Käytännön rasismia tänään työpaikallani:
Mä vihaan tätä ilmapiiriä tässä maassa, että nykyään on oikeus vihata ja pelätä esim. muita kuin perussuomalaisen näköisiä. 80-luvulla heitä ei paljon ollut, mutta 90-ja 00-luvuilla rasismia ja siihen viittaavia juttuja tajuttiin hävetä eikä niitä sanottu, kuin ehkä junteimmat. Suomen ilmapiiri vapautui ja muuttui suvaitsevammaksi, ulkomaalaisiin totuttiin ja heidän hyväksyttiin. Nyt on tapahtunut oksettava, karmea muutos, että mitä vain saa sanoa.
Olen asiakaspalvelussa töissä, ja luokseni tuli myöhäiskeski-ikäinen nainen, joka iloisesti totesi työkaveriani näyttäen: Minä tulinkin sinun luoksesi, enkä tuon mustan miehen joka on tuolla.Kysyin että anteeksi?? Juu, minä pelkään tuota mustaa miestä enkä asioi hänen kansssaan, vaan sinun. Oli pakko ihan spontaanisti sanoa, että ethän sinä voi noin sanoa, hän on ihan suomalainen, ja mitä sitten vaikka ei olisikaan? Nainen tyrmistyi, ja vastasi, että tämä on minun mielipiteeni, minulla on oikeus mielipiteeseeni, kyllä minä saan sanoa että en asioi mustien kanssa!
Eukko oikeasti luuli, että voi tulla mulle haukkumaan työkaveriani hänen ihonvärinsä vuoksi, ja olisin jotenkin otettu siitä! Ihan uskomatonta. Olin tyrmistynyt ja liukenin tilanteesta niin nopeasti kuin voin.
Mua oksettaa, ihan tosissaan. Kiitti vain näille persuille ja muulle äärioikeistolle, luotte sellaisen maan, jossa tosiaan kaikki vihapuheet ja ajatukset muista ihmisistä ovat sallittuja, ja sitä myöden myös teot. Jotain vääristyy ja pahasti, jos herttaisen näköinen täti kuvittelee, että saa kaverin asiakaspalvelijasta arvostelemalla toista asiakaspalvelijaa ulkonäön perusteella. Luoja.
Kommentit (95)
ihmisillä riitä älykkyys siihen, etteivät yleistäisi? Miten ihmeessä esim. lapsen ihonvärin perusteella voisi tehdä päätelmän tämä isän työssäkäynnistä, maahanmuuton syistä tai yleensä mistään muustakaan??? Saati, että lapsen (tai vaikkapa sen puolison) ihonväri oikeuttaisi huutelemaan mitä sylki suuhun tuo?
Mulattilapsesta voi kyllä melko suoraan päätellä että lapsen isä on päässyt maahan valkoisen naisen hänelle tekemän lapsen kautta, ei työperäisesti. Tämäkin päätelmä seuraa suoraan maan typerästä maahanmuutopoltiikasta, joka tämän mahdollistaa. Sinäkin suuressa typeryydessäsi täällä haukut persuja, vaikka persujen politiikkka todennäköisesti vähentäsi tätllaista huutelua
1) En ole kirjoittanut mitään persuita.
2) Eli suomalaisesta blondista lapsukaisesta voi myös päätellä tämän isän olevan vaimoaan hakkaavan alkoholistin?
3) Mitä persuihin tulee, juuri heidän tekemisestään "salonki kelpoisia", vihapuheesta(si) tulee "hyväksyttyä". Tämä ns. politiikka, jota he ajavat, ei ratkaisisi yhtäkään Suomen ongelmaa. HUOM! Tämä oli omalta osaltani se ENSIMMÄINEN maininta persuista.
4) Suomen nykyinen maahanmuuttopolitiikka on jo "riittävän" tiukkaa, joskin juuri sen tiukkuuden vuoksi ihmiset joutuvat "tekemään lapsen" voidakseen laillisesti jäädä maahan. Näin jopa siinä tilanteessa, että alkuperäinen maahantulon syy oli opiskelu tai työ.
miksi nainen pelkää mustaa miestä. On syytäkin pelätä, varsinkin jos liikkuu ilta-aikaan yksin jossain. Meillä on ainakin tytöt opetettu pienestä pitäen varomaan mustia miehiä, ja ovat ainakin tähän päivään mennessä säästyneet raiskauksilta (nyt 22v, 25v ja 26v)
ihmisillä riitä älykkyys siihen, etteivät yleistäisi? Miten ihmeessä esim. lapsen ihonvärin perusteella voisi tehdä päätelmän tämä isän työssäkäynnistä, maahanmuuton syistä tai yleensä mistään muustakaan??? Saati, että lapsen (tai vaikkapa sen puolison) ihonväri oikeuttaisi huutelemaan mitä sylki suuhun tuo?
Mulattilapsesta voi kyllä melko suoraan päätellä että lapsen isä on päässyt maahan valkoisen naisen hänelle tekemän lapsen kautta, ei työperäisesti. Tämäkin päätelmä seuraa suoraan maan typerästä maahanmuutopoltiikasta, joka tämän mahdollistaa. Sinäkin suuressa typeryydessäsi täällä haukut persuja, vaikka persujen politiikkka todennäköisesti vähentäsi tätllaista huutelua
Itse olen tässä muutaman vuosikymmenen aikana tuntenut melkoisen määrän maahanmuuttajia, joista yksikään ei ole lasta hankkinut voidakseen jäädä maahan. Avioliittoja useampikin on "joutunut" solmimaan, mutta nämäkin liitot ovat joko kestäneet tai loppuneet muista syistä kuin suoranaisesti maahanmuuttoon liittyvistä syistä, ts. ovat erottuaan lähteneet maasta, suurin osa kotimaihinsa, osa johonkin kolmanteen maahan jatkamaan opintojaan tai töihin.
Osa näistä perheistä on muuttanut kokonaisina Suomesta mm. työllisyyden/työttömyyden vuoksi. Miksi näin? Koska Suomessa maahanmuuttajan on niin kovin hankala työllistyä, edes silloin kun kielitaito, koulutus jne. ovat kohdallaan.
Jos siis persujen politiikka saisi jotain aikaiseksi,niin paremminkin tuloksena huutelu lisääntyisi, kuten jo nyt on ollut havaittavissakin.
Maahanmuuttajien kotouttaminen on persujen yksi poistettavien kulujen listalla. Ja mikäs se tällä hetkellä olikaan ongelmana? Maahanmuuttajien kotoutuminen, sopeutuminen suomalaiseen yhteiskuntaan... Summa summarum?
Et sitten tainnut tajuta tuon super-roin olevan suomalainen persu?
miksi nainen pelkää mustaa miestä. On syytäkin pelätä, varsinkin jos liikkuu ilta-aikaan yksin jossain. Meillä on ainakin tytöt opetettu pienestä pitäen varomaan mustia miehiä, ja ovat ainakin tähän päivään mennessä säästyneet raiskauksilta (nyt 22v, 25v ja 26v)
Yleisimmin raiskausen tekee tuttu, lähipiiriin kuuluva, jopa oma sukulainen!
Itse olen nyt 45v., matkustanut hyvinkin laajasti, mm. useammassakin Afrikan maassa, enkä ole missään tullut raiskatuksi, enkä ole koskaan kokenut tarvetta pelätä ketään tämän ihonvärin tai uskonnon vuoksi. Ehdotteluja nuorena flikkana kyllä tuli, mutta kukas nyt sellaisista pahastuisi? Varsinkin kun sana riitti.
Uhkaavimpia tilanteita elämässäni olen kokenut suomalaisten humalaisten miesten taholta, en yhdenkään ulkomaalaisen miehen.
Mahtoiko puoluekanta näkyä jossain ja mahtaako kyseessä olla oikea ihminen lainkaan, vitsi kenties. Mistä te täällä aina tiedätte jonkun ihmisen puoluekannan, mulla ei ole lainkaan tuota kykyä :(
Mahtoiko puoluekanta näkyä jossain ja mahtaako kyseessä olla oikea ihminen lainkaan, vitsi kenties. Mistä te täällä aina tiedätte jonkun ihmisen puoluekannan, mulla ei ole lainkaan tuota kykyä :(
Kelpaisiko suomensisu paremmin?
Ja vaikka kyseessä olisikin vitsi, selkeän rasistinenhan tuo on. Jonkun lapsi on kuvassa, ja tämä sitten on mielestäsi hyväkin asia...
Mahtoiko puoluekanta näkyä jossain ja mahtaako kyseessä olla oikea ihminen lainkaan, vitsi kenties. Mistä te täällä aina tiedätte jonkun ihmisen puoluekannan, mulla ei ole lainkaan tuota kykyä :(Kelpaisiko suomensisu paremmin?
Ja vaikka kyseessä olisikin vitsi, selkeän rasistinenhan tuo on. Jonkun lapsi on kuvassa, ja tämä sitten on mielestäsi hyväkin asia...
Minua kiinnosti vain se, että mistä ihmeestä te tiedätte täällä kaikkien puoluekannan? Se on minulle edelleen täysi mysteeri. Minuakin on luultu täällä perussuomalaiseksi ainakin 10 kertaa, olen äänestänyt viimeisen 10 vuoden aikana vihreitä ja kokoomusta, mutta täällä jos on eri mieltä esim maahanmuutosta niin on aina persu, jotenkin koomista :)
Itse huolestuisin suunnattomasti, jos maahamuuttoa koskevien mielipiteitteni perusteella minua pidettäisiin persuna...
Itse huolestuisin suunnattomasti, jos maahamuuttoa koskevien mielipiteitteni perusteella minua pidettäisiin persuna...
Miksi, puolue muiden joukossa ja tällä hetkellä tuntuu, että suurissa linjoissa puolueella on ainoana jokin näkemys ja ovat olleet monessa asiassa oikeassa, mitä hävettävää siinä olisi? Maahanmuuttopolitiikkakin on sitä samaa mitä monessa Euroopan maassa jo tällä hetkellä toteutetaan, ei Suomen tarvitse kulkea samaa virheellistä reittiä kuin muut, esim Sveitsistä olisi hyvä ottaa mallia.
Miksi, puolue muiden joukossa ja tällä hetkellä tuntuu, että suurissa linjoissa puolueella on ainoana jokin näkemys ja ovat olleet monessa asiassa oikeassa, mitä hävettävää siinä olisi? Maahanmuuttopolitiikkakin on sitä samaa mitä monessa Euroopan maassa jo tällä hetkellä toteutetaan, ei Suomen tarvitse kulkea samaa virheellistä reittiä kuin muut, esim Sveitsistä olisi hyvä ottaa mallia.
että kyllähän se on maahanmuuttopolitiikka pielessä kun elävät ilmaiseksi verorahoillamme ja erottaahan sen nyt lapsesta/aikuisesta että on maahanmuuttaja!
Ettekö te idiootit mesoajat osaa lukea, aloittaja nimenomaan mainitsi, että hänen TYÖkaverinsa on SUOMALAINEN, ja käy vieläpä töissäkin, vaikka on tummaihoinena? Onko se kivempi olla ennakkoluuloinen ja niputtaa kaikki samaan pakettiin, eikä muita perusteluja näköjään rasismille ja sen hyväksynnälle löydy, kun vedota taas verorahoihin ja naisten ahdisteluun?
Muakaan ei muuten ole koskaan ahdistellut eikä huudellut yksikään ulkomaalaisen -näköinen-, mutta perussuomalaiset miehet sitäkin enemmän. Ei edes vaikka minäkin olen matkustanut ja elänyt yksin mm. Pohjois-Afrikassa ja ns. arabimaissa. Herää kysymys, miten itse kohtelette muita ne, jotka kokevat huutelua näiltä "ulkomaalaisilta"? Jotain provosoivaa halveksuntaa taitaa paistaa läpi, koska itselleni eikä tutuillenikaan ole koskaan ollut haittaa muista kun suomalaisista urpoista.
Eli selkeästihän tuossa lukee musliminaisten ällöävän VALKOISTA. Ja juuri tämä sitä, johon presidenttimmekin viittaa puhuessaan vihapuheesta.
Tietääkseni uimahalleissa peritään asiakkailta myös maksut, joten eivät ne kuvitteelliset verorahasi mene uimahallien käyttöön edes omalta osaltasi.