Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on hankala, kestäisitkö sinä?

Vierailija
09.06.2023 |

Tässä muutama esimerkki miehen touhuista. Yhdessä ollaan oltu puolisen vuotta, nämä tuoreimpia.

- Miestä ärsyttää, jos "häivyn" whatsapp-keskustelusta kesken kaiken siitä erikseen ilmoittamatta. Hänen mielestään se on epäkohteliasta ja hänen mielestään minun on turha kysyä häneltä mitään, jos vastaus ei kiinnosta. Miehen ratkaisu: viesti-ilmoitukset pois päältä, puhelut eivät mene läpi, nyt minulla ei ole keinoa saada häntä kiinni. Ei kuulemma tarvitse sitten hänen pettyä.

- Ilmoitin meneväni käymään baarissa kavereiden kanssa. En joisi ja tulisin hyvissä ajoin kotiin. Miehen ratkaisu: meni vaikeaksi, häipyi mökille. Myöhemmin sain kuulla kunniani siitä, että olin yhtäkkiä vain ilmoittanut menostani ja että hänelle oli tullut siitä pettynyt ja hylätty olo. Kuulemma olin myös teeskennellyt, etten tiennyt menostani aiemmin päivällä, vaikka selvästi tiesin.

- Em. rallin jälkeen mies ehdotti, että hän voisi joskus lähteä mukaan kun menen ulos. Vastasin, että lähde vaan, mutta ei tietenkään aina, jos on esim tyttöjen ilta. Siitä saatiin uusi riita aikaiseksi.

- Ystäväni on tulossa käymään. Naureskelin, että tämä ystävä sitten pitää kuulustelun miehelle, tapaavathan he ensimmäistä kertaa. Myöhemmin mieheni alkoi valittaa miten inhottavaa on, kun ystäväni on tulossa ja että semmoista pitäisi jaksaa. Sanoin, että minusta tuollainen puhe tuntuu aika pahalta. Mies kimpaantui, että no iloinenko pitäisi olla, kun tänne on tulossa joku kamalan kuuloinen tyyppi häntä kuulustelemaan?? Ja että jos kaveri ei oikeasti ole kamala ja se oli vain vitsi, niin silloinhan minä olen valehdellut hänelle. Mies ei tuollaisessa tilanteessa voi sanoa rauhallisesti, että hän käsitti väärin, vaan alkaa jumalaton syyttely ja draamailu.

Olen kertakaikkisen väsynyt. En huuda hänelle, en syytä, en nalkuta, en pidä mykkäkoulua. Kahdessa aiemmassa parisuhteessani minulle on sanottu, että minulle on helppo puhua ja että ymmärrän, eikä niissä oikein ollut riitoja. Tässä riidellään pahimmillaan monta kertaa viikossa.

Olen jo diagnosoinut itseni läheisriippuvaiseksi, kun ymmärrän ja ymmärrän miehen epävakaata käytöstä. Alussa kaikki oli tietysti ihanaa ja mies oli nopeasti rakastunut ja ei ollut koskaan tuntenut näin jne jne, klassinen. Muutti myös nopeasti luokseni asumaan. Nyt mietin, kuinka saisin hänet täältä ulos ennen kuin tukehdun.

Kommentit (138)

Vierailija
1/138 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minustakin voisi sanoa jos häipyy wa-keskustelusta. Tympeä jäädä odottamaan vastausta.

Muuten kyllä kuulostaa pahalta. Tuo ei voi kuin pahentua.

Vierailija
2/138 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde tosta suhteesta. Seuraavassa suhteessa opettele ilmoittamaan 'meen' sanalla poistumisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/138 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ilmoitankin poistumisesta ja ymmärrän, miksi aiempi tyylini on tuntunut epäkohteliaalta. Enemmän ihmetytti miehen iso tunnereaktio ja sen jälkeen nuo toimenpiteet, jotka tuntuvat lähinnä rangaistukselta ja joltain kontrolloinnilta.

Ap

Vierailija
4/138 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ilmoitankin poistumisesta ja ymmärrän, miksi aiempi tyylini on tuntunut epäkohteliaalta. Enemmän ihmetytti miehen iso tunnereaktio ja sen jälkeen nuo toimenpiteet, jotka tuntuvat lähinnä rangaistukselta ja joltain kontrolloinnilta.

Ap

Muuta vaivihkaa uuteen osoitteeseen. Kaverin exä odotti yks ilta oven takana pesismailan kanssa. Kontroloiva puoliso ei muutu.

Vierailija
5/138 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, että kestäisinkö? Minä jätin miesystäväni sen takia, että keskustelut hänen kanssaan olivat hyviä, mutta eivät huippuja, joten, ei, en kestäisi.

Eikä kannata sinunkaan kestää, koska me muut ei edes nähdä koko miestä noiden punaisena liehuvien lippujen takia.

Vierailija
6/138 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän tuo estäminen on kohtuuton reaktio wa keskustelusta poistumiseen.

Muutenkin tuo kontroloinnin tarve kuulostaa pahalta.

Ehdota että asutte hetken eri asunnoissa eli mies hommaisi itselleen asunnon. Kerro että kaipaat tilaa ja rauhaa. Jos ei kelpaa niin kerro että sitten erotaan ja mies saa muuttaa.

Vierailija
7/138 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto näitä teidän miehiä! :D

Vierailija
8/138 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Draamanhakua ja kontrollointia - olisin itse kyllästynyt jo ajat sitten. En jaksa mitään kiukuttelevia uhmaikäisiä aikuisia. Ja toisen kontrollointi on ehdoton EI.

Vierailija
9/138 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on sekaisin! Tiedät mitä tehdä ap.

Vierailija
10/138 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa naiselta miehen kuoressa.

Vierailija
11/138 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Muuta vaivihkaa uuteen osoitteeseen. Kaverin exä odotti yks ilta oven takana pesismailan kanssa. Kontroloiva puoliso ei muutu.

Ei, se saattaa vain pahentua. Mies vaikuttaa vähän nepsyltä ja epävakaalta. Onkohan hän esim. äidissään kiinni?

Vierailija
12/138 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko miehesi tuttavia? Yritä saada heidän kauttaan selville millanen tuo mies oikeesti on. Ja miten hänen aikaisemmat parisuhteet on loppuneet. Jotenkin kuulostaa ihan pelottavalta tapaukselta.

Vierailija
13/138 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteesta lähteminen pyörii kyllä mielessä. Mies vain säälittää ja toki itsekin suren. Mutta en voi kuvitella tulevaisuutta yhdessä, jos tämä jatkuu tällaisena.

Ap

Vierailija
14/138 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnetko miehesi tuttavia? Yritä saada heidän kauttaan selville millanen tuo mies oikeesti on. Ja miten hänen aikaisemmat parisuhteet on loppuneet. Jotenkin kuulostaa ihan pelottavalta tapaukselta.

Miksi? Mitä tuo muka muuttaisi? Fiksumpaa vain lopettaa suhde eikä alkaa kaivella sitä vielä enempää. Omituista draamaa tuollainenkin, että kysellään miehen kavereilta (jos kerran ovat miehen kavereita, miksi edes luotetaan, että varmasti ovat näissä asioissa rehellisiä???) ja mietitään miehen aikaisempia suhteita. Paljon nopeammin pääsee eroon kun lopettaa vaan suhteen ja jatkaa eteenpäin.

Vierailija
15/138 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhteesta lähteminen pyörii kyllä mielessä. Mies vain säälittää ja toki itsekin suren. Mutta en voi kuvitella tulevaisuutta yhdessä, jos tämä jatkuu tällaisena.

Ap

Tietenkin se jatkuu. Miksi mies muka muuttuisi? Ja jos kerran jo itsekin tiedät, että ei ole yhteistä tulevaisuutta, miksi vielä pohdit suhteeseen jäämistä? Sääli ei ole syy olla suhteessa - voit toki sääliä miestä, mutta sen ei kuuluisi ohjailla omia päätöksiäsi. Toki voit hoitaa eron asiallisesti ja fiksusti.

Vierailija
16/138 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe tulevaisuutta teidän suhteessanne

Vierailija
17/138 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläkä enää ota ketään saman katon alle asumaan. Muutot tulee pidemmän päälle kalliiksi.

Vierailija
18/138 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näen tuossa aloituksessa sen, että ap ei oikein vaikuta ottavan miestä huomioon. Vaan antaa ymmärtää, että nyt whatsappaillaan, mutta jonkin ajan kuluttua haihtuu kuin tuhka tuuleen, ja jättää toisen odottelemaan vastausta.

Samoin antaa miehen ymmärtää, että iltaa vietetään yhdessä, ja sitten häipyykin baariin. Baarisuunnitelmista on selvästikin ollut tilaisuus kertoa jo päivällä, jolloin mies olisi voinut rauhassa tehdä omat iltasuunnitelmansa. Nyt ap pitkitti kertomista, mikä on passiivis-aggressiivista käytöstä.

Ja kaverin käytöksellä pelottelu... On olemassa ihmisiä, jotka mustamaalaavat kaikkia ihmisiä ympärillään toisille ympärillään oleville. Ja sitten nauttii siitä hässäkästä, jonka saa sillä aikaan. Sellainen tahallinen draaman aiheuttaminen tuli mieleen. Mistä mies saattoi tietää, että vitsailet, kun puhuit ihmisestä, joka on hänelle täysin tuntematon. Yhtä hyvin se olisi voinut olla varoitus, jollaiseksi mies sen tulkitsikin, ja alkoi sitten jännittämään.

Hälytyskellot soivat sinun kohdallasi. Manipuloit tilanteita, ja kun toinen reagoi manipulointiisi, niin syytät häntä. Ei kuulosta hyvältä.

Vierailija
19/138 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ei saisi olla omia menoja, tyttöjen iltoja ja kavereita?

Mies suuttuu ja osoittaa mieltään?

Mies on mustasukkainen ja kontrolloiva.

Säälin vuoksi ei suhteeseen kannata jäädä. Sääli ei kannattele pitkään.

Miksi tuhlata aikaa jos tietää, että tämä ei nyt oikein toimi.

Vierailija
20/138 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä muutitte yhteen nopeasti?

Pitempi seurustelu olisi tuonut esiin tuon sairaalloisen kontrollin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme