Ihan älytöntä! Olin menossa kioskille ja mies antoi korttinsa lainaan, että voin käydä
automaatin kautta, no unohdin käydä ja ajattelin että kioskilla on sirulukija - ei ollutkaan ja myyjä huomasi, että ei ollut mun kortti. Otti kortin pois - sanoi , että toisen kortilla ei voi maksaa, ei auta vaikka kuinka selitin, että on lupa asiaan. Mitäs nyt?
Kommentit (122)
Kaupantäti on ottanut kaksi kertaa VARASTETUN kortin pois kassalla. Ja nämä varkaat selittivät myös kortin olevan tyttöystävän, mutta onneksi en uskonut ja olin yli-innokas ja otin kortit pois.
Mmonta monituista kertaa olen ottanut myös näitä miehen/vaimon/äidin kortteja, jotka ovat olleet luvan kanssa käytössä, mutta kun se on minun tehtävä.
No on se nyt aivan perseestä, että jos vaimo maksaa miehen rahoilla, niin joku yli-innokas kaupan täti tienaa 150 e??
Ei mulla vaan lue missää nettipankissa ettei sais maksaa muiden korteilla!!! Haastan kyl oikeuteen jos sanoo jotain miehen kortin köytöstä, kunnianloukkaushan se on!
Ei mulla vaan lue missää nettipankissa ettei sais maksaa muiden korteilla!!!
Nettipankissa ei ole muitakaan sopimustekstejä nähtävillä. Se tekstit tulee aina uuden kortin mukana, se on se kuolettavanm tylsä romaani kortin saatteen (yleensä) taustapuolella. Tai erillinen vihkonen kirjekuoressa.
Haastan kyl oikeuteen jos sanoo jotain miehen kortin köytöstä, kunnianloukkaushan se on!
Tämähän käykin jo mielenkiintoisaksi, kun menee lakipykälät kunnianloukkauksenkin osalta uusiksi. Mutta ilman muuta, kunnianloukkaushan se tietysti onkin, kun muut tekevät työnsä ihan oikein ja aasiakas ei sitä ymmärrä tai hyväksy.
Me ainakin käytetään välillä toistemme kortteja. Pyydän miestäni menemään kauppan ja annan mukaan oman korttini koska sattumalta mun tililläni on enemmän rahaa. Mies tosin nostaa rahat automaatilta mutta minun mielestäni puolison pitäisi saada myös kassalla ostaa toisen kortilla.
Me ainakin käytetään välillä toistemme kortteja. Pyydän miestäni menemään kauppan ja annan mukaan oman korttini koska sattumalta mun tililläni on enemmän rahaa. Mies tosin nostaa rahat automaatilta mutta minun mielestäni puolison pitäisi saada myös kassalla ostaa toisen kortilla.
Kassalla on täysin mahdotonta valvoa, onko kortti luvallisilla teillä vai ei. Jos haluaa puolisolle käyttöoikeuden tiliinsä, puolisolle hommataan tilille oma kortti, omalla nimellä.
Pakko kertoa. Meillä on siis miehen kans yhteinen tili, johon minun kortti oli vielä jotenkin rinnakkaiskortti miehen korttiin. Mies ei jaksanut käydä kaupassa, halusi jäädä autoon. Minun lompakko ei ollut mukana. tietysti ajateltiin että sama se, vaikka minä maksaisin miehen nimissä olevalla kortilla, kun yhteinen tilikin ja meillä oli muuten vielä sama tunnuslukukin!! Myyjä huomasi että siinä on miehen nimi ja otti pois, oli tosi vihainen. Minä en heti hämmentynyt, koska en ollut mielestäni mitään väärää tekemässä.
Kerroin myyjälle, että olin aikaisemminkin ostanut miehen kortilla, koska on yht.tili ja korttikin siis jollain lailla ajateltuna yhteinen (sama tunnusluku). Erona vain, että toisessa on mieheni nimi ja toisessa minun.
No, piti sitten soittaa mies paikalle.
Olin aikaisemminkin ihan onnistuneesti sillä maksanut muutaman kerran, eikä ollut mitään ongelmia. Olin varmaan toiminut väärin enkä tiennyt sitä. En osaa katua, mutta varmaan myyjän piti toimia noin. Joku kaveri sanoi, että ne saa palkkion, jos löytää tuollaisen tilanteen.
hyvin, että myyjä ottaa kortin pois. Äitini on liikuntakyvytön ja ei pääse asioimaan kaupoissa ja pankissa. Nostan hänelle automaatista rahaa hänen kortillaan ja käyn sitten noilla rahoilla hänen asioillaan. Tilierittelyn ja kaupan kuitit vien aina äidille ja myös sen pankkikortin.
En oikein ymmärrä miten muuten laillisesti pystyisin äitiäni auttamaan kuin nostamalla hänen tililtään hänen kortillaan rahaa. Näin olemme toimineet jo vuosia.
Kassalla on täysin mahdotonta valvoa, onko kortti luvallisilla teillä vai ei. Jos haluaa puolisolle käyttöoikeuden tiliinsä, puolisolle hommataan tilille oma kortti, omalla nimellä.
Vähän sama juttu kun että jos kortissa ei ole allekirjoitusta niin asiakkaan täytyy näyttää henkkarit vaikka ostos olisi vain 1€. Sitä allekirjoitusta kun ei voi verrata jos sitä ei ole. Juuri tämä takia jotkut ihmiset ihan tahallaan jättävät allekirjoituksen laittamatta, että kukaan varas ei voi sitä ilman henkkareita käyttää.
Ei kai kukaan voi olla noin tyhmä??? Varas ei varmaan hoksaa laittaa omaa allekirjoitustaan korttiin.
Asiasta toiseen, kannattaa muuten pyytää verotoimistoa tsekkaamaan, onko siitä 150 eurosta maksettu verot.
Ihan älytöntä edes kuvitella, että jonkun muun kortilla voisi maksaa.
Käyn nostamassa kortilla äidilleni käyttörahaa, koska ei hän sitä muuten mitenkään itsekään saisi kun pankkia ei edes ole mailla eikä halmeilla.
hyvin, että myyjä ottaa kortin pois. Äitini on liikuntakyvytön ja ei pääse asioimaan kaupoissa ja pankissa. Nostan hänelle automaatista rahaa hänen kortillaan ja käyn sitten noilla rahoilla hänen asioillaan. Tilierittelyn ja kaupan kuitit vien aina äidille ja myös sen pankkikortin.
En oikein ymmärrä miten muuten laillisesti pystyisin äitiäni auttamaan kuin nostamalla hänen tililtään hänen kortillaan rahaa. Näin olemme toimineet jo vuosia.
Juuri tämä takia jotkut ihmiset ihan tahallaan jättävät allekirjoituksen laittamatta, että kukaan varas ei voi sitä ilman henkkareita käyttää.
Ja tapa on idioottimainen, koska se päinvastoin jopa helpottaa kortin väärinkäyttöä.
Pitää ottaa kassoilta valvontavastuu pois!
sehän pitkälti poistuukin, kun sirumaksamisessa myyjä ei ikinä eded koske koko korttiin.
Vinkkinä sille (tai niille), joka jankkasi siitä, että mies kantaa laukussaan molempien kortteja, niin kannattaisi hankkia molemmille oma LOMPAKKO (googleta ellet tiedä mikä se on), eikä kaivaa niitä erillisiä, toisiinsa sekoittuvia kortteja sieltä kassin pohjalta :D
Vinkkinä sille (tai niille), joka jankkasi siitä, että mies kantaa laukussaan molempien kortteja, niin kannattaisi hankkia molemmille oma LOMPAKKO (googleta ellet tiedä mikä se on), eikä kaivaa niitä erillisiä, toisiinsa sekoittuvia kortteja sieltä kassin pohjalta :D
Mies on koulutettu pitämään vaimonsa käsilaukkua maksutapahtuman ajan, ja antanut kaikki korttinsakin vaimon käyttöön, ja siitä nyt sitten moititaan?
Ap, varaudu poliisin yhteydenottoon ;)
:D
Mistä näitä idiootteja oikein tulee...
miestensä pankkikortteja? Ainakin sellainen käsitys minulle on tullut. Miksei sama voisi toimia Suomessakin?
Eikös amerikassa vaimot saa ihan luvan kanssa käyttää
miestensä pankkikortteja? Ainakin sellainen käsitys minulle on tullut. Miksei sama voisi toimia Suomessakin?
rajattua ole. Amerikassa, jolla kai tarkoitat Yhdysvaltoja, kuka tahansa voi käyttää toisen korttia, ellei korttia ole ilmoitettu varastetuksi ja tämä käy oston yhteydessä illmi.
Suomalainen käytäntö on kuitenkin parempi, sillä se antaa kortin ja näin varojen omistajalle paremman taloudellisen turvan.
Toki jatkossa tämän ketjun jämppäämisellä ei ole mitään väliä, sillä sirumaksamisessa myyjää ei voisi vähempää kiinnostaa kenen kortista on kyse. Myyjää kiinnostaa enää vain maksun tapahtuminen, ellei maksuyrityksen yhteydessä muita ohjeita tule.
Jatkossa kortin ja PIN-koodin yhdistelmällä puolisokin voi korttia käyttää myyjän asiaan puuttumatta, mutta jatkossa myyjä ei voi enää puuttua aiemmin selviltäkään näyttäneisiin väärinkäyttöyrityksiin.
ku yks arvonsa tunteva henkilö loukkaantui, kun häneltä maksutapahtuman yhteydessä kysyttiin henkilöllisyystodistusta: "Joo, joo varastetulla kortillahan minä tässä maksan..." Mistähän kassatyöntekijä voi tietää, kenellä on oma ja kenellä varastettu kortti. Sain silloin haukut pomolta, ku vakioasiakkailta ei kysellä henkkareita. Jos oliskin ollu oikeasti se varastettu kortti ja maksoi useamman satasen ostokset, ni minkähänlaiset haukut silloin olisin saanu...
Eihän henkkareitten kysyminen ole epäluottamuslause, vaikka yllättävän moni sen niin tulkitseekin.. Samoin tässä tapauksessa, jos kassa ei olis puuttunu asiaan, olisi hän toiminut väärin, varsinkin jos kyseessä ei oliskaan ollut puoliso vaan joku vieras.
Oon ite käyny nostamassa miehen tililtä rahaa ja tankkaamassa miehen kortilla. Vaikka oikeasti niin ei sais tehdä... ja on mulla tiedossa miehen verkkopankkitunnuksetkin. Joskus on pakko, kun meillä on tilit eri pankeissa ja rahat ei siirry heti niinku samaan pankkiin. Yhteiselle tilille meillä on molemmilla kortit.
Ei mulla vaan lue missää nettipankissa ettei sais maksaa muiden korteilla!!! Haastan kyl oikeuteen jos sanoo jotain miehen kortin köytöstä, kunnianloukkaushan se on!