Voi ei, mieheni ei halua lastenkutsuja tyttärellemme! :(
Hänellä on pian 6-vuotissyntymäpäivä ja juttelin siitä miehelleni. Tämä sanoi että ei halua meille mitään juhlia, lapset sotkevat niin paljon ja he hajottavat jotain. Lapsi ei kuullut tätä, onneksi, mutta minua harmittaa.
Joka vuosi olemme pitäneet juhlat, ihan pienenä äidit oli mukana ja alkaen 4. v ilman äitejä. Vieraita on ollut 4-6.
Lopulta mies sanoi että no ehkä saa pitää jos tämä kutsuu 1-2 vierasta, ei sen enempää.
Lapsi pettyy aivan varmasti! Mitkä juhlat ne ovat kun on 1-2 vierasta?
Lapsemme on kutsuttu tänä keväänä ja kesänä jo neljille synttäreille. Olisi kurjaa jos ei voisi kutsua niitä kavereita ketkä kutsuivat hänet.
Lapseni on puhunut minulle jo aikaisemmin, että haluaisi kutsua 6-7 vierasta. En myöntänyt enkä kieltänyt.
Mietin jo McDonals-syntymäpäiviä tms muuta vaikka ovat varmaan vähän tyhmempiä, mutta meidän kaupungissa ei ole McDonalsia eikä Hoploppia tms missä viettää juhlia! Koti taitaa olla ainoa vaihtoehto eikä siitäkään tule nyt mitään :(
Vietetään sitten sisarusten ja 1-2 kaverin kanssa :(
Kommentit (58)
Mies on outo tyranni (enpä ole ennen kuullut miehestä, jonka mielestä alle 10 hengen lastenkutsut ovat liian siivottomia eikä omalle lapselle lastenkutsuja saisi järjestää!) ja ap on nössö hyväksyjä!
Tasa-arvoisessa ja rakastavassa, nykyaikaisessa perheessä mies tietty osallistuisi oman lapsensa synttäreiden järjestämiseen ja jälkien siivoamiseen. Itse en edes kestäisi miestä, joka kokee tarpeelliseksi sanoutua irti lapsensa lastenkutsuista (jotka meidän kulttuurissamme ja aikakautenammme ovat aika normaali osa lapsuutta) ja ihan varmasti en katsoisi miestä, joka yrittää ne KIELTÄÄ!!!
Mutta kun ap:n tilanne nyt jo on, mikä on, ap:n mies voi tosiaan lähteä juhlien ajaksi muualle, jos ei jaksa muutamaa lasta katsoa nurkissa pyörimässä. Ap järjestää kutsut ja siivoa jäljet (säälittävää jo sinänsä, ettei isä osallistu). Mies tulkoon kotiin sitten, kun homma on ohi...Ja mitä tuohon esineiden rikkoutumiseen tulee, kai teillä kotivakuutus on? - Ei kannattaisi miehenkään laittaa ketään paksuksi, jos ei lapsiperhearkea - ja lasten mahdollisia vahinkoja - kestä!
Onko se nyt niin kamalaa vaikka joku kippo hajoaisikin? Pistätte perintövaasit sun muut vaikka piiloon. Aika pientä jonkun tavaran hajoaminen on sen rinnalla että lapsi saa nauttia ja juhlia ystäviensä kanssa.
Ja mikä ihmeen kototyranni se sun miehesi oikein on?? Ihan yhtälailla se on sun ja lapsesi koti, ei äijä voi siellä yksinään asioista päättää. hakkaako se sua vai miksi sä sitä noi pelkäät?
Jos nyt sitten et uskalla kusipää-äijäsi takia juhlia järjestää kotoona niin sitten Mäkkäriin, HopLopiin tms. juhlimaan.
Ps. Ota ero tuollaisesta mulkerosta. JSSAP.
Se taitaa nyt kuule vetää siellä jotain steroideja, se selittäisi tuon oudon käytöksen ja turhista hermoamisen.
Sulla on ihan nuija mies ja itse olet yhtä nuija kun moista pikkuhitleriä pelkäät.
Mieleen tulee vain akvaario, telkkari, ikkunat, Xbox... Ei meidän pmat lapsetkaan ole kyllä rikkoneet vielä mitään.
Ap
Mä kuolen nauruun: pitääkö yhtä kakkua suunnitella? Ja suunnitella ketä kutsutaan, jos saa tulla vain kaksi vierasta?
Enpä ole aikoihin moista soopaa kuullut!
Katso peiliin!
Onko talossanne kerhohuonetta? Pidä siellä. Isäni oli samanlainen tyranni, kuin miehesi. Touhu loppui, kun äitini kyllästyi ja rupesi tekemään asioita ilman hänen mielipidettään. Jos jotai menisikin rikki niin sehän on vain tavaraa. Syntymäpäivät on tärkeitä kuusivuotiaille.
olisi huolesi ehkä hieman enemmän aiheellinen, mutta herranjestas, nämä ovat muutaman tytön 6-vuotisjuhlat?!
Ja anna kun arvaa, Xboxiin saa koskea vain miehesi luvalla??
Mieleen tulee vain akvaario, telkkari, ikkunat, Xbox... Ei meidän pmat lapsetkaan ole kyllä rikkoneet vielä mitään.
Ap
muuta tilaa jonka voisi vuokrata?
Meillä saa edullisesti avoimen päiväkodin tilat synttärikäyttöön. Päiväkoti, koulu, kerhotilat, partiokämppä, saunatilat, ulkoiluipaikat (nuotio, laavu, eräkämppä), urheilutilat, jumppasalit, seurakunnan tilat... olisiko esim. kirjastolla satuhuonetta tms?
KUKAAN ei voi olla 2000-luvulla noin säälittävä, että tekee useamman lapsen tuollaiselle kotityrannille!
Ap, kai sinä ymmärrät, ettei suurin osa tämän palstan lukijoista tosiaan osaa samaistua ongelmaasi, kun sitä on niin vaikea hahmottaa omalle kohdalle: ongelmasi ydin ei tosiaan ole tämänkertaisten syntymäpaivien kohtalo, vaan se, että olet liitossasi täysin tossun alla, miehesi sanelee perheenne asioita täysin mielivaltaisesti ja samalla opetat tällaisen täysin epätasa-arvoisen ja toisten tunteita ja asemaa väheksyvän parisuhde- ja perhemallin lapsillenne!
Tai saunatilat.
Ja miksei siellä pihallakin voi hyvin pitää kekkereitä. Tosiaan viltit vaan mukaan ja niille istuskelemaan.
Tyttäreni täytti 2 v, kaikki naapurin lapset kutsuttiin, samoin perhepäivähoidon kaverit.
Lapsia yhteensä 14 kpl, suurin osa vaipoissa.
Peitin sekä kylpyhuoneen, että toisen WC:n seinät papereilla, ostin paljon sormivärejä. Siellä kaikki pikkuiset vaipoissaan maalasivat seiniä ihan innoissaan.
Lisäksi oli sadettaja takapihalla päälle, silloin hellepäivänä riisuttiin vaipatkin ja juostiin sadettajan alla + mulla oli vesipommi-ilmapalloja, joita saivat heitellä.
Tarkoilut sekä makeaa että suolaista.
Kaikilla oli hauskaa.
Toiset synttärit, tytär 7 v. Vuokrasin lähitallilta ponin kahdeksi tunniksi. Kaikki halukkaat saivat ratsastaa. Tarjoiluna kaikki synttäriherkut tallin pihalla olevan ison pöydän ääressä. Lisäksi ulkoleikkivälineet kaikki mahdolliset mukana. Tallin pihapiirissä myös kotieläintila.
Mä en ikinä antaisi mieheni rajoittaa lasten synttäreiden järjestämistä, ainakaan silloin, jos ei itse keksi tai tee mitään niiden eteen.
Esim. seurakunnalta voi hyvin saada tilan. Erilaisilta urheiluseuroilta myös. Kysy naapuritaloyhtiöiltä jos teidän taloyhtiöllä ei ole kerhotilaa. Jne.
Onpas miehesi elamankatsomus aika kapea jos kuvittelee etta lapset hajottavat synttareilla tavaroita muuten vaan. Ala inise ja vaan sanot topakasti miehellesi etta jarjestat lapsellesi kunnon synttarit ja jos ei seura kelpaa niin voi lahtea siksi aikaa muualle. Jos nyt jotain sattuisi hajoomaan niin anna miehesi nalkuttaa ja jata se omaan arvoonsa. Miehesi on kylla lapsellinen jos kieltaa synttarit noin pienelta lapsimaaralta.
Meidän esikoinen halusi jotkut pikkutyttö-synttärinsä... olisko ollu 8v... pitää eräässä puistossa. Sinne sitten eväskorit ja huovat mukaan, kakkukin kulkee kun on kunnon kupu.... tarviit kyllä ehkä toisen aikuisen kantoavuks.
Tietty sää voi aiheuttaa ongelmia
olla provo! Onhan tää?!
Ei kukaan voi alistua tuommoiseen. Tottakai lapsi saa juhlat, mitkä on tähänkin asti saanut. Ei mitään tekosyitä, että joku menee rikki. Pyh. Aika harvassa varmaan on ne kerrat kun joku telkkari, ikkuna tms. on hajonnut lastenkemuissa...
Haluan lapselleni ne kaverisynttärit. Kutsukoot kenet haluaa mutta alle 10 lasta sillä minä olen yksin heidän kanssaan plus omat lapseni!
Nyt menen ja nostan kissan pöydälle! Pitäkää peukkuja!
Ap
Ap, olet ihan oikeasti säälittävyyden huipentuma!! "Minulla ei ole ajokorttia" - ei taida olla omaa tahtoa eikä älliäkään!
Jos nyt kuitenkin päädyt asettumaan lapsesi puolelle naurettavassa tilanteessasi, niin pidä vaikkapa piknik-synttärit pihalla: pihaleikkejä, piknik-peittoja, joiden päällä herkkuja. Ja voit samalla kertoa miehellesi terveisiä minulta, että voisi jo pikkuhiljaa alkaa aikuistua.