Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Köyhiä lapsiperheitä on paljon, sen näkee kirpputorilla.

Vierailija
13.08.2011 |

Tuli mieleen noista kirpparialoituksista, että keväällä Myyrmäkihallin kirpparilla myydessäni mietin itsekseni, miten paljon asiakkaissa oli todella vähävaraisia.

Minulla oli myytävänä paljon erilaista tavaraa. Oli ns. merkkivaatteita (joista sitten kehtasin pyytää himpun enemmän, mutta silti vähän) ja sitten markettibulkkia, jopa ihan retkuja, joista pyysin 50 senttiä. Hämmentävän hyvin kävivät juuri ne retkut kaupaksi, vaikka olin etukäteen kuvitellut, että sakki etsisi joukosta hyväkuntoiset benettonit, espritit, legot yms.

Totta kai jokainen saa ostaa mitä haluaa, en sitä tarkoita. Vaan kävi hiukan sääliksi, kun ajatteli, että jollekin se tosiaan ON olennaista, saako lapselle paidan 1,50 eurolla vai 0,50 eurolla.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen shoppaillut kirppareilta jo vuonna miekka ja kivi, kun olemassa oli oikeastaan vain ns. pelastusarmeijan kirpputoreja (siis missä oli vaatteita). Kaikki tavarahan myytiin tuolloin osto-ja myyntiliikkeisiin, josta sitten niitä shoppailtiin. Kirpputori oli vain vaatekauppaa.

Ja homma pelas. Nyt kun kirpputorit on mitä ovat, tavara hinnoitellaan esimerkiksi just sen mukaan, että kun on niin hyvää merkkiä, niin siitä pitäisi sitten erikseen maksaa (ihan sama, miten pieni se hintaero siihen halppistuotteeseen on).

Siis kun tavara on vanhaa, kertaalleen käytettyä (tai vaikka käyttämätöntäkin), niin mun mielestä sillä on vain yksi ja ainoa hinta oli merkki mitä tahansa; käytetyn tavaran hinta.

Itse myyn kaiken aina niin halvalla, ettei tarvi kantaa mitään kotiin, jos kirpparia pidän. Yleensä pääsen helpommalla viemällä suoraan kierrätykseen. Sinne menevät merkkeineen päivineen.

Vierailija
42/71 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran viet kirpparille ihan rytkyjäkin, ja kun näet että köyhä perhe kiertää sitä 50 sentin paitakasaa ja valkkaa siitä niitä hirveitä rytkyjä mitä saa mahdollisimman halvalla, niin tee silloin se hyväntahdon teko ja anna niitä hyväkuntoisia "merkkivaatteita" kaupan päälle! Kun on kyselty että mistä niitä köyhiä perheitä sitten löytyy joille voisi lahjoittaa, niin siinähän sulla on kohderyhmä nenän edessä!

joille merkillä ei ole mitään

merkitystä, ainostaan sillä että vaate on haluttu ja hinta alhainen

nuo meidän "merkkivaatteet" (sitaateissa, koska ihan tavallisista lastenvaatteista puhun, en mistään burberryistä) olivat hiukan kalliimpia osin myös paremman kunnon ja ulkonäön takia.

Eli suomeksi sanottuna melkein mikä tahansa kulahtanut rytky menee, kunhan se on tosi halpaa!

ap

viet kirpparille jotain helevatun rytkyjä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesällä tein hyviä löytöjä,ostin merkki tuotteita myyrmäkin hallilta,Name it,benetton,Lego,mutta ne pitää olla siistejä ja tahrattomia,mä en osta mitä paskaa,on mullakin pojalla pihavaatteet erikseen,sellaiset pesunukkaa sisältävätjotka menee pihalla muuten siistit vaatteet erikseen.

mä voin maksaa hyvin 4e merki paidasta jos se on siisti ja hyväkuntoinen,oon niin tarkka laadusta.

Juu ap on keskituloinen ja pystyy ostaa laskematta ihan mitää vaan :)

Vierailija
44/71 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitopöytä taidettiin uutena hankkia, mutta sekin pakon edestä kun emme sitä käytettynä löytäneet. Sekin haettiin Ikeasta.

pakko se hoitopötä köyhälle on? oon omani saanut ilmaiseksi,ei kyllä ollut pakkotarve listalla. enkä edes opiskele.

Vierailija
45/71 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä hävetä yhtään

Vierailija
46/71 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska asumme pienessä kaksiossa vielä tällä hetkellä ja kaappitilaa on niukasti (toisinsanoen ei yhtään). Hankittiin siis tuo hoitotaso lapselle vähän niinkuin vaatekaapiksi ja säilytystilaksi. Ja ei, nyt ei tarvitse ruveta siitä motkottamaan, että miksi asutte niin ahtaasti, sanon sen suoraan, tällä hetkellä ennen valmistumista ei ole isompaan varaa. Siksi asumme ahtaasti. Toki, jos pystyisimme leveämmin asumaan, ja tilaa olisi kaapeissa, niin emme olisi tuota tasoakaan varmasti tarvinneet.

Vierailija
47/71 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastasi numerolle 45(?).

Vierailija
48/71 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska asumme pienessä kaksiossa vielä tällä hetkellä ja kaappitilaa on niukasti (toisinsanoen ei yhtään). Hankittiin siis tuo hoitotaso lapselle vähän niinkuin vaatekaapiksi ja säilytystilaksi. Ja ei, nyt ei tarvitse ruveta siitä motkottamaan, että miksi asutte niin ahtaasti, sanon sen suoraan, tällä hetkellä ennen valmistumista ei ole isompaan varaa. Siksi asumme ahtaasti. Toki, jos pystyisimme leveämmin asumaan, ja tilaa olisi kaapeissa, niin emme olisi tuota tasoakaan varmasti tarvinneet.

luulin että puhuit hoitopöydästä,et kaapista.

Niin ja voisin kuvitella että hoitopöytä vie enemmän tilaa pienessä asunnossa.

Vierailija
49/71 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne kerran ovat niin huonokuntoisia vaatteita, niin anna ilmaiseksi.

Vierailija
50/71 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme huutelija yllä. Ei se kätään loukkaa, että kirpputorimyyjällä on laatuvaatteiden lisäsi säkillinen 50p lumppuja tarjolla. Aina sielä joku jotain löytää, ja osa asiakaista osaa jopa korjata ja poistaa tarhoja, jos sattuu muuten löytämään juuri tarpeellisen vaatteen.

Vierailija
51/71 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap miksi sun lapsilla on rytkyjä?? rispaantuneita huonoja vaatteita??mun lapsilla on kaikki hienoa uuden veroista,hyvin pidettyä vvatetta.

Sääliksi käy lapsia, jotka eivät saa liata ja kuluttaa vaatteitaan, vaan vanhemmat vahtivat, että niitä "hienoja ja uuden veroisia" vaatteita "pidetään hyvin". No joo, säilyyhän sillä tavalla jälleenmyyntiarvo kirppikselle, mutta silti sääli kersoja.

Vierailija
52/71 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivänä kirpputorit eivät tosiaan ole sitä, mitä kirpputorilla ymmärrän. Jos on käytetty, niin on käytetty, merkistä viis. Lisäksi toisin esiin, että joillakin ostospäätökseen vaikuttaa myös muut tekijät kuin hinta, esim. tuotannon olosuhteet.

Itse myyn kaiken aina niin halvalla, ettei tarvi kantaa mitään kotiin, jos kirpparia pidän. Yleensä pääsen helpommalla viemällä suoraan kierrätykseen. Sinne menevät merkkeineen päivineen.

Vierailija
53/71 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin joku ostohinnaltaan paljon edullisempi markettivaate? VAikka ovatkin käytettyjä, onhan niissä hyvänen aika sen tään laatueroa. Miksei muka merkkivaatteesta (tarkoittaen tässä nyt näitä keskihintaisia vaatteita, ei mitään superbrändejä) voisi pyytää enemmän hintaa, ovathan ne usein parempi laatuisia ja miellyttävämmän värisiäkin.

HAlvimmissa marketvaatteissa esimerkiksi punaiset väriaineet ovat aika usein heikompilaatuisia kesto-ominaisuuksiltaan, puhumattakaan muista ominaisuuksista.

No, meitä kuluttajia on moneksi. Joillekin kaikki on samaa kamaa.

Vierailija
54/71 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin just sielä,ja ostin paljon,niin sanottua rymy vaateta,kun rakennamme omaa taloa,jossa lapset paljon mukana,niin en viitsi pukea niitä parhaimpia sinne päälle,vaan sellaisia vaatteita millä ei ole väliä

Vierailija
55/71 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sama kuin kaupoissa; jos tuote on haluttu, niin siitä ollaan valmiita maksamaan enemmän ja päinvastoin. Monesti nämä merkkituotteet ovat niitä halutumpia ja siksi niistä voi pyytää enemmän. Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa.

Siksi ihmettelen kovasti ap.n kokemuksia siitä, että ne rytkyt oli niin kovasti haluttuja? Olivatko kuitenkin enemmän arkivaatteita kun ne merkkivaatteet, juhla ja hienosteluvaatteita menee vähemmän?

Hinnottelusta vielä, uutena ostetetuissa lastenvaatteissa on huimia hintaeroja ja olisi tyhmää, jos niiden kierrättäminen maksaisi aina esim. sen 0,50 senttiä.

Vierailija
56/71 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy lapsia, jotka eivät saa liata ja kuluttaa vaatteitaan, vaan vanhemmat vahtivat, että niitä "hienoja ja uuden veroisia" vaatteita "pidetään hyvin". No joo, säilyyhän sillä tavalla jälleenmyyntiarvo kirppikselle, mutta silti sääli kersoja.

vaatteet säilyy kun niitä hoitaa oikein.

Vierailija
57/71 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja korostan, etten ketään halveksu sen takia, että hän mieluummin ostaa puolen euron kuin 1,5 euron vaatteen. Minusta vaan on aika surullista, jos tuollaisia valintoja joutuu tekemään sen pakon takia, ettei kerta kaikkiaan ole varaa edes 1,5 euron ostokseen, vaikka se olisi paljon parempikuntoisempi ja nätimpi.

En nyt ole ihan varma, miten kulahtaneita lumppuja olet saanut kaupaksi ;) mutta ainakin itse ostan mieluummin vaikka vähän nukkaantuneen ja venähtäneen minun mielestäni ihanan vaatteen kuin jonkun hyväkuntoisen ja kalliinnäköisen merkkivaatteen, joka ei säväytä minua. Minua eivät useat kalliit merkkivaatteet tyylin, kuosin ja värien puolesta miellytä (toki poikkeuksia voi olla), ja varsinkin karsastan kaikkia, joissa se kallis logo on isosti näkyvissä.

Sen sijaan tykkään joistain esim. Lindexin tai Tuttan vähän retrohenkisistä kuoseista, ja näitä jos on kirpparilla, saatan vähän katsoa sormien läpi, jos on varpaan kohdalla pieni reikä/paikattu tai nukkaantunut tai vähän kauhtunut. Kunhan nyt ei ole likainen/tahrainen tai selvästi loppuun käytetty.

Ja maksaisin jopa jostain kivannäköisestä alunperin halpisvaatteesta enemmän kuin monesta merkkituotteesta. Ihan vain sen ulkonäön takia. Me saimme vauvalle tosi paljon vaatteita käytettynä, mukana oli paljon merkkivaatteita, ja nimenomaan näitä merkkivaatteita jäi käyttämättä. Sen sijaan pidin oikein hienona löytönä ilmeisesti oikeasti vanhoja (retro) virahtaneita potkuhousuja, jotka vaan näyttivät niin samalta kuin omat lapsuusajan valokuvat! Ja maksoivat 0,10 eur.

Niin, että joskus se ostaja voi vaan tarkoituksella etsiä jotain muuta kuin niitä merkkituotteita. Mutta onhan se totta, että köyhyys on lisääntynyt, ja se on toki kurja juttu :(

Vierailija
58/71 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

merkeillä ei ole minulle mitään merkitystä. Ehjä tosin pitää olla ja siisti. Joku voisi kai siitä päätellä, että olemme köydä lapsiperhe, mutta tosiasiassa säästössä on ihan kivasti rahaa...juuri sen ansiosta että olen tarkka siitä mitä ostan.

Vierailija
59/71 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa rehata mihinkään myyntiin. Huonommat kuskaan SPR:n laatikkoon.

Ja juu lahjoittaisin mielelläni myös muille. Jollekin joka todella tarvitsee. Ja näin olen tehnytkin kerran tämän palstan kautta. Mutta ikäväkseni ne vaatteet löytyi huutiksesta. Et se siitä tarpeesta.

Vierailija
60/71 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteen kunto merkitsee enemmän kuin merkki ainakin minulle, mutta usein laadukkaammat vaatteet ovat käytettyinäkin parempi kuntoisia