Ahdistaa :(! Mies haluaa perhelomalle kylpylään...
Mies haluaa tulevalla syyslomalla kylpylään koko perheen kesken. Olenkin asiasta kovin otettu, sillä me ei juuri koskaan käydä missään. Töiden ym. takia ei koskaan oikein ole aikaa ja vietetään viikonloput kotona lepäillen ja harvat loma-ajat mökillä.
Tiedän, että lapset tulevat olemaan asiasta enemmän kuin innoissaan! Hekin ovat lomansa ansainneet. Mulla vaan on ihan typerä ongelma, joka ahdistaa aivan sikana :(! Olen nim. vartaloni suhteen todella kriittinen. Nyt viimeiset kuukaudet olen ollut niin kiireinen, etten ole ehtinyt pitämään hirveen tarkkaa syyniä ruokailun ja liikunnan suhteen. Niinpä mulle onkin kertynyt ylimääräistä muutama kilo :(! En varmaan toisten silmissä vaatteet päällä näytä ollenkaan lihavalta, päinvastoin näytän ehkä liiankin laihalta mutta siis uikkareiden pukeminen tähän ruhoon tuntuu tällä hetkellä ihan ylivoimaiselta! Silti en tiettykään halua pilata koko perheen lomaa miettimällä asiaa koko ajan. Tää nyt vaan on mulle kuitenki iso ongelma, joka ahdistaa...
Kommentit (47)
Ajattelen kuulemma liiaksi muita enkä koskaan itseäni.
Ymmärrän, että puhut nyt teoista ja uhrauksista, mutta:
Minusta ulkonäköään ja ihmisten arvostelua pelkäävät ovat tavallaan hyvin itsekeskeisiä. He luulevat, että muiden ihmisten ajatustoiminta pyörii heidän oman persoonansa ja ulkomuotonsa ympärillä.
Todellisuudessahan juuri kukaan ei jaksa miettiä toisen mahamakkaroita sekuntia kauempaa. Vasta todella järkyttävät näyt (paha ihosairaus, todella sairaalloinen lihavuus tai laihuus tms) jäävät mieleen.
Kyllä mä tiedän, että mulla on häiriintynyt ruumiinkuva ja syömishäiriökin. Ollut kohta jo 25vuotta... Eikä mulla kyllä tässä kunnossa ole edes niitä muutamaa liikakiloa, se vähäkin luitten ympärillä on vaan muuttunut löysäksi. Ja se ahdistaa mua :(. Voin kyllä normioloissa ja -tilassani käydä kylpylöissä ja uimahalleissa lasten kanssa. Ja juu, siellä kyllä saa arvostelevia katseita juurikin niiltä isoilta äideiltä. Tosin ehkä mua nyt ei kukaan huomaa, kun en ole läski enkä ihan kauheen timmikään... Kiitos muuten tuolle, joka oli kopsannut tuon duodecimin jutun! Olen miettinyt paljon, että onko tää yksi juttu mikä aiheuttaa mein parisuhteeseen ongelmia. Ja kaipa se tutkitusti sitten aiheuttaa :(
Tiedätkö että ihmisiä kuolee maailmassa nälkään?
Tiedätkö että olet liian etuoikeutettu että sinulla on mies joka ajattelee perhettään, eikä omaa persettään kuten sinä?
Tiedätkö että jos lapsesi sairastuisi vakavasti, ei sinulla olisi aikaa tai energiaa miettiä omia roikkuvia nahkojasi?
Tiedätkä että sinun tulee ottaa itseäsi niskasta kiinni ja lopettaa ruikutus?
Tiedätkö että olet itse kehittänyt nämä ongelmasi ihan vain saadaksesi huomiota?
Älä mene hoitoo, sillä minä en halua maksaa verorahoillani sinun kaltaisten luusereiden hoitoja!
GET A LIFE!
52 kiloa. Jos paino nousee parilal kilolla niin kyllä sen huomee yleisenä löystymisenä ja pömppömahana. Mitoista huolimatta! Peili sen kertoo. Jollekin pienemmät kilot vain ovat se luontainen paino ja toisella se voi olla jo paha luurankomaisuus..
Mutta silti, ei oel väliä. Ei ketään tosissaan kiinnosta toisten parit kilot sinne tai tänne.
Mene kylpylään liikkumaan rentoutumaan ja pitämään hauskaa perheen kanssa. Kylpylöissä on monen kokoista käviää eikä siellä kukaan sinua katsele sillä silmällä. Hauskaa lomaa olet sen ansainnut!
Minäkin kuulen aina kaikilta, miten olen sydämellinen ja toisia ajatteleva. Ajattelen kuulemma liiaksi muita enkä koskaan itseäni. Pitäisi oppia sanomaan myös ei ja se, mitä itse todella haluan. Myös lapsemme saavat kaikilta kehuja sydämellisyydestä.
ap