Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka moni abortinvastustaja päättäisi pitää tällaisen lapsen?

Vierailija
04.08.2011 |

http://www.julianawetmore.net/pictures.php

Kun lääkäri osaisi kertoa, että sikiö ei ole terve.

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokee myös kiusaamista. Kiusaamiseenhan riittää vaikka ihan joku pieni juttu.

Yleensä tällaiset Julianan tavalla muista erottuvat kasvatetaan jo pienestä pitäen itsetunnoltaan vahvoiksi. Heille on myös kaikenlaista vertaistukitoimintaa yms.

Vierailija
2/92 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta miksi ehdoin tahdoin tehdä kärsivä lapsi maailmaan?"

Jos se ei syntyis, se ei kokis kipua niistä leikkauksista, mutta se ei myöskään saisi koea kaikkea sitä rikkautta, mitä elämässä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei juurikaan näy kasvoissasi? Miten sitä osattiin etsiä ja sitten diagnosoida aikoinaan? Oliko sinulla jotain muuta poikkeamaa syntyessäsi, mistä osattiin etsiä TCS:ää?

Niin, minulla on tuo samainen syndrooma. Sehän voi olla tosiaan lievänäkin. Minulla se ei juuri ulkonäössä näy, silmät näyttävät vinoilta. Älykkyyteen ei tuo ole vaikuttanut. Tuntuu pahalta, että samaa syndroomaa sairastavat haluttaisiin pois maan päältä. En oikein tiedä mitä ajatella asiasta. Julianahan on myös älyltään normaali. Toki hänen syndroomansa on hurjan paljon pahempi kuin minun. Syndroomahan voi periytyä, mutta minulla on kolme lasta, jotka kaikki terveitä, kauniita lapsia. Olisiko minun pitänyt jättää heidät tekemättä vain pelon takia?

Minulla ei ole syntyessäni ollut mitään muuta poikkeavaa. TCS näkyy kyllä kasvoissani, mutta tosiaan lievästi. Piirteet ovat kyllä selvät ja niiden perusteella diagnoosikin. Varsinaisesti minulta ei ole TCS missään tutkittu, huomattu vain muuten. Sama asia on myös isälläni. Meillä on molemmilla myös kuulon alenemaa, joka voi liittyä TCS:n, minä en tosin joudu mitään kuulokojeita ym käyttämään.

Sen verran minulla on siis ulkoista poikkeamaa, että muut huomaavat kyllä. Ei kuitenkaan niin paljon, että näyttäisin selkeästi epämuodostuneelta. Mutta kyllä minua on paljon haukuttu vinosilmäksi ym. haukkumanimillä. Onneksi ei enää lapsuuden jälkeen ole moisia kommentteja kuulunut. Joskus huomaa, että joku jää tuijottamaan kasvojani. Varsinkin nuoriso saattaa osoitella sormella ja tirskua minuun päin. Pahalta se tuntuu vieläkin...

Vierailija
4/92 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ku ollaan niin valmiita määrittelemään kuka saa elää ja kuka ei!!! En ymmärrä miten joku täysjärkinen ihminen voi olla niin julma että ei anna vammaiselle edes elinmahdollisuutta! Senkö takia ettei siitä ole koskaan maailmalle taloudellista hyötyä!

Oon niin vihanen niille jotka olis valmiita tappamaan nämäkin suloiset erilaiset lapset! Joilla TODELLA ON TARKOITUS elämässä, nimenomaan se että me TYHMÄT IHMISET ymmärrämme pysähtyä miettimään mikä meille on tärkeintä! Ja mitä varten olemme täällä maailmassa!

Vierailija
5/92 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon niin vihanen niille jotka olis valmiita tappamaan nämäkin suloiset erilaiset lapset! Joilla TODELLA ON TARKOITUS elämässä, nimenomaan se että me TYHMÄT IHMISET ymmärrämme pysähtyä miettimään mikä meille on tärkeintä! Ja mitä varten olemme täällä maailmassa!

Abortointi sikiövaiheessa kun on täysin eri asia!

Vierailija
6/92 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappaa ainutkertainen yksilö, joka ei vain vielä ehtinyt syntyä? Mikä on lapsen määritelmä? Sikiövaihe se on vielä viikolla 36, olisiko silloin ok? 20 viikkoinenkin voi hetken elää kohdun ulkopuolella, sekö ei sitten ole kärsimystä? Ainut elämän hetki pelkkä tuskainen kuolema. Sikiö ei ole sen enemmän tai vähemmän tuntoinen kuin vastasyntynyt. Sallisitko vastasyntyneenkin tappamisen?

Vierailija
7/92 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe että minulla olisi kompetenssia päättää muiden oikeudesta elämään.

Vierailija
8/92 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Koskaan ei voi tietää 100% varmuudella onko lapsi terve vai sairas kun aborttia tehdään...

Vierailija
9/92 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappaa ainutkertainen yksilö, joka ei vain vielä ehtinyt syntyä? Mikä on lapsen määritelmä? Sikiövaihe se on vielä viikolla 36, olisiko silloin ok? 20 viikkoinenkin voi hetken elää kohdun ulkopuolella, sekö ei sitten ole kärsimystä? Ainut elämän hetki pelkkä tuskainen kuolema. Sikiö ei ole sen enemmän tai vähemmän tuntoinen kuin vastasyntynyt. Sallisitko vastasyntyneenkin tappamisen?

Juu, en sallisi vastasyntyneen tappamista, enkä viikon 24 jälkeen muutenkaan. Katsos, kun nykyisille suomalaisille abortointirajoille on oiken hyvä syy.

Tiedoksesi, että sikiön hermot kehittyvät vasta abortointirajan jälkeisillä viikoila.

Vierailija
10/92 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei voi tietää 100% varmuudella onko lapsi terve vai sairas kun aborttia tehdään...

Just!

Vierailija
11/92 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli syyt mitkä tahansa.

Vierailija
12/92 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli syyt mitkä tahansa.

Vierailija
13/92 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä edes viitsi teeskennellä, että syy olisi yksin siinä että kokisin abortin olevan tuollaisen lapsen etu. Ihan itsekkäistäkään syistä minusta ei olisi pahasti vammaisen, epämuodostuneen lapsen äidiksi. Jos siis saisin valita, tietäisin etukäteen, ja voisin abortoida. Jos lapsi vammautuisi synnytyksessä asia olisi eri, mutta ehdoin tahdoin en synnyttäisi vammaista lasta. Teilatkaa, mutta tiedän ja tunnen omat voimavarani.

Olen 38, ja jos vielä teen lapsen istukkabiobsia on itsestäänselvyys. Ja abortti ratkaisuni, jos vauvassa on jotain pahasti vialla.

Vierailija
14/92 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim vammautuvat vaikeasti autokolarissa. Tai itse saatte pahan syövän.

Eikös se silloin tarkoita sitä, että teidän elämänne, tai lapsenne elämä ei ole enää elämisen arvoista, vaan syytä olisi tappaa teidät pois?

Miksi ette vaan voi myöntää, että te ITSE ette halua hoitaa tuollaista lasta? Siitähän tässä on kysymys.

Veikkaan, että kumpikin näistä vammaisista lapsista elää ihan hyvää ja ennen kaikkea rakkauden täyteistä elämää. Ja se on tärkeintä.

PS. Itse en varmaan pitäisi lasta, jos saisin tietää vammaista odottavani. En sentään yritä jeesustella sen johtuvan muusta, kuin siitä, että en itse jaksaisi. mikä minä olen muiden elämän laadusta päättämään.

Vierailija
15/92 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista poikkeava ulkonäkö ei vielä tee ihmisestä vammaista.

Enkä edes viitsi teeskennellä, että syy olisi yksin siinä että kokisin abortin olevan tuollaisen lapsen etu. Ihan itsekkäistäkään syistä minusta ei olisi pahasti vammaisen, epämuodostuneen lapsen äidiksi. Jos siis saisin valita, tietäisin etukäteen, ja voisin abortoida. Jos lapsi vammautuisi synnytyksessä asia olisi eri, mutta ehdoin tahdoin en synnyttäisi vammaista lasta. Teilatkaa, mutta tiedän ja tunnen omat voimavarani.

Olen 38, ja jos vielä teen lapsen istukkabiobsia on itsestäänselvyys. Ja abortti ratkaisuni, jos vauvassa on jotain pahasti vialla.

Vierailija
16/92 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/92 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattuun perustuvan omantuntoni vuoksi. Sitäpaitsi luulen todella että rakastaisin lasta paljon.

Joku paikka lapselle löytyy tässä maailmassa!

Ystävälleni sanoi monta lääkäriä 2011 että lapsi vammainen ja ehdottivat aborttia. Syntyi terve lapsi, joka näyttää olevan kaikin puolin erikoisen hyvässä kunnossa. Nyt jo melkein vuoden ikäinen! Että silleen!!

Vierailija
18/92 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno veto ap:lta ottaa tuollanen ääriesimerkki vertailukohteeksi. No ei se silti sulje pois sitä, että vatustan aborttia, jos se tehdään; "kun lapsi tuli väärään aikaan", "vahinko", "ei ole rahaa". tms.

Vierailija
19/92 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuinka v***un julmia (anteeksi kielenkäyttö mutta nyt olen vihainen) vanhempia voikaan olla?

"Juliana has endured 21 trips to the operating room."

"With most of the surgeries came complications during recovery."

Minkälainen voi olla elämänlaatu tällä lapsella?

Kuinka itsekkäitä voivat vanhemmat ollakaan?

Joskus ei ole helppoa olla vanhempi. Tämä tarkoittaa myös sitä, että joutuu tekemään vaikeita päätöksiä. Nämä vanhemmat eivät ole halunneet päätöksiä tehdä ja heidän lapsensa kärsii siitä joka ikinen päivä. :(

Vierailija
20/92 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sä tiedät, että lapsi kärsii? Se itse ainoastaan voi kertoa, onko se onnellinen, että se on elossa. Se, että on elämässä haasteita, ei tarkota, että sen koko elämä olisi kärsimystä. Mistä kukaan toinen tietää, mitä se ajattelee, tuntee, millasia haaveita ja unelmia sillä on ja millanen ihminen siitä kasvaa.