Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Ostatko asunnon mielummin välittäjältä vai yksityiseltä?

Vierailija
11.08.2011 |

Mä en ymmärrä miksi ihmiset ei uskalla ostaa yksityiseltä?

Minun lähes kaikki kaverit ovat ostaneet yksityiseltä, samoin me ollaan ostamassa omakotitalo yksityiseltä, mutta ongelmana on tämä oman rivarin myyminen yksityisesti.

Ilmoitus on ollut reilut 2vkoa netissä, katsojamäärä yli 500kpl ja EI YHTÄKÄÄN yhteydenottoa.

Asunto täysin rempattu, hintaa alennettu ja se on ihan välittäjän arvioima hinta ja perustuu samaan neliöhintaan millä on mennyt naapuriasunnot tästä (välittäjän kautta).

Miksi ihmiset luottaa välittäjään vaikka se ei ole vastuussa yhtään mistään, vetää vaan tonneja välistä?!

Minä itse mielummin ostan yksityiseltä, pystyy hyväksymään halvemmankin ostohinnan kun ei tarvitse ottaa huomioon välittäjän palkkiota.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä syystä, että heti saa kysymyksiinsä vastauksen eikä tarvitse kierrättää välittäjän kautta.

Vaikka olisi välittäjäkin se myyjä kuitenkin vastaa siitä asunnosta jos jotakin vastattavaa on. Välittäjä vaan vetää rahat välistä. Ihan yhtä hyvin minä voin asuntoani esitellä ja paperit ojentaa käteen kuin joku vieras välittäjäkin. Välittäjän käyttäminen on niin turhaa nykyään.

Vierailija
2/45 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle on väliä sillä, minkälainen asunto, mistä ja mitä se maksaa (hinta, velat, vastikkeet JA muut asumiskulut).

Joitain ihmisiä voi pelottaa ottaa yhteyttä suoraan myyjään, koska kokevat, että olisi noloa sitten olla ostamatta juuri sitä asuntoa. Välittäjällähän kyseessä ei ole oma, vaan vaan duuni, joten sitä ei tule loukanneeksi, eikä vaivanneeksi "turhaan".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle on väliä sillä, minkälainen asunto, mistä ja mitä se maksaa (hinta, velat, vastikkeet JA muut asumiskulut).

Joitain ihmisiä voi pelottaa ottaa yhteyttä suoraan myyjään, koska kokevat, että olisi noloa sitten olla ostamatta juuri sitä asuntoa. Välittäjällähän kyseessä ei ole oma, vaan vaan duuni, joten sitä ei tule loukanneeksi, eikä vaivanneeksi "turhaan".

Myyjähän on MYYMÄSSÄ sitä asuntoa kuitenkin.

Vierailija
4/45 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihan psykologiaa.

Ihmiset eivät monesti "uskalla" ostaa asuntoa suoraan myyjältä ilman välittäjiä. Eihän tässä logiikassa ole mitään järkeä, mutta näin se vaan on.

Jotenkin ostajat luulevat, että se välittäjä tekisi kaupasta jotenkin luotettavamman ja helpomman. Luullaan, että se kiinteistövälittäjä muka olisi jotenkin puolueeton siinä ostajan ja myyjän välissä, vaikka eihän se asia todellakaan näin ole, melkein jopa päinvastoin!! Kiinteistövälittäjäthän ovat myyjän maksullisia juoksupoikia, jotka antavat usein pehmitettyjä tietoja ja vedättävät tarjouksia mahdollisimman suuren välityspalkkion toivossa. On niitä epärehellisiä myyjiäkin varmaan liikenteessä, mutta oman kokemuksen mukaan monet itse asuntoaan myyvät ovat hommassa aika puhtailla jauhoilla varustettuina. Sama lakihan se suojaa ostajaa oli kaupassa mukana välittäjä tai ei.

Monet ostamassa olevat ovat varmaan myös kateellisia ja ajattelevat, että koko maksamansa summa menee lyhentämättömänä myyjän taskuun ja "paljonkohan se nyt teki voittoa meidän kustannuksellamme?"

Vierailija
5/45 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää ostaa minäkään yksityiseltä, vaikka asuntoasioissa melkoinen konkari olenkin. Syynä: 1) usein ei saa kaikki tarvittavia tietoja tai niitä pitää lypsää - kerran jopa joltain omistajalta kysyin lähialueen palveluista, niin tyyppi rupes mulle näyttämään kartalta, että missä se paikka sijaitsee - ihan kuin en tietäis, kun olen paikalle löytänyt ;-)

2) useimmiten yksityisesti myyvät ylihinnoittelevat asunnot - en ole valmis maksamaan hintalisää siitä, että välissä ei ole välittäjää

3) esittelyt ovat usein jotenkin noloja ja ahdistavia - ei kehtaa tutkia niin tarkkaan paikkoja, kun omistaja on paikanpäällä ja sitten ei tee mieli jättää tarjoustakaan

Itse en nykyään enää jaksa käydä edes näytöissä, joissa ei ole välittäjää.

Vierailija
6/45 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en halua käydä katsomassa asuntoa, kun omistaja on paikalla. Olen joskus käynyt ja se on ärsyttävää, kun on omistaja seuraa perskärpäsenä koko ajan. En ole kiinnostunut asunnossa olevasta irtaimistosta tai seinän väreistä, haluan katsoa rauhassa ne kaikki ongelmakohdat jos asunnon pohja miellyttää. Jos ei miellytä muutenkaan niin kiitos ja näkemiin, en katsele sen tarkemmin.

Vierailija
7/45 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin tympääntynyt niiden asiantuntemattomuuteen ja siihen että aina huijaavat kuitenkin. Olin sitten ostajana tai myyjänä niin pieleen on mennyt lähes joka kerta.

Sitä paitsi haluan mielelläni nähdä sen ihmisen joka on asunnossa asunut ennen minua. Siitä pystyy päättelemään niin paljon.

Esim. onko huolellisen sorttinen ja onko pitänyt asunnosta hyvää huolta.

Vierailija
8/45 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää ostaa minäkään yksityiseltä, vaikka asuntoasioissa melkoinen konkari olenkin. Syynä: 1) usein ei saa kaikki tarvittavia tietoja tai niitä pitää lypsää - kerran jopa joltain omistajalta kysyin lähialueen palveluista, niin tyyppi rupes mulle näyttämään kartalta, että missä se paikka sijaitsee - ihan kuin en tietäis, kun olen paikalle löytänyt ;-) 2) useimmiten yksityisesti myyvät ylihinnoittelevat asunnot - en ole valmis maksamaan hintalisää siitä, että välissä ei ole välittäjää 3) esittelyt ovat usein jotenkin noloja ja ahdistavia - ei kehtaa tutkia niin tarkkaan paikkoja, kun omistaja on paikanpäällä ja sitten ei tee mieli jättää tarjoustakaan Itse en nykyään enää jaksa käydä edes näytöissä, joissa ei ole välittäjää.

tule paljon yhteydenottoja.

Ainakin kannattaa järjestää niitä "yleisiä" näyttöjä, mihin vähän helpompi mennä vaan paikalle.

Itse ostimme kyllä talon yksityiseltä eikä mitään ongelmaa.

Ja sama talo oli ollut aiemmin välittäjän kautta myynnissä paljon kalliimmalla.

Eli en ihan allekirjoita tuota että yksityinen rahastaa - ja tottakai hinnasta voi yrittää tinkiä ja tehdä tarjousta!

Ja just välittäjältähän niitä kaikkia tietoja harvoin saa, yleensä se omistaja kyllä tietää parhaiten talon/yhtiön/alueen asiat.

Ja tuo että alkaa näyttämään kartasta - siis nimenomaanhan se yritti palvella ja selittää hyvin! Yritti kai näyttää että olemme tässä ja täältä löytyisi sitä ja tuolta tota...

Itselleni siis on sama keneltä ostan, se on se asunto / talo jota olen ostamassa, ja jos se on hyvä, niin ei kai sitä voi jättää ostamatta siksi että sitä ei myy just mun haluama välitysfirma / mukava välittäjä tms.

Vierailija
9/45 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

välittäjät ja tinkiminen hankalampaa heidän kanssaan. On neutraalimpaa aisoida välittäjän kanssa, jolla ei ole tunnesiteitä taloon. Osakkeen voisin ostaa yksityiseltä mutta okt:a tod. näk. en ostaisi.

Vierailija
10/45 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikki on välittäjillä ja sellaista asuntoa on tosi vaikea ostaa.

Kysyi välittäjältä mitä tahansa vastaus on en tiedä tai kysyn myyjältä. Mieluummin kysyisin myyjältä suoraan kasvotusten, että näkisin sen ilmeetkin.

Esim. vaikka sellainen asia, että asunto on junaradan vieressä. Haluaisin tietää kuuluuko junan ääni sisälle kuinka paljon mutta miten välittäjä voisi sen tietää, eihän hän asu siinä. Ainoa mitä siinä voi tehdä on roikkua siellä esittelyssä kauan ja toivoa, että juna menee ohitse juuri silloin.

Vierailija
11/45 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää ostaa minäkään yksityiseltä, vaikka asuntoasioissa melkoinen konkari olenkin. Syynä: 1) usein ei saa kaikki tarvittavia tietoja tai niitä pitää lypsää - kerran jopa joltain omistajalta kysyin lähialueen palveluista, niin tyyppi rupes mulle näyttämään kartalta, että missä se paikka sijaitsee - ihan kuin en tietäis, kun olen paikalle löytänyt ;-)

2) useimmiten yksityisesti myyvät ylihinnoittelevat asunnot - en ole valmis maksamaan hintalisää siitä, että välissä ei ole välittäjää

3) esittelyt ovat usein jotenkin noloja ja ahdistavia - ei kehtaa tutkia niin tarkkaan paikkoja, kun omistaja on paikanpäällä ja sitten ei tee mieli jättää tarjoustakaan

Itse en nykyään enää jaksa käydä edes näytöissä, joissa ei ole välittäjää.

1. Myin taloani käyttäen välittäjää. Hän teki näyttöön tulleille ihan samalla tavalla. Sen lisäksi myöhästeli ja valehteli.

2. Oletko kuullut, että voit tehdä tarjouksen?

3. Opettele kehtaamaan, ei se niin vaikeaa ole.

Olen luullut että asunto on pääasia eikä se kuka sitä myy, tsiisas...

Vierailija
12/45 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityinen vai välittäjä. Olen ostanut asunnon molemmilta tahoilta enkä pidä merkittävänä sitä kuka asuntoa myy, vaan sitä onko asunto mieleinen vai ei.

Vierailija
13/45 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta myynyt välittäjän kautta.

Vierailija
14/45 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän on ihan selvästi itse välittäjä.

Vierailija
15/45 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän on varmaan pakko laittaa tämä välittäjälle, jos se tietää nopeampaa myyntiä, 7.10mennessä täytyy oma kämppä olla myyty.

Maksoimme 4000e käsirahaa maanantaina ja alkaa olemaan paine perseessä ettei rahat mene ihan hukkaan!

Ei tätä itse näköjään pysty tarpeeksi markkinoimaan tai sitten "tyhmät" ihmiset vaan haluavat maksaa mielummin enemmän ja välittäjälle!

koska hintaa meidän on sitten vähän nostettava koska muuten ei taas saada riittävästi lainaa uutta varten kun välittäjä vie osan! Perkele tässä menee hermot!

ap

Vierailija
16/45 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse välittäjä (vaikka vuokralla asunkin ;-).

Vierailija
17/45 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma moka, jos ei mene kaupaksi! Ostajat on nyt varovaisia eikä kukaan maksa ylihintaa siitä ilosta, että saa ostaa suoraan omistajalta.

Välittäjissä on eroja, toiset antaa aina liian suuren hinta-arvion saadakseen asunnon myyntiin, toiset antaa rehellisen arvion, teillä liian suuri hintapyyntö, kun ei asunto kelpaa.

Vierailija
18/45 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole enää liian suuri.

Hintaa ollaan laskettu 3000e euroa siitä mitä välittäjä arvioi ja tästä on mennyt kaksi asuntoa suuremmalla hinnalla ja huonommassa kunnossa!

Meillä on ilmalämpöpumppu, 25m2 terassi, iso oma piha ja täysin pintarempattu.

Mitään täällä ei tarvitse tehdä joten hinta on kyllä kohdallaan ellei jopa alakanttiin!

Ap

Vierailija
19/45 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän on varmaan pakko laittaa tämä välittäjälle, jos se tietää nopeampaa myyntiä, 7.10mennessä täytyy oma kämppä olla myyty.

Maksoimme 4000e käsirahaa maanantaina ja alkaa olemaan paine perseessä ettei rahat mene ihan hukkaan!

Ei tätä itse näköjään pysty tarpeeksi markkinoimaan tai sitten "tyhmät" ihmiset vaan haluavat maksaa mielummin enemmän ja välittäjälle!

koska hintaa meidän on sitten vähän nostettava koska muuten ei taas saada riittävästi lainaa uutta varten kun välittäjä vie osan! Perkele tässä menee hermot!

ap

kai teillä on ollut yleinen näyttö? Jos ei niin laittakaa nyt se ainakin ennen kuin välittäjälle laitatte myyntiin. Tuossa joku sen jo toikin esiin, mikäli näyttöä ei ole on kovempi kynnys ottaa yhteyttä. Avoimeen näyttöön on helpompi mennä.

Vierailija
20/45 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo laitetaan v-loppuna vielä näyttö kehiin..jos sekään ei auta niin sitten ei ole enää aikaa odotella! :(

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi