Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi haluaa erota kirkosta.

Vierailija
03.08.2011 |

Terve! 15-vuotias poikani jätti minulle eroilmoituslapun ev.lut. kirkosta eroamiselle, ja minun pitäisi nyt allekirjoittaa se. Emme ole himouskovainen perhe, mutta itse uskon jumalaan ja kristinuskon sanomaan. Teini perusteli tätä eroaan sillä, ettei usko jumalaan, eikä halua olla kirkon toiminnassa mukana. Annanko hänen erota, vai saako erota vasta täysi-ikäisenä?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi erota, ellei olisi jotain erityisen spesiaaleja ja vakavasti otettavia syitä. Vaatisi kunnon keskustelua ja kunnon harkitaa eikä mitään paperi eteen ja nimi alle meininkiä. Onko takana kaveripiirin satunnainen into, mustiin pukeutumisen ideologia tms. Lähtökohtaisesti pidätän itselläni oikeuden määritellä lapsen asiat tavalla, jota pidän hänelle parhaana ja minulle se on ehdottomasti kirkkoon kuuluminen. Toisaalta ei pidä olla aivan joustamatonkaan. Kasvatus on taitolaji.

pitäisi toteuttaa sinun näkemyksiäsi?

kasvatus on siinä tapauksessa aivopesulaji jos vanhemmat eivät kestä sitä että lapsi ajattelee omilla aivoillaan, sehän on pelottavaa! Ja kuitenkin, eikö vanhemman tulisi kasvattaa lapsensa pärjäämään tässä maailmassa ilman vanhempiaan ts. ajattelemaan itse ilman että joku sanoo eteen miten tehdä?

Vierailija
22/23 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseltään lupaa kysymättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

erota. Voihan sihen liittyä takaisinkin, jos mieli muuttuu...