Kohta 9-vuotiaalla tytöllä pieniä punaisia näppyjä nenässä, finnejäkö?
Näin aikaisinko murrosiän merkkejä alkaa tulla? :/ Tytöllä siis nenänpäähän ilmestynyt pieniä punaisia näppyjä, ilmeisestikin finnejä. Pitäisikö nyt jo aloittaa käyttämään jotain ihonpuhdistusaineita..? Vai miten voisi ennaltaehkäistä, ettei tulisi pahoja finnejä, ainakaan näin aikaisin? Tiedän kuinka ikävää se on, itselläni kun oli jo ala-asteella finnejä, ja niitä onkin riittänyt sitten aikuisuuteen asti, nyt 35-vuotiaana syön viimeinkin Roaccutan-kuuria..
Kommentit (4)
Kun alkoi tulla pieniä finnejä ostin apteekista pesunestettä rasvaiselle iholle. Vanhempi nyt 11-v. käytössä on pesuneste ja kasvovesi sekä joku puikko näpyille. Toimivat kunhan vaan jaksaa käyttää aamuin illoin. Miehelläni on tosi rasvainen iho ja hänellä on murrosiässä ollut tosi huono iho.
Otsaan eniten mutta myös nenään ja muualle kasvoihin.
Olen käskenyt aina mennä huuhtomaan naaman vedellä, kun näppyjä ilmestyy, se autttaa. Pesuaineet pahentaa tilannetta, kun iho on herkkä hiellekin. Otsahiukset kun laitetaan ponnarille yöksi niin otsa heti aamulla parempi.
Mun 8-vuotiaalla pojalla on mustapäitä nenässä.Niitä on tullut nyt muutaman kuukauden ajan.
Todella outoa mun mielestä koska minulla ja miehelläni ei ole rasvainen iho tai erityisesti finnejä.
Meillä sama homma että poika ei halua pestä kuin vedellä kasvoja.
No nyt niitä mustapäitä on sen verran paljon että ostin Erisan puhdistusaineen ja kasvoveden joilla poika putsaa iltaisin nenän ja leuan alueen. Nää erisanit ovat herkälle iholle tarkoitettuja .Eivät sisällä hajusteita,väriaineita eikä parabeenejä.
Olen itse kosmetologi ja uskon että liian raivoisa ihon hoito ei kannata.Kosteuttava putsari.kasvovesi ja kevyt kosteusvoide riittää hyvin.Liika ihon kuivattaminen ei kannata.
Parasta hoitoa em. lisäksi on hyvät elämäntavat.Paljon vettä ja vihanneksia ja kaikki roskaruoka vähälle. hiukan aurinkoa ja paljon ulkoilua.
Ja ei koskaan saa naama nyplimistä likaislla käsillä!!!!
Joskus kaikista hyvistä hoito tottumuksista huolimatta joku kärsii pahasta acnesta. Silloin kyllä menisin ihotautilääkärin ja kosmetologin pakeille.