Miehen makustustyö, mutta hyvä palkka? 3 lasta kotona- mitä tekisitte?
Miehelle tarjoutui mahtava työ isossa kansainälisessä yrityksessä. Palkka nousisi useita tuhansia nykyisestä ja uranäkymät olisivat hienot. Mutta. Aina on se mutta. Meillä on kolme lasta, 1,5v, 5v ja 7v. Itse opiskelen vielä vuoden verran. Nykyisessä työssä mies on saanut olla aika rennosti, ottaa vapaata ja kulke vähän, miten sattuu, kuhan työt tulee tehtyä.
Nyt muuttuisi ääni kellossa, matkustuspäiviä tulisi jopa 4 viikossa ympäri Eurooppaa, jopa Intiaan asti (viikon reissuja)
Tilanne on osaltani aika karu, sillä en haluaisi olla mieheni uran esteenä (hänkin uhrautui opiskelujeni vuoksi), mutta paljon lasten kanssa kotona olleena olisi tilannen lapsille kamala, mutta myös miehelleni (ja itselleni tietenkin)
Toisaalta, jos tätä tilaisuutta ei nyt käytä, se menee eikä uutta varmasti lähiaikoina ainakaan tule.
Mitä te suosittelisitte tässä tilanteessa? Minulla on itse asiassa todella suuri sanavalta nyt tässä asiassa....siksi kyselen mielipiteitä.
kiitti!
Kommentit (25)
Päivää. Löysin ihan sattumalta tällaisen palstan ja ketjun. Olen jo eläkkeellä oleva, hyväpalkkaista reissutyötä tehnyt vanha mies.
Kannattaa miettiä, mitä elämältää oikeasti haluaa. Näin jälkikäteen koen tehneeni väärän valinnan: perheen kanssa viettämättä jääneitä hetkiä en koskaan saa takaisin.
Päivää. Löysin ihan sattumalta tällaisen palstan ja ketjun. Olen jo eläkkeellä oleva, hyväpalkkaista reissutyötä tehnyt vanha mies.
.
Taidat asustella Porvoossa nykyisin.
Mä vastasin äsken just samanlaiseen ketjuun, AP:n miehellä on hyvä koulutus, ei tällaiset ole ainutkertaisia mahdollisuuksia.
Mä itse olen tehnyt vastaavaa työtä ennen lapsia. Kun esikoinen syntyi, niin sovittiin että kumpikaan ei tuota tee, koska silloin ei näe lapsia ikinä. Näin se vaan on. Hyvällä koulutuksella ja kokemuksella saa kuitenkin ihan hyviä töitä, joissa ei tarvitse käydä kerran kuussa jenkeissä ja kerran kuussa Aasiassa ja väliviikot pitkin poikin Eurooppaa.
itse matkustelevan isän lapsena kasvaneena, lapset kärsivät siitä suunnttomasti. Isäni jäi minulle täysin tuntemattomaksi jatkuvan poissaolonsa vuoksi (matkusteli reilusti yli puolet vuodesta, 2 pv - 3 vkon matkoja). Suomessa ollessa työpäivät venyivät poikkeuksetta yli iltakahdeksaan.
Veljeni ovat onnistuneet luomaan jonkin näköisen suhteen häneen yhteisten harrastusten kautta mutta minä en. Tietenkin nähdään usein ja ehkä aikuisiällä hänestä on tullut minulle läheisempi mutta vasta lähemmäs kolmikymppisenä.
Tietenkin miehesi voi olla mahtava isä ja haluaa viettää kaiken mahdollisen ajan lasten kanssa, isäni ei sellainen ollut. Ja voihan niistä harvemmista yhdessäolon hetkistä tehdä erityisiä lapsille. Itse en vain suostuisi ottamaan matkustelevaa miestä enkä haluaisi että lapseni joutuvat sen kokemaan. Raha ei korvaa läsnäolon puutetta.
Mutta, jos etukäteen tiedän, että elämästäni lasten kanssa tulee rankkaa, niin silloinhan olisi pakko pyytää skippaamaan tuon jutun.
Mutta, tiedän, että pärjään lasteni kanssa, joten sallisin ilomielin tuon.