Voi ei, mieheni ei halua lastenkutsuja tyttärellemme! :(
Hänellä on pian 6-vuotissyntymäpäivä ja juttelin siitä miehelleni. Tämä sanoi että ei halua meille mitään juhlia, lapset sotkevat niin paljon ja he hajottavat jotain. Lapsi ei kuullut tätä, onneksi, mutta minua harmittaa.
Joka vuosi olemme pitäneet juhlat, ihan pienenä äidit oli mukana ja alkaen 4. v ilman äitejä. Vieraita on ollut 4-6.
Lopulta mies sanoi että no ehkä saa pitää jos tämä kutsuu 1-2 vierasta, ei sen enempää.
Lapsi pettyy aivan varmasti! Mitkä juhlat ne ovat kun on 1-2 vierasta?
Lapsemme on kutsuttu tänä keväänä ja kesänä jo neljille synttäreille. Olisi kurjaa jos ei voisi kutsua niitä kavereita ketkä kutsuivat hänet.
Lapseni on puhunut minulle jo aikaisemmin, että haluaisi kutsua 6-7 vierasta. En myöntänyt enkä kieltänyt.
Mietin jo McDonals-syntymäpäiviä tms muuta vaikka ovat varmaan vähän tyhmempiä, mutta meidän kaupungissa ei ole McDonalsia eikä Hoploppia tms missä viettää juhlia! Koti taitaa olla ainoa vaihtoehto eikä siitäkään tule nyt mitään :(
Vietetään sitten sisarusten ja 1-2 kaverin kanssa :(
Kommentit (58)
Miten niin moni nainen elää parisuhteessa, jossa toinen tyrannisoi 100-0..?
Pistä mies pihalle juhlien ajaksi ja hoida homma yksin: pidät lapselle ja kavereilleen juhlat. Yksinkertaista.
Itselleni lapsen onni olisi tärkeämpi. Mies voi pysyä poissa kotoa juhlien ajan, jos on niin vaikeaa.
etkä niitä kieltänytkään, niin kyllä se lapsi niitä jo odottaa, vaikka et myöntänytkään.
Onko ajankohta pian? Pitäkää ulkokutsut: aarteenetsintää ja tarjoilut pihalla, niin ei tapahdu kodille mitään.
En kyllä muutenkaan usko, että normaaleilla synttäreillä mitään suuria tuhoja kodille tapahtuu. Mutta jos niitä pelkää, niin niitä voi vähentää järkkäämällä sellaiset juhlat, missä on koko ajan etenevä ohjelma, jolloin lapset ovat "valvonnan alla" eivätkä ainakaan riehu pitkästymistään.
Yritä nyt pitää lapsen puolia, äläkä heti alistu miehen tahtoon, kun se vähän vinkaisee vastaan. Jos lapselle on ennenkin järjestetty kaverisynttärit, niin kyllä lapsi ansaitsee, että joku pitää nyt hänen puoliaan asiassa.
ja pistä baariin siksi aikaa.
Pidä nyt kuitenkin lapselle synttärit..
Ei ne niin montaa vuotta jaksa kaveri-synttäreitä kakkuineen ja kaikkineen kotona kuitenkaan.
Jos nyt pidän juhlat ja kutsun ne kaikki lapset ketä lapseni toivoisi, ja jotain hajoaa kotona, saan kyllä kuulla kunniani eikä se ole kivaa.
Siitä mäkätetään sitten seuraava vuosi.
Ei meidän koti ole edes mitenkään desig-sisustettu vaan ihan tavallinen, en tietenkään kuitenkaan halua että mitään menee tahallaan rikki.
Edellisinä vuosina se on jotenkin vaan onnistunut, mies ei ole pannut vastaan. Olen järjestänyt juhlat itse, leiponut, koristellut, pitänyt kilpailuja ja leikkejä lapsille, mieheni ei ole ollut paikalla. Mutta tänä vuonna hän ei halua, kuulemma noin isot lapset sotkevat niin paljon ja hajottavat kaiken.
Minusta olisi jotenkin "noloa" kutsua vaikka 2 kaveria, tehdä heille kutsukortit ym ja kun äidit tuovat lapsia meille juhliin, he näkevät että nämä kaksi ovat ainoat vieraat. Jotenkin tuntuu kurjalta. Mielestäni lastenjuhliin kuuluu useampi vieras. Vaikka tuleekin sotkua ja melua.
veikkaisin että ihan tavallisessa suomalaisessa omakotitalossa, kenties? Minkälaista arvo-omaisuutta teillä on, mitä ei voi siirtää lasten tieltä pois?
Kääri biedermayerit elmukelmuun ja kanna kristallit porstuaan juhlien ajaksi, suosittelen! Maton tupsut saa kyllä harjattua ojennukseen jälkikäteen, vaikka juhlijat niiden päältä kävelisivätkin.
Ja tarjoilut voivat olla vaahtokarkkeja ja popocornia, ne eivät tahraa!
Tai sitten miehelle voi sanoa, että hän on tiukkapipoinen ja anaali fasisti, joka pilaa lapsensa parhaat hetket.
Sano äijälle et lähtee meneen juhlien ajaksi jos ei kestä olla mukana juhlahumussa.
Meillä on pieni asunto ja aina ollaan kutsuttu kaverit juhlimaan. Ei se sotku maailmaa kaada ja jos nyt jotain rikkoutuu niin kotivakuutukseen vain. Ei kait materia mene lapsen riemun edelle???
Nyt nainen otat komennon tässä asiassa ja laitat ukolles "luun kurkkuun"!
Ja minulla on pienempiäkin lapsia joten on vaikeampi lähteä toiseen kaupunkiin ja tuskin vieraat sinne tulisikaan. Jonnekin kävelymatkan päähän pääsisin ja vieraatkin voisi tulla, mutta ei kauemmas. Uimahalli on mutta siellä tuskin voi pitää juhlia ja kuinka edes vahtisin yksin kaikkia lapsia, ei apua, ei onnistu! Kotona niiden juhlien on pakko olla :/
Minulla ei ole ajokorttia.
Ap
Miksi pitää olettaa, että jotain menee rikki? Siis täh?
Ei meillä vaan ikinä ole mitään mennyt rikki, vaikka on noin 10 lapsen porukalla kaikki kahden lapsen synttärit vietetty.
Ja jos jotain arvokasta on, niin sitten laitatte ne sivuun talteen.
Sotkut voi aina siivota.
En ymmärrä koko avausta - noinko vaan miehesi päättää että juhlijoita on pari? Eikä itse tietenkään laita tikkua ristiin juhlia varten.
Mä en tajua teitä naisia, jotka olette jotain saamarin kynnysmattoja!
Asumme kerrostalossa ja tuossa on ihan pieni piha. Mutta ei pöytiä eikä yhtään mitään. Mistä minä sellaiset hankin ja tuolit? Aarteenetsintä olisi ihan kiva. Synttärit on syyskuun ekalla viikolla! Ei ole vielä kiire mutta pitää jo suunnitella.
Ap
Juhlat pystyyn ja viis miehestä, jos häntä ei kiinnosta osallistua.
Tottakai tyttäreNNE on saava juhlansa, aivan käsittämätöntä!
Meillä on vimpan päälle sisustettu koti, ja viime juhlilla oli silti kaksitoista 8-vuotiasta poikaa riehumassa. Mitään ei hajonnut ja imuri siivosti näpsäkästi lattialle tippuneet murut. Lapsi ei olisi voinut olla onnellisempia - ja laiskana äitinä muuten tarjosin hänelle HopLop-synttäreitä, mutta hän itse nimenomaan halusi pitää ne omassa, rakkaassa kodissaan
Tulee sitä omista lapsista jo tarpeeksi ja minä ne aina siivoan. Minä olen järjestänyt kaikki synttärit ja tarjoilut ja kaikki aina itse. Mies on mennyt salille siksi aikaa. Juhlissakaan ei ole läsnä. Hoidan myös kaikki siivoukset ihan itse. Mutta en jaksa kuunnella sitä mäkätystä sitten, jos jotain menee rikki! Tämä kun sanoi että jotain menee varmasti rikki jos tänne tulee lapsilauma!
Ap
Tuollaiset kekkerit polkaisee pystyyn päivässä. Kutsut pitää vaan laittaa viikko, pari etukäteen.
Mitä suunnittelemista siinä edes on jos suostut miehesi vaatimukseen, että pari vierasta?
Tän avauksen on ihan pakko olla feikki! Ei kukaan voi olla tuollainen nössö ja saamaton.
voi mennä päiväkotiin kasvamaan juhlien ajaksi, jos ei kestä kotona olla. Vidu mitä idootteja ne mammat hyysää!! MJitä iloa tuollaisesta äijästä on, kerrotko ap mulle?
"kun se on muuten niin ihana mies ja mahtava isä" Ja paskanmarjat!! Mahtava isä puhaltaa ilmapalloja muksun synttäreille ja on onginnassa mukana, eikä kitise mistään metelistä!
Ja jos lapset jotain särkevätkin, eihän se ole sinun vikasi, eikä lapsenkaan. Vahinkoja sattuu.
Sulla on ihan nuija mies ja itse olet yhtä nuija kun moista pikkuhitleriä pelkäät.
Meillä oli sellaiset, kun poika ei halunnut kutsua muita. Kivat juhlat oli.
Mutta erona on tietenkin se, että meillä sankari ei halunnut enempää vieraita, mutta teillä haluaisi. Sanoin nyt tuon vain sillä, että ei niillä lastenjuhlilla mitenkään "kuulu" olla paljon vieraita.
sillä tykkään tehdä vaivalla kakkuja, tiedän että tyttö toivoo Hello Kitty-kakkua. En ajatellut sitä valmista kakkukuvaa vaan itsetehtyä. Tykkään suunnitella koristeita, askarrella lasten kanssa kutsuja ja pitää ne kutsut aika pian jo jakaakin!
Ja pitää suunnitella ajoissa ketkä kutsuu ym.
Ap
Vai kyseessä tuore uusperhe?
Pidä jossain keilahallissa tai jossain? Hesessä? Elokuvateatteri + hampurilaiset?
Ja ensi vuotta ajatellen puhu miehen kanssa: joku kohtuus on löydyttävä, tai eroat.