Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pätevä naislääkäri vastaa kysymyksiin jonkin aikaa.

Vierailija
07.08.2011 |

Onko kysyttävää? Olen aito Suomi-tohtori, kurssini priimus, erikoislääkäri.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

provo

Vierailija
2/72 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuntoutuksia? Sellainen diagnoosi että elämänlaatu kumminkin on hyvä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko pätevä vai ei, jos on mies tai nainen?

Vierailija
4/72 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli noin 7-9 päivää ennen kuukautisia. Mikä avuksi, kun raskaaksi haluaisin eikä tunnu näin luomuna tärppäävän?

Vierailija
5/72 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

totuus? kolesteroli?

Vierailija
6/72 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suppeaa erikoisalaa en valitettavasti voi paljastaa, koska alallani on varsin vähän naisia.

en ole provo.

eläkkeelle: syöpädiagnoosi menee usein läpi, elämänlaatu yksilöllinen, mutta usein metastasoineelle ei pitkä elinaika. eli hyvää elämänlaatua ei sairaseläkkeellä taida saada nuori ihminen.

Vierailija
7/72 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten lapsen korkea verenpaine maaritellaan (olen vakuuttunut etta suurin osa laakareista ei tieda tata, todista minun olevan vaarassa)? Eika sitten googlailla! ;-)

Vierailija
8/72 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luntata ei saa.

Vierailija
9/72 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko pätevä vai ei, jos on mies tai nainen?

näin se vain on. naiset ovat ahkerampia.

Vierailija
10/72 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 -kuukautta on nilkutettu.

Vierailija
11/72 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhäinen ovulaatio. Jos ovulaatio on todella varmennettu ja todella luteaalivaihe on noin lyhyt, käsittääkseni keltarauhashormonihoidosta voi olla hyötyä. Hyvä gynekologi voi auttaa.

Heikkilä: ei kannata uskoa ihan kaikkea, mitä lukee. Sinänsä VHH-ruokavalio on joillekin ihan ok. Kohtuus kaikessa, mottoni.

Lasten verenpainerajat: en muista ulkoa, mutta alemmat kuin aikuisella.

Vierailija
12/72 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lekuri antaa vaan buranaa ja se ei kunnolla tehoa. Sano joku muu lääke jota vois pyydellä?

Vierailija
13/72 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(lähes millään muulla erikoisalalla ei tarvitsisi mainita että olet nainen), niin mitä neuvoisit tekemään tässä vaivassa: On käyty kahden ihotautilääkärin vastaanotolla ja gynekologin luona.

Välilihan puoleisessa emättimen aukon suulla on iho haurasta, ollut niin kauan kuin muistan. On otettu aikoinaan koepalat ja näytteet esim jäkälää (en muista mitä jäkälää) varten. Sukupuolitestit tehty. Mitään ei ole todettu. Iho menee rikki fyysisestä ärsytyksestä esim yhdynnästä. Papan otto on ollut tuskaa silloin kun sitä levitintä on käyttänyt henkilä, joka on vetänyt sen pois tuota ihokohtaa vasten. Neuvolan raskauden aikaisissa gynekologisissa tarkistuksissa meinasin kuolla kipuun. Lapsi saatiin tehdyksi Emlan ja liukuvoiteen avulla.

Mitä voi kokeilla seuraavaksi? Ketä lääkäriä suosittelet? Olen kärsinyt vaivasta nyt noin 20 vuotta, onko toiveita päästä koskaan nauttimaan yhdynnästä? Perusvoiteita ja Ceridalia käytetty hieromaan aluetta. Ainoastaan raskauden puolivälissä iho voi valtavan hyvin.

Minulla on myös liuta ruoka-aineyliherkkyyksiä/allergioita, taliköhnäihottuma ja kuiva iho, jos näillä tiedoilla on jotain vaikutusta asiaan.

Tämä oike

Vierailija
14/72 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta haittaa kuin ajoittainen kipu?

Vierailija
15/72 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärit paljon?

Vierailija
16/72 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttären ilmeisesti hormooniperäiseen akneen, ulkoiset hoidot eikä ruokavalion muutos auta. Roaccutan ei sovi, antibiootit ei auttanut. :(

Jos e-pillerit, joutuuko gynetutkimukseen neitsyeenä?

Vierailija
17/72 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 -kuukautta on nilkutettu.

Plantaarifaskiitti. Kipu kantapään keskellä lähellä kohtaa, jossa kantapää loppuu ja holvi alkaa kohota. Painaen käy kipeää?

Hoito: akillesjännevenytykset, kantakorotus. Vältä littanapohjaisia kokopohjaisia kenkiä. Lenkkarit hyvät kantakorotuksella.

Olen lääkäri, en matemaatikko. Vastaan ulkomuistista, koska olen kirjani lukenut, en googlaile.

Vierailija
18/72 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paine toises silmässä 17jotain, ja toisessa20 sitä samaa yksikköä. 1 tyypin diabeetikko kysyy,syytä huolestua? :/.

Vierailija
19/72 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten verenpainerajat: en muista ulkoa, mutta alemmat kuin aikuisella.

verenpaine riippuu lapsen iasta, sukupuolesta ja koosta. Tytoille ja pojille on eri taulukot, joissa rajat kerrotaan eri ikaisille ja eri pituusprosentiileissa oleville. Niita on siis kaytannossa ihan mahdotonta muistaa ulkoa, pitaa katsoa taulukosta.

Noh, jos et kerran ole pediatri tai yleislaakari niin eipa silla niin hirveasti valia olekaan...

Vierailija
20/72 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nelikymppinen. Mikähän voi olla syynä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan