Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä ristiäislahjaksi kun ei saa viedä

Vierailija
04.08.2011 |

vaatteita, leluja, kultasepänjuttuja tai mitään turhaa? eli mitä veisitte tässä tilanteessa? rahaa emme halua viedä eli jotakin ei turhaa on siis keksittävä? vaippoja?!

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vaikka ostat LAPSELLE sen kummilusikan, -kehyksen tai vaikka vauvakirjan, että hän sen saisi. Näin ei ainakaan minun mieheni kohdalla ole. Hänen äidillään on kyhykset ja lusikat omassa kirjahyllyssään, samoin vauvakirjat. Kerran mies jopa pyysi omaa kehystään itselleen, kun meillä on minun ja lasten kehykset yhdessä vitriinissä esillä. Olisi omansakin halunnut sinne. Mutta anoppi ei halunnut antaa. Ihan kuin muka olisivat hänen omaisuuttaan. Kyllä ärsytti miehen puolesta.

Mikä siinä rahan entamisessa niin ahdistaa?! Mieluummin olisin ottanut muutaman ristiäslahjan tilalle rahaa tai lahjakortin. Olivat sen verran väkisin keksittyjä. Kuten turhanpäiväinen valokuvakehys ja taulu. "Hauskisn" oli mielestäni kuitenkin pojan saama helavyö ja puukko. Siinä oli oikeasti mietitty eikä vain ostettu jotain.

Jos antaa rahaa niin ei voi koskaan tietää menevätkö rahat oikeasti lapselle ostettavaan kivaan juttuun vaiko esim. vanhempien omiin menoihin. Lahjakortti nyt on jo enemmän ok, tosin jos sen ostaa johonkin lastenvaateputiikkiin niin yhtä hyvin voi ostaa itse jonkun vaatteen. Jos sen ostaa taas Stokkalle tmv. niin sitten se voidaan taas käyttää mihin vaan. Minä haluan nimenomaan ristiäisissä muistaa lasta enkä lapsen vanhempia.

....niin ei se lapsi olisi niitäkään saanut. Isompi se riski on aina rahan antamisessa.

Paskamammahan tietty myy vaikka saamansa vaatteet huutonetissä jos niikseen on.

Vierailija
22/26 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kummeja tai muuten miten läheisiä?

Voihan olla, että vauvan vanhemmat ovat jo sopineet esimerkiksi isovanhempien ja kummien kanssa näistä valokuvakehyksistä ja vastaavista, että kuka tuo mitä, eikä niitä sitten kauhean montaa tarvitse.

Jos perheessä on jo monta lasta, astioitakin ja vastaavia alkaa jo olla.

Entä jos kysyisit ihan suoraan vaikkapa tuosta valokuvauslahjakortista (on minusta hyvä idea), että olisiko tarvetta. Nimittäin esimerkiksi meidän suvussa on tapana, että isäni antaa sen 1-vuotislahjaksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen antanut seuraavia vauvalahjaksi:

Avent-nokkamuki 6 kk tai 12 kk tai joku muu merkki

Muumi-ruokailuvälineet

Muumi-astiat

Lastentarvikkeen lahjakortti

kirjat

laadukas erikoinen tuttiketju ja lisäksi jotain

oven pielen turvaportti (sopii rappusten eteen)

nahkainen jalkapallo

ensiluistimet

pikkutenavan suksipaketti

dvd-levyjä

En laske urheiluvälineitä leluiksi.

Vierailija
24/26 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ei olla läheisiä mitenkään eikä edes sukulaisia, että en kyllä lähde ostamaan valokuvauslahjakorttia.. meillä ainakin valokuvaus maksoi 100e, mutta hyviä ideoita täältä tuli kuitenkin! ap

Vierailija
25/26 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensi talvea ajatellen hyvä pulkka (sellainen taaperomalli) olisi varmasti tarpeellinen.

Vierailija
26/26 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun lasten/vauvan/vauvan äitien hyvinvointiin liittyvän hyväntekeväisyyslahjan, kuten "turvallinen synnytys", maksaa muistaakseni jotain 50 e tai sitten jotain halvempaa, kuten rokotuksia, syntymätodistuksia tai äidinmaidonkorviketta kehitysmaihin. Mielestäni on tosi kaunis ajatus ohjata lahja sinne mihin tarvitaan eikä anneta lisää sille, jolla jo ihan kaikkea on.

Meilläkin vauva tulossa ja tosiaan, ei tarvitä mitään. Voi, kun kehtaisin pyytää hyväntekeväisyyslahjoja, mutta taidan olla niin nössö, että en ala sukulaisia "ärsyttää" tällaisella toiveella. En jaa samaa ajatusmaailmaa sukujemme kanssa näissä asioissa. Tulossa taas sitten ainakin 10 kultasepänliikelahjaa, joita en pidä esillä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi