Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen käytös ja hankala tilanne kotona

Vierailija
22.08.2011 |

Lapsi 3½v jännittää päiväkotia jonkinj verran. On muuten monessa reipas ja omatoiminen, mutta jännittää aika paljon vieraita ihmisiä (lapsikavereita paljon ja heistä tykkää) ja ehkä siksi kokee päiväkodin aika rankaksi, vaikka usein puhuu myös innolla päiväkotiasioista. Nyt loman jälkeen mies oli viemässä lasta hoitoon (kolmatta päivää, aiempina minä vienyt) kun tämä oli aloittanut valtavan itkuhuudon ettei jää hoitoon, niin että lopulta mies tuli lapsen kanssa kotiin että aloitti hirveän paasauksen jo eteisessä "ei voisi pahemmin epäonnistua, toi ei jäänyt sinne, miten se on tommonen arkajalka - äitiinsäkö vissiin tullut?!" Lapsi itki sohvalla. Minä sähisin miehelle että ole nyt hiljaa mutta se vain jatkoi tuhahteluja että "helvetti kun kaikki menee pieleen, hoida itse hommat" ja minä menin lapselle juttelemaan. Lopulta lähdin lapsen kanssa päiväkotiin ja olin mukana ja jätin sinne itkevän lapsen, joka kuulemma oli nopeasti rauhoittunut.

Mutta olen todella pettynyt MIEHEEN. Tuollaisessa tilanteessa vanhemman kuuluu olla rauhallinen ja lapselle turvana, eikä mollata ja hermostustua!!! Mitä sanotte? Mies totesi mulle ettei hän tommosissa tilanteissa tiedä mitä tehdä ja että miksi toi lapsi on tommonen, muut on kyllä reippaampia. Jankutti yhäkin lapsen arkuudesta.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi se lapsi piti viedä sinne hoitoon, jos te molemmat vanhemmat olette kotona.

Vierailija
2/9 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun mies lähti töihin, venytti vaan tuo episodi lähtöä. Itse tänään hieman myöhemmin mutta sovittu pk:ssa että lapsi viedään joka päivä samaan aikaan aamunaloitukseen koska ollut toimivin tapa lapselle. Säännöllisin rytmi toimivin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen haukkuminen tuollaisissa tilanteissa on todella typerää ja asiatonta. Miehesi tarvitsee tukea ja opastusta lapsen kasvattamisessa. Koita ennen kaikkea olla tukena. Älä syyllisty nalkuttamiseen vaan kerrot miten eri tilanteissa tulisi toimia.

Jutelkaa ja sopikaa miten vastaavissa tilanteissa jatkossa tulee käyttäytyä. Voit ihan kertoa miehellesi miltä lapsesta varmaan tuntuu ja myös miten miehen sanat varmasti loukkaavat lasta eivätkä yhtään auta asiaa. Kerro miehellesi, että hän voi jatkossa polvistua lapsen tasolle ja kertoa ymmärtävänsä, että alkuun saattaa tuntua pahalle jäädä päiväkotiin, mutta kun päivä lähtee kunnolla käyntiin niin lapselle tulee varmasti mukava päivä. Isä rakastaa ja isälläkin on ikäväja että iltäpäivällä isä/äiti tulee hakemaan ja sitten reippaasti vain heipat vaikka lapsi itkisi.

Vierailija
4/9 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se lapsikin tajuaa, että sinä olet kotona ja vielä kun lepsuilette niin tietää tasan, että itkemällä pääsee takaisin kotiin.

Vierailija
5/9 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko teidän miehenne toimia noin? Mulla on todella pettynyt olo miehen takia. Tilanteissa ei osaa olla ollenkaan aikuinen.

Vierailija
6/9 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän ymmärtää hyvin lapsen kehitysvaiheet ja tunteet. Tajuaako miehesi ollenkaan tehneensä väärin? Miten hän on tähän asti toiminut, kun lapsi tarvitsee lohdutusta? Pelästyy? Kiukuttelee?

Olen pahoillani lapseni ja sinunkin puolesta, minulle 3v:n pk:n aloitus on ollut todella herkistävää ja rankkaa näinkin, ja ettei voisi luottaa siihen, että mies ottaa vastaan lapsen tunteet niin olisi kyllä yli sietokyvyn.

Jos miehesi ei näe toiminnassaan mitään väärää, ja on ennenkin toiminut "julmasti" lapsen kanssa, niin ottaisin varmaan sinuna itse hoitaakseni koko pk:n aloituksen. Sitten kun lapsi on sopeutunut niin mies voi viedä/hakea.

Jos mies ymmärtää että teki väärin niin ehkä hän voisi lukea jotain matskua lapsen tunne-elämän kehityksestä tai pk:n aloituksesta? Tai juttelisitte yhdessä pk:n hoitajien kanssa tai perheneuvolassa? Tuollainen on lapselle hirveän vahingollista, on todella tärkeää, että sitä ei tapahdu uudestaan. Tai näytä miehellesi tämä ketju?

Voisiko teidän miehenne toimia noin? Mulla on todella pettynyt olo miehen takia. Tilanteissa ei osaa olla ollenkaan aikuinen.

Vierailija
7/9 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti vetää itkupotkuraivareita lasten kuullen, se on inhimillistä ja isä tekee vastaavaa se huonoa käytöstä...

Vierailija
8/9 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noita typeryyksiä, kohta täällä keskitytään vaan siihen et ai, olitteko kotona, ja miks lapsi on noin arka, ettette vaan about pahoinpitelisi sitä jne jne loputtomiin.

Mä vastaan alkuperäiseen juttuun et miehes käyttäytyi to-del-la typerästi. Ehkä oli sille ihan uus tilanne, tollanen eroahdistus, hävetti päiväkodissa kun ei osannutkkaan hoitaa sitä, lapsi ehkä huusikin äitiä eikä isää, se ärsytti...Miehet on välillä lapsellisisa idiootteja, siitä nyt vaan ei pääse mihinkään. Ehdotan samaa kuin joku muu et juttelet miehes kanssa, ja ainakin se pelisääntö selväksi että lapselle ei huudeta tollaisia suoraan eikä sanota ääneen muutenkaan kun lapsi on paikalla. Sitäpaitsi kyllä se tarhaanmeno alkaa lutviutua, alku on usein hankalaa. Pysyt tiukkana joka aamu, annat halit ja sanot et äiti lähtee nyt töihin, ja sillä sipuli. Lapsi huutaa sen hetken, mut ei sun lapsi ole eka eikä vika jolle tarhaan jääminen on alussa vaikeaa, tilanteet on tuttuja henkilökunnalle. Tsemppiä, ja yritä pistää se ukkos kuriin!

Vierailija
9/9 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsi uskoo häneen, kun ap ei mene töihin, vaan takaisin kotiin??