Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kellään cymbaltasta kokemuksia?

Vierailija
14.08.2011 |

Tämän lääkkeen aloitin perantaina. Masennuksen hoitoon, 30mg aamuisin.

Pää on pöpperöisen oloinen, ajatus jumittaa, muisti ei pelaa ja kamala väsymys. Onkohan normaalia että lääke tekee tällaisen "sekavuuden" aluksi?? Töihin pitäisi huomenna mennä.. Huoh!

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon syönyt Cymbaltaa nyt kuukauden verran ahdistuneisuushäiriöön. Ei mitään sivuoireita, ja ahdistuneisuus ja "ylikierrokset" on helpottaneet. Kantsii syödä 2 viikkoa. Aloitusoireet voi kestää sen verran, ja vasta parin viikon jälkeen alkaa "oikea" teho näkyä.

Vierailija
42/84 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin heti yhden tabletin jälkeen, kokemus oli niin järkky.

Mm. aivan hirveä päänsärky ja huono olo, huimasi, korvissa soi ja olo oli aivan kuin paksussa sumussa. Lisäksi minun oli koko ajan pakko haukotella(!) ja silmät seisoivat.

En pystynyt nukahtamaan seuraavana iltana, vasta kolmen jälkeen yöllä. Puistattaa vieläkin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitusoireita oli; oli pahoinvointia ja ihan höntti olo, mutta parin viikon jälkeen alkoi helpottamaan nuo. Sitten annos nostettiin 60mg ja sitä oon nyt muutaman kuukauden syönyt. Masennukseen sain kyseisen lääkkeen. Sivuvaikutuksena oli aluksi myös suurentuneet pupillit, mutta sekin meni ohi. Minä ainakin voin suositella cymbaltaa. Tsemppiä ap:lle, toivottavasti saat lääkkeestä tarvitsemasi avun!

Vierailija
44/84 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt cymbaltaa nyt 1,5vuotta ja pois en vaihtaisi. Alun etova olo ja huimaus onneksi meni hetkessä ohi ja mulle lääkkeestä on ollu apua. Sairastan fibromyalgiaa ja hermokivut on tasaantuneet todella paljon, samoin yliliikkuvien nivelten aiheuttamiin kipuihin se on auttanut helpottamalla pahinta tuskaa.

Ainoa huono juttu tuossa on se hinta, 25€ kuukaudessa ei ole pieni raha kun sitä joutuu syömään varmaan seuraavat 25vuotta... Fibro kun yleensä helpottaa naisilla tuossa kuudenkymmenen vuoden tietämillä ;D

Vierailija
45/84 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mukava kuulla että apuakin lääkkeestä on ollut :-) Eli tämä alun "sekavuus" saattaa mennä ohi?!Hassua kun välillä tulee ihan sellaisia mustia aukkoja muistiin, ei muista esim. mitä aamulla on touhuillut. Ja seksihalut on kyllä aiva jäissä... :-(

Vierailija
46/84 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen ketjua...

Vierailija
47/84 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto!!

Vierailija
48/84 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt syöty Cymbalta 8pv ja muuten olo tasaantunut paitsi pään puutumista ja yö unet kadonneet tyysti, nukun 2-4h yö ja duunissa pitää jaksaa käydä :( ja yötä vasten otan vielä Diapameja 10mg ei auta yhtään.

Vierailija
49/84 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lääke on vaikuttanut teillä seksuaalisiin haluihin?

Vierailija
50/84 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
51/84 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen syönyt noin puoli vuotta. virtaa on paljon ja jaksan tehdä mitä vaan, mieli hyvä. alussa pääsärki ja syke nousi, ei pahoinvointia. minulla on ollut nuorena sepram lääke. minulle ei tule etovaa oloa pahemmin. olen rauhallisempi ja luottavaisempi, tasaisempi. vaikutti varsinkin alussa seksihaluihin. myöhemmin huomasin että kostun ja saan orgasmin mutta vaikeammin kuin ilman lääkettä, sama oli sepramissa ja on yleisin sivuvaikutus kaikissa masennuslääkkeissä pahoinvoinnin jälkeen.kokemukseni on että useiden kuukausien jälkeen seksuaalisuus palaa mutta ei yhtä vireänä kun ilman lääkettä. toisaalta en pärjää ilman lääkettä joten silloin en todellakaan pysty edes ajattelemaan seksiä..

mirtazapiini ei kuulemma vaikuta seksihaluihin eikä lyrica. mutta lihottavat yleensä paaaljon eikä ehkä samaan indikaatioon sovi. sun täytyy miettiä mikä on tärkeintä ja jos haluat kokeilla jotain muuta lääkettä jos halut eivät palaa

Vierailija
52/84 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
53/84 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
54/84 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiop....

Vierailija
55/84 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko jollain kokemuksia Cymbaltan lopettamisesta? Lopetin lääkettä noin 1,5 kk ajan ja sunnuntaina otin viimeisen 30mg kapselin. Maanantaista alkaen ollut etova olo, pyörryttää ja nyt on tullut vielä kummallisia sydämentykytyksiä. Mietin jo ottaisinko kapselista muutaman murusen vai katsonko jos alkais tää olo helpottaa..

Vierailija
56/84 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry vaan, mutta on pakko osallistua keskusteluun, vaikka olenkin varmaan joidenkin mielestä ilonpilaaja ja pelottelija.

Siitä on jo yli viisi vuotta aikaa, kun olin lähemmissä tekemisissä erään ihmisen kanssa, jolla "kokeiltiin" kyseistä lääkettä joihinkin vaivoihin ja ongelmiin, ja jos hänellä oli siihen saakka ollutkin hankalaa, niin Cymbaltasta hän sekosi kokonaan: vetäytyi asuntoonsa (jonkinlainen puolihoito- tai tuettu asumisyksikkö, mutta ei kuitenkaan varsinainen hoitokoti) vuoden pimeimpänä aikana useammaksi vuorokaudeksi eikä uskaltanut sytyttää valoja lainkaan, ja konttasi lattialla uskaltamatta nousta ikkunoitten alareunan korkeudelle; alkoi saada ensin pienempiä, sitten yltyviä raivokohtauksia, siis esim. kesken ihan näennäisesti normaalin ja neutraalinkin lauseen ääni nousi yht'äkkiä huudoksi värssyn loppua kohti; sitten valtavaa puhelinhäiriköintiä ja uhkailuviestejä; karkaaminen laitoksesta omalla autolla ihan sekavassa kunnossa ja ääriaggressiivisena, vihamielisenä; ilmeisesti ankarat ahdistus-, paniikki- ja pelkotilat; haistattelu lääkäreille ja ainakin yhden uhkailu; ja lopuksi joutuminen poliisin kyydillä mielisairaalaan suljettuihin oloihin muutamaksi viikoksi. Osani uhkailuista ja painostuksesta sain myös minä. Sen puolihoitolaitoksen, joka tätä manalan lääkettä - Cymbaltaa - hänellä "kokeili", sulki lääninhallitus Valviran (tai sen edeltäjän) lausuntojen ja konsultaatioiden perusteella paria vuotta myöhemmin. Tuttavani - jos häntä sellaiseksi tässä yhteydessä kutsutaan - annostusta en enää muista, vaikka varmaankin sen silloin kuulin.

Ap, arvaan, että lääkärisi painostaa Sinua jatkamaan, ja on tietysti oma asiasi, taivutko hänen uhkailunsa alla, mutta on Sinua ainakin moni varoittanut. On ihan hyvin mahdollista, että juokset psykoottisessa kunnossa, kokonaan ilman parempaa harkintakykyä junan alle taikka sillalta veteen, vetelet pyörösahalla itsesi tai jonkun muun kuoliaaksi tms.

Se Cymbalta pitäisi vetää pakkokeinoin pois myynnistä kaikkialla maailmassa. Se ei ole lääke, vaan hengenvaarallinen myrkky. Jos nyt ehkä kärsitkin esim. unettomuudesta tai ahdistuksesta, sen Cymbalta-kuurin jälkeen lanttusi saattaa olla pysyvästi sekaisin.

Tuttavani sentään parani vielä normaaliksi ja hänen elämäntilanteensa koheni muutenkin.

Vierailija
57/84 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten tämä lääke on vaikuttanut teillä seksi haluihin.?

Vierailija
58/84 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää nyt Cymbaltaa takana. Kipukynnyksen nostoon on mulle määrätty aloitusanmoksella 60 mg. En tiedä onko edellisen lääkkeen lopetusoireita vai Cymbaltan aloittamisoireita. Pää on sumuinen, aamuisin olo vähän sellainen vapisevainen. Väsyttää. Vähän tulee läpilyöntikipua, mutta hyvin, hyvin vähän. Toisaalta normaalistikin mun kiputilanne on vaihdellut.

Vierailija
59/84 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta tietysti ajankohtainen.

Täällä myös yksi masennustapaus,.jolle cymbalta on tuonut avun. Patenttiham umpeutui, koten käutössä on edellisemman hinnan vuoksi nyt duloxetine. Nykyannostus on 60mg, mutta aloittaessa se oli 30mg ja välillä nostettiin 90mg ja kokeiltiin jopa 120mg.

Lääke tekee ikäviä sivuvaikutuksia alussa ja annostusta nostaessa. Pahoinvointi ja sellainen epämääräinen sumussaolo ovat täälläkin olleet ne yöeisimmät. Myös seksihalujen puute ja orgasmivaikeudet, mutta ohimeneviksi ovat nuokin jääneet. Muutama viikko tai kk ja tilanne normalisoituu. Ne ilmaantuu myös, jos on useamman päivän tai viikon ilman lääkettä. Itsellä on Kelan maksusitoumus lääkkeestä ja alkuvuodem tt-tuki ruuhkien vuoksi jäin hetkellisesti ilman lääkettä ja sain sitten kitua uudelleen noita sivuvaikutuksia.

Minua lääke piristää niin paljon, että jos en päivän aikana onnistu väsyttämään itseäni fyysisesti, uniongelmia tulee. Mutta enää ei ole hätää, sillä minulla on rinnalla nykyään iltalääke ketipinor (annostus 50mg). Itse asiassa tämän tuonti cymbaltan rinnalle paransi oloa vieläkin entisestään hyvän unen lisäksi. En nukahda heti tuolla ketipinorilla, eikä se ole nukahtamislääke. Mutta sen kun ottaa n tunti ennen sänkyynmenoa, uni on hyvää. Mitä tulee ruokahaluihin niin ketipinor nostaa niitä ja cymbalta laskee. Yhdessä käytettynä vaikutusta ei ole.

Tämä combo on paras koskaan kokemani masennuslääkitys. Masennuksesta ja sen lääkkeistä on nyt kokemusta aina vuodesta 2001 ja tuolle ajalle mahtuu aika monenlaista kokemusta.

Suosittelen kestämään urhoollisesti lääkkeuden sivuvaikutukset, sillä vasta useamman viikon-kuukauden jälkeen oikeasti pystyy arvioimaan mielen lääkityksen soveltuvuutta itselle. Välillä käy myös niin, että lääkitys lakkaa pidemmän ajan jälkeen tehoamasta tai jos on päässyt lopettamaan sen ja joutuu myöhemmin aloittamaan, se ei enää sovikaan.

Minulla on sikäli hyvä tilanne, kun historiaakin on, että tk-lääkärit kuuntelevat omat kokemukseni ja mielipiteeni lääkitystä määrätessään/uusiessaan. Joitakin vuosia sitten havaitsin itse, että 2 vähän erityyppistä lääkettä pienemmillä annostuksilla onkin parempi kuin yksi tietty isolla. Tukevat toisiaan ja poistavat toistensa haittavaikutuksia. Piristävän aamulääkkeen kanssa väsyttävä iltalääke, ruokahalua vähentävän kanssa sitä lisäävä jne. Kahdella huolella valitulla turvallisella voikin saada tosi hyvän tuloksen. Itse aion seuraavaksi pyytää kummankin lääkkeeni annostuksen puolitusta, koska tää just käytössä oleva pari toimii niin hyvin yhteen eten usko tarvitsevani kumpaakaan näin isoa annosta :)

Tsemppiä kaikille oikean lääkkeen löytämiseen, kärsivällisyyttä sen etsimiseen ja rohkeutta ehdottaa itse lääkärille yhdistelmälääkitystä jos jokin sivuvaikutus pilaa muuten toimivan lääkkeen hyödyn.

Vierailija
60/84 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mutta laitanpa ylös, jos joku haluaa vielä keskustella. Itselleni määrättiin duloksetiini 30mg fibroon, ei apua. Nyt annosnosto 60mg. Tämä oli tosin tiedossa jo lääkehoitoa suunnitellessa, että todennäköisesti annosnosto tulee.

Olen niin kyllästynyt jatkuviin kipuihin!

Onko täällä joku saanut kyseisestä lääkkeestä avun fibroon ja millä annostuksella?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi