta 30mg ja nostetaan annosta pikkuhiljaa. Määrättiin koska epäillään fibroa ja pitkään jatkuneen säryn sekä väsymyksen takia myös mieli ollut matala. Miten sulla fibro todettu? Miten oireillut? Alkuun tuli lääkkeestä voimakkaat sivuoireet mutta nyt alkanut ne helpottaa ja tuntuu että väsymys on vähän hellittänyt. Toivon todella että tästä lääkkeestä olisi apu särkyihin.

Vierailija
62/84 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen syönyt nyt pari viikkoa hyvin pienellä annoksella hitaasti nostellen. Nostattaa mielialaa ja vie hyvin kipuja. Itse syytähän (masennus) tämä ei tietenkään paranna, sitä käsittelen terapiassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen syönyt nyt pari viikkoa hyvin pienellä annoksella hitaasti nostellen. Nostattaa mielialaa ja vie hyvin kipuja. Itse syytähän (masennus) tämä ei tietenkään paranna, sitä käsittelen terapiassa.

Terapiassa...

Onko Arska terapiassa?

Vierailija
64/84 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arskan Telapinta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terapiassa...

Onko Arska terapiassa?

En tiedä yhtään Arskan terapioista, olen 45-vuotias nainen.

Vierailija
65/84 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tällä nyt koitetaan hakea apua molempiin masennukseen ja fibroon. Masennuksen hoitona myös terapia. Masennuksesta kokemusta ennestäänkin mutta tuo fibromyalgia on uus "tuttavuus"

Vierailija
66/84 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fibroon sopeutuja kirjoitti:

Mulla tällä nyt koitetaan hakea apua molempiin masennukseen ja fibroon. Masennuksen hoitona myös terapia. Masennuksesta kokemusta ennestäänkin mutta tuo fibromyalgia on uus "tuttavuus"

Cymbaltasts on ollut ainakin minulle uskomaton apu kipuihin.

Vierailija
67/84 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cymbalta teki minut hulluksi. Aloin saada ihan hirveitä väkivaltafantasioita, pohdin metrolaiturilla kuinka kohta tuuppaan lähellä seisovan ihmisen metron alle juuri kun se on tulossa, ja eräällä junamatkalla mietin kuinka kohta hakkaan vähän matkan päässä äänekkäästi kikattavan naisen verille hänen omilla korkokengillään. En pystynyt käyttämään niitä enkä ikinä enää suostuisi edes kokeilemaan. Ei tietenkään toimi samalla tavalla kaikille, mutta oma kokemukseni oli ihan järkyttävä. Ja siis minulla ei ole ikinä ollut minkäänlaisia vihanhallintaongelmia, väkivaltaisuutta tms.

Vierailija
68/84 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse söin pari vuotta krooniseen selkäkivun ja masennuksen yhdistelmään. Auttoi mutta oli sivuvaikutuksia. piti ottaa tarkkaan samaan aikaan lääkkeet joka päivä. Muutoin tuli huimausta ja sähköiskumaisia koko kehon läpi meneviä tuntemuksia. Oli myös levottomat jalat ja muutakin sivuvaikutusta kute 30kg lihominen. Mutta vaste muuten oli hyvä. Leikkasi mm. alkoholilta ja kolmiolääkkeiltä humalluttavan vaikutuksen pois. Selkä leikattiin ja masennusta työstin terapiassa. Paranin.

Sitten se varoituksen sana: Lopeta cymbalta todella hitaasti annosta laskien. Lopettaminen oli ällistyttävän vaikeaa. Vieroitusoireet olivat kammottavia ennen kuin tajusin lopettaa lääkityksen hitaasti noin 6 kk aikana. Yritin lopettaa lääkärin ohjeen mukaan nopeammin mutta olin kuin sätkynukke sähköiskuissa. Tuo lopetusvaihe oli piinallinen ja vieläkin noin puolen vuoden kuluttua viimeisen lääkkeen ottamisesta saatoin tuntea noita sähköiskuja tai huimausta.

Jenkkisivustoilla on paljon tarinaa miten vaikeaa cymbaltasta on päästä irti.

Tuosta on noin 5 vuotta aikaa ja olen ollut terve niin mielen kuin selänkin osalta ja kilot karisi vuodessa pois lääkityksen lopettamisen jälkeen. Toki tein sen eteen töitä. Cymbalta auttoi pahimman yli mutta todellisen työn masennukseni kanssa tein itse.

Vierailija
69/84 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse söin pari vuotta krooniseen selkäkivun ja masennuksen yhdistelmään. Auttoi mutta oli sivuvaikutuksia. piti ottaa tarkkaan samaan aikaan lääkkeet joka päivä. Muutoin tuli huimausta ja sähköiskumaisia koko kehon läpi meneviä tuntemuksia. Oli myös levottomat jalat ja muutakin sivuvaikutusta kute 30kg lihominen. Mutta vaste muuten oli hyvä. Leikkasi mm. alkoholilta ja kolmiolääkkeiltä humalluttavan vaikutuksen pois. Selkä leikattiin ja masennusta työstin terapiassa. Paranin.

Sitten se varoituksen sana: Lopeta cymbalta todella hitaasti annosta laskien. Lopettaminen oli ällistyttävän vaikeaa. Vieroitusoireet olivat kammottavia ennen kuin tajusin lopettaa lääkityksen hitaasti noin 6 kk aikana. Yritin lopettaa lääkärin ohjeen mukaan nopeammin mutta olin kuin sätkynukke sähköiskuissa. Tuo lopetusvaihe oli piinallinen ja vieläkin noin puolen vuoden kuluttua viimeisen lääkkeen ottamisesta saatoin tuntea noita sähköiskuja tai huimausta.

Tuosta on noin 5 vuotta aikaa ja olen ollut terve niin mielen kuin selänkin osalta ja kilot karisi vuodessa pois lääkityksen lopettamisen jälkeen. Toki tein sen eteen töitä. Cymbalta auttoi pahimman yli mutta todellisen työn masennukseni kanssa tein itse.

Lihominen? Oliko sinulla rinnalla jokin muu valmiste? Minulla c vie ruokahalun kuin amfetamiini konsanaan, paino on pudonnut 5 kg kuukaudessa.

Vierailija
70/84 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihominen? Oliko sinulla rinnalla jokin muu valmiste? Minulla c vie ruokahalun kuin amfetamiini konsanaan, paino on pudonnut 5 kg kuukaudessa.

Joo, alkuun laihduin ja sitten alkoi lihominen. Ihmiset reagoivat siihen eri tavoin.

Vierailija
71/84 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, alkuun laihduin ja sitten alkoi lihominen. Ihmiset reagoivat siihen eri tavoin.

Ja oli lisänä arcoxia selkäkipuun

Vierailija
72/84 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja oli lisänä arcoxia selkäkipuun

Arcox keräsi mulla nestettä ja lihotti. Sivusta ja ohis.

Vierailija
73/84 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arskan Telapinta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terapiassa...

Onko Arska terapiassa?

En tiedä yhtään Arskan terapioista, olen 45-vuotias nainen.

En kysellyt ikääsi enkä sukupuoltasi.

Kyselin vain kiinnostuneena, onko Arska terapiassa.

No onko?

Vierailija
74/84 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei olen 55v nainen ja syönyt noin vuoden cymbalta 30mg iltaisin. Se määrättiin mulle kipukynnystä nostamaan. Aivan huippu lääke mitä nyt oli alussa viikon verran aika vaikeita sivuoireita. Mutta kaikki lääkkeet tuli kokeiltua. Toinen hyvä lääke oli oxynorm, mutta se oli pikkasen liian tuju jokapäiväiseen käyttöön. Mutta yksi huono piirre tossa cymbaltassa on. Se hikoiluttaa aivan sairaasti päälakea. Hiukset joka päivä sen näköiset kuin olis just suihkusta tullut. Siis niin epämiellyttävää., kun ei voi oikein minnekään lähteä. Ihmiset katsoo esim. Viileämmällä ilmalla, kun yks vaan pyyhkii otsaa ja niskaa. Muutoin en hikoile lainkaan. Hei onko muilla tätä ikävää sivuoiretta. Mun on pakko lopettaa ainakin kesäksi, mutta en sit tiedä mikä helpottaa näitä reuma ja fibromyalgia kipuja. Niin ja toinenkin asia. Oon siis syönyt n. vuoden ja aamut niin aamut en vaan meinaa jaksaa herätä.. Kirjoittakaa, jos muillakin näitä.

Vierailija
75/84 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on duloksetiinista (lähes) pelkästään myönteisiä kokemuksia. Söin sitä ahdistusoireiseen masennukseen 2,5 vuotta, ja sain kyllä elämäni kaikkine väreineen takaisin. Ainoa huono puoli oli orgasmiherkkyyden väheneminen, mutta jo se, että ylipäätään teki mieli seksiä, oli ihan huippua :D

Ajankohtainen asia on tää taas, koska vajaan kahden vuoden jälkeen täytyy aloittaa taas lääkitys :/ nyt yhden napin jälkeen on melko etova olo, mutta jospa tämä tästä ja tehoaisi yhtä hyvin kuin aiemmin.

Lopetusoireina "sähköiskut" oli aika ikäviä, vaikka todella varovaisesti purettiin lääkitys. Sitä kesti joitain viikkoja. 

Mutta siis täältä iso peukku!

Vierailija
76/84 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen käyttänyt symbaltaa vuosia muuten ihan hyvälääke paitsi ei auta hermokipuihin kylläkin masentumiseen auttaa. annos on 60mg+2=120mg,että semmoista

Vierailija
77/84 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cymbalta laihduttaa koska ruokahalu katosi tyystin.

Tämä kommentti kiinnitti huomioni, koska oma kokemukseni täysin päinvastainen. Lihoin Symbaltalla 3 kk aikana 5 kg. Tuntui, että maha meni ihan jumiin, huono, turvonnut olo koko ajan, mutta ruokahalu ei kuitenkaan kadonnut. Vaihdettiin Venlafaxiniin, joka sopi itselleni paremmin. Mutta sehän on tiedossa, että on tosi yksilöllistä, miten kukakin näihin lääkkeisiin reagoi.

Vierailija
78/84 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duloksetiini (Cymbalta) lähti tänään minulle uudelle kierrokselle.

Söin sitä aiemmin fibroon ja ahdistukseen. Nyt 1,5v ollut ilman ja vointi & kivut pahentuneet. Tällä välin tullut pienoinen opioidikoukku kivun takia, jota nyt duloksetiinia katkaistaan.

Lääke on sopinut minulle hyvin aiemmin joten luotto on kova.

Vierailija
79/84 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistukseen ja mielialaan ollut itselläni paras lääke. Mut olemus on vähän sellanen väsyny ja hämmentyny möllöttäjä. Lopetuksessa vähän ikäviä oireita tosiaan mut ei mitään mitä ei kestäis. Väsyttää jonkin verran mut ei tapa motivaatiota niin kuin SSRI:t.

Vierailija
80/84 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppailen. Olen eilen aloittanut Duloxetinen 60mg masennukseen ja ahdistukseen.

Säikähdin eilen kovastikkin kuinka lääke nousi päähän, aivan kun huumeita olisi ottanut.. Pupillit suurenivat, kropassa oli tosi kevyt olo, huimasi, näkö sumentui, ei oikein pystynyt keskittymään mihinkään ja oli sitten levoton olo. Itketti vähän väliä, kun olo ei tosiaankaan ollut normaali. Iltaa kohden alkoi sitten helpottamaan, jonkin aikaa meni että sai unta. Aamulla oli normaaliin tapaan vaikea herätä, kävin tupakalla ja sitten alkoi kädet tutista ja päässä pyöriä, aivan kun olisi darrassa. Taas pääsi kyyneleet, kun oli vaikea ottaa aamupalaa tutinan vuoksi. Otin samalla lääkkeen, saas nähdä potkaseeko tänään samalla tavalla päähän. Terapiaan olen menossa, toivon tosiaan että nämä auttaisivat masennukseen. Tsemppiä kaikille. ❤️

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän