15+v yhdessä olleet pariskunnat! minkä verran ja millaista seksiä teillä on?
Kommentit (44)
Seksiä sanotaanko vaihtelevasti. Välillä joka ilta, välillä tulee useammankin viikon tauko.
Itse haluaisin useammin tai ainakin säännöllisemmin, mutta kaikkeen tottuu. Eikä mieskään tahallaan "pihtaa" vaan välillä hänellä yrittäjänä on niin rankkoja viikkoja, ettei juuri muuta jaksa, kuin raahautua takaisin kotiin.
Lapset meillä 12, 11, 8, 4 ja 3.
sitä enemmän ihmettelen, miten seksuaalinen halukkuus on voinut hävitä mieheltäni niin nopeasti. Miten satuinkin löytämään sen ilmeisesti harvinaislaatuisen miehen, jota ei vaan seksi kiinnosta sitten suhteen vakiinnuttua. Kerran muutamassa kuukaudessa miestä saattaa kiinnostaa ja silloinkin on passiivinen - ja nyt kesän aikana olen saanut kerran seksiä.
Katkeraksi tämä tekee ja saa miettimään, että onko mitään mieltä olla seksittä ja uskollinen, jos toista ei vaan kiinnosta mikään seksiin liittyvä.
N30
Lapset 4, 7 ja 10 -vuotiaat.
Seksiä meillä on ollut lähes poikkeuksetta vähintään kerran viikkoon.
Näin kesäaikana hormonit hyrrää ja kolme kertaa viikossakin on ihan normaalia.
Joskus kun innostutaan saattaa seksiä olla kaksikin kertaa päivässä.
Ei ole yhtä oikeaa tapaa olla parisuhteessa. Seksi toki kuuluu normaaliin ihmiseloon mutta se ei saa määrittää elämää. Seksin puutekin määrittää elämää ja rajoittaa sitä, joten sen voisi katsoa hyvinkin parisuhdeongelmaksi. Ymmärrän omasta tilanteestani käsin, että ehken pysty täysin käsittämään tilannettanne mutta omasta kokemuksestani omassa parisuhteessani olen hyväksi havainnut:
avoimmuus: kertokaa mitä toivotte ja millaisia ovat halunne. PUHUKAA PARISUHTEESSANNE! (puhumisella tarkoitan, että olkaa estottomia omien ajatustenne rakentavassa esiin tuomisessa) Miehet ei ymmärrä kuin selkosuomea (tämä oman puolisoni mulle aikanaan opettamaa)
vaivannäkö: toimikaa aktiivisesti parisuhteen eteen. Sen ei tarvitse tarkoittaa kynttiläillallisia tai romattista takkatulta. Miehelle voi joskus upota parhaiten viesti: Olet haluttava. (tvs.) Pitäkää huolta itsestänne (tiedän; ei nuo puusilmät aina huomaa)
Arjen kunnioitus: Elämä on tässä ja nyt. Tavallinen elämä ei ole huonoa, jos ei sitä ryhdy sellaisena ajattelemaan. Laittakaa yhdessä ruokaa, käykää kävelyllä parina ja perheenä. Rapsutelkaa toisianne.
Jollei mikään auta tai jos teistä tuntuu: menkää parisuhdeterapiaan/ avioliittoleirille tvs. Näyttäkää puolisoillenne tämä ketju.
On se nyt rskele, jos ei ihminen saa olla täysi ihminen haluineen kaikkineen! RAKASTAKAA! (vaikka hampaat irvessä :-P
mutta toki mieskin välillä
Niin ja suhteemme aikana on ollut yksi "kuivempi" aika (n. 1/2 v.), kun toinen puolisoista oli vakavasti sairas. Mutta tämä lienee normaalia...
Yhdessä n.10v. 1 lapsi 4v.
Naista ei haluta eikä kiinnosta, toistahan ei naisen tarvitse ottaa huomioon.
Tahti on nyt hidastumaan päin, elän vielä toivossa että tänä vuonna saisi kerran :)
Yli 20 v yhdessä.Taitaa olla jo vuosi vierähtänyt kun viimeksi oli.Ei nukuta samassa sängyssä.Kaikkea muuta murhetta että ei ole jaksanut paneutua suhteen parantamiseen.
Vastaaja 36 ei selvästi ymmärrä, millaista on, kun toisen osapuolen eli miehen haluttomuutta on jatkunut vuosia. Kyllä siinä vaiheessa keskusteltu on jo kymmeniä kertoja, on koitettu kaikkea ja oltu koittamatta ja rauhoitettu aikaa seksiltä. Ja on kerrottu ja ilmaistu haluja suoraan ja epäsuoraan, mutta kun ei vaan ole haluja, niin niitä ei ole. Ja sitten lopulta, kun asiasta on väännetty kauan (ja hyvinkin rakentavasti yritetty kertoa, mikä merkitys seksillä olisi), ei enää vaan jaksa puhua, kun tietää, että puhumisesta seuraa entistä pidempi kuivakausi, kun mies alkaa kokea syyllisyyttä haluttomuudestaan.
Niin sitä alkaa sitten miettimään lopulta, että ehkä tämä on pysyvä tila ja miksi se seksuaalinen uskollisuus olisi tärkeää, jos seksuaalisten tarpeiden tyydyttäminen ei ole omalle kumppanille tärkeää. Onko muilla vastauksia tähän?
Niin sitä alkaa sitten miettimään lopulta, että ehkä tämä on pysyvä tila ja miksi se seksuaalinen uskollisuus olisi tärkeää, jos seksuaalisten tarpeiden tyydyttäminen ei ole omalle kumppanille tärkeää. Onko muilla vastauksia tähän?
Eihän tuo reilulta tunnu, kun se seksi yleisesti kuuluu parisuhteeseen. Itse varmaan antaisin puolisolle jonkun kohtuullisen ajan ja ilmoittaisin että sen jälkeen haen tyydytyksen muualta. Haluaisin pelata avoimin kortein, eli en suostuisi salasuhteisiin, muttei se seksi voi täysin toisenkaan ehdoilla mennä.
On tietty helpompi neuvoa kun ei ole samassa tilanteessa ja perheen hajottaminen pelkästään seksin vuoksi tuntuu sekin rankalta.. En kuitenkaan suostuisi vuosikausia tyhjää vonkaamaan.
M38
olen kuitenkin M38 kanssa samaa mieltä. Onko elämisen arvoista elämää elää epätyydyttävässä parisuhteessa? Ymmärrän, että rakastaa voi seksin puutteesta huolimatta mutta onko oikein, ettei parisuhteeseen olennaisena osana kuuluva osa-alue toimi? Itsekään en suostuisi vuosikausia vonkaamaan, kaikki kortit katsottuani.
Nainen 40-v. (ed. 4:n äiti)
Niin sitä alkaa sitten miettimään lopulta, että ehkä tämä on pysyvä tila ja miksi se seksuaalinen uskollisuus olisi tärkeää, jos seksuaalisten tarpeiden tyydyttäminen ei ole omalle kumppanille tärkeää. Onko muilla vastauksia tähän?Eihän tuo reilulta tunnu, kun se seksi yleisesti kuuluu parisuhteeseen. Itse varmaan antaisin puolisolle jonkun kohtuullisen ajan ja ilmoittaisin että sen jälkeen haen tyydytyksen muualta. Haluaisin pelata avoimin kortein, eli en suostuisi salasuhteisiin, muttei se seksi voi täysin toisenkaan ehdoilla mennä.
On tietty helpompi neuvoa kun ei ole samassa tilanteessa ja perheen hajottaminen pelkästään seksin vuoksi tuntuu sekin rankalta.. En kuitenkaan suostuisi vuosikausia tyhjää vonkaamaan.
M38
ja seksiä n.pari kertaa kuukaudessa, joskus taas pari-kolme kertaa viikossa!
Minulle riittäisi kerran vuodessa, mies haluaisi vähintään joka toinen päivä.
Lapsia kuusi(7kk-10v)
Minusta tuntuu että seksiä on ollut just sen verran että viisi raskautta on saatu alulle... Viimeaikoina todella harvoin, ei lähes kuukausittainkaan
tosin mieheni haluaisi enemmän ja useammin. Välillä menee taukoa 2 viikkoa, mutta sitten on viikkoja, että tulee peuhattua joka ilta. Ei ole pelkkää pakkopuurtamista, vaan testaillaan eri juttuja, mutta kumpikaan ei ole innostunut mistään lisäbuusteista eikä leluista. Tyydyttävää touhua on ollut.
Melkeen päivittäistä ja millon missäkin.
Suhdetta takana 12+ vuotta.
Mies on halukkaampi, ollut aina, en opikeastaan edes ehdi ehdottamaan koska hänen tekee mieli aina.
Lapsia kolme, taaperosta koululaiseen.
Molemmat teemme aloitteita. Yli 20v yhdessä ja kuusi lasta 17v - 4 kk.
Seksiä on joitakin kertoja viikossa ka se on tyydyttävää, kaikinpuolin tyydyttävää ja monipuolista :)
-5-
En ottanut, halusi itse ehdottomasti tulla mukaan. Tein ennen synnytystä selväksi, että pysyy koko ajan minun pääni puolella, haaroihin ei ole kurkkimista. Eikä kurkkinutkaan. Synnytys oli nopea eikä mitenkään kovin "rankka". Ei ollut verta ja suolenpätkiä tai ulostamista pöydälle. Siisti toimitus, ainakin minun mielestäni, mitä nyt tietysti kivusta karjuin.
Tämä seksittömyys alkoi jo raskausaikana, heti alkumetreillä. Nyt tuntuu lähinnä siltä, että mitä pidempään oleme ilman seksiä, ajatuskin seksin harrastamisesta tulee yhä vaikeammaksi ja vaikeammaksi. Lisäksi miehellä on työstressiä aika paljon, siitä johtuvaa unettomuutta jne. Nuo toki osaltaan vaikuttavat siihen, ettei oikein seksi käy edes mielessä.