Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ekaluokka alkaa huomenna ja lapset kaverit haukkui opettajan jo lapselle

Vierailija
08.08.2011 |

Menevät kaikki kolme (minun lapsi ja kaksi kaveria) samalle luokalle, ja toisella näistä kavereista on isompia sisaruksia. Toinen kavereista julisti äsken meillä kylässä ollessaan että se (=opettaja) on ihan hirveä läski (mikä kyllä valitettavasti pitää paikkaansa) ja toinen että se on vähän tällainen, ja improvisoi ympäri pyörimällä ja käsiä räpyttelemällä että se on hössöttäjä. Ja sanoi myös perään että hirveän lihava ja tissit roikkuu melkein maassa asti. Ihan kiva, olen yrittänyt lapselle aina sanoa, että pitää itse muodostaa oma mielipide muista ihmisistä jne, mutta jos nyt jo ennen koulun alkua kaveripiiri puhuu tällaisia, niin miten käy opettajan auktoriteetin. Opettaja on ylipainoinen reilusti, sitä en voi minäkään kieltää, mutta on tosi ikävää, jos lapset jo ennakkoon pitävät opettajaa vähän pilkkanaan. Miten käy opetuksen???

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

arempaan paikkaan kuin itse osasinkaan odottaa - opettajien ylipainoon nimittäin. Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa, sanoo vanha kansa :) Lihavat opettajat puolustautuu ihan urakalla, toiset jopa ihan asiallisesti tiedostaen, että opetuksen tulee joka tapauksessa olla laadukasta. Jos merkittävästi ylipainoiset, lasten kanssa tekemisissä olevat ihmiset itsekin tiedostaisivat näyttämänsä esimerkin, uskoisin, että tämä kansa voisi paljon paremmin. Sekä henkisesti että fyysiesti. ap

Vierailija
42/46 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä erilaisuuden sietoa se on? Opetatko myös, että tupakoitsijoita saa haukkua, ovathan he riski kansanterveydelle?

Entä opetatko lapsellesi, että toisten ihmisten yläpuolelle asettuminen on typerää? Aiotko näyttää esimerkkiä, kuinka kanssaihmisiä kunnioitetaan, näyttivät he miltä tahansa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä tupakoijia, mutta opetan että kumpikaan niistä ei ole hyvä asia eikä tavoiteltava tila, ja kumpaakin kannattaa vältää. Näin heille, lapsille siis, opettaa suurin osa koko yhteiskunnastamme, koska tiedostamme, että ne oikeasti ei ole hyväksyttäviä asioita eikä tavoiteltavia asioita. Sen sijaan ne ulkoiset ominaisuudet, joille ei mitään voi, pituus, kasvonpiirteet (kauneus/"rumuus"), ihonväri yms ovat asioita, jotka tulee sietää, koska niille ei kukaan mitään voi. No joo, kauneusleikkaukseen yms voi mennä mutta se ei kuitenkaan ole tavallista yleisesti, joten se siitä. On eri asia, onko joku asia/ominaisuus itse aiheutettu vai synnynnäinen. Kanssaihmisiä kunnioitamme, mutta tiettyjä itse aiheutettuja asioita, joita heissä on, emme ehkä kunnioitakaan. ap

Vierailija
44/46 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

arempaan paikkaan kuin itse osasinkaan odottaa - opettajien ylipainoon nimittäin. Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa, sanoo vanha kansa :) Lihavat opettajat puolustautuu ihan urakalla, toiset jopa ihan asiallisesti tiedostaen, että opetuksen tulee joka tapauksessa olla laadukasta. Jos merkittävästi ylipainoiset, lasten kanssa tekemisissä olevat ihmiset itsekin tiedostaisivat näyttämänsä esimerkin, uskoisin, että tämä kansa voisi paljon paremmin. Sekä henkisesti että fyysiesti. ap

Mietipä hetki, mitä se tarkoittaa. Kun koiraa satutetaan, sitä sattuu. Kun jokin aiheutaa kipua, koira ulisee.

Oliko tavoitteesi siis satuttaa jotakuta? Oletko kenties jopa onnellinen, että koit satuttaneesi jotakuta ja koit onnistuneesi satuttamisessa?

Jos näin on, niin sinuna minä en olisi kovin ylpeä siitä miten toimit. Ehkä sinun olisi syytä nyt hiukan hävetä ja miettiä motiivejasi ja käytöstäsi. Ei ketään ihmistä saa satuttaa. Se on asia, joka pitäisi sisäistää itse ja opettaa omille lapsilleenkin.

On paljon ulkoisia seikkoja, joiden perusteella auktoriteetit voitaisiin julistaa huonoiksi esimerkeiksi ja heidän auktoriteettinsa voitaisiin kyseenalaistaa. Jos esim hammaslääkärillä on hammaskariesta, miten hän voi olla uskottava hammaslääkäri ja miten voit päästää lapsesi hänen vastaanotolleen?

Jos esim terveystiedon opettaja tupakoi, miten voit päästää lapsesi hänen tunneilleen.

Jos bussikuski ajaa vapaa-ajallaan ylinopeutta, miten voit päästää lapsesi luokkaretkelle hänen kuljettamaansa bussiin.

Kotitehtävät

1. Mieti, mitä heikkouksia sinulla on.

2. Mieti, miten ystäväsi/tuttavasi ovat huomauttaneet sinulle heikkouksistasi.

3. Miltä sinusta on tuntunut, kun sinulle on huomautettu heikkouksistasi.

Bonustehtävä 4. Mieti, mikä on kaikkein kipein heikkoutesi. Mieti, miltä tuntuisi jos ystäväsi pilkkaisi sinua tuosta heikkoudesta.

Bonustehtävä 5. Piirrä kuva ystävästäsi pilkkamassa sinua tuosta heikkoudesta. Piirrä puhekuplat. Mitä sinä sanot ystävällesi puhekuplassasi?

Vierailija
45/46 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siinä yhteiskunnassa jossa minä elän, erilaisuutta pitää suvaita ja sietää. Sellaistakin erilaisuutta, jota ei pidä tavoiteltavana ja jota haluaa omakohtaisesti välttää.

Sietämiseen ja suvaitsevaisuuteen kuuluu se, ettei ketään nimitellä läskiksi, vaikkei itselleen niitä liikakiloja haluaisikaan.

Vierailija
46/46 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi oli kyse siitä, että lapset haukkuvat opettajaa, mutta mitä pidemmälle tämä ketju menee, niin sitä paremmin osoitat, että sinulla on se ongelma.

En häpeä läskejäni, vaan sinua ap!

Entäs lihavat oppilaat, sillä niitäkin on, eikä heitäkään saa solvata.

Heikoilla koulussa on ne, jotka muita solvaa, sillä heistä ei pidä ketään, mutta sellaiset lapset minä laitan kuriin ja jos ei muuten, niin jälki-istunto laittaa hiukan miettimään asioita ja yhteydenotto vanhempiin, mutta taas kerran nähdään, että kotoota se kasvatus kumpuaa.

En ole opettaja, mutta avustajat keskustelevat paljon opettajan kanssa kasvatustyöstä.