Voi ei, mieheni ei halua lastenkutsuja tyttärellemme! :(
Hänellä on pian 6-vuotissyntymäpäivä ja juttelin siitä miehelleni. Tämä sanoi että ei halua meille mitään juhlia, lapset sotkevat niin paljon ja he hajottavat jotain. Lapsi ei kuullut tätä, onneksi, mutta minua harmittaa.
Joka vuosi olemme pitäneet juhlat, ihan pienenä äidit oli mukana ja alkaen 4. v ilman äitejä. Vieraita on ollut 4-6.
Lopulta mies sanoi että no ehkä saa pitää jos tämä kutsuu 1-2 vierasta, ei sen enempää.
Lapsi pettyy aivan varmasti! Mitkä juhlat ne ovat kun on 1-2 vierasta?
Lapsemme on kutsuttu tänä keväänä ja kesänä jo neljille synttäreille. Olisi kurjaa jos ei voisi kutsua niitä kavereita ketkä kutsuivat hänet.
Lapseni on puhunut minulle jo aikaisemmin, että haluaisi kutsua 6-7 vierasta. En myöntänyt enkä kieltänyt.
Mietin jo McDonals-syntymäpäiviä tms muuta vaikka ovat varmaan vähän tyhmempiä, mutta meidän kaupungissa ei ole McDonalsia eikä Hoploppia tms missä viettää juhlia! Koti taitaa olla ainoa vaihtoehto eikä siitäkään tule nyt mitään :(
Vietetään sitten sisarusten ja 1-2 kaverin kanssa :(
Kommentit (58)
ei olisi halunut edes ristiäisiä. Synttärit joka ikinen vuosi on mieletön jankutus, lopulta mä ilmoitan synttärit ovat silloin ja silloin, voit pysyä pois paikalta.
Synttärit ovat aina pidetty sunnuntaina, lauantaina annan omasta kukkarostani miehelleni rahaa ja he menevät jonnekin päiväksi, esim Hoploppiin. Ja kyllä, meillä on yhteiset rahat. Tällöin teen kaikki niin valmiiksi kun vain voin tehdä ja sunnuntaiaamuna loput. Itse myös siivoan jäljet ja mies syö kaikki loput tarjoilut. Pidän huoli että tarjoiluja jää kunnolla yli.
Hän tulee synttäreille aina n tunnin myöhässä, mutta ei kukaan häntä kaipaa. On ollut monta kertaa esim uimassa aamulla.
Mä en jousta moisista asioista. Juhlat ovat tärkeitä lapselle ja mulle sekä monelle vieraalle.
Suosittelen että käytte miehesi kanssa asunnon läpi mitä epäilee että menee rikki ja et todellakaan anna periksi vierasmäärän kanssa.
Naurettava olet, jos teet niin.
ja tyrannin seurassa sairastuu itsekin ja alkaa pelätä.
nimim eroamassa juuri omasta tyrannista ja nyt vasta helvetti päällä onkin
ei nyt niin kiinnosta ne synttärit, mutta ap:n perhe-elämä ei takuulla ole aivan tervettä.
ei eletä naiset enää miesten alamaisina, kuten 1800-luvulla
Jos mies ei halua sinne lapsia, asia selvä. Aikaisemmin on ollut lastenkutsut, mies siis joustanut.
poikamiesajat ovat auttamatta ohi
eli eiköhän välillä ole aika kuunnella häntäkin.
Juhlapaikkoja löytyy kaikkialta alkaen seurakuntien tiloista päätyen vaikka nuorisoseurantaloihin, jumppasaleihin, ravintoloiden kabinetteihin jne.
poikamiesajat ovat auttamatta ohi
eli eiköhän välillä ole aika kuunnella häntäkin.Juhlapaikkoja löytyy kaikkialta alkaen seurakuntien tiloista päätyen vaikka nuorisoseurantaloihin, jumppasaleihin, ravintoloiden kabinetteihin jne.
Meillä ainakin itsestään selvää että molemmat vanhemmat on kotona kun on lastenkutsut ja että molemmat myös "tekevät töitä" kutsujen eteen. Meillä minä olen organisaattori ja pomo kutsuissa mutta mieheni tekee kaikkea pyytämääni mm. Kutsukortit lasten kanssa, laittaa onginnassa lahjoja yms.
Ja vieraita on 74 neliön asunnossamme noin10.
Ettekö kutsu aikuisiakaan kotiinne?
Haluan lapselleni ne kaverisynttärit. Kutsukoot kenet haluaa mutta alle 10 lasta sillä minä olen yksin heidän kanssaan plus omat lapseni! Nyt menen ja nostan kissan pöydälle! Pitäkää peukkuja! Ap
pitkästä aikaa ihana ketju :)))
ihan vedet valuu silmistä
kiitos ap !
mä niin näen ihanan maalais nössön mamman silmissäni, joka kovasti yrittä suunitella synttäreitä ja kauhee bodari ukko tyrännisoi, ettei mikään mene rikki ja sotkua synny, kerrostalo luukussa, jossa kaikki on vanhaa räsymatot ja kaikki ... putkiremppa edessä jne :)))))))
ihana
Sano miehellesi että pidetään vaan ne pienet synttärit, jos hän hoitaa kaikki järjestelyt siivouksesta kutsukortteihin ja tarjottaviin ja että saa itse kertoa tyttärelle.
Haluan lapselleni ne kaverisynttärit. Kutsukoot kenet haluaa mutta alle 10 lasta sillä minä olen yksin heidän kanssaan plus omat lapseni! Nyt menen ja nostan kissan pöydälle! Pitäkää peukkuja! Ap
kiitos ap !mä niin näen ihanan maalais nössön mamman silmissäni, joka kovasti yrittä suunitella synttäreitä ja kauhee bodari ukko tyrännisoi, ettei mikään mene rikki ja sotkua synny, kerrostalo luukussa, jossa kaikki on vanhaa räsymatot ja kaikki ... putkiremppa edessä jne :)))))))
ihana
Ja toi kuvaus kertoo kaiken tästä kirjoittajasta.. mikähän mahtaa olla maalaisnössö mamma kerrostalossa???
Tähän on helppo ratkaisu; mies ulos lasten syntymäpäivien ajaksi. Tehköön mitä haluaa kliinisen puhtaassa ympäristössään ja te juhlitte synttäreitä mukavassa seurassa, ilman kitisevää, siisteyshysteeristä ja meluallergista miestäsi. Asian ratkaiseminen ei voi tämän helpompaa olla :D
4-10-vuotiaina. Mitään ei ole koskaan mennyt rikki.
Käyttäkää tarjoilussa kertakäyttöastioita, jos pelkäätte lasien sun muiden puolesta.
Vähän outoa, että mies voi kieltää lapsen synttärit...
Mutta en jaksa kuunnella sitä mäkätystä sitten, jos jotain menee rikki! Tämä kun sanoi että jotain menee varmasti rikki jos tänne tulee lapsilauma!
Ap
kun sulle sanotaan, että tuollainen käytös ei ole normaalia. Siis se, että mies sanoo, että pari vierasta saa kutsua ja nainen meinaa totella tai vauhkoaa täällä, että kuinka tästä selviää? Ei ole normaalia, että pitää pelätä vuoden kestävää valitusta, JOS jotain sattuu menemään rikki. Eikä nyt sekään ole normaalia, että synttäreitä pitää suunnitella jo nyt. Meilläkin on 5-v synttärit syyskuun ekalla viikolla, eikä tulisi mieleen niitä nyt jo suunnitella. Tulisin hulluksi, jos kuukautta aikaisemmin pitäisi suunnitella jokaisen lapsen synttärit. Niitä kun on touko-, kesä-, heinä- ja syyskuussa...
kiitos ap !
mä niin näen ihanan maalais nössön mamman silmissäni, joka kovasti yrittä suunitella synttäreitä ja kauhee bodari ukko tyrännisoi, ettei mikään mene rikki ja sotkua synny, kerrostalo luukussa, jossa kaikki on vanhaa räsymatot ja kaikki ... putkiremppa edessä jne :)))))))
ihana
Ja minä näen ylläolevassa peruskoulun keskeyttäneen kirjoitustaidottoman, jonka ainoa ilo elämässään on, että jollakin on vielä kurjempaa kun hänellä.
Millainen itsekäs ääliö kieltää lapselta kaverisynttärit?! Hoitoon se äijä. Tai pihalle.
Siis ihan uskomatonta, että kuuntelet mieheltäsi tuollaista paskaa sanomatta mielipidettäsi, että tosiaan alat miettiä pitäväsi synttärit jossain muualla.
Tasa-arvoisessa normaalissa parisuhteessa kumpikin vanhemmista huolehtii lapsista ja on mukana heidän elämässään. Jos toinen ei halua olla järjestämässä juhlia, hän sanoo siitä ja voi olla jossain muualla juhlien ajan ja osallistua sitten enemmän johonkin muuhun. Ihme isä, kun ei halua lapselleen suoda iloa.
Sitä paitsi 6 v on juuri lastenkutsujen kulta-aikaa, äärettömän tärkeitä juhlia tuonikäisille. Muistan omastakin lapsuudestani, kuinka piti pukeutua just eskari-iässä ja suunnitella... ja miten hauskaa se oli.
Kuten monet on täällä sanoneetkin, uskomaton tyranni sun miehes ja sinä sallit itseäsi kohdeltavan noin!