Miksi huutonetissä jotkut antavat useamman tarjouksen peräkkäin?
Minulla on muutama tavara mennyt kaupaksi, ja lähes kaikissa joku huutaja on huutanut pari-kolme huutoa peräkkäin. Miksi?
Kommentit (3)
itse olen luullut et itse kauppaaaja toisella nimimerkillä vaan yrittä nostaa kauppaamansa tuotteen hintaa
Jotkut huutokauppasivut toimivat näin:
Oletetaan, että myyjän asettama minimihinta on 100. Minä teen tarjouksen ja asetan maksimihinnakseni 150. Korkein tarjous näyttä nyt olevan 100 euroa. Sitten toinen henkilö X tarjoaa 120, kolmas henkilö Y 140 ja neljäs henkilö Z 160. Sen jälkeen kukaan ei korota. Lopullinen tarjoushistoria näyttää tältä: minä 100, minä 120, minä 140, Z 160. Historia siis kertoo, kuka on huutokaupassa voitolla, eikä sitä, kuka teki häviävän tarjouksen. Niinpä jonkun muun tekemä tarjous voi aiheuttaa minun nimeni lisäämisen tarjoushistoriaan.
muiden tekemät tarjoukset näkyvät noin, kun ne nostavat
Samoin sen henkilön alussa omaan tarjoukseensa tekemät korjaukse, jos hän on päättänyt kuitenkin tarjota hiukan enemmän.
Vaan mistä noista kaikista tietää.. mullakin joku korotti kerralla 4x minimikorotuksen (1e->4e) ja sai kohteen. Olis saanu sillä kertakorotuksellakin. =0)