Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Karenssia pätkähti, kieltäydyin 150km työmatkasta!

Vierailija
05.08.2011 |

En missään nimessä voi enkä halua enkä jaksa suosutua siihen että työmatkani olisi 76km/suuntaansa eli 152km/pvässä!!

Lapset menee 2-ja 4-luokalle ja elämä olisi sitä että aamulla öähden klo05.15 töihin ja illalla kotiudun klo18 aikaan jos hyvin käy.

Työmatkoihin siis menisi jopa yli 3h/pvässä.

Eli karenssia pätkähti ja kyllä on epätodellinen olo, en osaa juuri nyt edes itkeä, olen vain niin totaalisen kyrpiintynyt tähän yhtkuntaan että harkitsen siitä irtisanoutumista jollakin tavoin/erinäisin keinoin.

Minä olen ihminen, minullakin on voimavarani ja rahkeeni ja nuo lapset, mutta ei sehän ei paina paskankaan vertaa kun pitäisi vaan saada 1hlö pois rumentamasta kortistoja.

4kk olen työttömänä nyt ollut.

Kommentit (353)

Vierailija
181/353 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sain mahtavan työtarjouksen jonka haluan ehdottomasti käyttää, näitä tällaisia ei tule ehkä kuin kerran elämässä ja vastaa just koulutustani ja kokemustani ja palkkakin on hyvä ja olen ollut ilman töitä jo jonkin aikaa. Ongelmana vaan on, että meillä on kaksi alakoululaista lasta ja työmatkani olisivat pahimmillaan yli 3 h päivässä ja näkisin lapsia vain pari tuntia illalla tai sitten joutuisin olemaan viikot kokonaan toisella paikkakunnalla..."

Jo olisi akat rynnänneet lynkkaamaan ap:n itsekkäänä paskana joka on tehnyt lapset yhteiskunnan huolehdittavaksi että itse saa luoda uraa.

Tää on niin hassu palsta. Kun kysytään lapsen hoitopäivän pituudesta, ei kenenkään kuin superhuonon ihmisen lapsi ole siellä päiväkodissa yli 6 h päivässä vaan työt on järjestetty sen mukaan, tietenkin. Nyt lähes kaikilla mammoilla on se 3 h työmatka ja 12 h työpäivät ja miehet ramppaa toisella mantereella alvariinsa.

Joo, kyllä kai tuon matkan kulkee, mutta ei se mitään ihmisarvoista elämää ole. Ehkä ap voisit ottaa sen vastaan ja kokeilla hommaa ja koko ajan hakea aktiivisesti uutta työtä lähempää. Jos sut on jo 4 kk jälkeen työllistetty, niin luultavasti olet oikein työkelpoinen ja koulutuskin kunnollinen.

Vierailija
182/353 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tsiisus!! Kyllä suomalaisilla täytyy olla oikeus asua maalla ja periferiassakin, tehdä koti muuallekin kuin kaupunkitaajamiin. On kohtuutonta olettaa, että pystyy ottamaan työn kuin työn vastaan ja ajelemaan monella bussilla sen 150km/päivä!

Voi tsiisus!!! Saahan sitä maalla asua, ei siinä mitään. On totaalisen kohtuutonta olettaa, että se maalla asuminen oikeuttaa lorvimaan ja loisimaan toisten työllä tekemillä verovaroilla. Kyllä täällä pääkaupunkiseudullakin tehdään 150km työmatkoja päivittäin. Ja elätetään siinä sivussa maaseudulla lorvijat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/353 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin vaihtaa linja-autoa koko ajan ja osan matkasta vielä kävelemaan kuten ap joutuisi tekemään. Aina myös se vaara eettä joku linja-autoista on myöhässä ja myöhästyt sitten työpaikalta.

ja matkaan ruuhkissa menee helposti reilu tunti.

Mä lähden töihin aamulla seiskalta. Ehdin nippanappa nähdä lapset. Töistä tulen kotiin puoli kuutene mennessä. Miehen työmatka on paljon lyhyempi ja hän yleensä hoitaa lasten viemise ja hakemiset tarhasta.

Eihän tämä lystiä ole, lapsia näkee arkisin vähän mutta elämä nyt vaan on tällaista. Töitä on tehtävä ja aikaa matkoihin kuluu jos täällä haluaa asua. Valintakysymysiä hyvin pitkälti.

Olen muuten myös ollut työttömänä. Tämän nykyisen duunin löysin puolen vuoden työttömyysjakson jälkeen. Ja ilosta kiljuen otin sen vastaan. Ei olisi mieleenikään tullut kieltäytyä tystä matkaan kuluvan ajan takia.

Jos haluaa olla kotiäitinä, ja VALITA sen, niin sitten on turhaa vatia yteiskuntaa maksamaan se lysti.

Valinnoista on TODELLA paljon kiinni.

jos tulisin töistä vasta klo 18 tai sen jälkeen ja aamulla lähtisin klo 6 ennen kuin lapset heräävät niin kyllä se aika paljon rajoittaisi oloa lasten kanssa.

kyllä sitä äitinä haluaa olla muksujen kanssa illat

Missä on sanottu että sitä rajoitettaisiin?

Olen töissä Helsingin keskustassa ja sielläpä ei ole aprkkipaikkoja. Kuljen siis julkisilla, ensin bussilla tai junalla ja siitä vaihdan ratikkaan. Ja siihen menee se . 1,15 minuuttia.

t. 113

Vierailija
184/353 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs jos on yh? Tai mies jo tekee sitä pitkää päivää ja työmatkaa, niin kuin meillä (6-18)? Kukas ne lapset hoitaa jos molemmilla menee työhön ja matkoihin se 12 h päivässä?

ja matkaan ruuhkissa menee helposti reilu tunti.

Mä lähden töihin aamulla seiskalta. Ehdin nippanappa nähdä lapset. Töistä tulen kotiin puoli kuutene mennessä. Miehen työmatka on paljon lyhyempi ja hän yleensä hoitaa lasten viemise ja hakemiset tarhasta.

Eihän tämä lystiä ole, lapsia näkee arkisin vähän mutta elämä nyt vaan on tällaista. Töitä on tehtävä ja aikaa matkoihin kuluu jos täällä haluaa asua. Valintakysymysiä hyvin pitkälti.

Olen muuten myös ollut työttömänä. Tämän nykyisen duunin löysin puolen vuoden työttömyysjakson jälkeen. Ja ilosta kiljuen otin sen vastaan. Ei olisi mieleenikään tullut kieltäytyä tystä matkaan kuluvan ajan takia.

Jos haluaa olla kotiäitinä, ja VALITA sen, niin sitten on turhaa vatia yteiskuntaa maksamaan se lysti.

Valinnoista on TODELLA paljon kiinni.

jos tulisin töistä vasta klo 18 tai sen jälkeen ja aamulla lähtisin klo 6 ennen kuin lapset heräävät niin kyllä se aika paljon rajoittaisi oloa lasten kanssa.

kyllä sitä äitinä haluaa olla muksujen kanssa illat

Missä on sanottu että sitä rajoitettaisiin?

Mutta ap ei ole yh.

Vierailija
185/353 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin on lakisääteinen oikeus osittaiseen hoitovapaaseen. Että aika monet voivat lyhentää työpäiväänsä jos HALUAVAT. Myös isät!

Hän voi lyhentää päiväänsä ja laittaa ruoan.

On ihan normaalia, että työssäkäyvien perheissä se perheen aika iltaisin on kello 18 - 21.

Vierailija
186/353 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta on kohtuutopnta olettaa että yhteiskunta sitten maksaa sen, jos sieltä maalta ei löydy töitä. Kotirouvaksi on jokaisella oikeus alkaa vaikka heti, mutta hei, ei siitä liksaa makseta.

fiksua porukkaa!!

No sitten pitää muuttaa lähemmäksi työpaikkoja. ei voi olettaa autoa olevan ap:llä jos ei ole ajokorttiakaan

Täällä mammat neuvoo, että osta auto, maksa huollot ja vakuutukset, aja ajokortti ja vielä pitäis muuttaa lähemmäksi työpaikkoja, tarkoittanee näiden mielestä ilmeisesti Helsingin keskustaa??

Voi tsiisus!! Kyllä suomalaisilla täytyy olla oikeus asua maalla ja periferiassakin, tehdä koti muuallekin kuin kaupunkitaajamiin. On kohtuutonta olettaa, että pystyy ottamaan työn kuin työn vastaan ja ajelemaan monella bussilla sen 150km/päivä!

Vierailija
187/353 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se vaan menee. Työkkäri tuijottaa tasapuolisuudennimissä mustavalkoisesti ohjeistustaan. Se on joku 100km se työnhakusäde. heille on yhdentekevää kuinka mahdottomaksi elämä voi yksittäisessä perheessä tulla.

Yks ajokortiton mummeli määrättiin Turun Leafin alasajon jälkeen Auraan töihin. Ei ketään kiinostanu, ettei mamma vuorotöihin ehtinyt niillä linja-autovuoroilla jotka kulki..

Panes kysyen kelalta tai jostain, mahtaisiko yhteiskunta tukea ajokortin hankkimismaksuissa?

Yhdelle maahanmuttajapojalle(oli muuten ahkera ja reipas sälli) sossu kustansi ajokortin ja vielä auton rämänkin, jotta poju pääsi töihin.

Koita kestää, tätä tuulimyllyä vastaan ei voi taistella. Tietty voit valittaa päätöksestä jos se on vielä mahdollista.

Vierailija
188/353 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

me emme elä lapsillemme ja itsellemme, elämme yhteiskunnalle ja työnantajille

Älä jauha jaskaa. En minäkään elä ja käy töissä elättääkseni myös Sinua.

Vierailija
189/353 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta on kohtuutopnta olettaa että yhteiskunta sitten maksaa sen, jos sieltä maalta ei löydy töitä. Kotirouvaksi on jokaisella oikeus alkaa vaikka heti, mutta hei, ei siitä liksaa makseta.

fiksua porukkaa!!

No sitten pitää muuttaa lähemmäksi työpaikkoja. ei voi olettaa autoa olevan ap:llä jos ei ole ajokorttiakaan

Täällä mammat neuvoo, että osta auto, maksa huollot ja vakuutukset, aja ajokortti ja vielä pitäis muuttaa lähemmäksi työpaikkoja, tarkoittanee näiden mielestä ilmeisesti Helsingin keskustaa?? Voi tsiisus!! Kyllä suomalaisilla täytyy olla oikeus asua maalla ja periferiassakin, tehdä koti muuallekin kuin kaupunkitaajamiin. On kohtuutonta olettaa, että pystyy ottamaan työn kuin työn vastaan ja ajelemaan monella bussilla sen 150km/päivä!

suhteellisesti suurin osa työttömistä ajokortittomista ja autottomista asuu kaupungeissa ja taajama-alueella! Jostain kumman syystä maalla asuvilla ei ole näitä joukkoliikenneongelmia läheskään niin paljon kuin esim. Kontulassa majailevilla.

Vierailija
190/353 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se vaan menee. Työkkäri tuijottaa tasapuolisuudennimissä mustavalkoisesti ohjeistustaan. Se on joku 100km se työnhakusäde. heille on yhdentekevää kuinka mahdottomaksi elämä voi yksittäisessä perheessä tulla. Yks ajokortiton mummeli määrättiin Turun Leafin alasajon jälkeen Auraan töihin. Ei ketään kiinostanu, ettei mamma vuorotöihin ehtinyt niillä linja-autovuoroilla jotka kulki.. Panes kysyen kelalta tai jostain, mahtaisiko yhteiskunta tukea ajokortin hankkimismaksuissa? Yhdelle maahanmuttajapojalle(oli muuten ahkera ja reipas sälli) sossu kustansi ajokortin ja vielä auton rämänkin, jotta poju pääsi töihin. Koita kestää, tätä tuulimyllyä vastaan ei voi taistella. Tietty voit valittaa päätöksestä jos se on vielä mahdollista.

Työnantaja saa itse päättää, kenet ottaa! Ei ole olemassa mitään työkkärin mahtikäskyä, jolla työnantaja pakotetaan ottamaan kuka tahansa töihin.

Vierailija
191/353 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni on työmatka ollut vuoden 200km. Me järjestettiin, niin että tuo onnistuu. Työpaikat voivat poikia lisää mahdollisuuksia. Mieheni työkuvio muuttuu pian ja tämä hankala jakso palkitaan ylennyksellä. :)

Vierailija
192/353 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas, sattui sitten niin, että mies tämän ansiosta yleni yhtä askelta isompaan palkkaluokkaan - ja juuri tässä kulki bonusten raja. Hän sai lopulta ylennyksen ja todella hyvät bonukset päälle!

Vierailija
193/353 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies kulki talven 330 kilsaa päivässä -työmatkaa. Kas, sattui sitten niin, että mies tämän ansiosta yleni yhtä askelta isompaan palkkaluokkaan - ja juuri tässä kulki bonusten raja. Hän sai lopulta ylennyksen ja todella hyvät bonukset päälle!

Kyllä itsekin kulkisin tuon kilometrimäärän, jos palkka olisi suhteellisen hyvä, työ mielekäs ja koulustani vastaavaa, siitä olisi todellista hyötyä urakehitykselleni ja tuo reissaaminen vieläpä palkittaisiin lopuksi bonuksilla! Nämä on näitä vertauksia, jotka eivät nyt vain sovi eikä liity millään tavalla ap:n tilanteeseen.

Oletetaan, että tuo ap:n palkka 1700+risat/kk tulee luultavasti kaupan kassana toimimisesta tai laitoshuoltajan hommista ym. ja näissä töissä ei esimiehet paljon palkitse saati jakele ylennyksiä :) Ymmärrän ap:n turhautumisen.

Jos itselleni napsahtaisi moinen työkeikka kauas kotoan huonojen liikenneyhteyksien taakse, menisin kyllä työhaastatteluun, mutta tekeytyisin niin vetelän ja laiskan oloiseksi ja puhuisin puuta heinää, niin mitä todennäköisimmin en sitä työtä "saisi".

Vaikka ihminen ei suostu yhteiskunnan kyykytettäväksi ja hernepussiksi, se ei tee ihmisestä yhtään sen enempää pummia tai yhteiskunnan elättiä. Varmasti jokainen täysjärkinen työtön valitsee mieluumin työn ja palkan kuin kotiin mökkiytymisen ja huonon toimeentulon! Mutta työstä ei saa aiheutua kohtuuttomia kustannuksia, joka tässä ap:n kohdalla nyt ei todellakaan toteudu.

Ja arvon av-mammat: Useimmat täällä paukuttavat, kuinka veronmaksajien rahoilla maataan kotona, mutta sama porukka huutaa seuraavassa lauseessa, että kyllä bensakulut saa vähentää verotuksessa ja joku ehdotellut jopa autokoulumaksuja verovähennyksiin. Unohtuu sitten samantien, että yhteisitä verorahoista ne matkakulut ja muutkin menevät! Idiootit...

Vierailija
194/353 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sähköttömältä pientilalta Kainuusta. Itse on opiskellut ja raatanut.

Minä jäin orvoksi 14-vuotiaaksi. Ihan itse olen opiskellut (iltakoulussa ja päivätyön ohella) ja raatanut.

Sitä joko istuu ja itkee tai sitten tekee ja menestyy.

Vierailija
195/353 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ne jotka haluaa vähentää niitä matkakuluja on MUKANA TIENAAMASSA niitä verovaroja. Ne jotka vain makaa kotona ON VAIN KULUTTAMASSA NIITÄ, TUOTTAMATTA ITSE YHTÄÄN MITÄÄN.

Vierailija
196/353 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sain mahtavan työtarjouksen jonka haluan ehdottomasti käyttää, näitä tällaisia ei tule ehkä kuin kerran elämässä ja vastaa just koulutustani ja kokemustani ja palkkakin on hyvä ja olen ollut ilman töitä jo jonkin aikaa. Ongelmana vaan on, että meillä on kaksi alakoululaista lasta ja työmatkani olisivat pahimmillaan yli 3 h päivässä ja näkisin lapsia vain pari tuntia illalla tai sitten joutuisin olemaan viikot kokonaan toisella paikkakunnalla..."

Jo olisi akat rynnänneet lynkkaamaan ap:n itsekkäänä paskana joka on tehnyt lapset yhteiskunnan huolehdittavaksi että itse saa luoda uraa.

Tää on niin hassu palsta. Kun kysytään lapsen hoitopäivän pituudesta, ei kenenkään kuin superhuonon ihmisen lapsi ole siellä päiväkodissa yli 6 h päivässä vaan työt on järjestetty sen mukaan, tietenkin. Nyt lähes kaikilla mammoilla on se 3 h työmatka ja 12 h työpäivät ja miehet ramppaa toisella mantereella alvariinsa.

Joo, kyllä kai tuon matkan kulkee, mutta ei se mitään ihmisarvoista elämää ole. Ehkä ap voisit ottaa sen vastaan ja kokeilla hommaa ja koko ajan hakea aktiivisesti uutta työtä lähempää. Jos sut on jo 4 kk jälkeen työllistetty, niin luultavasti olet oikein työkelpoinen ja koulutuskin kunnollinen.

Tältä palstalta nyt on vaikeaa sympatioita etsiä. Mammojen mielipiteet ja arvot muuttuu sitä mukaa, kun se vain tuo ihmisille mielipahaa.

Jos tosiaan joku tällä hetkellä työtön äiti-ihminen olisi URAANSA EDISTÄÄKSEEN halukas tekemään 12 tunnin työaikoja matkoineen, hänet lynkattaisiin heti!

Vierailija
197/353 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tullut mieleenkään kieltäytyä.

Vierailija
198/353 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tältä palstalta nyt on vaikeaa sympatioita etsiä. Mammojen mielipiteet ja arvot muuttuu sitä mukaa, kun se vain tuo ihmisille mielipahaa.

Jos tosiaan joku tällä hetkellä työtön äiti-ihminen olisi URAANSA EDISTÄÄKSEEN halukas tekemään 12 tunnin työaikoja matkoineen, hänet lynkattaisiin heti!

Palstan tarkoitus on toisen lynkkaaminen.

Vierailija
199/353 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maalla ajellakin, ilman ruuhkia.

Mutta, mun mielestä tämä yhteiskunta ON kohtuuton. Perheet venytetään äärimmilleen ja sitten ihmetelleen tätä väestön pahoinvoinnin tilaa.

Itse elelen mieluummin köyhänä ja teen sen verran aina jotain hanttihommia että pärjää kuin lähden tuohon oravanpyörään. Maisterinpaperit on.

Vierailija
200/353 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielestäni aika helppoa ottaa muutaman tonnin laina (jos ei oo varantoja), maksaa ajokortti, ostaa kahden tonnin auto ja alkaa kulkemaan siellä töissä.

muitakin kuluja kuin se 2000 e.

Katsastus n 120e / vuosi, käyttövero 200-600e / vuosi, Vakuutus autosta, bonuksista ja vakuutuksen kattavuudesta riippuen noin 100-2000e / vuosi

Vuosihuollot renkaan vaihtoineen noin 100-2000e / vuosi ja sitten ne ylimääräiset huollot ja korjaukset voi olla mitä tahansa, etenkin kun autolla ajetaan 150 km päivä noin 250 päivää vuodessa.