Paljonko sinulla on säästössä pahanpäivän varalle?
Kommentit (65)
on saastossa..huh. Ja sitten yleensa nama kyseiset ihmiset valittavat ettei ole rahaa lahte johonkin tai tehda jotain...
että monella on 100 000 ja ylikin säästössä. Olen nimittäin saanut ihan pinnistellä tuohon 40 000 tosissani. En juuri meikkaa, käy kampaajalla tai tuhlaa vaatteisiin.
Mutta ehkä ihmisillä on perintöjä. Se selittää aika paljon.
Ja joo, mulla on koko ajan tunne että ei ole varaa mihinkään. Onko sekään nyt sitten kivaa.
En tiedä miten niitä sijoittaisi. Olen 40v ja molemmat vakitöissä ja yksi lapsi. Talo rakennettu ja maksettu, mökkiä ei haluta riesaksi...
mutta samalla tavalla kuin Melballa. Omistusasunto juuri myyty ja asutaan vuokralla toistaiseksi. Todennäköisesti sijoitellaan osa varoista ja katsellaan omistusasuntoa vasta myöhemmin. Kaikki tuo raha on "itse hankittua".
Perinnön realisointi kuitenkin lähestyy, sillä monen vuoden jälkeen olen havaitsevinani perikunnassa halukkuutta ko. hommaan. Silloin käytettävissä oleva varallisuuteni kasvaa väh. 200 k€.
mitä niiden osakkeiden sen hetkinen arvo on. Vaikka niiden arvo olisi ollutkin viikko sitten satatuhatta, mutta kurssi pudonnut, voi niiden reaaliarvo olla tällä hetkellä vaikka 5000€. Ei osakkeet ole alkuperäisen kysymyksen mukaan mitään "säästöjä pahanpäivänvaralle", koska pahanpäivän tullen voi sinun osakkeidesi arvo olla nolla.
Semmonen satatuhatta. Tosin osakemarkkinat nyt tällä hetkellä on mitä on.
on saastossa..huh. Ja sitten yleensa nama kyseiset ihmiset valittavat ettei ole rahaa lahte johonkin tai tehda jotain...
Tämä sama kysymys on täällä esitetty joskus ennemminkin ja suurimmalla osalla silloinkin oli säästöjä 5-6 numeroisia lukuja. Todellisuudessa sitten eletäänkin pikavippien ihmeellisessä maailmassa ja maksetaan vuokraa Jakomäessä.
mutta se pahapäivä taitaa tulla tässä syksyn aikana, jos saan uuden asunnon. Nykyisessä on 3kk irtisanomisaika eikä uusia saa noin pitkällä varotusajalla. Joten maksan sitten 2-3kk kahta vuokraa päällekäin.
€ mutta mulla ei sitten muuta omaisuutta olekaan (asun miehen talossa).
mutta se pahapäivä taitaa tulla tässä syksyn aikana, jos saan uuden asunnon. Nykyisessä on 3kk irtisanomisaika eikä uusia saa noin pitkällä varotusajalla. Joten maksan sitten 2-3kk kahta vuokraa päällekäin.
tarkastapa.
tarkastapa.
Näissä tuommonen irtisanomisaika taitaa olla kaikissa.
Aika rikasta porukkaa täällä, kun suomalaisten kotitalouksien käteisvarat olivat 2010 keskimäärin 1544€..
kaikki mikä tulee myös menee. Ikinä ei kyllä tili ole nollilla ollut tai velaksi pitänyt ostaa, mutta en myöskään mitään varsinaisia säästöjä ole.
kanssa rahat yhteen. Löytyy n. 23 000 e käteistä. Rahat yhteisiä, mutta mun tileillä n. 10 000 ja miehellä loput.
Mietittiin, jos ostais uudemman auton, mutta sit iski nuukuus ja todettiin, että vanhakin kulkee vielä siedettävästi eteenpäin.
mutta olen yrittäjä joten ikinä ei tiedä milloin loppuu rahantulo, ja mitään ansiosidonnaista ei silloin ole tulossa. Joten mielelläni näkisin että säästöjä olisi enemmänkin.
mutta ilmeisesti rahaa säästötilillä. Tällä hetkell 35 000€, mutta normaalista noin 5 000-10 000€.
Jos kaikki tilit, osakkeet ja rahastot lasketaan niin n. 40 000e.
Jos todella paha päivä joskus tulee, niin vielä 350 000e:n arvoisen asunnon ja autot voi lyödä lihoiksi.
kotihoidontuesta ei pahemmin pahan päivän varalle jää ja miehen palkka menee lainanmaksuun ja elämiseen. Meillä on joustoluotto pienenä turvana jos tulee joku hätä ja tietty molempien vanhemmat joilla säästöjä
Enkä ymmärrä, miksi pitäisi säästää ihan muuten vaan. Pankista saa sitten lainaa, jos tiukka paikka tulee.
Tilillä on kyllä noin 7000 euroa, mutta en koe niitä pahan päivän varan rahoina, vaan ne kuluu pian esim. remontointiin ja matkaan. Muutenkin mulla on tapana että ensin säästetään ja sitten vasta ostetaan.
Ellei lasketa muutamia hiluja säästöpossussa, joka sekin varmaan pitää tyhjentää ruokaostoksia varten. Olen tottunut tähän kädestä suuhun elämiseen, ettei se edes stressaa. Minulla on kaikki mitä haluan.