Katotaanko tuotteesta vaan Kcl ja sen perusteella tietaa, paljonko " voi" /kannattaa syoda? Jos siis laihiksella. Vai pitaako jotain muuta ottaa huomioon?
Kommentit (10)
Laihduttajille on suositeltavaa valita tuotteita (leipä, murot jne), joissa vähintään 7% ravintokuituja.
...Kutrin nettisivuilla peruskulutuksesi ja vähennä siitä n. 500 Kcal. Näin kulutat enemmän kuin syöt = laihdut. Muutenkin tutustumisen arvoiset nuo Kutrin sivut.
Niistä ei tule turhaa energiaa, vaan ovat täyttävää ja terveellistä esim. aamupalaksi!
ei siis mikään laihduttajan vaihtoehto vaikka runsaskuituisena mainostettaisiinkin
Oli murot kuinka kuituista vaan, niin niissä on silti kaikkea turhaa..
Tässä esim. All Bran:
Vehnälese (85 %), sokeri, glukoosi, suola, mallas. Vitamiinit: tiamiini (B1), riboflaviini (B2).
Miksei mieluummin vehnäleseitä luonnojogurtin kanssa?
mutta jos pitää enemmän täysjyvämuroista kuin vehnäleseistä (miksei mieluummin ruisleseitä, ovat terveellisempiä!!!) niin voi niitä laihduttaessakin syödä. Kyse oli siitä ovatko murot tyhjää energiaa, ja kaikki murot eivät ole. Löytyy paljon myös sokerittomia muroja. Laihduttaa voi myös muutenkin kuin karppaamalla, ja jotkut saavat hyviä tuloksia vaikka söisivät paljon hiilihydraatteja. Itse olen sitä mieltä että kalori on kalori, mutta kannattaa toki syödä mahdollisimman ravinteikasta ruokaa.
(mm. Borg tätä mieltä), joten miksi sitten laihduttaessa kannattaisi syödä sitä lisättyä sokeria? Sitä mä vaan..
syön laihduttaessakin ihan mitä haluan, mutta vähemmän. Tai jos haluan vaikka suklaapatukan, niin syön sen ja karsin sitten muista päivän aterioista tai liikun enemmän. Kunhan pääosin syö terveellisesti niin voi välillä noin tehdä.
Eri makroravinteet kun vaikuttavat elimistöön eri tavalla.