Teologi hetken linjoilla, haluatko kysyä jotain?
Kommentit (23)
Kolmiyhteisyyteen päädyttiin 300-luvulla jkr Nikeian kirkolliskokouksessa. Ei se ole salaisuus. Kaikissa uskonnoissa on samoja piirteitä ja samoja tarinoita hieman muutettuna. Jokaisella on kuitenkin myös omat vahvat piirteensä, joiden uskon olevan kulttuurisidonnaisia. Itse uskon, että kaikki uskonnot puhuvat samasta Jumalasta. Pakanallisia juhlia mm kristillistettiin kristinuskon saavuttua meille. Myös se on ihan julkista tietoa, ei salaisuus, ei salaliitto. T: Ap
Jeesus ei kirkkoa omakseen tuntisi, se on varmaa.
-en muista mikä numero olin.
Joku saa kirkostakin lohdutuksensa ja uskonsa Jumalaan. Jokainen tehköön tavallaan. Uskon, että Jumala on kaikissa kirkoissa, moskeijoissa, temppeleissä jne läsnä enkeleineen.
Myös yksinäisessä rukouksessa, jokaisessa hetkessä. Ei siihen yhteyteen välttämättä kirkkoa tms tarvita, mutta jos se auttaa ihmistä kurottamaan kohti Jumalaa, se ei ole turha.
Tämä on minun mielipiteeni asiasta.
T: Ap
Uskon vilpittömästi. Olen kokenut Jumalan sellaisella voimalla, ettei Hänen olemassaolonsa ole minulle kysymysmerkki millään tavalla.
Minkään tietyn kaavan mukaiseen Jumalaan en erityisesti usko, vaikka uskonkin, että senkin viritelmän takana on tämä yksi mahtava koko universumia kannatteleva voima.
T: Ap