mikä mulla voi olla? kohta 3 viikkoa synnytyksestä
ja tuntuu että kakalla käyminen on jotenkin.. outoa? tuntuu siltä kuin kakka työntyy väärään suuntaan kun ponnistan sitä ulos.. välilihaan päin. mitään ei tule ulos ja paineen tuntu helpottaa kun painan pullistuneen välilihaa "takaisin" sisään päin.
tää oli kolmas synnytys, ei tikkejä eikä muuta. pysytyin jo istumaan normaalisti heti synnytyksen jälkeen. en tuntenut kipua koko ponnistusvaiheen aikana koska oli spinaalipuudutus. ponnistin vain kun kätilö käski (katsoi näytöltä millon supistus on tulossa).
Kommentit (19)
voi parantua kyllä, kun jumppailet alapään lihaksia ja annat ajan kulua. Pidä huoli, ettei vatsa ole kovalla tai tarvitse puskea kakkaa tulemaan sen kummemmin...
kun luulin että maha on kovalla ja sit tajusin että ei sieltä tulekaan mitään.. että työntyy jonnekin muualle.. :(
-ap
Ei tuo ole normaalia.
nyt en oikein voi tehdä mitään varmaan.. kun muutenkin olen lasten kanssa yksin kotona.
jälkivuoto on kans muuttunut ihan vereksi, ei ole enää ruskeaa tai vaaleaa.
-ap
Ei tuo ole normaalia.
nyt en oikein voi tehdä mitään varmaan.. kun muutenkin olen lasten kanssa yksin kotona. jälkivuoto on kans muuttunut ihan vereksi, ei ole enää ruskeaa tai vaaleaa. -ap
Eikö ole isyyslomalla? Kannattaisi kyllä heti ottaa yhteyttä johonkin neuvolaan, ei kuulosta ihan normaalilta.
Mulla ollut vaivana neljännen synnytyksestä asti (joka ei muuten edes lopulta ollut alatiesynnytys vaan päättyi sektioon). Kakkaaminen onnistuu vain ohjaamalla ulostemassa oikeaan paikkaan emättimen puolelta painamalla. Korjataan kuulemma vasta kun ei enää lisää lapsia ole suunnitelmissa.
periaatteessa jo vaikka uudet kuukautiset. Muutamalla kaverilla alkanut menkat jo muutama viikko synnytyksen jälkeen.
Eikö ole isyyslomalla? Kannattaisi kyllä heti ottaa yhteyttä johonkin neuvolaan, ei kuulosta ihan normaalilta.
sitten lapset huomenna sille isälle ja mene hyvä nainen tutkituttamaan itsesi!
ei sille mitään tehdä... :( Aina pitää kakka sormin työntää emättimen puolelta oikeaan suuntaan. Huoh!
ei sille mitään tehdä... :( Aina pitää kakka sormin työntää emättimen puolelta oikeaan suuntaan. Huoh!
sitten lapset huomenna sille isälle ja mene hyvä nainen tutkituttamaan itsesi!
tai muuta tehokasta ulostuslääkettä. ei tarvi ponnistaa
Mä harrastanut tätä jo varmaan viimeiset 20 vuotta :) Olen siis 35v ja synnyttänyt neljä. Peräpukamavaivaa ollut myös aina.
Mä harrastanut tätä jo varmaan viimeiset 20 vuotta :) Olen siis 35v ja synnyttänyt neljä. Peräpukamavaivaa ollut myös aina.
syöt vaan niin kakka pehmenee, semmoinen 15 kpl päivässä.
ja tietysti lääkäriin.
Otatko sä kaiken lukemasi aina todesta? Jössys!
Ei ne neuvolassa sille mitään saa, turha sinne on mennä. Kirurgille tai gynekologille.
painellut kakat ulos tuolta emättimen puolelta. Siis erityisesti jos kovalla maha ja mulla yleensä on. Pullistuu sinne emättimen puolelle siis :)
Tiedän muutaman ihmisen, jotka ovat vuosikymmenet KAIVANEET ulosteen pihalle, kun ei muuten tule (kova kakka) peräaukon kautta tietysti..
t.17