Pätevä naislääkäri vastaa kysymyksiin jonkin aikaa.
Onko kysyttävää? Olen aito Suomi-tohtori, kurssini priimus, erikoislääkäri.
Kommentit (72)
lasten kuume ja yskä: bakteerikeuhkokuume ei ole tarttuva tauti yleensä siten kuin virusflunssat tms. 2 vko jatkunut kuume ja yskä indisoivat kyllä päivystykselliset jatkotukimukset. samoin narina, läähätys, hengityksen nopeus. veisin siis lapset lääkäriin. omanikin.
omatoimiselle palpoijalle. ihan kävisin neuvolan terkkarilla tsekkaamassa tilanteen. en luottaisi omatoimiseen arvioon, tuskin sellaista edes voi luotettavasti tehdä.
Muutama vuosi sitten useamman viikon koski ylämahaan, Jostain kumman syystä se alkoi illalla noin klo 18,00. Sitten oli pahoinvointia, melkein ylen annoin. ajastaan se vaiva hävisi mutta lievempänä on ollut senkin jälkeen silloin tällöin. Särkylääkkeitä olen popsinut liikaakin.
hyvä ehdotus diagnoosiksi myös! estrogeenisalva voisi auttaa myös siihenkin. mutta gynekologin kautta.
hieroja ja raskaus: hieroja osaa kertoa, voiko hoitoa tehdä.
osa kirurgimiehistä uskollisia, suuri osa ei.
ap
silloin aikoinaan. Mitä muuta olisi vielä tehtävissä tai tutkittavissa? Kun nuo lääkärit eivät enää antaneet mitään toivoa mistään vaivasta, mitä voisi hoitaa...
Kuukautiskivut: e-pillerit auttavat useimmille, endometrioosi taustalla, joku burana ei riitä. siis gynekologille endometrioosiajatuksella. en lähtisi voimakkaammilla kipulääkkeillä hoitamaan tutkimatta.
En ole gynekologi, mutta välilihakipu/limakalvokuivuus. Kuulostaa estrogeenipuutteelta, kun raskausaika korjaisi. Oletko kokeillut estrogeenipohjaista salvaa? Onko kokeiltu kortisonisalvaa? Etsi gynekologi tai ihotautilääkräi, joka auttaa sinua niin pitkään että saat apua.
Varpaankynsi: ei ole haittaa, jos on vain kosmeettinen asia. Jos tulehtuu kroonisesti, pieni toimenpide korjaa tilanteen.
voisi reumakokeet silti katsoa. ja laihduttaa.
kylkeä rinnan korkeudelta,eli heti kainalon alta jomottaa aina ennen kuukautisia? On pahentunut ajan myötä ja säteilee myös kainaloon. Mammografiassa ja ultrassa ei ole näkynyt mitään erikoista.
Olo on aina silloin täysin vetämättömissä, paineet n. 88/66. Ruumiinlämpö yleensä 35,8C.
Autoimmuunityreoidiitti ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Kilpparitasot ok.
Onko noille paineille mitään tehtävissä, menee alas tosi usein, parhaimmillaan on sitten 100/80. Itse epäilen lisämunuaisen vajaatoimintaa, joko autoimmuuniperäistä tai aivolisäkeperäistä.
Lääkärit aina kohauttelee hartioita kun puhun noista alhaisista paineista ja lämmöstä enkä ole jaksanut vaatimalla vaatia vielä muita kokeita.
Mitä suosittelisit?
välilihankipu/vulvodynia: kroonisen kivun lääkkeitä kannattaa kokeilla. triptyl 10 mg iltaisin auttaa monia.
mahaahaavan epäilijä: särkylääkkeitten aiheuttama gastriitti? vähennä särkylääkkeitten käyttöä.
Olo on aina silloin täysin vetämättömissä, paineet n. 88/66. Ruumiinlämpö yleensä 35,8C.
Autoimmuunityreoidiitti ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Kilpparitasot ok.
Onko noille paineille mitään tehtävissä, menee alas tosi usein, parhaimmillaan on sitten 100/80. Itse epäilen lisämunuaisen vajaatoimintaa, joko autoimmuuniperäistä tai aivolisäkeperäistä.
Lääkärit aina kohauttelee hartioita kun puhun noista alhaisista paineista ja lämmöstä enkä ole jaksanut vaatimalla vaatia vielä muita kokeita.
Mitä suosittelisit?
labrakokeilla lisämunuaistoiminta selviää, vaatinee vrk-virtsan kerailyä jne. endokronologilta saanet lähetteen sairaalaan. salmiakkia ehdotan ensiavuksi.
laittoi tiskit koneeseen. 17-v pojan gynekomastia. onko tutkittu hormonit, kivekset?
Suuri osa ei uskollisia...oho. Mites noin.
Olen lihonut lähes 10 kiloa vuodessa, vaikka elintapani eivät ole muuttuneet.
Olen nelikymppinen. Mikähän voi olla syynä?
laittoi tiskit koneeseen. 17-v pojan gynekomastia. onko tutkittu hormonit, kivekset?
piti vähän luntata. minusta hormonaaliset jatkotutkimukset lastenlääkärin toimesta olisivat joka tap. aiheelliset. näin sanoi nettikin. yli 2 v gynekomastia ei yleensä häviä. ja taustasyyt selvitettävä/poissuljettava.
Olen lihonut lähes 10 kiloa vuodessa, vaikka elintapani eivät ole muuttuneet.
Olen nelikymppinen. Mikähän voi olla syynä?
Ensin tarkastaisin kilpirauhasarvot. Ja jos ne kunnossa, tiukennettu ravinto- ja liikkumisanamneesi.
Kyselin myös tuosta lihomisesta (10 kg/v. ilman näkyvää syytä).
piti vähän luntata. minusta hormonaaliset jatkotutkimukset lastenlääkärin toimesta olisivat joka tap. aiheelliset. näin sanoi nettikin. yli 2 v gynekomastia ei yleensä häviä. ja taustasyyt selvitettävä/poissuljettava.
Olen lihonut lähes 10 kiloa vuodessa, vaikka elintapani eivät ole muuttuneet. Olen nelikymppinen. Mikähän voi olla syynä?
Ensin tarkastaisin kilpirauhasarvot. Ja jos ne kunnossa, tiukennettu ravinto- ja liikkumisanamneesi.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
lastenlääkärille, ellei sitten jo aikuinen mies olemukseltaan. silloin sis.lääkärille.
1 v 1 kk lapseni on ollut kuumeessa ke-illasta saakka. eilen illalla kuume nousi jopa 40:n, äsken oli 39.1. keskiviikkona saatiin 1 v-rokotukset, joiden jälkeen kuume siis nousi. nuhassa oltu reilu viikko. käytiin tänään päivystyksessä, mutta lääkäri ei edes kunnolla katsonut korviin ja kirjoitti vain buranareseptin.. mitä tulee tehdä - vienkö huomenna uudelleen? lapsi on tänään ollu selkeästi huonompivointinen - ei ole syönyt oikeastaan mitään mutta jonkin verran nestettä on saatu alas. on myös ollut kiukkuisempi eikä oikeen kunnolla edes jaksa leikkiä, tai ainakin kitisee vähän väliä. hengittää aika tiheästi, mistä tiedän milloin käyttää apulihaksia ja mitä apulihasten käyttö tarkoittaa?
Vielä jatkokysymys. Voiko yksityinen sisätautilääkäri laittaa lähetteen sairaaalaan. Otti silloin 12 vuotta sitten koville saada terveyskeskuslääkäriltä lähete sisätautipolille jossa tuo kilppariongelma todettiin. En millään jaksaisi samaa rumbaa uudelleen. Meillä kilppariongelmat menee suvussa ja tiesin itse missä ongelma oli. Sain kärsiä lähes kaksi vuotta oireista ennen kuin sain lähetteen ja olen siitä vieläkin vähän katkera ko. lääkärille. Laittoi minut lupaamaan että menen mielenterveyspolille jos ei kilpparista löydy mitään ongelmaa...
Olo on aina silloin täysin vetämättömissä, paineet n. 88/66. Ruumiinlämpö yleensä 35,8C. Autoimmuunityreoidiitti ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Kilpparitasot ok. Onko noille paineille mitään tehtävissä, menee alas tosi usein, parhaimmillaan on sitten 100/80. Itse epäilen lisämunuaisen vajaatoimintaa, joko autoimmuuniperäistä tai aivolisäkeperäistä. Lääkärit aina kohauttelee hartioita kun puhun noista alhaisista paineista ja lämmöstä enkä ole jaksanut vaatimalla vaatia vielä muita kokeita. Mitä suosittelisit?
labrakokeilla lisämunuaistoiminta selviää, vaatinee vrk-virtsan kerailyä jne. endokronologilta saanet lähetteen sairaalaan. salmiakkia ehdotan ensiavuksi.
Ovatko kirurgimiehet uskollisia puolisoilleen?