Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Köyhiä lapsiperheitä on paljon, sen näkee kirpputorilla.

Vierailija
13.08.2011 |

Tuli mieleen noista kirpparialoituksista, että keväällä Myyrmäkihallin kirpparilla myydessäni mietin itsekseni, miten paljon asiakkaissa oli todella vähävaraisia.

Minulla oli myytävänä paljon erilaista tavaraa. Oli ns. merkkivaatteita (joista sitten kehtasin pyytää himpun enemmän, mutta silti vähän) ja sitten markettibulkkia, jopa ihan retkuja, joista pyysin 50 senttiä. Hämmentävän hyvin kävivät juuri ne retkut kaupaksi, vaikka olin etukäteen kuvitellut, että sakki etsisi joukosta hyväkuntoiset benettonit, espritit, legot yms.

Totta kai jokainen saa ostaa mitä haluaa, en sitä tarkoita. Vaan kävi hiukan sääliksi, kun ajatteli, että jollekin se tosiaan ON olennaista, saako lapselle paidan 1,50 eurolla vai 0,50 eurolla.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aika jolloin munkin tulot olivat huomattavat ja saatoin ostaa kaikki pääsääntöisesti uutena. Elämä vaan heittää joskus asiat päälaelleen. Mä olin varmaankin yksi niistä keväällä joka kävi Myyrmäen kirppiksellä ja mulle on tällä hetkellä väliä mitä se vaate maksaa. En saa mistään vaatteita lahjoituksena joten yritän hankkia lapsilleni vaatteita edullisesti. Toki mielellään siistiä ja ehdottomasti ehjää. Lähdin ihan pidemmältä matkalla juuri tuonne Myyrmäkeen. Huomenna olen jälleen matkalla sinne syksyn ostoksille. Toivottavasti löydän lapsilleni sopivia vaatteita edullisesti.

Ja korostan, etten ketään halveksu sen takia, että hän mieluummin ostaa puolen euron kuin 1,5 euron vaatteen. Minusta vaan on aika surullista, jos tuollaisia valintoja joutuu tekemään sen pakon takia, ettei kerta kaikkiaan ole varaa edes 1,5 euron ostokseen, vaikka se olisi paljon parempikuntoisempi ja nätimpi.

Tottahan toki itsekin ostelen kirpparilta.

ap

Vierailija
22/71 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun ei sillä kulahtaneisuudella ole mitään väliä jos vaate on vaan pelkkä käyttövaate.

ja olen tähän asti ollut siinä luulossa, että muutkin mieluummin ottaisivat lapselleen nättejä kuin kulahtaneita. Joten epäilen, että enemmän se on taloudellinen pakko kumminkin, useimmille. Kun ei tässä siis mistään isoista hinnoista puhuta kummassakaan vaihtoehdossa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi tavaroista menee hyvät ja kohtuuhintaiset, pari euroa on vielä vähän puserosta ja sellaiset hyvät ja kivannäköiset vaatteet menevät ensimmäisenä. Kuin myös vastaavat ulkovaatteet, nehän viedään myyjiltä jo ensimmäisten minuuttien aikana.

Kymmenen- puoli yhdentoista jälkeen yleensä ei löydä enää mitään hyvää.

Tänään Myyrmäessä oli ainakin 120 cm lapselle todella huonosti mitään, en ostanut yhtään mitään, millään hinnalla. Vaatteet joita näin oli järjestäen kulahtaneita ja virttyneitä, jos niitä oli ollenkaan.

Olen kirtänyt Myyrmäkihallin kirppiksiä nyt useamman vuoden ajan lähes joka kerta kun niitä järjestetään, ja mitä olen seurannut myyntiä, kyllä ne oikeasti hyvät ja edulliset ovat aika nopeasti myyjiltä huvenneet. Poikkeuksena vauvan vaatteet, joita on myynnissä enemmän kuin niille on kysyntää.

Vierailija
24/71 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tietenkin ap olet oikeassa siinä, että lapsiperheissä ei talous ole kehittynyt hyvään suuntaan. Paljon on köyhiä perheitä. Ja jos kympillä saa 20 paitaa (50 sentillä kpl) tai 7 paitaa (1,50 eurolla kpl), sillä on monelle merkitystä.

Tuskin kukaan nyt mielellään lapsia kauhtuneisiin ja huonokuntoisiin vaatteisiin pukee, tai sitten on jo aika kitupiikki.

Vierailija
25/71 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan vaatteen ulkonäön takia, en merkin. Jos Espritin paita on ruma ja maksaa 0,50€ jätän sen siihen. Mutta jos Espritin paita on nätti ja maksaa 4€, ostan sen. Enkä ole rikas.

Vierailija
26/71 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni myyntiin. En ylihinnoitellut ja annoin paljousalennustakin. Mutta hämmentävän hyvin menivät ihan rytkytkin kaupaksi. Esimerkiksi (ja tämä oli vaan yksi esimerkki) minulla oli paljon kuluneita Motions wearin vaatteita, joita poikani oli käyttänyt pihassa rymytessään. Olivat pesussa kuluneita ja lahkeista rispaantuneita, kuviotkin osin irti - ja silti nekin menivät kaupan, nopeammin kuin esim. uudenveroinen Ticketin puku (huima 8 euron hinta) tai Reiman 128 senttinen kaksiosainen puku (josta kehtasin pyytää 12 euroa, koska se uutena oli maksanut melkein 80). Nekin sain myytyä, kun tingin hinnasta reippaasti.

Nämä nyt vaan esimerkkinä, älkää takertuko lillukanvarsiin.

ap

Vierailija
27/71 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummola vaatteiksi (=navettavaatteiksi), ei ne lehmät ja vuohet ja lampaat katso mitä lapsilla on päällä.

Ja en todellakaan maksa noista römppä vaatteista kuin max 50 senttiä.

Ostan kyllä sitten niitä kalliimpiakin, jos on tarve, mutta niitä saadaan kavereilta. Römppä vaatteita ei saada, koska kaverit ovat niin tarkkoja vaatteiden kunnosta..

Vierailija
28/71 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
29/71 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mistä ap tarkallaan halusi keskustella, mutta sain sen vaikutelman, ettei varsinaisesti siitä, miten itse kukin av-mamma kirpparilla ostelee.

Itse asiasta sanoisin, että kyllä, köyhiä lapsiperheitä on tosi paljon. Onneksi on kirppari, koska kaikilla ei todellakaan ole mitään tukiverkkoa, joka lahjoittelisi kullekin sesongille sopivia vaatteita.

Vierailija
30/71 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ajoin takaa.

Totta kai kirpparilla käy todella monenlaisia asiakkaita. Ja kuten aloituksessani kyllä sanoinkin, ihan ok jos joku haluaa ostaa halvempaa. Mutta JOS - siis JOS - valinta johtuu siitä, että kerta kaikkiaan se on eurosta kiinni, SE on surullinen juttu.

(Ei tämä tälläkään vissiin perille mennyt, mutta olkoot)

ap

Vierailija
31/71 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koittaa kysellä josko joku diakoni tms ottaisi vastaan lasten vaatteita. Mulla on ihan käyttämättömiäkin ja myös merkkivaatteita, mutta mielummin annan nen tarpeeseen kuin lähden kirpparille niitä myymään.

t.2

Vierailija
32/71 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteita. Ei edes hyväkuntoisia.

Samoin laitoin ilmotuksen, että annetaan työpäytä/sänky yhdistelmä, kerrossänky ja lastensänky.

Muutama soitto tuli ja kun kerroin et ovat olleet käytössä useamman vuoden, niin ei kelvanneet. Tuskin me nyt uusia oltas lahjottamassa pois.

Ihmettelen, et missä ne köyhät lapsiperheet luuraa? Ei niille ainakaan mikään ilmanen kelpaa ellei ole aivan uutta.

Vierailija
33/71 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteita. Ei edes hyväkuntoisia.

Samoin laitoin ilmotuksen, että annetaan työpäytä/sänky yhdistelmä, kerrossänky ja lastensänky.

Muutama soitto tuli ja kun kerroin et ovat olleet käytössä useamman vuoden, niin ei kelvanneet. Tuskin me nyt uusia oltas lahjottamassa pois.

Ihmettelen, et missä ne köyhät lapsiperheet luuraa? Ei niille ainakaan mikään ilmanen kelpaa ellei ole aivan uutta.

Olisikohan sitten kyse siitä, että ei ole käytössä autoa, jolla hakea tuollaisia.

Mutta olen kuullut samaa, että joku on tarjonnut asioita ilmaiseksi, jopa kuskaamaan jollekulle kotiin - ja silti ei kelpaa.

Outoa.

ap

Vierailija
34/71 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä pukisi lasta mustaan takkiin. Tai räikeään pinkkiin, olkoot mitä merkkiä tahansa, vaikka ihanaiset Ticketit.

Miten sinun lapsellasi ap on ollut käytössä virttyneitä ja kulahtaneita vaatteita? Kait teillä käytetään aina kaunista ja hyväkuntoista?

Vierailija
35/71 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsos joskus sieltä ruokakauppareissulta tulee ostettua niitä cm:n ja prisman oman malliston lastenvaatteita jotka pysyvät siisteinä pesuissa about sen 2 viikkoa. Sen jälkeen niihin tulee nukkaa, vetoketjut menee kieroon, saumat aukeaa.

Mutta elämä on. Ei sen näköisistä rytkyistä voi pyytääkään enemmän kuin sen viiskytsenttiä.

Pidemmän päälle kannattaa muistaa se että halvalla ei saa hyvää eikä laadukasta.

En kyllä pukisi lasta mustaan takkiin. Tai räikeään pinkkiin, olkoot mitä merkkiä tahansa, vaikka ihanaiset Ticketit.

Miten sinun lapsellasi ap on ollut käytössä virttyneitä ja kulahtaneita vaatteita? Kait teillä käytetään aina kaunista ja hyväkuntoista?

Vierailija
36/71 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me ainakin mieheni kanssa huolittiin esikoista odottaessa kaikki mitä saatin! Ollaan siis opiskelijoita, joten tulotkin sen mukaiset. Ihan oikeasti, ei meillä ollut varaa alkaa ostamaan kaikkea uutena. Paras kierrätys joka meillä mielestäni oli, oli se, kun äitini oli jostain syystä säästänyt MINUN vanhan pinnasängyn. No maalithan siinä olivat vähän reilussa 20 vuodessa kuluneet, mutta tuo hoitui uudella maalikerroksella. Menee ihan hyvin meidän lapsella, kun ei sitä tosiaan tarvinnut kuin vähän viilata ja oli "kuin uusi". Hoitopöytä taidettiin uutena hankkia, mutta sekin pakon edestä kun emme sitä käytettynä löytäneet. Sekin haettiin Ikeasta. No vaatteet ovat pääasiassa kyllä sitten uusia olleet, itse halusin muutaman vaatteen ostaa, ja niitä nyt sitten on tullut milloin mistäkin vauvalahjana. Tämä toki vähenee, kun lapsi kasvaa mutta sitten mennäänkin taas äitini kaapeille joista löytyy vielä minun vanhoja vaatteita, ihan hyväkuntoisina. Ne kelpaavat meidän lapselle ihan hyvin. En ymmärrä miksi jotkut ovat niin ronkeleita? Joo, en itsekään suostu ihan mitä tahansa vastaanottamaan, mutta kyllä meillä on paljon käytettyä, enemmän kuin uutta. IHan siitä syystä, ettei tarvitse meidän pienillä tuloilla kaikkea hankkia, kun hyvää saa lähipiiriltä lahjoituksina.

Vierailija
37/71 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä ostan vaatepaketteja netistä- mies yrittäjä ja lama-aika

Vierailija
38/71 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja huonosti menivät vauvan vaatteet kaupaksi. Joku sanoikin että niistä on ylitarjontaa.

Minua silti ihmetytti kun lopuksi laitoin kaikki jäljelle jääneet vauvan vaatteet muovipussiin ja halusin antaa pois ei ne silti meinanneet kelvata. Ja kyseessä oli kauniita, puhtaita ja muodikkaitakin vaatteita. Lopulta iskin säkin yhdelle vähemmistöön kuuluvalle naisella jolla näin olevan tyttövauvan vaunuissa.Sanoin että anna vaikka jollekkin jos et itse tarvitse.

Itsekkin mielummin antaisin vaatteet jollekkin todella tarvitsevalle kuin myisin tinkaajille 20 sentillä. Kerran vein kassin vauvan vaatteita neuvolaan ja jätin ne aulaan. Lappu päälle: Saa ottaa. Kun tulin vauvani kanssa vastaanotolta pois oli kassi hävinnyt. Aion viedä toistekkin.

Vierailija
39/71 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joille merkillä ei ole mitään merkitystä, ainostaan sillä että vaate on haluttu ja hinta alhainen

nuo meidän "merkkivaatteet" (sitaateissa, koska ihan tavallisista lastenvaatteista puhun, en mistään burberryistä) olivat hiukan kalliimpia osin myös paremman kunnon ja ulkonäön takia.

Eli suomeksi sanottuna melkein mikä tahansa kulahtanut rytky menee, kunhan se on tosi halpaa!

ap

viet kirpparille jotain helevatun rytkyjä?

Vierailija
40/71 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rispaantuneita huonoja vaatteita??mun lapsilla on kaikki hienoa uuden veroista,hyvin pidettyä vvatetta.taidat olla påaskaporukkaa ja yksinkertanenkin vielä.Ja se että joku ostaa lapsille sun paskarytkyt ei tarkota sitä ettei niillä olis rahaa.Niille vaan on iha sama millaset rääsyt pennuilla on!