Siis, minkälaasia nämä Seinäjoen Halpahallin aluushousut o??
Yhyren kerran ovat pesus ollehet ja ny jo haarukas reikä!?
Kommentit (137)
koska palstalla rupiaa kuulemahan kunnon pohojommaan murretta? No ny rupes kuulumahan! Ja maharollisimman leviää :) terveesin yks äitee lakeurelta
yks halapakauppa, tua Kössi- sieltoon ostanu (useen ajoon)ittelleni aluusverhat, ja kokua on. Färillisesti nua ny ei kovin sihtaavia oo muttei trenkääkään. Viinakaupaski oon niis käyny ja kaikki luuli jotta mullon sortsit vaikkei ollu ku ne polovimittaaset valakooset aluushousut.Vahtasivat mua äsmarketin kassalta ku lehemä uutta konttia, katehellisina vissihin?
Ja meilläpäin akoolla ei oo talohon tullesnansa ku v***u ja virsikirja. Jokka kakarat repii sitte molemmat-
Minoon kans tualta Kössista hakenu nuata aluusverhat, oon ollu niin juamales, notta Halapa-Hallis oon ollu.
Oon nimittään ittekkin ostanu siältä, eiväkkä ollu kummooset! Menivät haaruksista aivan siäntiäksi jo yhyres pesus! Taitaa Halapahalli aivan kurillansa niitä myyrä, tästä pitääs jo ilimoottaa johonki.
En kehtaa kyllä omalla nimelläni ilimoottaa, kun mulle ollahan niin katehillisiä, että siitähän se nyt riamu repiääs.
Törnävällehän täs kohta joutuu, kun pitää kaikkien aikeita epäällä! Veretähän me akat ny yhtä köyttä ainaki tämän asian kans!
kyllä kuulostaa typerälle ja lukemallakin todella yksinkertaisen kuvan saa etelä-pohjanmaalaisista =)
sellaasia aluuskalsareeta notta uutena non napahan asti mutta ensimmääsen pesun jälkehen justihin saa persehen piilohon. On se vähä epämiällyttävää sitte sellaasia yrittää päällänsä pitää kun erestä kinnaa ja takaa vetää vakohon. Notta aina miätin etten enää sellaasia osta, mutta sitte se nuukuus taas isköö ja eiku uurestansa taas notta jos vaikka tällä kertaa oliski paremmat kalsongit myynnis. EI OO.
Tuuppa tänne eteläpohojammaalle sanomahan, jotta kuulostaa yksinkertaaselta. Voi olla jottoot itte sejjäläkehe vähä yksinkertaane..
Sen alumit mahtaa kinnata persvakoa.
Musta on syntine väri, kuinka sä oikee kehtaat!
kaikki aluhousuni Seppälästä, siältä saa niitä kolome kaharen hinnalla -housuja, non mukavia ja kestäviä. Ostan aina mustat tai harmaat, valakooset ei kelepaa.
tootta kaikki ostanu aiva liika pieniä aluushousuja. Tottahan ne ny kinnaa ja repee saumoosta. Koittakaa ostaa pari numerua isoompia seuraavalla kertaa, niin varmahan pysyy ehejänä, ku ei kinnaa eikä aharista.
Isoommat housut saa helepommin jalakahin j apois jalaasta.
sen tierään notta pohojalaasella akoolla kestä siannahkaanee persekkää. Niilo nii voimakas kusii
Nuarempana sitä tuli riiattua kylillä kaikenmooset pitsiverhat persehen peittona, nykyään sitei jaksa oikehen enää panostaa ku tua ukkokin kulukoo kaikenmaailman hankkijan retkuissa jokka haisoo välillä ihan kualemalta. Mutta ei kai täs auta valittaakaan kun tua sikala kuitenkin tuattaa sen verran, jota tuata ny jaksaa tuas iltapuhtehella kattella, ja hyvin on kelevannut iliman alushousujakin, vaikka joskus kyllä tuntuu jotta tua ukko on sen verran sokiakin, jotta son ihan se ja sama mitä sitä päällensä pukoo, ei tuu kehuja ei kurmootuksia.
Kyllä mää sut aina joskus huomaan esimerkiiks ku sää oot perse pystyys sikaalaan lattiaalla tai muuteenkii. Ja kyllä mää susta sanoosin notta on sulla kyllä vehkehet kunoos notta melekehen ku sisäälle saa pitää uloosvetääjällä vetää pois.
Mutta on se kuulkaa messevää ottaa uuret housut jalakahan, kum menöö johonki. Mistä sitä tietää jos vaikka tuloo joku tulumunki ja joutuu lasareettihin.
Meirän akka pitää lasaretin housuja jokka se varaasti. Ne on maharottoman kestäviä. On pesty ainakin 300 kertaa eikä oo vieläkää alakanu pärkyämähän. Ne venyyki sitä mukaa kun akan persetkin!
ja sano notta jossei perkules fyrryhousut kestä yhtä kurikoontia pyykkirannas niin jukoliste on saatava rahat takaasi. Ja vähä pikkuuse lisäkorvasuta. Johan sitä nauraa krannikki, jos sylillevyyne puo paliahana vilikkuu. Toista se on nuolla etelän vaaksanlevyysillä kottaraasilla, jokka kulukoo pierunarut persvaos. Sev vielä sanon, notta ku Halapa Halli on olovinansa uskovaanen kauppa, niin punttihousuja saisivat vain aluvaattehiksi myyrä! Nih!
mää tein meirään akaalle kans itte seksi aluushouusuut. Se on kuulkaha heleppua ku ottaa kaharesta kolomehen metrihin paalinaruuaa ja siitä sitaasoo. Ne menöö vakua myöreen ja on kuulkaa lujat.
Pitkästä aikaa hauska ketju. Tulee mieleen ne vuodet, jotka vietin Vaasassa suorien ja vilpittömien pohojalaasten keskuudessa opiskellessani.
yks halapakauppa, tua Kössi- sieltoon ostanu (useen ajoon)ittelleni aluusverhat, ja kokua on. Färillisesti nua ny ei kovin sihtaavia oo muttei trenkääkään. Viinakaupaski oon niis käyny ja kaikki luuli jotta mullon sortsit vaikkei ollu ku ne polovimittaaset valakooset aluushousut.Vahtasivat mua äsmarketin kassalta ku lehemä uutta konttia, katehellisina vissihin? Ja meilläpäin akoolla ei oo talohon tullesnansa ku v***u ja virsikirja. Jokka kakarat repii sitte molemmat-
vai miten se menöö...
Nii että älä ny seinäjoen halapahallia solovaa, ihan yhtä huanoja myyvät rantaruattalaaset. Anoppi osti mun miähelle siältä kalsarit, kussai halavalla, osti sitte samallaaset myös omalle miähellensä ja mummiehen velipoijalle. Nii annas olla, ne kalsarit lörtsähti jotenki kummallisesti heti ku ensimmääsen kerran veti jalakahan, ja siitä lähtien nonki menny aina vaan muatopualisemmiks. Soli sitte jo lopulta sama olisko ollu kalsaria ollekkaa jaloos. Pantihin roskiin!
T: Ulkosuomalainen, ja eteläpohjalainen
mistä on vauva-palsta kirjoottajat! Mulloli kans HalapaHallin valakooset nimettömät Karjalan-reissulla, kusella repesivät, ku piti puskas kyykkiä. Luulin notta olin vaan niin lujaa juovuksis, että housut siitä repes.
HH tua itte eli niillä on oma maahantuantia. Pitääs sinne varmaan reklamoora, että ny ei ollu tuanti kohoroallaan. On niillä hyviäki, mutta ei ny sattunu kohoralle.