Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko saamme pankista lainaa ilman takaajia?

Vierailija
10.08.2011 |

Mies tienaa vuodessa n.32 000€. Itse olen äitiyslomalla, eikä työpaikkaa minne palata. Tosin olen sairaanhoitaja, joten työtä varmasti on tarjolla. 2 lasta.

Mitä sanotte?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut vakuudet?

Vierailija
2/10 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolaina kyseessä.

Säästöjä 10 000€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästöinä ja vakuuksina. Teidän tuloilla ei varmaan kovin isoa lainaa saa alle 50 000 euroa veikkaisin.

Vierailija
4/10 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettavaa kohdetta vastaan pankki voi pääsääntöisesti lainata 70 %:a kauppahinnasta. Jos otatte valtiontakauksen, asuntoa ja valtiontakausta vastaan saatte lainaa 85 %:a kauppahinnasta. Ja nykyisin pankkien pitäisi vaatia vähintään 10 %:n omarahoitusta vähintään jo muutenkin...

Kannattaisiko säästää vielä jonkin aikaa ja katsoa miten talouden käy. Asuntojen hinnathan voivat tippua, mikäli talous tekee tupla W liikkeen.

Vierailija
5/10 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sata tuhatta saatte. Asunto kattaa 70%, saatte mahdollisesti valtiontakauksen, joka on muistaakseni 15% ja enää jäis 15%. Sit teillä on ne säästöt ja loppuosalle voitte ottaa omatakauksen, joka ei niin pienessä summassa kovin paljon maksa.

Vierailija
6/10 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellä suunnilleen samat tulot, minä sairaanhoitaja (tosin olin töissä silloin kun laina otettiin, mutta sijaisuudessa) ja vasta 1 lapsi. Mutta vajaa 200000 olis irronnut ilman takaajia. Näin 2009 syksyllä.

Vierailija
7/10 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään tiedä, haluaisinko taata kenenkään lainaa. Nykyään työllisyystilanteet vaihtelevat niin, ettei kenenkään maksukyvystä voi olla varma.

Isoa lainaa en meidän tuloilla uskaltaisikaan ottaa, mutta toiveissa olisi n.150 000€. Asialla ei ole kiire. Kunhan käydään haistelemassa. Ehkä voidaan ottaa laina vasta, kun palaan töihin. Menemme huomenna pankkiin, joten sittenhän se selviää. Halusin vain kuulla, mitä teille muille on luvattu. Taloustilanne on tosiaan tällä hetkellä kinkkinen ja kohta 100 000€ voikin olla iso raha asuntomarkkinoilla.

ap

Vierailija
8/10 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon kauppahinta 150.000eur, jolloin saatte valtiontakaaman asuntolainan 85 %:sti kauppahinnasta, eli sen jälkeen jää 22.500eur, josta 10.000eur on omarahoitusosuus. Sitten pitäisi siis olla vielä tuolle 12.500euron summalle jokin vakuus, mikäli pankki ei myönnä käyvän arvon varassa. Harvoin näin, mutta joskus mahdollista. Mikäli ei, niin pankin takausta tod.näk. ette saa, jolloin tarvisitte tuolle summalle muuta reaalivakuutta tai täytetakaajan.

t:pankkilainen

Vierailija
9/10 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mäkin veikkaan. Tuu kertoon, miten kävi.

Vierailija
10/10 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tietonne tähän Nordean laskuriin:

https://www.nordea.fi/Henkilöasiakkaat/Asuminen/Työkalut+ja+apuvälineet…

Varmasti tuolla saa ainakin jotain viitteitä lainan maksimimäärästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä