Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos äitisi olisi pitänyt sinusta blogia, kun olit lapsi?

Vierailija
10.08.2011 |

Siis jos netti olisi ollut olemassa silloin?

Eli siis oletetaan, että olet nyt n. 30 vuotias, mutta netissä olisi edelleen kymmeniä/satoja kuvia sinusta lapsena erilaisissa vaatteissa. Äitisi olisi kertonut elämästäsi: uhmaiästäsi, allergioistasi, ihottumistasi, muista sairauksista, päiväkotiin ja kouluun menosta. Juttuja ja kuvia olisi myös koti-illoista leipomisineen ja puuhista/riidoista sisarusten kanssa. Äitisi olisi saattanut kertoa myös paljon omasta elämästään, esim. raskaaksi yrittämisestä ja omasta mustasukkaisuudestaan.

Ihan tavallista elämää siis, mutta haluaisitko, että sinusta ja perheestäsi olisi kaikki tämä tieto kuvineen laitettu nettiin koko maailman luettavaks kun olit lapsi?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plus aika marginaalissa ovat työnantajat, jotka kaivelevat kaikkea mahdollista tietoa työnhakijoista. Etenkin jos blogissa ei olisi edes nimeäni mainittu, aika salapoliisi saisi olla että jotain löytäisi. Ja jos löytäisi niin miten se vahingottaisi?

Tähän täytyy sanoa, että aina kun rekrytoin, niin googlaan kyllä loppusuoralle päässeet hakijat, ja varmasti lueskelisin mielenkiinnosta lapsuusblogia mahdollisesta tulevasta alaisestani. Sinällään siinä olet oikeassa, että tuskin sieltä löytyisi perusteita olla palkkaamatta.

Vierailija
22/49 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt minun lapsuudesta on olemassa vain alle 20 valokuvaa ja pari äidin kertomaa juttua. Vaihtaisin heti samantien kaiken kertovaan blogiin jos olisi mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tarkoitus olisi kerätä mulle muistoksi tietoa ja kuvia tunnelmineen, ne voi tehdä ja tallentaa yksityisesti julkaisematta niitä avoimesti. Niitä tietoja nyt voisi lueskella nekin, joiden tiedän mua halveksivan ja kyyläävät tietojani kuulemma facebookistakin (olen laittanut tiukat yks.asetukset ja jopa joutunut poistamaan eräään kaverin jonka profiilin kautta eräs henkilö "vakoili"). Ja kyllä, käyn itse lukemassa erään naisihmisen blogia, joka tosielämässä ei tiedä että blogiaan lukee koko tämä osuus suvusta, jonka kanssa hän ei halua olla tekemisissä. Siksi että meni tekemään todella likaisen tempauksen. Ei saanut teolleen tukea mistään, joten pitää nyt blogia jossa valehtelee ja kerää sääliä vaikka on itse tilanteensa aiheuttanut. Ja sieltähän niitä selkääntaputtelijoita löytyy, kun eivät tiedä asioiden oikeaa laitaa. Tosin eipä tämä ihminen tiedä että tiedämme hänen yksityisasioitaan. On nimittäin laveasti kertoillut niistä blogissaan, kun "blogit nyt ovat niin pienen piirin juttuja". Hehheh.

Vaikuttaa mielenkiintoiselta, anna linkki

Vierailija
24/49 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihan aiheesta, just nää ärsyttävät mode-mammat kertovat kaiken tällaisen suolityyntäys ja motkön menoissa-blogeissaan..

niitä juttuja mä lapsena häpeäisin!

mikäli äiti olisi kertonut kaikki erot ja takaisin palaamiset ja harmin aiheet ja keskenmenot, niin kyllä rassais.

Vierailija
25/49 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plus aika marginaalissa ovat työnantajat, jotka kaivelevat kaikkea mahdollista tietoa työnhakijoista. Etenkin jos blogissa ei olisi edes nimeäni mainittu, aika salapoliisi saisi olla että jotain löytäisi. Ja jos löytäisi niin miten se vahingottaisi?

Tähän täytyy sanoa, että aina kun rekrytoin, niin googlaan kyllä loppusuoralle päässeet hakijat, ja varmasti lueskelisin mielenkiinnosta lapsuusblogia mahdollisesta tulevasta alaisestani. Sinällään siinä olet oikeassa, että tuskin sieltä löytyisi perusteita olla palkkaamatta.

Jos tulevasta alaisestasi olisi blogi, jossa häntä kutsuttaisiin Pumpsukaksi tai Töpsyksi tai Pikkumieheksi, niin tuskin googlella löytäisit.

Vierailija
26/49 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
27/49 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksityinen henkilö, enkä siis onneksi millään lailla julkinen henkilö. Aivan kamala ajatus on, jos äiti olisi tehnyt perhe-elämästämme julkista ja aina olisi ollut tiedossa että äiti taas laittaa sinne nettiin tämänkin jutun ja tämän ja tämän. :( Ei hän mitään naapurijuoruamistakaan muistaakseni paljoa harrastanut. Aika kamalaahan sekin olisi, jos lapsi ei voisi äitiinsä yhtään luottaa, kun äiti vaan tahtoisi päästä julistamaan aina kaiken kaikille.

Jotenkin tavallaan ihan turvattomuutta herättävä ajatus, kun sitä siis oikein miettii. En milloinkaan alkaisi itse pitää perhe-elämästämme mitään julkista päiväkirjaa. Lapsi saa sitten täysi-ikäisenä itse vetää linjat sen suhteen, kuinka paljon hän haluaa tuollaisiin lähteä mukaan. Neuvon kyllä painokkaasti olemaan viisas (myös) sen suhteen mitä ja kuinka paljon itsestään koskaan nettiin laittaa.

Ja neuvon myös senkin suhteen, että julkisuus vain julkisuudenhalun vuoksi.. ei ei ei.. Haluan painottaa ihan muita arvoja hänelle tässä elämässä, ja tietenkin toivon että hän ne ottaisi sitten edes jotenkin omakseen.

Muistot voi tallentaa ihan yksityisestikin, ajatella!

Vierailija
28/49 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihan aiheesta, just nää ärsyttävät mode-mammat kertovat kaiken tällaisen suolityyntäys ja motkön menoissa-blogeissaan..

niitä juttuja mä lapsena häpeäisin!

mikäli äiti olisi kertonut kaikki erot ja takaisin palaamiset ja harmin aiheet ja keskenmenot, niin kyllä rassais.

Ei kannata yleistää. kaikki ei paljastele samalla tavalla. Se että täällä palstalla joillain ei ole omaa elämää ja kaivelevat blogistien yksityisasioita ei ole heidän omia tekosiaan.

Vierailija
29/49 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tarkoitus olisi kerätä mulle muistoksi tietoa ja kuvia tunnelmineen, ne voi tehdä ja tallentaa yksityisesti julkaisematta niitä avoimesti. Niitä tietoja nyt voisi lueskella nekin, joiden tiedän mua halveksivan ja kyyläävät tietojani kuulemma facebookistakin (olen laittanut tiukat yks.asetukset ja jopa joutunut poistamaan eräään kaverin jonka profiilin kautta eräs henkilö "vakoili"). Ja kyllä, käyn itse lukemassa erään naisihmisen blogia, joka tosielämässä ei tiedä että blogiaan lukee koko tämä osuus suvusta, jonka kanssa hän ei halua olla tekemisissä. Siksi että meni tekemään todella likaisen tempauksen. Ei saanut teolleen tukea mistään, joten pitää nyt blogia jossa valehtelee ja kerää sääliä vaikka on itse tilanteensa aiheuttanut. Ja sieltähän niitä selkääntaputtelijoita löytyy, kun eivät tiedä asioiden oikeaa laitaa. Tosin eipä tämä ihminen tiedä että tiedämme hänen yksityisasioitaan. On nimittäin laveasti kertoillut niistä blogissaan, kun "blogit nyt ovat niin pienen piirin juttuja". Hehheh.

M.... M......

Vierailija
30/49 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en halua jos täältä joku lähtee kommentoimaan ja jään "kiinni". Kyseessä on aika tavallinen aika narsistisen oloinen blogisti. Tai toki kaikissa blogisteissa on narsistisia piirteitä enemmän kuin sellaisessa, joka ei elämäänsä levittele.

Vierailija
31/49 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en halua jos täältä joku lähtee kommentoimaan ja jään "kiinni". Kyseessä on aika tavallinen aika narsistisen oloinen blogisti. Tai toki kaikissa blogisteissa on narsistisia piirteitä enemmän kuin sellaisessa, joka ei elämäänsä levittele.

Vierailija
32/49 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on otettu lapsena paljon valokuvia, ne ovat albumissa. Lisäksi tallessa on piirrustuksiani yms. En ymmärrä miksi nyt ei voi tallettaa muistoja yksityisesti joko perinteiseen kalenteriin tai sähköiseen, vaihtoehdot tuntuvat olevan joko ei mitään tai blogi.

Mitähän nuo oikeat julkkiset tykkäävät, kun jokainen heidän tekemä asia raportoidaan lehdissä esim kuninkaalliset ja heidän lapset. Kuinka moni olisi iloinen jos joskus saisi olla rauhassa eikä jokaista koulutodistusta olisi lehdessä tai jokaista nuhaa analysoitaisi tai vaatevalintaa tai vatsan pömpötystä.

En tykkäisi. En todellakaan! Olen yksityinen henkilö, enkä siis onneksi millään lailla julkinen henkilö. Aivan kamala ajatus on, jos äiti olisi tehnyt perhe-elämästämme julkista ja aina olisi ollut tiedossa että äiti taas laittaa sinne nettiin tämänkin jutun ja tämän ja tämän. :(

Ja neuvon myös senkin suhteen, että julkisuus vain julkisuudenhalun vuoksi.. ei ei ei.. Haluan painottaa ihan muita arvoja hänelle tässä elämässä, ja tietenkin toivon että hän ne ottaisi sitten edes jotenkin omakseen.

Muistot voi tallentaa ihan yksityisestikin, ajatella!

Vierailija
33/49 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kohtuullisen räväkkä ja hassun näköinen pikkutyttö ja kohtuullisen rasittava teini.

Oma vanhin lapseni (10) ei halua, että laitan hänestä mitään juttuja Facebookiinkaan ja on kuvienkin suhteen tarkka.

Vierailija
34/49 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuntuu siltä etten muista lapsuudesta juuri mitään ja todellakin kiinnostaisi!

Vierailija
35/49 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kiva kun vauva-kirjaani on laitettu paljon samantapaisia juttuja :)

Vierailija
36/49 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä k o k o m a a i l m a n luettavan netissä a i n a .

Onkohan paljastavat bloggaajat ikinä ajattelleet asiaa tältä kantilta. Siis itsensä kautta.

Vierailija
37/49 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä ehkä jotenki hyväksyisin (, jos ne olisivat laadukkaita kuvia, siis taiten otettuja ja tyylikkään näköisiä). Mutta jos itsestäni olisi runsaasti kuvia myös yli 11-vuotiaana, niin tuntuisi kylllä kiusalliselta.

Samoin oman äidin julkiset tilitykset elämänsä ongelmista olisivat varmaan kiusallisia.

Vierailija
38/49 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsuudestaan kuvia ja tietoja. Ja lapsen elämässä nyt ulkopuolisille ei hirveästi ole mitään erikoista luettavaa, vaikka koko maailma lukisi.

Vierailija
39/49 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se on salasanasuojattu.

Okei, kaikki mikä on netissä, on ja pysyy siellä. Mutta en näyttele koko maailmalle lapseni ja perheeni kuvia ja kuulumisia.

Vierailija
40/49 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juoksemalla naapurissa, jonne juorusi kaiken on-line. Kerran erehdyin purkamaan hänelle huoliani. Ehdin sanoa noin kolme sanaa, kun ovi kävi ja äiti lensi jo helmat liehuen poikki pihamaan naapuria kohti...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän