Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Analyyttisessa psykoterapiassa kohta 5 vuotta käynyt vastailee hetken kysymyksiin...

Vierailija
07.08.2011 |

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja masennus ei makaamalla. Rahaa palamaan ja maailmalle, loppuu masennukset kun saa uudet ympyrät ja uusia tuttavuuksia. Heikot maksavat terapeuteille, samalla rahalla saa paljon hauskaa jossain muualla.

heikot tarvitsevat terapiaa, eivät vahvat. Onneksi heikkoja varten sitä terapiaa on olemassa.

t. heikko ihminen, joka on selvinnyt jaloilleen terapian avulla

Vierailija
22/37 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menneisyyttään ei voi muuttaa, olen sen hyväksynyt ja siksi en kallista terapiaa tarvitse.

Enkä tarvitse terapeuttia kertomaan mikä minua voisi auttaa, tiedän sen jo itsekin.

Avuttomat ja heikot hakeutuvat terapiaan, kun eivät osaa elää ilman huomiota.

ja ihmetyttää kyllä miksi terapiaan hakeutumjista täällä noin kovasanaisesti pilkataan. Sehän on vastuun ottamista itsestään ja elämästään, ei sen kummempaa. Kaikilla oma tiensä.

Kaikkea hyvää tämän ketjun aloittajalle! Pääset rohkeudellasi vielä pitkälle elämässäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko valita terapeutin itse vai pitääkö sitten mennä terveyskeskuksen psykologille jos saan lähetteen terapiaan? Onko oltava joku kriisi päällä vai riittääkö syyksi menneisyyden sotkut päässä, jotka estävät normaalin perhe-elämän?

Vierailija
24/37 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sitä mieltä, että on heikko, jos käy terapiassa. Kaikilla lähipiirissäni olevilla ihmisillä on sellaisia ongelmia, että he hyötyisivät suuresti terapiasta, eivätkä näköjään pääse ongelmistaan irti itsekään, sen sijaan tukeutuvat sijaistoimintoihin tai syyttävät esim. puolisoaan, silti minä olen ainoa joka käy terapiassa. Itse asiassa olisi hyvä, jos kaikkien ihmisten perusterveydenhoitoon kuuluisi vuoden terapia, yhteiskunta olisi paljon parempi. Useimmilla ihmisillä on asioita, joita he eivät halua käsitellä ja tekevät sitten kaikenlaista typerää välttääkseen niiden asioiden käsittelyn. Erityisesti ne, jotka lakaisevat kaikki ongelmat maton alle ja leikkivät vahvaa.

Vierailija
25/37 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnelliseksi? Rahaa on ja on ollut ja tulee todennäköisesti olemaan. Siitä ei ole tarvinnut koskaan huolehtia. Silti masennuin. ymmärrän, että rahahuolet kasvattavat toisten taakkaa, mutt ilman niitäkin, voi elämä olla tuskaista.

Todella vahvat osaavat myöntää heikkoutensa, oli rahaa tai ei. Todella vahvat uskaltavat ottaa apua vastaan. Todella vahvoista tulee avun saamisen jälkeen vieläkin vahvempia. Todella vahva auttaa toisia.

Kun luen kirjoituksiasi, niin säälin sinua. Yrität satuttaa ap:ta kirjoituksillasi. Osoittaa olevasi jotenkin parempi. Ap ei todennäköisesti hetkauta korviaan sinun urputuksellesi. Ainoastaan voi sääliä.

Totuus on, että sinä olet heikko niin kauan kuin et voi myöntää omaa heikkouttasi. Sitten kun myönnät sen, sinusta tulee vahva, koska voit itse tukea toisia heidän heikoissa kohdissaan ja he tukevat sinua sinun heikoissa kohdissasi.

pistää euroja palamaan ja hankkii itselleen hemmotteluhoitoja ja muuta huomiota. On vaikka kännissä kuukauden putkeen, ei ehdi murehtimaan menneitä.

Vierailija
26/37 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3kk:n hoitosuhde jo takana. Ainakin yksityisen psykiatrin kautta voit saada lähetteen.

Mielenterveystoimistot, kunnalliset siis, tarjoavat myös terapiaa mutta en tiedä millainen saatavuus niissä on.

Mene joko omalääkärille tai yksityiselle psyksiatrille, jos on rahaa. Siitä se asia sitten lähtee rullaamaan.

Vierailija
27/37 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni joka on masentunut, on kokenut sen, ettei ole koskaan tullut nähdyksi tai huomatuksi omana itsenään. Se terapia voi olla ensimmäinen kokemus, jolloin voi olla oma itsensä.

toisekseen terapia ei ole huomion saamista. terapeutti esittää yleensä kysymyksiä niistä asioista, joista ei todellakaan haluaisi keskustella. kun ne asiat pääsevät valoon, voi ne muuttaa.

Menneisyyttään ei voi muuttaa, olen sen hyväksynyt ja siksi en kallista terapiaa tarvitse.

Enkä tarvitse terapeuttia kertomaan mikä minua voisi auttaa, tiedän sen jo itsekin.

Vierailija
28/37 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni joka on masentunut, on kokenut sen, ettei ole koskaan tullut nähdyksi tai huomatuksi omana itsenään. Se terapia voi olla ensimmäinen kokemus, jolloin voi olla oma itsensä.

toisekseen terapia ei ole huomion saamista. terapeutti esittää yleensä kysymyksiä niistä asioista, joista ei todellakaan haluaisi keskustella. kun ne asiat pääsevät valoon, voi ne muuttaa.

Vierailija
29/37 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan tukemaa psykoterapiaa voi saada jos työ- tai opiskelukyky on uhattuna. Kyse on silkasta priorisoinnista, ei saa olla liian terve mutta ei liian sairaskaan saadakseen Kelan psykoterapiakorvausta. Eli jos olet masentunut tai kriisi päällä niin mahdollisuus saada terapiaa on hyvä. Pelkkä asioiden selvittely ei paina Kelan vaa'assa. Siellä katsotaan kenestä voidaan vielä kuntouttaa tuottava veronmaksaja.

Psykoterapeutti etsitään itse. Psykologi ei ole psykoterapeutti, vaan antaa pelkästään keskusteluapua. Netistäkin löytyy listoja terapeuteista ja heidän yhteystiedoistaan.

Vierailija
30/37 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin vaihtoehto on jäädä kotiin passivoitumaan.

Terapia se vasta vahvuutta tarvii, kun siellä ruoditaan masennukselle altistaneet asiat läpi oikein kunnolla. Itse itkin joka kerta kun eka vuoden aikana tulin sieltä pois. Piti vaan pyyhkiä silmät ja mennä töihin.

Ja vahvuudesta, on niin monenlaista vahvuutta. On sellaista "vahvuutta", että tulee AV:lle julistamaan omaa "paremmuuttaan" vertaamalla tervettä itseään vakavasti sairastuneisiin ihmisiin. Sitten on sellaista vahvuutta, että kun itsellä on ongelmia, pyrkii hartiavoimin tekemään töitä ja pääsemään niistä yli.

Jokaisella on tässä elämässä oma ristinsä. Jollekin se on syöpä, toiselle masennus, kolmannelle diabetes, neljännelle jatkuvat päänsäryt. Masennus vaan sekoitetaan usein alakuloon, joka on kaikille tuttu. Masennuksen kokonaisvaltaisuutta ei voi ymmärtää muu kuin sen itse kokenut.

Itse en ole masennusjaksojen jälkeen enää ollut oma itseni. Muisti on heikentynyt pysyvästi ja stressinsietokykyni on nollissa. Olen juuri ja juuri työkykyinen. Luin hiljattain että vakavassa masennuksessa kuolee valtavasti aivosoluja. Ikävä kyllä se tuntuu ihan todelta omalla kohdallani. :( Onneksi terapiasta, lääkkeistä ja säännöllisestä levosta on ollut apua.

Vierailija
31/37 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologi ei ole psykoterapeutti, vaan antaa pelkästään keskusteluapua. Netistäkin löytyy listoja terapeuteista ja heidän yhteystiedoistaan.

Vierailija
32/37 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvasin että joku tarttuu tuohon ;) Toki voi psykologi olla psykoterapeutti. Mutta jos joku laitetaan esim. terveyskeskuksen psykologille puhumaan niin silloin tuskin on kyseessä psykoterapeutin pätevyyden omaava psykologi. Niin moni luulee käyvänsä psykoterapiassa vaikka saakin vain keskusteluapua psykologilta tai depressiohoitajalta.

Vierailija
33/37 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele enää, että minun pitäisi pelastaa koko maailma ja muutoinkin olen saanut enemmän omasta itsestäni ja elämästäni otetta.

Tuli mieleen tuosta kommentistasi. Täällä aloittamani ketju:

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1446514/mita_tehda_t…

Vierailija
34/37 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksanut lukea koko ketjua, mutta selvästi sinussa on ainesta vaikka mihin. Oisko nyt vähän läpinäkyvää suositella sulle terapiaa ;) Mutta joo, voitan muutoinkin miettiä elämäsi suuntaa. Kattele vaikka yliopistojen sivuilta mitä voisit hakea opiskelemaan? Mutta kyllä itsellä ainakin psykoterapia on näyttänyt sitä, minkälainen todella olen.

Vierailija
35/37 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi paljon rahaa, miten voi tarvita terapiaa? itse ainakin asun alueella, jossa ihmiset nuoleskelevat persettä jos esittää olevansa rikas tai jos oikeasti on rikas.

Kun taas ,jos on köyhä, ne toiset ihmiset aiheuttavat sen terapian tarpeen ja masennuksen. Köyhää yritetään hyväkikäyttää, työtöntä ainakin. Kukaan ei vahingossakaan auta mitenkaan tai anna jotain ilmaiseksi, toisin kuin rikkaille sataa ilmaisuuksia.

Puhumattakaan, että rikkaana olisi helppo vaihtaa maisemaa, jos ympäristö on huono

Omien asioiden jahkaaminen 5 vuotta kuulostaa vähän, että onko ihminen jo narsisti? eikö nyt vähän lyhyempi omien asioiden jahkaminen riittäisi?

Vierailija
36/37 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa hyvä kirja kys aiheesta!

Vierailija
37/37 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida valmista tullakaan. Toivotavasti ei yhteiskunnan rahoilla järjestetä näitä narsistien yksinpuhelutuokioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi