Mies pakottaa - mitä voin tehdä tässä tilanteessa?
Mies on hakenut eroa ja asuu muualla, mutta uhkailee, vedättää ja kiristää lasten kautta jatkuvasti.
Tänään piti tulla lapsia katsomaan (asun lasten kanssa kodissa, jota ei ole vielä mitenkään jaettu). Nyt sanookin puoli kymmeneltä jäävänsä yöksi. Pyysin lähtemään useita kertoja, koska tällaisesta ei oltu sovittu ja hän käyttäytyy täällä tosi huonosti.
Onko minulla keinoja saada häntä täältä pois, kun harkinta-aika ei ole vielä ummessa ja koti on edelleen yhteinen?
Ja ei nyt mitään saarnoja kiitos, miten lapsi-isä -suhde on tärkeä ja enkö voi sen takia joustaa. Kysymys on miehestä, joka tekee tahallaan kaikessa kiusaa, on aivan hirveä.
Kommentit (8)
yöksi, jos olisi tuollainen tilanne. Tai järjestäisin niin, että miehelle ei kertakaikkiaan löytyisi talosta petipaikkaa (eikö mieluummin lähde kotiinsa kuin nuku lattialla?). Joskus nimittäin entiseen kämppääni tuli ex majailemaan, kun olin poissa (ja ei ollut vielä palauttanut avaimiaan). Kannoin kaikki patjat yms. lukolliseen varastoon ja eipähän enää tullut luvattomille vieraisille.
Ei siis ole fyysisesti väkivaltainen, paitsi ettei suostu poistumaan.
Ja lastenvalvojalle olemme menossa, mutta aika on vasta muutaman viikon päästä.
Nyt alkoi uhkailemaan itse, että soittaa poliisin jos pakotan häntä lähtemään!!
Jos vuokralla, niin muutatte sinun nimiisi, jos mies kerta asuu jo muualla. Omistusasioista en niin tiedä, mutta pitäähän nekin saada järjestettyä. Tai sitten jätät kämpän miehelle ja hankit oman kämpän, jonne vain sinulla on avain.
haluaa kuulemma todentaa väkivaltaisuuteni.
Oloen kestänyt tätä yli kymmenen vuotta en jaksa enää!
On todella henkisesti sadistinen.
(LApset nukkuu jo, en voi ottaa heitä mukaani)
en tiiä mutta varmaan sinuna en puhuisi enää mitään miehelle, en ottaisi edes katsekontaktia vaan näyttelisin välinpitämätöntä ja siirtyisin nukkumaan lasten huoneeseen.
Tai soita turvakotiin ja kysy neuvoa.
Itse yrittäisin saada apua. Vaikuttaa aika uhkaavalta tilanteelta.
Eihän se nyt niin voi mennä, että mies saa tulla sua uhkailemaan koska hyvänsä. Kai sullakin jotain oikeuksia on saada olla rauhassa omassa kodissasi.
Sitten on mustaa valkoisella ja jos tosiaan tyyppi meinaa jäädä luvatta yöksi, niin voi soittaa vaikka poliisit juttelemaan.