Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytännön rasismia tänään työpaikallani:

Vierailija
06.08.2011 |

Mä vihaan tätä ilmapiiriä tässä maassa, että nykyään on oikeus vihata ja pelätä esim. muita kuin perussuomalaisen näköisiä. 80-luvulla heitä ei paljon ollut, mutta 90-ja 00-luvuilla rasismia ja siihen viittaavia juttuja tajuttiin hävetä eikä niitä sanottu, kuin ehkä junteimmat. Suomen ilmapiiri vapautui ja muuttui suvaitsevammaksi, ulkomaalaisiin totuttiin ja heidän hyväksyttiin. Nyt on tapahtunut oksettava, karmea muutos, että mitä vain saa sanoa.

Olen asiakaspalvelussa töissä, ja luokseni tuli myöhäiskeski-ikäinen nainen, joka iloisesti totesi työkaveriani näyttäen: Minä tulinkin sinun luoksesi, enkä tuon mustan miehen joka on tuolla.Kysyin että anteeksi?? Juu, minä pelkään tuota mustaa miestä enkä asioi hänen kansssaan, vaan sinun. Oli pakko ihan spontaanisti sanoa, että ethän sinä voi noin sanoa, hän on ihan suomalainen, ja mitä sitten vaikka ei olisikaan? Nainen tyrmistyi, ja vastasi, että tämä on minun mielipiteeni, minulla on oikeus mielipiteeseeni, kyllä minä saan sanoa että en asioi mustien kanssa!

Eukko oikeasti luuli, että voi tulla mulle haukkumaan työkaveriani hänen ihonvärinsä vuoksi, ja olisin jotenkin otettu siitä! Ihan uskomatonta. Olin tyrmistynyt ja liukenin tilanteesta niin nopeasti kuin voin.

Mua oksettaa, ihan tosissaan. Kiitti vain näille persuille ja muulle äärioikeistolle, luotte sellaisen maan, jossa tosiaan kaikki vihapuheet ja ajatukset muista ihmisistä ovat sallittuja, ja sitä myöden myös teot. Jotain vääristyy ja pahasti, jos herttaisen näköinen täti kuvittelee, että saa kaverin asiakaspalvelijasta arvostelemalla toista asiakaspalvelijaa ulkonäön perusteella. Luoja.

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään tällaista ilmiötä ei ole olemassa. Netissä ja muutaman lehden palstoilla vaan toitotetaan viikosta toiseen kuinka "rasismi" rehottaa niin sitten ihmiset alkaa kuvitella että näin todella olisi.

Rasismi on korkeintaan noussut samassa suhteessa kuin ulkomaalaisten määrä Suomessa. Eli sitä on yhtä paljon/vähän kuin ennenkin.

että nykyisin käytetään persujen "voittoa" oikeutena huudella "v**** ne**eri"-huutoja kadulla. Ei ole vain kerta kun olen tämän kuullut nyt kevään, kesän aikana.

Kävelepä illalla tai yöllä Helsingin asemalla niin kuulet ihan uusia huutoja niiltä sinun neekereiltäsi, ne eivät ole mitään kivaa kuunneltavaa :(

Vierailija
62/95 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kassalla on vapaana sekä vaalea suomalainen, että tummahipiäinen, valitsen tummahipiäisen ja olen tavallista kohteliaampi.

Omien kokemusten mukaan ulkomaalaisilla on asenne kohdallaan ja into tehdä töitä. Tätä haluan ruokkia omalla käytöksellä -tietäen, että he tulevat saamaan myös toisenlaista kohtelua tässä umpimielisessä yhteiskunnassa.

Menetkö samalla logiikalla läskin suomalaisen kassalle ja kohtelet tavallista paremmin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein, ei tänne tarvita yht'ään mustaa tai muitakaan elättejä kun on omissakin niin paljon työttömiä ja hoivaa tarvitsevia että ne rahat pitää kohdentaa sinne, ei somaliasta haalattaviin kirjoitus-luku taidottomiin, jokainen voi itse järkeillä kun valtio maksaa kaiken tänne tulleen elämisen aasta ööhön että miksi verot ja hinnat nousee, miksi valtio tarvii nappulaa kassaansa enemmän ja miksi pitää korottaa kaikkia hintoja mitkä lopulta päätyy valtion kassaan.

Vierailija
64/95 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda parempaan seuraan

Tarkoitat varmasti näitä suomalaisia äijiä? En ole ollut heidän seurassa vaan ohikulkeneita äijiä ovat olleet nämä huutelijat ja räkijät.

Vierailija
65/95 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda parempaan seuraan

Tarkoitat varmasti näitä suomalaisia äijiä? En ole ollut heidän seurassa vaan ohikulkeneita äijiä ovat olleet nämä huutelijat ja räkijät.

Vaihda parempaan seuraan.

Vierailija
66/95 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelepä illalla tai yöllä Helsingin asemalla niin kuulet ihan uusia huutoja niiltä sinun neekereiltäsi, ne eivät ole mitään kivaa kuunneltavaa :(

Monesti olen käynyt Kaisaniemen ravintolan bileissäkin, mutta eipä ole pelottanut saati kukaan käynyt käsiksi tai huudellut. Ehkä osaan kulkea tuijottelematta tai nyrpistelemättä nenääni, niin en kiinnitä huomiota. ;)

Vierailija
67/95 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda parempaan seuraan

Mihin parempaan? Enkö saa kulkea rauhassa lapseni kanssa? Enkö saa olla sen näköinen kuin olen, pitäisikö leikata punainen kananpers-tukka, lihoa +30kg, niin suomalaiset äijät ei huutelisi nee*erin huo*aksi?

Olen jo paljon paremmassa ja turvallisessa seurassa, tuollaiset äijät ovat kammottavia, ei voi tietää, miten hulluja voivat olla!

Vierailija
68/95 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein, ei tänne tarvita yht'ään mustaa tai muitakaan elättejä kun on omissakin niin paljon työttömiä ja hoivaa tarvitsevia että ne rahat pitää kohdentaa sinne, ei somaliasta haalattaviin kirjoitus-luku taidottomiin, jokainen voi itse järkeillä kun valtio maksaa kaiken tänne tulleen elämisen aasta ööhön että miksi verot ja hinnat nousee, miksi valtio tarvii nappulaa kassaansa enemmän ja miksi pitää korottaa kaikkia hintoja mitkä lopulta päätyy valtion kassaan.

Tumma iho = vie suomalaisten sossupummien rahat??

Heh, miten edes kehtaat puhua kirjoitustaidottomista!! XD

Vierailija
69/95 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti olen käynyt Kaisaniemen ravintolan bileissäkin, mutta eipä ole pelottanut saati kukaan käynyt käsiksi tai huudellut. Ehkä osaan kulkea tuijottelematta tai nyrpistelemättä nenääni, niin en kiinnitä huomiota. ;)

Vain siksi, ettei sinuun kiinniteta huomiota. Minä olet 50+ , muttei iällä ole mitään väliä näille miehille, jotka naivat neitsyt vaimon, mutta itse vonkaavat jokaista vähänkin passelia naista. Vonkaavat aikansa ja jos se ei tehoa, otetaan väkisin.

Nämä kaikkein suvaitsevaisimmat ihmiset ovat yleensä vailla mitään konkreettisia kokemuksia palvomistaan ryhmistä. Kun asuu Vuosaaressa oikeilla alueilla, kaikki iluusiot katoavat.

Vierailija
70/95 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, sinä olet niitä naisia, jotka ajattelevat, että raiskatut ovat kerjänneet sitä!

Vain siksi, ettei sinuun kiinniteta huomiota. Minä olet 50+ , muttei iällä ole mitään väliä näille miehille, jotka naivat neitsyt vaimon, mutta itse vonkaavat jokaista vähänkin passelia naista. Vonkaavat aikansa ja jos se ei tehoa, otetaan väkisin.

Nämä kaikkein suvaitsevaisimmat ihmiset ovat yleensä vailla mitään konkreettisia kokemuksia palvomistaan ryhmistä. Kun asuu Vuosaaressa oikeilla alueilla, kaikki iluusiot katoavat.

Olen nähnyt tätä "vonkaamista", mutta se on kyllä loppunut lyhyeen kun sanoo ettei kiinnosta tai käskee menee toisia, jotka ovat kiinnostuneita häiritsemään. Suomalaisen miehen vonkaaminen loppuu "vitun huora!"-sanoihin.

Illusioni ovat kadonneet jo vuosia sitten, juuri sen takia, että asun "oikealla alueella". Tulisit sinäkin joskus täällä päin käymään, niin näkisit todellisuuden etkä vain heittelisi juttuja mutu-perusteella.

Vierailija
71/95 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"oikealla" alueella. Mistäköhän johtuu, että mäillä "oikeilla" alueilla on pakko pitää pyöriä parvekkeella? Vähemmän "oikeilla" alueilla niitä voi pitää huoleti pyöräkellarissa, joissa ne säilyvät kokonaisina. Ennen tällaisia ongelmia ei ollut. Jopot viedään täsmäiskuilla naapurimaahan, ei tosin Ruotsiin.

Vierailija
72/95 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuallakin, että maahanmuuttajien suosimilta alueilta kaikkoaa alkuasukkaat. Mistä lienee johtuukaan, mutta tämä on ihan yleismaailmallinen trendi.

Vierailija
73/95 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuallakin, että maahanmuuttajien suosimilta alueilta kaikkoaa alkuasukkaat. Mistä lienee johtuukaan, mutta tämä on ihan yleismaailmallinen trendi.

moni ymmärtää Suomessakin, että tuo ei ole mikään ratkaisu, päin vastoin. Suomalaiset ovat niin innokkaita seuraamaan muiden maiden esimerkkejä, ei haluta selvittää itse mahdollisia ongelmia. Eikä suomalaisten pitänyt olla viisaita? Miksi sitten seurata muiden maiden esimerkkejä?

Vierailija
74/95 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni ymmärtää Suomessakin, että tuo ei ole mikään ratkaisu, päin vastoin. Suomalaiset ovat niin innokkaita seuraamaan muiden maiden esimerkkejä, ei haluta selvittää itse mahdollisia ongelmia. Eikä suomalaisten pitänyt olla viisaita? Miksi sitten seurata muiden maiden esimerkkejä?

Ratkaisu mihin?

Vierailija
75/95 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda parempaan seuraan

Mihin parempaan? Enkö saa kulkea rauhassa lapseni kanssa? Enkö saa olla sen näköinen kuin olen, pitäisikö leikata punainen kananpers-tukka, lihoa +30kg, niin suomalaiset äijät ei huutelisi nee*erin huo*aksi?

Olen jo paljon paremmassa ja turvallisessa seurassa, tuollaiset äijät ovat kammottavia, ei voi tietää, miten hulluja voivat olla!

Se että tänne saa tulla asumaan loppuiäkseen verorahoilla, jos saattaa jonkun kaltaisesi paksuksi herättää veronmaksajissa kysymyksen mikä on oikein ja mikä väärin.

Vierailija
76/95 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän ne muslimitkin ällöää valkoista niin, että musliminaiset eivät halua omille uimavuoroilleen edes vääräuskoisia naisia!!

Jotain on pielessä ja pahasti, että Suomessa annetaan muslimirasistien käyttää näitä vihauimavuorojaan kunnallisissa verovaroin ylläpidetyissä uimahalleissa.

Vierailija
77/95 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisillä riitä älykkyys siihen, etteivät yleistäisi? Miten ihmeessä esim. lapsen ihonvärin perusteella voisi tehdä päätelmän tämä isän työssäkäynnistä, maahanmuuton syistä tai yleensä mistään muustakaan??? Saati, että lapsen (tai vaikkapa sen puolison) ihonväri oikeuttaisi huutelemaan mitä sylki suuhun tuo?

Vierailija
78/95 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis saikki musliminaiset ovat nyt sitten mustia...

Kannattaisi tuolla asenteella hankkiutua vihanhallintakurssille.

Vierailija
79/95 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka väitti että kaikki muslimit olisivat mustia? Oletko idiootti? Hakeudu vihanhallintakurssille ja opettele lukemaan.

Vierailija
80/95 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka väitti että kaikki muslimit olisivat mustia? Oletko idiootti? Hakeudu vihanhallintakurssille ja opettele lukemaan.

Eli hakki itse sisälukutaito + edes jonkinlainen kirjoitustaito. Kielenkäyttösi kertoo sinusta itsestäsi aivan riittävästi, joten hakeuduppas nyt nopeasti hoitoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän