Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karenssia pätkähti, kieltäydyin 150km työmatkasta!

Vierailija
05.08.2011 |

En missään nimessä voi enkä halua enkä jaksa suosutua siihen että työmatkani olisi 76km/suuntaansa eli 152km/pvässä!!

Lapset menee 2-ja 4-luokalle ja elämä olisi sitä että aamulla öähden klo05.15 töihin ja illalla kotiudun klo18 aikaan jos hyvin käy.

Työmatkoihin siis menisi jopa yli 3h/pvässä.

Eli karenssia pätkähti ja kyllä on epätodellinen olo, en osaa juuri nyt edes itkeä, olen vain niin totaalisen kyrpiintynyt tähän yhtkuntaan että harkitsen siitä irtisanoutumista jollakin tavoin/erinäisin keinoin.

Minä olen ihminen, minullakin on voimavarani ja rahkeeni ja nuo lapset, mutta ei sehän ei paina paskankaan vertaa kun pitäisi vaan saada 1hlö pois rumentamasta kortistoja.

4kk olen työttömänä nyt ollut.

Kommentit (353)

Vierailija
281/353 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnhakijalla on pätevä syy kieltäytyä vastaanottamasta hänen työssäkäyntialueeltaan tarjottua työtä, jos hänen päivittäisen työmatkansa kesto ylittäisi kokoaikatyössä keskimäärin kolme tuntia ja osa-aikatyössä keskimäärin kaksi tuntia. Tarkasteltaessa päivittäiseen työmatkaan käytettävää aikaa otetaan joukkoliikenteen lisäksi huomioon esimerkiksi oman auton ja polkupyörän käyttömahdollisuus sekä mahdollisuus kävellä työmatka.

asiakas auton, jos hän väittää, että ei voi käyttää kuin julkisia liikennevälineitä eikä niillä ehdi matkaa 3 tunnissa. Ihmeen moni omistaa auton, jota "ei voi käyttää".

Vierailija
282/353 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tarkistanut autoremisterikeskuksesta, omistaakotyönhakijalla on pätevä syy kieltäytyä vastaanottamasta hänen työssäkäyntialueeltaan tarjottua työtä, jos hänen päivittäisen työmatkansa kesto ylittäisi kokoaikatyössä keskimäärin kolme tuntia ja osa-aikatyössä keskimäärin kaksi tuntia. Tarkasteltaessa päivittäiseen työmatkaan käytettävää aikaa otetaan joukkoliikenteen lisäksi huomioon esimerkiksi oman auton ja polkupyörän käyttömahdollisuus sekä mahdollisuus kävellä työmatka.

asiakas auton, jos hän väittää, että ei voi käyttää kuin julkisia liikennevälineitä eikä niillä ehdi matkaa 3 tunnissa. Ihmeen moni omistaa auton, jota "ei voi käyttää".

voi tarkistaa tietyn rekisterinumeroisen auton omistajan/haltijan, mutta sieltä ei voi tarkistaa, omistaako joku auton tai onko jonkun auton haltija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/353 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuljen julkisilla (nyt jo 10v tätä matkaa takana). Ei mikään ongelma. Asennekysymys.

Vierailija
284/353 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tarkistanut autoremisterikeskuksesta, omistaakotyönhakijalla on pätevä syy kieltäytyä vastaanottamasta hänen työssäkäyntialueeltaan tarjottua työtä, jos hänen päivittäisen työmatkansa kesto ylittäisi kokoaikatyössä keskimäärin kolme tuntia ja osa-aikatyössä keskimäärin kaksi tuntia. Tarkasteltaessa päivittäiseen työmatkaan käytettävää aikaa otetaan joukkoliikenteen lisäksi huomioon esimerkiksi oman auton ja polkupyörän käyttömahdollisuus sekä mahdollisuus kävellä työmatka.

voi tarkistaa tietyn rekisterinumeroisen auton omistajan/haltijan, mutta sieltä ei voi tarkistaa, omistaako joku auton tai onko jonkun auton haltija.

voivat käyttää ihan muita lähteitä kuin julkista internettiä.

Vierailija
285/353 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on töissä siellä paikkakunnalla.

Jos miehellä on epätyypillinen työ, sitten pitää palkata se lastenhoitaja kotiin. Vai mitä?

Ja ainahan voi toivoa, että toi vähän hillitsee sitten sitä vimmaa, jolla nykyään tähän maahan tulee yksinhuoltajia...

Tässähän on selvästi vika työvoimatoimistossa ja työvoimatoimiston uusissa säädöksissä.

Onhan tämä selkeästi Karpon paikka. Niin naurettava tapaus että.

Jos ap saisi vakituisen duunin 76km päästä niin ehkä sinne sitten kannattaisi muuttaa.

Valitusta kehiin aina ja uudestaan. Kyllä tuohon tulee muutos. Eikä ketään voi pakottaa auton rattiin tai hankkimaan autoa!

Vierailija
286/353 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisille tulisi turvata perustoimeentulo. Kannattaisi äänestää sitä vasemmistoa niin saadaan tämä peli puhallettua loppuun.

Ap:n mies on elatusvelvollinen. Ehkä voisitte muuttaa erillinne ja ap voisi alkaa nostamaan sosiaalitukea ja unohtaa työkkärin, kunnes työkkäri solidarisoi säädöksiään.

Vierailija
287/353 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt päästä autokoulua läpi neljästi, mutta ei vaan riitä äly siihen. Reputan joka kerta :(

Ei kaikki opi ajamaan autoa. Onneksi sossusta saa tuet, kun työkkäri on niin julma :)

Perustuslaki tarjoaa ihmiselle toimeentulon.

Vierailija
288/353 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin työkkäri saakoon korvata ja kustantaa sen työssähakijoilleen. Muutenhan tuo koko 80km matkasääntö on ihan naurettava!

Vierailija
289/353 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hypin tasajalkaa onnesta, kun sain tuon työn. Ajaminen ei ole mikään ongelma, vaikka miehellä on yritys (pitkät päivät) ja lapsetkin 2 ja 7. Ei käynyt edes mielessä, että matka olisi ongelma...

Vierailija
290/353 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni muukin joutuu uhraamaan samalla tavalla aikaa lapsiltaan pois. Niin myös minä ja mieheni. Meillä molemmilla alkaa työmatka aamulla kello kuusi ja kotona joskus kuuden jälkeen. Meillä on KOLME alaikäistä lasta joita kärrätään hoito on aamusta ja yksi kulkee itsenäisesti kouluun.

Minusta ei ole meidän perheen tehtävä kärsiä vielä lisää siitä että joku ei viitsi tehdä samaa kuin me. Eli me maksamme veroja joista maksettaisiin työttömyyskorvaus jollekin joka ei halua tehdä samanlaisia päiviä ja työmatkoja kuin me. Samalla tavalla mekin haluaisimme olla lastemme kanssa, miksi sinun lapsesi ovat muka jotenkin tärkeämpiä kuin meidän ja sinun aikasi lastesi kanssa on tärkeämpi kuin meidän? Miksi meidän pitää aina vain venyttää työpäiviämme ja maksaa veroja enemmän ja enemmän ja olla lastemme kanssa aina vain vähemmän aikaa jotta sinä saisit valita ja olla perheesi kanssa?

Minä teen pitkää päi vää, ajan pitkiä työmatkoja, aika on pois mieheltäni ja lapsiltani. Työmatkatkin maksan pääosin omasta pussistani, mutta en valita koska olen onnellinen että töitä on. Aina avautuu uusia ovia, tuo työpaikka voi olla sinulle mahdollisuus. Ja mahdollisesti voisit kulkea työkavereiden kanssa kimppakyydillä.

Koska voimme uhrata jopa päiviä ruokailematta, vaikka karenssia pukkaisi. Ne hetket perheen kanssa ovat tärkeämpiä, kuin epäreilut työpäivät ja huono palkka.

Tämä on sisäinen lakko ja ehdotan, että jos tekin muka rakastatte lapsianne ja perhettänne? Ryhdytte tähän yhteiseen sisäiseen lakkoon.

Tällä lakolla muutamme maailmaa reilummaksi, eikä se vaadi paljoa. On nähtävä välillä nälkää ja elettävä reilusti vähemmällä.

Vierailija
291/353 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajokortti maksaa vaikka sen 1800 e, niin kun hinnan jakaa 10 vuodelle niin hinta 180 e per vuosi, jos 20 vuodelle niin 90 e per vuosi ja jos 30 vuodelle niin 45 e per vuosi.

On se vaan niin kumma juttu, että monella muulla on "varaa" hankki kortti. Ja osa ajaa kortin juuri sen takia, että auttaa töiden saamisessa.

jos henkilö saa minimityöttömyyspäivärahaa tai vaikka toimeentulotukea, niin ei siitä kyllä ole varaa hankkia ajokorttia eikä VARSINKAAN autoa - ei, vaikka kuinka haluaisi ja vaikka se kuinka olisi hyödyllinen tulevaisuudessa.

Perheemme on tosi köyhä ja meillä ei ole varaa edes ostaa lakanoita risojen vanhojen tilalle, ellei kirpputorilta satu löytymään. Meiltä puuttuu perushuonekaluja ja muita perustarvikkeita kotoa. Ei tällaisessa tilanteessa ruveta ajokorttia hankkimaan :(

(Ja joo, ei tarvi viisastella työn hausta, sillä meistä toinen ON töissä ja toinen opiskelee!)

Vierailija
292/353 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ammattitaitoinen henkilö on yli 4 kk ajan työttömänä, vaikka oman alan työpaikkoja olisi haettavana lähialueella (tai työssäkäyntialueella), laitetaan henkilötietojärjetelmään merkki. Siitä kaikki virkalijat tietävät, että ko. henkilö joko ei oikeasti osaa sitä, mitä on väittänyt osaavansa (eli ei työllisty, koska ammattitaitoa ei ole ja työnantaja sen heti huomaa) tai sitten ei oikeasti hae töitä. Silloin todella tehdään näitä "koetiedotteita" paikkoihin, joihin hakija on periaatteessa pätevä. Jos löytyy keksittyjä syitä olla hakematta, tiedetään, että työnhaku on toissijainen asia.

eikö olisi järkevää tarjota niitä testimielessä osoitettuja töitä omalta paikkakunnalta? Kas kun nuo kulkuvaikeudet voivat olla ihan oikea syy. Lintsarit jäisivät paremmin haaviin, jos tarjottaisiin ihan oikeasti realistisia ja mahdollisia työpaikkoja. Muutenhan noita töitä voisi tarjota vaikka kuusta, ja sitten väittää tekosyiksi ihan oikeitakin syitä. Ihminen voi ihan oikeasti halutakin töihin, vaikkei jotain älyttömiä ottaisikaan vastaan.

Vierailija
293/353 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos matkoihin olisi mennyt 3 tuntia?

Onhan tuo tietysti pitkä matka, mutta en kauheesti jaksa sympatiseerata, koska itse olen käynyt lähes vuoden työvoimapoliittista ammattikoulutusta siten, että päiväkotireissun kanssa matkan pituus on ollut 82km suuntaansa. Kun sain käydä työharjoittelussa 6 viikon ajan vain 45 km:n päässä, matka tuntui kullin luikaukselta.

Niin, ja omalla autolla kuljen. Saan ansiosidonnaista 1177e/kk. Matkakuluja ei voi vähentää verotuksessa, koska päiväraha sisältää 9e/pvä verotonta kulukorvausta.

Matka oli syksyn ja talven pimeillä todella ankea ja pelottava. Väsymys oli aivan hirveä, koska aamulla piti ruuhkan vuoksi varata matkaan n.2 tuntia.

Nyt kun valmistuminen on lähellä, tunnen suurta riemua onnistumisestani ja sinnikkyydestäni. Työllistyminen on erittäin todennäköistä, mutta olen henkisesti varautunut myös pitkään työmatkaan. Silloin saan kuitenkin edes jotain verovähennyksiä.

Ihmettelen tuota ap:n kiukuttelua. Ei noin isot lapset tosiaankaan enää nimenomaan äitiä vaadi paikalle. Mies kehiin vain!

Vierailija
294/353 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyselyn, että onko tämä kovinkin normaali tapa toimia.

Vierailija
295/353 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkailija saa kiitokset siitä, että pyrkii työllistämään konkreettisin toimin työttömän. Ja koko toimisto saa kiitokset siitä, että siellä noudatetaan lakia, säädöksiä ja ministeriön ohjeita kirjaimellisesti ja tuloksellisesti.

Vierailija
296/353 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on reissutöissä, joten eipä ollut ruoka odottamassa kotiin tullessa. Piti vain organisoida kaikki kotisysteemit uudella tavalla. Lisäksi piti tietysti opiskella lasten mentyä nukkumaan.

Vierailija
297/353 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkailija saa kiitokset siitä, että pyrkii työllistämään konkreettisin toimin työttömän. Ja koko toimisto saa kiitokset siitä, että siellä noudatetaan lakia, säädöksiä ja ministeriön ohjeita kirjaimellisesti ja tuloksellisesti.

ei varmasti saa. Ei tosin moitteitakaan:)

Vierailija
298/353 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eipä tuossa ole vaihtoehtojakaan jos jostain haluaa rahaa. Elämä on.

Uhratkaapa mammat hetki ajatukselle:

Olet koulutukseltasi hammaslaborantti ja joutunut työttömäksi. Asutte Länsi-Suomessa pienellä paikkakunnalla, josta kummatkin miehenne kanssa olette kotoisin ja jossa kummankin työpaikka on tähän asti ollut. Olette myös rakentaneet itse omakotitalon ja lapset ovat pieniä koululaisia ja päiväkotilaisia.

Postista pärähtää yksi päivä kirje TE-toimistolta, jossa olisi työpaikkailmoitus (tai millä nimellä se nyt kulkeekin..) toiselta paikkakunnalta, 79 kilometrin päästä. Työ on laitoskeittiön jakeluavustajan homma, palkka 1600€/kk. Verojen jälkeen jää käteen 1300 €. Siitä maksat matkakustannukset n.400 €/kk.

Lapsien hoitopäivät venyvät helposti 11-tuntiksi ja sinäkin olet työpäivän jälkeen todella väsynyt. Miehesi ei pysty kuljettamaan omien töidensä vuoksi lapsia- ainakaa usein.

Olisitko todella valmis tähän rumbaan tuon palkan vuoksi, olisiko työ todella palkitsevaa/mielekästä? Olisitko valmis pidentämään tämän takia lasten hoitopäiviä?

Vierailija
299/353 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pöyristyttävää, että tässä ketjussa jotkut ihan pokkana kieltäytyvät vastaanottamasta työtä, johon on enemmän kuin KYMMRNEN kilometriä matkaa..!

Kyllähän se elämänlaatu siitä juu kärsii, jos ei vartissa ehdi himaan mutta jos tuo on se syy, ettei työtä halua vastaanottaa niin saa kyllä sitten maata siellä himassa ihan omalla kustannuksellaan - ei voi vain ottaa niitä rusinoita sieltä pullasta.

Yleensä olen ns. iloinen veronmaksaja, mutta tässä kohtaa taas kerran mietin miksi helvetissä koittaa pitää tätä yhteiskuntaa pystyssä jos osalla on tuollainen "minä-minä"-asenne.

Vierailija
300/353 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis KYMMENEN, ei kymmrnen... Tuohduksissa ei näemmä qwertykään ole aina hallussa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme