Ihan älytöntä! Olin menossa kioskille ja mies antoi korttinsa lainaan, että voin käydä
automaatin kautta, no unohdin käydä ja ajattelin että kioskilla on sirulukija - ei ollutkaan ja myyjä huomasi, että ei ollut mun kortti. Otti kortin pois - sanoi , että toisen kortilla ei voi maksaa, ei auta vaikka kuinka selitin, että on lupa asiaan. Mitäs nyt?
Kommentit (122)
saisi ottaa kortin pois, mutta tämä 150e palkinto myyjälle on liikaa, kassatyöntekijän työhön kuuluu valvoa että maksu suoritetaan oikein, ei xerox-rahoja ym. Miksi pitäisi antaa palkkio jos ottaa kortin pois? Eihän esim. Alkon kassatyöntekijä saa boonusta, jos huomaa päihtyneen henkilön tai alaikäisen eikä myy niille. Mielestäni pankki maksaa jotain 80e palkkiota, loput 150stä ottaa itselleen, pankin rahastusta se vain on. Mutta tietysti, Oma syy. Säännöt ovat selkeitä, toisen kortilla ei mennä kassalle.
miestensä pankkikortteja? Ainakin sellainen käsitys minulle on tullut. Miksei sama voisi toimia Suomessakin?
Siksi se ei oikein Suomessa käy, kun täällä avioliitossa oleva vaimo on ihan yhtä itsenäinen yksilö ja täysivaltainen kansalainen kuin mieskin. On ollut jo melko pitkään.
Miksi ette ota kahta korttia samalle tilille?
Näin meillä on toimittu, eikä tule niitä kiusallisia tilanteita, kun rouva yrittää maksaa herran kortilla, tai päin vastoin.
Meillä sellaiset on huoltoasemalle, kun se on "yrityskortti", ei kai kukaan edes katso, onko henkilökohtainen.
kortin mukana tullutta tekstiä kokonaan, MUTTA vaatimattomalla maalaisjärjelläkin ajateltuna ei tulis mieleenkään kokeilla toisen korttia ja siitä tulevia seuraamuksia.
Mitä teinejä maailmanparannusfiiliksissä täällä oikein rähjää siitä, että kassan pitäisi pystyä tunnistamaan "luvalla" ja luvalla lainassa olevat kortit toisistaan. Tervetuloa todellisuuteen
ja sanoivat tosiaan sieltä samaa mitä useat täälläkin, että kortti on henkilökohtainen - ja tuo summa menee kortinhaltijan tililtä, koska hän on toiminut väärin antaessaan kortin käyttööni. Yritin selittää, että hän antoi minulle luvan, mutta ei auttanut. Mainitsi vielä, että myyjä toimi esimerkillisesti.
No ehkä miehesi oppii maksun maksettuaan, että kortti on henkilökohtainen. Jos ei opi niin pankki voi jossain vaiheessa perua koko kortin.
Entäs jos miehesi kortin olisi joku varastanut, ja selittelisi siinä kassalla, että on miehen lupa?
Eli sun mielestäs pitäisi kaikille myydä vieraalla kortilla, jos on asiakkaalla siihen sanomansa mukaan lupa?
Hei Haloo!!
No mutt kato, vaimolla pitää olla täysi oikeus miehensä rahoihin, sama se mitä laki sanoo. Pyhät yhteiset rahat, nääs.
mutta siinä te olitte mukamas marketin kassalla.
Ihan älytöntä, tosiaan...
Meinasivat saada sydänkohtauksen kun kerroin että mieheni käyttää kanssani samoja verkkopankkitunnuksia. Vahingossa lipsahti.
Meinasivat saada sydänkohtauksen kun kerroin että mieheni käyttää kanssani samoja verkkopankkitunnuksia. Vahingossa lipsahti.
kun ei pitäisi käyttää. Molemmilla pitää olla omat verkkopankkitunnukset ja tarvittaessa käyttöoikeudet toistensa tileihin.
[i
Asiasta toiseen, kannattaa muuten pyytää verotoimistoa tsekkaamaan, onko siitä 150 eurosta maksettu verot.
[/quote]
Mulla ainakin oli automaattisesti veroilmoituksessa se kun otin asiakkaalta kortin pois...
Mulla ainakin oli automaattisesti veroilmoituksessa se kun otin asiakkaalta kortin pois...
ja jos ei ole, palkkio pitää vaan ilmoittaa verottajalle. Käytännössä lisätä veroehdotukseen. Palkkiosta ei tarvitse pidättää ennakkoon yhtään mitään.
Kiitos kun lähditte provooni näin mukavasti mukaan!!
provo tai ei, aika yleistä on. Moni käyttää toisen korttia ja närkästyy suuresti kun kortti otetaan pois.
Yrität vain paikkailla lapsellista käytöstäsi jälkeenpäin. :)
automaatin kautta, no unohdin käydä ja ajattelin että kioskilla on sirulukija - ei ollutkaan ja myyjä huomasi, että ei ollut mun kortti. Otti kortin pois - sanoi , että toisen kortilla ei voi maksaa, ei auta vaikka kuinka selitin, että on lupa asiaan. Mitäs nyt?
Myyjä palauttaa sen pankkiin saatteella "väärinkäytöstä epäiltynä".
Mies hakee kortin pankista ja maksaa löytöpalkkion, luulen.
Sirulukijalla voi käyttää toisen korttia jos on tunnus tiedossa mutta jos joutuu allekirjoittamaan niin nimi jo paljastaa ettei ole oma kortti.
Kyl mekin ollaan näin toimittu ja mieheni allekirjoituskin korttiani käyttäessä on mennyt läpi ku väärä raha mutta, olen ollut itse lähimaastossa jos sattuu ettei onnistu.
sopimusehdoissa mainitaan, että maksun vastaanottava henkilö on vastuussa siitä, että korttia käyttää vain kortin omistaja tai jotenkin näin. Joten minulla ei ole vaihtoehtoja poisottamisen suhteen, jos asiakas maksaa kortilla, jota ei voi omakseen todistaa. Olen sitoutunut toimimaan luottokunnan sääntöjen mukaan, joten muuta en voi, vaikka asiakasta kuinka ottaisi päähän.
Eiköhän pankista tule yhteydenotto jossain vaiheessa
Mitä superdaijua on siinä, että automaatilta saa nostaa, muttei maksaa kioskilla?
miehes tililtä maksetaan kortin pois ottajalle palkkio, pankista riippuen noin 80-100 euroa. miehes hakee korttinsa takas pankista ja kuuntelee ripityksen kortin käytöstä ja luovuttamisesta ulkopuoliselle.
todennäköisesti miehes on sulle ihan raivona ja huutaa että sä saat korvata sille sen satasen joka sun takias meni sen tililtä...
Eivät ymmärrä peruspelisääntöjä, jotka suojelevat heitäkin siinä tapauksessa että heidän korttinsa varastetaan. Ei, Mun pitää saada tehdä niinku Mä haluun, Mun ei tartte pitää huolta mun omista asioista. Kaupan kassa kiusaa!!!
Millaista elämää tällaiset naiset oikein ovat eläneet - suoraanko äidin helmoista miehen takataskuun, ei mitään itsenäistä elämää siinä välissä?
Ja JOS nyt on niin, että molemmat puolisot ovat kaupassa yhtä aikaa ja molempien kortit ovat toisen puolison hallussa ja tämä vahingossa ojentaa kassalle väärän kortin, niin ei liene suuri ongelma siinä tilanteessa vaihtaa se kortti? Ja kaikilla aikuisilla on joka tapauksessa aina jonkunmoinen henkkari lompakossa.
En muista numeroani, mutta olen se joka muistutti, että jos ap olisi muistanut käydä automaatilla, mitään ongelmia ei olisi ollut (kts. avaus)