Kuinka moni abortinvastustaja päättäisi pitää tällaisen lapsen?
http://www.julianawetmore.net/pictures.php
Kun lääkäri osaisi kertoa, että sikiö ei ole terve.
Kommentit (92)
Mistä sä tiedät, että lapsi kärsii? Se itse ainoastaan voi kertoa, onko se onnellinen, että se on elossa. Se, että on elämässä haasteita, ei tarkota, että sen koko elämä olisi kärsimystä. Mistä kukaan toinen tietää, mitä se ajattelee, tuntee, millasia haaveita ja unelmia sillä on ja millanen ihminen siitä kasvaa.
Ihminen, jota leikellään jatkuvasti, joka ei pärjää omillaan kun vanhemmista aika jättää jne. Onkohan se kauhean onnellinen?
Tässä kanssa lapsi, jonka elämän arvoa ei ulkopuolinen voi määritellä.
http://belovedvitoria.blogspot.com/
minä pitäisin.
ihan vaan sen vuoksi, että et ole kykenevä asettumaan toisen asemaan?
Tässä kanssa lapsi, jonka elämän arvoa ei ulkopuolinen voi määritellä. <a href="http://belovedvitoria.blogspot.com/" alt="http://belovedvitoria.blogspot.com/">http://belovedvitoria.blogspot.com/</a>
Vajaakalloisuus (acrania) on aika lailla selkeästi erittäin vakava kehitysvamma, tavallisesti johtaa kuolemaan hyvin pian. Miten vähillä aivoilla voi ihminen pysyä elossa???
Voi olla sekä fyysisesti vammainen että onnellinen. Ne ei sulje toisiaan pois. Se lapsi saattaa käydä läpi ja oppia asioita, jotka antaa sille sisästä vahvuutta ja ehkä se oppii sen oman kokemuksen kautta mikä elämässä oikeasti merkitsee. Sitä kautta sillä saattaa olla kanssa sen läpikätyään valtavasti annettavaa toisille. Se saattaa muodostaa tosi merkityksellisiä ihmissuhteitaja ja se saattaa tulevaisuudessa tehdä esimerkiksi työtä, joka on sille itselle merkityksellistä.
minä pitäisin.
ei vaan sen vuoksi että jokainen ihminen on Jumalan lahja.
"Eli susta on ok tuottaa toiselle kärsimystä
ihan vaan sen vuoksi, että et ole kykenevä asettumaan toisen asemaan?"
Se Juliana on itse ainoa, joka voi vastata kysymykseen, että onko sen elämä kaiken sen arvosta, mitä se on käynyt läpi. Vaikka se on köynyt läpi leikkauksia, jotka on tuottanu kipua, se saattaa olla hirveän ilonen, että se saa käydä koulua ja leikkiä sen kavereiden kanssa ja juosta pihalla jne.
minä pitäisin.
päätöksiä ja sen vuoksi vetoat johonkin hihhulimeininkiin, jotta pääset livistämään vastuusta. Surkeaa.
"Tässä kanssa lapsi, jonka elämän arvoa ei ulkopuolinen voi määritellä.
hänellä Treacher Collins Syndrooma, joka aiheuttaa kasvojen epämuodostuman. Älyllisesti hän on terve ja pystyy nauttimaan elämästään rakastavan perheen ympäröimänä. Pahempiakin kohtaloita on lapsilla tässä maailmassa.
On tietysti rankkaa vanhemmilla kohdata empatiakyvyttömiä kusipäitä, joiden mielestä heidän lapsensa ei olisi koskaan pitänyt syntyäkään. Kukaan ei voi sanoa niin toisesta ihmisestä.
"Eli susta on ok tuottaa toiselle kärsimystä ihan vaan sen vuoksi, että et ole kykenevä asettumaan toisen asemaan?" Se Juliana on itse ainoa, joka voi vastata kysymykseen, että onko sen elämä kaiken sen arvosta, mitä se on käynyt läpi. Vaikka se on köynyt läpi leikkauksia, jotka on tuottanu kipua, se saattaa olla hirveän ilonen, että se saa käydä koulua ja leikkiä sen kavereiden kanssa ja juosta pihalla jne.
Ja siitä saattaa kasvaa tosi fiksu aikuinen, joka toteuttaa sen omat unelmat ja elää sellasta elämää kuin haluaa.
Olikohan sillä nyt 85% palovammat, ainoastaan märkävaippa esti pepun ja alapään palamisen.
Äiti oli kotona palon syttyessä, mutta ei yrittänyt pelastaa lastaan.
Lapsen ei odotettu elävän yön yli ja vanhemmille sanottiin muistaakseni, että otetaanko piuhat irti. Mutta vanhemmat kielsivät ja lapsi eli aamuun.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/4653182.stm
olla lapsen eikä äidin asemassa. Huvittavinta on nämä "luoja suo"-kommentit. Mitäs sitten kun terve lapsi kuolee onnettomuudessa? Onko sekin vaan Jumalan päätös ja asia on ok? Aivan pötypuhetta.
Mielestäni kaikkien vaikeimpien tapausten ei pitäisi syntyä maailmaan, se ei ole kenenkään etu.
Kaverini piti olla syvästi kehitysvammainen ja hänen ei pitänyt selviytyä kohdun ulkopuolella. Näin sanottiin ultrassa, niin pahat epämuodostumat kuulemma. Äiti piti kuitenkin lapsen ja nyt henkilö opiskelee täysin terveenä ja varsin komeana miehenä yliopistossa. Onneksi äiti piti lapsensa. Toisen ystäväni piti olla varmasti down (kromosomitkin tutkittiin, taisi tulla joku virhe) ja äiti piti. Downia ei tullut, vaan täysin terve poika, joka nyttemmin on fiksu aikuinen mies.
Lopulta ei voi tietää, kuka on elinkelpoinen ja kuka ei. Testit heittää jne. Mutta ei kehitysvammainen tarkoita onnetonta ja sairauksista kärsivää, saati sitä että haluaisi olla syntymätön. Downit ovat varsin usein erittäin elämänhaluisia ja myönteisiä ihmisiä. Saati abortti jonkin leikkauksella korjattavan sydänvian takia (mieheni isällä oli sydänvika, jonka takia abortti olisi ollut mahdollinen). Itse ainakin pelaan niillä korteilla mitkä jaetaan, enkä ala lastani tappamaan. Luonto karsii, mikäli yksilö on täysin elinkelvoton. Ulkonäkö ei kerro kaikkea. Niin ja olen kehitysvammaisten ohjaaja, joten tiedän heistä jonkin verran keskivertoa enemmän.
Kaverini piti olla syvästi kehitysvammainen ja hänen ei pitänyt selviytyä kohdun ulkopuolella. Näin sanottiin ultrassa, niin pahat epämuodostumat kuulemma. Äiti piti kuitenkin lapsen ja nyt henkilö opiskelee täysin terveenä ja varsin komeana miehenä yliopistossa. Onneksi äiti piti lapsensa. Toisen ystäväni piti olla varmasti down (kromosomitkin tutkittiin, taisi tulla joku virhe) ja äiti piti. Downia ei tullut, vaan täysin terve poika, joka nyttemmin on fiksu aikuinen mies.
Lopulta ei voi tietää, kuka on elinkelpoinen ja kuka ei. Testit heittää jne. Mutta ei kehitysvammainen tarkoita onnetonta ja sairauksista kärsivää, saati sitä että haluaisi olla syntymätön. Downit ovat varsin usein erittäin elämänhaluisia ja myönteisiä ihmisiä. Saati abortti jonkin leikkauksella korjattavan sydänvian takia (mieheni isällä oli sydänvika, jonka takia abortti olisi ollut mahdollinen). Itse ainakin pelaan niillä korteilla mitkä jaetaan, enkä ala lastani tappamaan. Luonto karsii, mikäli yksilö on täysin elinkelvoton. Ulkonäkö ei kerro kaikkea. Niin ja olen kehitysvammaisten ohjaaja, joten tiedän heistä jonkin verran keskivertoa enemmän.
vauva jonka naamassa ei ole yhtään luuta, tai tyttö, jolla ei ole pahemmin aivoja. Pikuisen eri asia...
minä pitäisin.
päätöksiä ja sen vuoksi vetoat johonkin hihhulimeininkiin, jotta pääset livistämään vastuusta. Surkeaa.
Minun päätökseni on kunnioittaa Jumalan tahtoa.
enkkua mutta joku voi varmaan ystävällisesti kertoa vähän tarkemmin. Eli, onko tuolla tytöllä siis myös muita ongelmia esim. hengittämisen kanssa? Tai niin päättelisin kun kaulalla on tuo mikä lie juttu. rajoittaako tuo epämuodostuma kuinka paljon elämää.
Kuvista on tosi paha mennä mitään sanomaan. Toki näyttää, että tyttö touhuaa samaa kuin muutkin mutta ne eivät välttämättä kerro koko totuutta.
Todella sääli kuitenkin lasta, joka tuskin voi epämuodostuman kanssa elää samanlaista elämää kuin me =(