Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myöhäinen ovulaatio. Mitä ongelmia? Mikä avuksi?

Vierailija
06.08.2011 |

Raskaus siis toiveissa, mutta ovul. vasta noin 9-7 päivää ennen menkkoja. Mitä teen?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luteaaliaika on kyllä liian lyhyt, kiinnittyminen ei ehdi tapahtua.

Minä kierron päivänä ovulaatio tapahtuu?

Vierailija
2/6 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelmaa eli kierto ollut yleensä 32 päivää ja ovis suunnilleen kp 21-22 hujakoilla, mutta olen sitten kuitenkin raskautunut kaksi kertaa luomusti, yhden kerran clomeilla. Clomi-kierrot olivat sitten sen 28 päivää ja nuo kaksi luomuraskautumistakin kävi sen jälkeen, kun edellinen kierto olikin tuon 28 päivää myös eli mulla ilmeisesti ei muutenkaan tuolla pitkällä kierrolla onnistu, ei vaan silloin hormonit ole kohdallaan.

clomitkin voi riittää tilanteessakin, kun tasaavat kierron ja varmistavat oviksen. Meillä joka raskautumiseen meni reilu vuosi ja mitään rakenteellista vikaa ei ole löydetty eli ilmeisesti syynä vain tuo hormonaalinen häikkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on 4 kk yritetty, eikä ole mitään tapahtunut. Yksi lapsi (2-vuotias) on ennestään. Tikutin oviksen, joten se mulla tulee, mutta ilmeisesti ei ehdi sitten kiinnittyä, jos munasolu hedelmoittyy. Jos nyt ei tärpännyt, menen heti menkkojen jälkeen gynelle.

Vierailija
4/6 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän se ole aika eikä mikään!

Vierailija
5/6 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos on ihan tiedossa oleva ongelma, niin eikö siihen voi hakea apua ennen kuin vuosi on mennyt? Ei kai siinä, että saa hormoninsa kohdalleen, ole mitään väärää?

Vierailija
6/6 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on selvä ongelma, niin apua tosiaan kannattaa hakea jo ennen kuin se vuosi on täynnä.

Itse ovuloin (jos ovuloin, yleensä siis vain lääkkeillä, esim. clomit) n. kp 22-24. Kiertoni on epäsäännöllinen ja pitkä, clomi-avusteisenakin selvästi yli 30 päivää. Lääkärit olivat ensin sitä mieltä, ettei noin myöhäisestä ovulaatiosta ole kovin hyviä mahdollisuuksia raskautua, mutta niin vain kaksi lasta olen saanut. Mutta minulla tuo väli ovulaatiosta kuukautisiin on yli 10 päivää, eli ihan samasta vaivasta ei taida olla kyse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme