G: Ostatko asunnon mielummin välittäjältä vai yksityiseltä?
Mä en ymmärrä miksi ihmiset ei uskalla ostaa yksityiseltä?
Minun lähes kaikki kaverit ovat ostaneet yksityiseltä, samoin me ollaan ostamassa omakotitalo yksityiseltä, mutta ongelmana on tämä oman rivarin myyminen yksityisesti.
Ilmoitus on ollut reilut 2vkoa netissä, katsojamäärä yli 500kpl ja EI YHTÄKÄÄN yhteydenottoa.
Asunto täysin rempattu, hintaa alennettu ja se on ihan välittäjän arvioima hinta ja perustuu samaan neliöhintaan millä on mennyt naapuriasunnot tästä (välittäjän kautta).
Miksi ihmiset luottaa välittäjään vaikka se ei ole vastuussa yhtään mistään, vetää vaan tonneja välistä?!
Minä itse mielummin ostan yksityiseltä, pystyy hyväksymään halvemmankin ostohinnan kun ei tarvitse ottaa huomioon välittäjän palkkiota.
Kommentit (45)
Mun kaverilla oli kans myynnissä sellainen tosi hyväkuntoinen asunto, mutta oli tosi vaikea myydä, kun kukaan ei tullut edes katsomaan asuntoa. Ihmeteltiin tän kaverin kanssa sitä asiaa varmaan vuosi että mikä oli syynä. Jälkikäteen kun miettii, niin hinta ei ainakaan ollut periaatteessa syy, mutta luultavasti syynä saattoi olla esim. pintaremontissa käytetyt materiaalivalinnat - esim. keittiö oli sinisillä kaapeilla ja kun ihminen maksaa siitä, että asunto on rempattu, niin haluaa sitten usein, että on omaan makuun sopiva sitten. Jos ajattelee nykymuotia valkoisine kiiltävine ovineen, niin luultavasti kaveri olis saattanut saada asunnon paljon nopeammin myytyä (myi varmaan vuoden sitä), jos olisi vaihtanut keittiön kaappien ovet valkoisiin - vaikka vain tavallisiin. Sitten toinen hyvä syy hitaalle myymiselle oli alue eli ei ollut ko. kaupungissa mikään haluttu alue.
Jos teillä käy siitä naapurista kauppa, niin on syytä miettiä, että missä on vika - onko materiaalivalinnat sellaiset, että ihmiset eivät halua maksaa niistä lisää verrattuna remppaamattomaan asuntoon? Vai onko teidän asunto liian täynnä tavaraa? Vai onko pienoissijainti kuitenkin huonompi kuin naapureilla? Uskallatko laittaa linkin teidän asuntoon?
en voi kuvitella etteikö menisi kaupaksi ilman välittäjääkin!
Kaunis ja hyväkuntoinen koti. Ei siis ongelmaa myydä sitä oikeasti. Kaksi ehdotonta korjausehdotusta kuitenkin:
1) ilmoitus ehdottomasti oikotielle - en tunne ketään, joka tuolta palvelusta etsisi asuntoja
2) laita pohjapiirros asunnosta
laitetaan huomenna oikotiehen kun mies saa lomarahat, maksaa kuitenkin 129e/4vkoa
ja pohjapiirros on virheellinen niin viihtiikö sitä laittaa? Pohjapiirroksessa kylppäriin mennään keittiöstä, vaikka sinne mennään makuuhuoneesta ja suihku ja sauna on toisinpäin?
Isännöitsijälläkin on väärä pohjakuva :(
ap
seinän takana on kaksio myynnissä hintaan 135.000e välittäjän kautta. Sillä neliöhinnalla laskettuna meidän kämpän arvo olisi yli 160.000e, että tuskin on enää liian kallis!
ap
suihkutiloista ja mahdollisesta saunasta. Ja piha + terassi, kuvia niistäkin. Eli mahdollisimman kattavat valokuvaukset. Samoin kuvat makuuhuoneista puuttuvat.
Asunto on ihan hyväkuntoinen, mutta kuten joku jo sanoikin ihmisillä on eri maku, itse joutuisin remontoimaan keittiön kokonaan uudestaan ja haluan kaikkien seinien olevan valkoisia. Wcs:tä ja suihkusta ei kuvia joten en tiedä joutuisinko nekin remontoimaan. Makuuhuoneistakaan ei ole mitään tietoa, joten näillä perustein en menisi asuntoa katsomaan.
Hinnasta en osaa sanoa, kun en tunne aluetta lainkaan.
Pohjakuva kannattaa laittaa, laittakaa selkeästi merkintä jo vaikka kuvan alareunaan kirjoittaen, että ei pidä paikkaansa kaikilta osin / pohjakuva viitteellinen (ja skannaatte sen sitten).
Ja vielä kuvailutekstiin maininta "pohjakuvasta poiketen käynti kylpyhuoneeseen....."
Ja EHDOTTOMASTI oikotielle!! En ole ikinä kuullutkaan tuollaisesta sivustosta missä teillä nyt on, se on isoin ongelma!
OIkotielle heti kun vaan ehditte, ja sunnuntaille yleinen näyttö.
Lisäksi tietty maininta, että yksityisnäyttöjä järjestään myös.
Riippuu vähän alueen tavasta, meneekö yksityiseltä asunnot kaupaksi.
Esim. olen huomannut etät jossain Espoon paremmilla alueilla ei vaan jostain syystä asunto liiku yksityiseltä vaikka kaikki kohdallaan, kai ne ihmiset tosiaan mieluummin asioi "neutraalin" välittäjän kanssa, kuin suoraan myyjän kanssa (kokevat kai "noloksi").
sitte kun sama asunto menee välittjälle, niin menee heti kaupaksi.
Taasen toisissa paikoissa, esim. Espoon tietyt kerrostaloalueet (jopa lähellä niitä hienostoseutuja), niin on aika yleistä että myydään itse, jos on haluttu yhtiö. Pienemmä krs-taloasunnot muutenkin menee kai aika helposti kaupaksi hyvillä alueilla.
Ja olen jotenkin käsittänyt, että ei-pk-seudulla / "maalla" / Uudenmaan pienemmä tkunnat myydään paljon itse.
Eli kokeilkaa nyt vielä ainakin tää viikko (ehkä ensi??) jos menisi.
Joo, ja siis luulen että pohjakuvan puuttuminen ihan oikeasti myös haittaa myyntiä, itse en ainakaan asuntoa ostaessani jaksanut setviä sellaisia asuntoja tarkemmin, missä ei ole pohjakuvaa.
Lisäksi kylppäristä ei ollut kuvaa, eli tulee mieleen että se on joku alkuperäiskuntoinen pommi.
kaikki kuvat?
Kuvissa on kyllä kuva suihkusta ja saunasta, ja lastenhuoneesta ja makuuhuoneesta.nettiasuntoon on maximi 12kuvaa joten jostain joutuu jättämään pois, ajateltiin että kuva terassista olisi parempi kun pienestä vessasta, joka myös pintarempattu.
Täytyy laittaa pohjakuva ja kirjoittaa että käynti makuuhuoneesta.
Ap
Tuolle aikaisemmalle sanoisin, että olihan sieltä kuvat kylppäristä, saunasta ja makkarista, joten kuvissa ei sisänsä mitään vikaa.
Alkuperäiselle sanoisin, että nyt ei ole järkevää kyllä säästää tuota 129 euroa, jos meinaa itse myydä! Ero on juuri siinä, että saatteko asunnon myytyä vai ette, että näkeekö se asunnon etsijä sen asunnon vai ei missään. Seuraava vaihtoehto on sitten maksaa välittäjälle se muutama tonni, joka siihen menee. Välittäjä saa kyllä sen sentään oikeille sivuille nettiin.
Pohjapiiroksen voi piirtää vaikka itse käsin. Vanha pohjapiirros vaikka alle pohjaksi ikkunaa vasten ja siihen päälle sit korjaukset niin kuin se menee. Alle tietty teksti, että ei ole mittakaavassa vaan on vain suuntaa-antava.
täytyy piirtää itse pohjakuva!
Ja joo halvempi se oikotie on kun välittäjä vie 5500e kun kysyttiin tarjous. Ei vaan ole ollut rahaa aikaisemmin laittaa sinne.
Ap
kaikki kuvat? Kuvissa on kyllä kuva suihkusta ja saunasta, ja lastenhuoneesta ja makuuhuoneesta.nettiasuntoon on maximi 12kuvaa joten jostain joutuu jättämään pois, ajateltiin että kuva terassista olisi parempi kun pienestä vessasta, joka myös pintarempattu. Täytyy laittaa pohjakuva ja kirjoittaa että käynti makuuhuoneesta. Ap
oisko tosiaan toi sivusto jotenkin että tökkii... laita nyt tosiaan sinne oikotielle!!
Ja se pitäisi tehdä kyllä miel. jo tänään!!
Oikeasti asuntoa hakevat tsekkaa sieltä nyt vk-lopun näytöt. Ehtisitte saada sen uutena kohteena, ja ihmiset ehtii nähdä sen ennen vk-loppua.
Kylppärikuva oli ehkä vähän mitäänsanomaton / ei niin hyvä kuvakulma, mutta parempi kuin ei mitään.
Ok, ne on ehkä helppo vaihtaa mutta jos asunto ei ole ihan mieleinen niin mä voisin jättää tuollaisen takia ostamatta.
Ok, ne on ehkä helppo vaihtaa mutta jos asunto ei ole ihan mieleinen niin mä voisin jättää tuollaisen takia ostamatta.
Hieno kontrasti tuo valkoinen + tumma.
Keittiö on ihan kiva.
Mä taas inhoan niitä vaaleita tasoja.
Jos ei ole pohjapiirrosta ei kiinnosta. Mä haluan ehdottomasti nähdä miten huoneet sijatsevat.
Hieno kontrasti tuo valkoinen + tumma.
Keittiö on ihan kiva.Mä taas inhoan niitä vaaleita tasoja.
helpompi pitää puhtaana kun lika ja leivänmuruset näkyvät. Ja tietysti myös esteettisestä syystä. Inhoan tummia pintoja vaikka ne nyt ovatkin kovasti muodissa.
loppui siis keittiöön. Ei siis tietoa että on sauna. Ja otsikossa pitäisi kyllä mainita jo saunasta (esim. 3h+k+s), muuten jää se kuva ettei saunaa ole (ja jos kuvat tosiaan tökkii niin ettei kaikki kuvat näy mahd. ostajaehdokkaalle). Lisäksi ehdottomasti Oikotielle, me esim. etsitään parh. okt:a ja seurataan vain etuovi.com + oikotie + paikallislehdet. Pohjapiirros kannattaa myös laittaa. Ja helpoin myydä tuoreeltaan eli kun laitatte myyntiin sinne Oikotielle, niin näyttö mahd. pian ja aktiivista myyntiä heti. Jos on yli 2 vkoa niin kohde "jää roikkumaan" ja sitä kautta "pilaantuu" ostajan silmissä.
<a href="http://www.nettiasunto.com/muurame/43643" alt="http://www.nettiasunto.com/muurame/43643">http://www.nettiasunto.com/muurame/43643</a> ap
Tässä näkee, että ei sellainen "stailauskaan" aina ole pahasta.
(enkä väitä että ap olisi tätä nyt erikseen stailannut, varmaan se on heillä aina tuon näköinen).
Mutta eka kuva oli vähän nuhruisen/epäsiistin/ jopa tunkkaisen vanhemman peruskylppärin oloinen.
Tämä on taas raikas kuva!
Vaikkei tässä muut aole kuin suihkuverho ja matto sävy sävyyn (jotka ei monesti ole edes kalliita),
ja se shampoopullohyllykkö nurkassa ei tässä näy.
nyt kun vaan saatte sen oikeaan paikkaan myyntiinj (oikotie), niin kyllä pitäisi mennä :)
Jos kiva löytyy, minkä haluan, niin sillä ei ole väliä. Viimeksi ostin suoraan omistajalta, mutta olen ostanut välittäjältäkin.