Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En keksi maidotonta syötävää! Jaksaisiko joku auttaa...

Vierailija
03.08.2011 |

Pitäisi testata maidottoman ruokavalion tehoa vauvan ihoon. Vauva on siis täysimetyksellä.

Ja mulla kuuluu normaalisti maitotuotteet jokaiselle aterialle ja välipalalle. Eli olen ihan hukassa ilman maitoa. Jaksaisitteko auttaa mua miettimään, että miten saan nälän pysymään loitolla ilman maitotuotteita.

Ruuat mulla onnistunee helpoimmin, pitää vain opetella tekemään kastike ilman voita. Miten sekään tehdään?

Ja kertokaapa sitten mitä maidotonta olisi aamupalaksi ja välipalaksi. Minä kun nykyään syön aamulla muroja maidolla tai maitopuuroja. Esimerkiksi veteen tehdyllä kaurapuurolla ilman maitolisää en saa nälkää lähtemään, vaan tunnin päästä on taas tehtävä voileipää, joten ainakaan tuo vesipuuro ei ole oikein hyvä vaihtoehto.

Ja välipalaksi syön juustorieskaa tai pullaa, mitä maidotonta keksisin taas tilalle. Toki voin vaihtaa johonkin levitteeseen + makkaraan, mutta enpä ole kovin makkaranystävä, joten joka päivä syötynä tuo vaihtoehto saa mut varmasti ärtyiseksi. Esimerkiksi hedelmiä ei nyt tässä välissä voi oikein lisätä, kun niitä on juuri karsittu pois, jotta vauvan iho menisi paremmaksi.

Ja sitten kaikkia muita ideoita ihan kaikkeen maidottomaan syömiseen otan vastaan. Vihanneksiakaan en osaa valmistaa maukkaaksi ilman juustogratiinia.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös miettiä maidon korvaamista soijatuotteilla, koska soija allergisoi myös herkästi. Jos siis lisäät soijan käyttöä samalla kun jätät maidon pois, voi vauva reagoida soijaan etkä tiedä auttaako maidon poisjättäminen.

Tästä mun piti tulla sanomaankin,et meillä ainakin meni näin.. Prickeissä soija reagoi kaikkein lievimmin,mutta vasta soijan poisjättäminen todella tarkasti (lesitiinit ym) sai lapsen isottuman paranemaan. Itsekin siis dieetin alussa korvasin maitotuotteita soijapohjaisilla,ja ihottuma vaan oli ja pysyi.. Kortisonikuurilla saattoi lähteä pois mutta tuli taas heti kun kuuri loppui.

Kaura"maito" ym on meillä ollu kovassa käytössä,nykyään lapsi juo maitona kauramaitoa..

Vierailija
22/26 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse maidottomalla esikoisen allergian vuoksi, sitten hän oli maidottomalla pari vuotta. Kuopus olikin sitten allerginen lähes kaikille ja minä muistelin kaiholla esikoisen maidotonta aikaa.

Lue tuoteselosteet huolella. Ole tarkkana kahviloissa/ravintoloissa ym, moni sekoittaa maidottoman ja laktoosittoman eli sinullekin saatetaan sanoa, että juu kyllä tämä pulla/leipä käy kun on hylaa/laktoositonta..

Vähän tämä vaatii sinulta omien ruokatapojen muuttamista. Minä laihduin kaikki raskauskilot maidottoman dietin aikana. Kun vauva oli 8kk, mahduin housuihin, joihin en ollut mahtunut vuosiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, millaista ihottumaa vauvallasi on?

Olen epäillyt maitoallergiaa pojalla, 2kk. Aiemmin olin jo 3vkoa maidottomalla kuurilla itse, kun poika kitisi vatsavaivoja. Vaivat loppui siihen, mutta neuvolasta käskivät kokeilemaan jossain vaiheessa maitoa takaisin. 3vkon päästä otin maidon takaisin ruokavalioon, eikä vatsavaivoja ole ollut. Pojalla on kuitenkin keho täynnä nokkosihottuman kaltaista.

Se riisimaito oli muuten mielestäni ihan älyttömän pahaa. Soijamaitoa käytin, mutta kaurakermaa (Oatly) ruoanlaitossa. Olisi varmaan pitänyt tajuta kauramaitoakin kokeilla. Minulla myös oma ruokavalio koostuu tosi paljon maitotuotteista, joten maidottomana oli hankalaa. Söin paljon kalaa ja öljyssä paistettuja kasviksia. Välipalat oli myös hankalia, aika paljon tuli mutusteltua brunbergin maidotonta tummaa suklaata.

Vierailija
24/26 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidon korvikkeet ovat pahoja. Ei niistä kunnon ruokaa saa.

Sekoita vesipuuroon lopuksi kanamuna ja kiehauta. Syö kalkkitabletteja ja paista kanaa, kalaa ja lihaa proteiinin lähteeksi niin ei teen mieli maitoa. Esimerkiksi paistia, kieltä tai lihapullia voi säilyttää päiviä jääkaapissa ja leikata leivän päälle aina kun haluttaa. Tai pakasta broilerifileet yksitellen pusseihin ja paista mikrossa yksi kerrallaan, kun tekee mieli proteiinia.

Vierailija
25/26 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit käyttää voin sijasta öljyä ja sininen keiju on täysin maidotonta! Sitä voit laittaa leivän päälle.

On myös soija ja kaura jogurtteja, maitoja ym.. varsinkin vanilja kauramaito on hyvää leivonnassa.

Vierailija
26/26 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, millaista ihottumaa vauvallasi on?

mutta nyt tässä taas, niin voin vastata. Mun vauvalla ihottuma on karheaa ja kutisevaa ihottumaa reisissä, nilkoissa ja käsivarsissa. Aiemmin oli otsalla märkivää ihottumaa, joka lähti pois, kun jätin appelsiinimehun juomisen. Poskilla oli näppyläistä ihottumaa, joka on lähtenyt, kun jätin pois muut pahimmin allergisoivat, kuten mansikan, suklaan, kalan. Polvitaipeissa oli myös pahat märkivät ihottumat, ja ne näyttäisi nyt paranevan tomaatin pois jättämisellä. Nyt nuo raajojen karheat ihottumat on jäljellä ja niihin kokeillaa tuota maitoa.

ap