Olisin tyytymätön jos minulla olis vakiduuni, omakotitalo (velkainen), auto ja avioliitto.
Kommentit (20)
Itsellä vakiduuni, asuntovelkaa, kahden lapsen yh enkä voisi olla tyytyväisempi elämääni =)
jos olisin työtön, vuokralla kerrostalossa, autoton ja harrastelisin yhden illan suhteita! :)
Onneksi ei huolta moisista murheista!
Lukuunottamatta aikaisia aamuherätyksiä, olen tyytväinen.
niin voisin elää omaa elämääni vaikka minulla lapsia onkin. Omakotitalokin olisi ok, jos olisi rahaa palkata joku tekemään puutarhatyöt ja siivoamaan.
Miehen kanssa en olisi tyytyväinen milloinkaan.
osa-aikainen vakiduuni, vuokra-asunto unelmapaikalla, velkainen auto ja ihana avioliitto. Ja onneksi on nuo lapsetkin.
Mutta se "velkainen" asunto on pian maksettu. Ja voi sääli kun siitä upeasta autostakaan ei ole velkaa. Vakiduuni tuottaa sen verran hyvin.
tavoittelemisen arvoista jos kaikki olisi jo saatu.
ainoa tavoittelemisen arvoinen asia.
tässä kisassa.
Aivan toiset asiat luovat tyytyväisyyttä, niin kuin terveys ja kyky nauttia elämästä ja ihmisistä ympärillä, halu kehittää itseäni, tutustua joka päivä uuteen jne..
Talo, raha, auto, siviilisääty ovat toisarvoisia asioita. Kamalaa ajatellakin, että juuri se talo olisi onnellisuuden avain, tai auto. Huoh.
Luultavasti olisin tyytymätön siksi, ettei enää olisi mitään
tavoittelemisen arvoista jos kaikki olisi jo saatu.
Eli olet tyytyväinen niin kauan kun voi olla tyytymätön johonkin elämän osa-alueeseen :)
No, kai sen voi noinkin nähdä.
Sulla on elämässäsi paljon asioita joista voit iloita, kun mietit vähän. Ja elämä tyytyväisenä ja iloisena on paljon mukavampaa kuin tuollainen negatiivinen asenne.
Kukaan ei jaksa aina tyytymättömiä ihmisiä.
tässä kisassa.
Aivan toiset asiat luovat tyytyväisyyttä, niin kuin terveys ja kyky nauttia elämästä ja ihmisistä ympärillä, halu kehittää itseäni, tutustua joka päivä uuteen jne..
Talo, raha, auto, siviilisääty ovat toisarvoisia asioita. Kamalaa ajatellakin, että juuri se talo olisi onnellisuuden avain, tai auto. Huoh.
Yksi elämä on ja ainakin minä haluan nauttia siitä.
Ei ole omakotitaloa, vaikka sellaisen haluaisinkin. Se on haave, mutta ei toteudu.
Silti en ole tyytymätön.
Ei ole omakotitaloa, asun vuokralla ja työsuhteeni hyvästä koulutuksestani huolimatta on määräaikainen(vakituinenkin ollut, mutta ei juuri nyt) Olen kuitenkin terve ja tasapainoinen tällä hetkellä, se tuntuu mukavalta ja tärkeältä minulle. Ai niin, autoa ei ole -eikä tule. Julkiset toimivat hyvin täällä päin. Velkainen avioliitto?! No, kai tässä vuosien varrella tavalla tai toisella toisillemme velkaa ollaan jostain... :D
terveitä ja voivat hyvin. Näin ei ole aina ollut.
en olisi tyytymätön noiden lueteltujen asioiden takia, mutta eivät ne tekisi minua tyytyväiseksi elämääni. Niillä ei ole minun elämässäni joko mitään tai ei juurikaan merkitystä.
Minulle vakiduuni ei ole mikään saavutus tai elämän päämäärä, tosin omalla alallani sellaisia ei kyllä oikein olekaan, työn luonne on niin erilainen. Jos minulla olisi vakiduuni se olisi silti ihan yhtä ok kuin jos ei olisi.
Omakotitaloa en halua, enkä varsinkaan asuntovelkaa. Jos saisin vaikka perintönä omakotitalon, luultavaasti myisin sen ja ostaisin asunnon jostain idyllisestä pienkerrostalosta tai puutalosta, jossa on yhteinen piha. Omaa pihaa en jaksa laittaa.
Autoja olen aina inhonnut eikä minulla ole korttiakaan. Jos joutuisin käytämään autoa, se kyllä laskisi tyytyväisyysastettani.
Avioliitto tai muukaan siviilisääty ei ole minulle merkityksellinen, vaan hyvä parisuhde, rakas perhe ja muut läheiset ystävät.
Omat tavoitteeni elämässä ovat siis hyvin erilaisia kuin myös ne asiat, jotka antavat elämään sisältöä.
ja olen todella tyytyväinen :D
voittaa pätkätyön, sinkkuuden ja vuokrakämpän mennen tullen (niistäkin on kokemusta)
Vaikuttaa paljon onnellisuuden kokemiseen, kun kivut jäytävät jatkuvasti.
Ellen suorastaan epätoivoinen ;)
Avoliitto kertoisi jotakin kääntyneen päälaelleen arvomaailmassani. Vakityö tarkoittaisi sitä, ettei unelmani kotiäitiydestä onnistunut ja asuntovelka sitä, että emme päässeetkään muuttamaan ulkomaille.
Auto olisi kyllä plussaa, sen ostamista kun harkitsemme.
Ihan sama miten asiat ovat.