Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kellään cymbaltasta kokemuksia?

Vierailija
14.08.2011 |

Tämän lääkkeen aloitin perantaina. Masennuksen hoitoon, 30mg aamuisin.

Pää on pöpperöisen oloinen, ajatus jumittaa, muisti ei pelaa ja kamala väsymys. Onkohan normaalia että lääke tekee tällaisen "sekavuuden" aluksi?? Töihin pitäisi huomenna mennä.. Huoh!

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on määrätty cymbalta ahdistukseen, pelko-tiloihin, masennukseen.

Tuntuu että muut oireet vielä kestäisi, mutta tämä sumuisuus ja ajatuksen hitaus häritsee normielämää aika lailla. Toivotaan et menee ohi.

Onko sulla kokeiltu muita lääkkeitä, vai oliko cymbalta ensimmäinen kokeilemasi lääke?

Vierailija
22/84 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös hyvä kokemuksia, vaikka oon syöny lääkettä vasta 3 viikkoa. Ei pahoja aloitusoireita, huimaus ehkä pahin (ja sekin vain silloin, kun nousee ylös). Etovaa oloa oli vaan muutaman ekan kerran jälkeen, samoin väsymystä. Noin viikossa tuntui jo alkavan vaikuttaa: paljon energisempi olo, hyvät yöunet jne. Itkuisuus ei valitettavasti ole jäänyt kokonaan pois, toisin kuin edellisen lääkkeen kohdalla. Mutta en sentään joka päivä märise. ;) 

Jätin e-pillerit pois samaan aikaan kuin aloitin Cymbaltan, joten silläkin voi olla vaikutusta asiaan, mutta minulla seksuaaliset halut ovat lisääntyneet! Ihan toivottua tuo tietysti on, kun ajattelee, että seksi ei ole pariin vuoteen kiinnostanut oikeastaan ollenkaan... tuntuu kivalta, kun oikeasti tekee mieli. :)

Painoa on lähtenyt pari kiloa Cymbaltan aloittamisen jälkeen, koska ei vaan tee mieli syödä. Eli syön vain silloin kun on oikeasti nälkä. Ei tuo sinänsä haittaa, koska en kuitenkaan alipainoinen ole. Kunhan ei nyt hirveästi tuo paino enää kuitenkaan putoaisi... 

Eli erittäin hyvät kokemukset on tuosta lääkkeestä ainakin minulla!! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cymbalta laihduttaa koska ruokahalu katosi tyystin.

Vierailija
24/84 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto!!! Tänään aloitin lääkkeen. Pelottaa mitä tulee.... :-(

Vierailija
25/84 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa voi olla että olen vastannut tähän ketjuun jo aikaisemminkin kun on niin vanha. Minulle cymbalta on ollut todella hyvä lääke. Siis jopa lääkärit ovat olleet ihmeissään kun on sopinut niin hyvin. Voi olla että alkuun oli pöpperöinen olo, mutta olin silloin niin rikki että sitä ei siinä tohinassa kyllä huomannut. Saattaa mennä kuukausikin oudon olon kanssa, mutta kannattaa yrittää keskittyä johonkin muuhun.

Mulla cymbalta auttaa menkkahulluuteen, tinnitykseen ja masennukseen. Sitten paljon on varoteltu että lopettaminen on hankalaa, mutta sekin onnistui multa todella helposti kun vaan jaksoin vähän nähdä vaivaa ja siedin pientä huonoa oloa. Mutta koska masennus ja tinnitys uusiutuivat voimakkaasti aloitin lääkkeen uudestaan ja olo on todella hyvä. Itse olen siis erittäin tyytyväinen. Ei kannata koko ajan tarkkailla itseään sillä silloin sitä vasta hulluksi tulee. Cymbalta auttaa mulla myös kipuihin joille ei ole löytynyt syytä. Eli cymbalta avulla olen saanut oikean elämän ja jaksan sitä elää.

Vierailija
26/84 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa oli tosi oksettava olo ja en pystynyt syömään viikkoon juuri mitään, mutta sen jälkeen tilanne muuttui normaaliksi. Unet katosivat niin, että nukuin vain pari kolme tuntia yössä. Otan joka ilta melatoniinia ja sillä saan nukuttua hyvin.

Kannattaa tosiaan syödä vähintään kaksi viikkoa ja kestää sen huonon olon.

Vierailija
27/84 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen syönyt nyt 90 mg päivässä kohta kolme vuotta. Aloittamisen aikaan olin niin sumussa vakavan masennuksen kanssa, että jos aiheuttikin zombimaisuutta, niin sitä ei kyllä mitenkään huomannut, kun oli niin paha olla jo valmiiksi. Päivät kului enimmäkseen tuijottamalla seinää. Sama ruokahalun kanssa, kun sitä ei ollut alun perinkään. Ainoa aloitusoire jonka muistan pahentaneen oloa oli hallusinaatiot. Puut ja seinät näytti kallistuvan kohti, ja ovi näytti olevan saranan puolelta auki. Tämä helpotti parissa viikossa. Olin tosin silloin niin masentunut, että enpä muista ko. ajasta paljon mitään muutenkaan.

Ihan loistava lääke. Aikaisemmin oli kokeiltu Cipralexia, venlafaksiinia ja mirtatsapiinia, joista mikään ei toiminut ja venlafaksiini teki itsetuhoiseksi. Olin ihan kauheassa jamassa, mutta olo alkoi parantua selvästi parissa kuukaudessa ja yhdessä terapian kanssa olen nykyään oireeton. Olen päässyt takaisin töihin, ja aikana ennen cymbaltaa tilanne oli tosissaan niin huono, että ihmettelen jälkeenpäin miten oikein pysyin hengissä.

Vierailija
28/84 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaahan tuo mun annos viisikymppiä kuussa, mutta sillä ei oo mitään väliä. Mä sain cymbaltalla mun elämän takaisin.

Vierailija
29/84 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh! Minulla on ollut käytössä täysin sama annos kipulääketarkoituksessa. Minulle siitä tule ikävän pöpperöinen, masentunutkin olo. Kaikki oli yhtä sumua. Lopetin sen käytön hyvin pian, kun ei siitä kipulääkkeenäkään apua ollut.

Vierailija
30/84 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli niin huono olo että vaan oksensin ja oksensin. En tiedä, olisiko auttanut (hermokipuihin) vai ei. Lisäksi netistä lueskelin, että on aika hankala lääke lopettaa :S

Vierailija
31/84 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä kamalan hyviä kokemuksia tunnu olevan :( Mitähän tästä tulee...

Vierailija
32/84 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän ja vähemmän pöpperö olo. Cymbaltaa söin masennukseen ja kipuihin. Pöpperön olon lisäksi se vapisutti, hikoilutti, oksennutti ja vatsa oli koko ajan kuralla. Oli pakko lopettaa. Toivottavasti sinun olosi siitä paranee, alkuoireet voivat kyllä kestää parikin viikkoa. Tsemppiä!

Vierailija
33/84 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen syönyt pari kolme vuotta sitten cymbaltaa masennukseen ja lopetin sen tyhmänä kesken koska koin että ei minulla enää mitään hätää ole, lääke teki olon nii hyväksi että luulin jo parantuneeni vaikkei asia niin ollutkaan. Nyt masennus on todella vakavaa ja tänään aloitin lääkkeen uudestaan.

Ensimmäisellä kerralla en muista muita sivuoireita kuin etovan olon joka kesti vain vähän aikaa. Toivottavasti tälläkään kertaa ei muuta tulisi.

Lääke on minulle ainakin toiminut loistavasti. Oli niin uskomattoman helpottunut ja hyvä olla kun pääsi lääkkeen avulla pois synkistä tunteista. Silloin sitä huomasi kuinka huonosti itse voi.

-Äiti21-

Vierailija
34/84 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaihdettiin Venlafaxin Cymbaltaan, enkä huomannut mitään huonoja puolia. Olo on parantunut todella paljon, annostus nyt 90 mg.

Vierailija
35/84 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin Cymbalta lääkkeen syönnin 5pv sitten, vaikutukset seuraavia huimaa,maha kipeä pahaolo 2pv,nyt oireina pään puutuminen ja ajatus ei liiku kuten ennen ja maha oireet, yö unet ovat hävinneet lähes kokonaan :( yöksi määrättiin nyt Diapameja 5mg vaikuttaa n.4h sitten herään taas, töissä pitäisi käydä normaalisti ja puhua järkeviä alkaa olemaa hiukan haastellista :( aloin pitä päiväkirjaa olosta jonka laitan lekurille seuraavalla käynnillä, minulle lääke määrättiin kipuun, aikaisemmin käytin Mirtazapiniä 2v ja vaihdettiin tähän kun ei enään tehonut, vanhalla lääkkeellä sain nukuttua uudella en, olen lähes koko ikäni kärsinyt uni ongelmista.

Vierailija
36/84 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ajatuksen takkuaminen Cymbaltaa syödessä johtuu siitä, että lääke vähentää ruokahalua. Keho ja erityisesti aivot tarvitsevat rasvaa toimiakseen eli apu löytyy ruokaöljypullosta. Ota 2 rkl öljyä niin olo alkaa helpottaa. 

Vierailija
37/84 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok tuota en tiennytkään, elikkä oliiviöljyä salaattiin, paino on pudonnut 5pv 1,5kg voi johtua siitäkin ettei tule pahemmin nukuttua ja kroppa käy kierroksilla, jos yö unet eivät palaudu 2vk sisällä loppuu lääkkeen syönti, saavat keksiä jotain uutta mutta Pameilla en ala öitäni nukkua.

Vierailija
38/84 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 13:53"]

Ok tuota en tiennytkään, elikkä oliiviöljyä salaattiin, paino on pudonnut 5pv 1,5kg voi johtua siitäkin ettei tule pahemmin nukuttua ja kroppa käy kierroksilla, jos yö unet eivät palaudu 2vk sisällä loppuu lääkkeen syönti, saavat keksiä jotain uutta mutta Pameilla en ala öitäni nukkua.

[/quote]Niin ja lisäksi olo on tosi kömpelö :(

Vierailija
39/84 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ketään kenellä tämä lääke olisi sopinut ja tuonut avun?

Vierailija
40/84 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihdettiin Efexoriin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi