Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä niitä halpoja omatoimilomia saa?

Vierailija
02.08.2011 |

Tällä palstalla kun on aina niitä viisaita valistamassa kuinka valmismatkat on niin ja niin kalliita..itse varaamalla voi säästää tuhansia. Voisiko nämä viisaat nyt laittaa mulle linkin mistä saa matkan lämpimään lokakuussa 2 aik ja 3 lasta. Valmismatka esim kanarialle 4tähden hotelliin 2700 matkanjärjestäjältä on meille 2700 eur. Vaikka kuinka noita halpalentoja katselen niin pelkästään lenot halvimmillaan on 2200 ja siinä on jo 2 välilaskua ja lisäksi pitäisi toisessa paikassa vielä yöpyäkin yksi yö. Yhdellä välilaskullalennot yli 3000.

Ryanairillä ei pääse takuu lämpimään tuolloin....

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanarian matkaa aika kivan näköisessä huoneistohotellissa kanarialla matkat 230€/henkilö ja majoitus noin 100€/vk/henkilö, muutaman euron eli noin 330€/vk per henkilö.

Pitää tsekata mitä maksaisi samaan aikaan valmismatka.

Vierailija
42/57 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on parasta se, että pääsee isoon aamiaispöytään. Kaikki valmiiksi tehtynä, tarjoilija tuo lisää kahvia kuppiin, saa vaan poimia buffeesta sen mitä haluaa. En koskaan ole matkoilla ottanut lounaita ttai illallisia ja aina olen ottanut valmismatkan matkatoimistosta, koska ne ovat tähän mennessä osoittautuneet aina halvimmiksi vaihtoehdoiksi. Myös se, että mun ei tarvi ajatellakaan huoneen siivoamista, kuuluu lomaan.

Ihan samat palvelut sieltä saa kuin pakettimatkahotellissakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olisi tarvinnut yrittää säästää muutamaa satasta syyslomareissun hinnasta. Me mennään kahdeksi viikoksi Egyptiin syyslomalla ja sen jälkeen ja neljän hengen AI hyväksi tiedetyssä (itse olen käynyt aiemmin) vesipuistohotellissa maksaa alle neljä tonnia.

Jos joku saisikin matkat muutamaa sataa halvemmalla, onneksi olkoon. Minulla meni matkan varaamiseen 20 minuuttia.

Vierailija
44/57 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä perheemme jäsenistä on paha ruoka-allergia ja ulkomailla ravintoloiden asiantuntemus on mitä sattuu. Huuhtelen vihannekset ja hedelmät pullovedellä, joten ei tarvitse pelätä salaattipöytien pöpöjä niin paljon. Olimme juuri kuukausi sitten omatoimilomalla luksus huoneistossa, jossa kävi siivooja, mutta keittiö oli yhtä hyvä kuin kotona. Kävimme välillä kahvilla ulkona, mutta kahvi oli parempaa itse tehtynä, joten ei kovin usein tehnyt mieli. Löysin kaupoista ihania raaka-aineita ja söimme joka päivä "gourmet" ruokia. Olen nopea ja taitava kokki, joten mitään stressiä en joudu asiasta ottamaan.

Vierailija
45/57 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä perheemme jäsenistä on paha ruoka-allergia ja ulkomailla ravintoloiden asiantuntemus on mitä sattuu. Huuhtelen vihannekset ja hedelmät pullovedellä, joten ei tarvitse pelätä salaattipöytien pöpöjä niin paljon. Olimme juuri kuukausi sitten omatoimilomalla luksus huoneistossa, jossa kävi siivooja, mutta keittiö oli yhtä hyvä kuin kotona. Kävimme välillä kahvilla ulkona, mutta kahvi oli parempaa itse tehtynä, joten ei kovin usein tehnyt mieli. Löysin kaupoista ihania raaka-aineita ja söimme joka päivä "gourmet" ruokia. Olen nopea ja taitava kokki, joten mitään stressiä en joudu asiasta ottamaan.

maailmanluokan kokoti voittaa! Ihan vaan vasemmalla kädellä tehden.

Vierailija
46/57 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelemme Euroopassa, paljon kaupunkikohteissa, mutta myös sellaisia matkoja, joissa liikutaan vuokra-autolla paikkakunnalta toiselle, jolloin yöpymisiä/paikkakunta tulee 2-3.

Seuraamme lentotarjouksia ja sitten, kun mieleinen tulee vastaan, tartumme tarjoukseen ja vasta seuraavana on vuorossa majoituksen miettiminen.

Meille kaikista mieluisin on myös tuollainen vuokra-asuntomajoitus. Varsinkin vauvan ja taaperon kanssa matkustaessa tykkäsin siitä, että sai jääkaapissa säilytellä ruokapurkkeja, lämmittää tarvittaessa ja tiskaaminenkin oli mahdollista. Lisäksi lapsille jäi leikkitilaa. Yleensä söimme 1-2 ateriaa päivässä "ulkona".

Vuorka-asuntoja on ollut hyvin erilaisia esim. asuntohotelli Prahan keskustassa, jossa kävi siivooja/tiskaaja; yksityiseltä vuokrattu kaksio Brysselissä; lomaosake Saksassa Pohjanmeren rannalla rivitalossa jne. Näitä on sitten etsitty hotels.com, booking.com ja ihan googlen avulla (kun googlen maps sivulle kirjoittaa hotels, näyttää se hotellit ko. karttasivulta).

Näin me on saatu todella halpoja matkoja. Meillä tosin kriteerinä on ollut ainoastaan se, että aina pyritään menemään jonnekin sellaiseen paikkaan, missä ei aiemmin olla oltu.

Vierailija
47/57 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettet tiedä että monessa hotellihuoneessa on keittonurkkaus, varsinkin näissä pakettimatkojen hotelleissa. Että kyllä niissäkin voi kokata halutessaan. Halveksuvaa mielestäni on puhua suomalaisista turistirysistä. Muutenkin se jotenkin paistaa läpi kirjoituksistasi. Sanoitkin pitäväsi pakettimatkoja huonompina kuin omatoimimatkoja. Enkä nyt tarkoita että pakettimatkoista täytyy pitää, ei tietenkään, vaan yritän sanoa että voisi vähän neutraalimmin asiasta keskustella. ps. itse suosin samanlaisia matkoja kuin sinäkin

Etkö sinä pölvästi nyt tajua, että henkilökohtaisista mieltymyksistähän tässä nyt oli kyse, ei niistä kannata kinata. Sinä tykkäät hotelleista sitten.

Juu, tiedän oikein hyvin, millaisia "apartementoksia" ja keittonurkkauksia löytyy ;-))

Minä en alennu sille tasolle, mutta kysynpä vaan että onko sinulla jotain vikaa luetun ymmärtämisessä?

Niin ja tiedät että hotelleissa on keittonurkkauksia, mutta silti väität ettei niissä voi tehdä ruokaa?

MInä en kinaa mistään mieltymyksistä, jokainen tykkää mistä tykkää, kuten aiemmin kirjoitinkin (et varmasti ymmärtänyt sitä kohtaa?). Yritän korjata sinun kirjottamiasi vääriä "tietoja", joilla perustelet valintasi. (Ja ei, sinun ei tarvitse perustella minulle yhtään mitään :) )

Vierailija
48/57 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan fakta

Vierailija
49/57 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja moniin kohteisiin..tällä aloituksella lähinnä halusin vain tuoda esiin,että omatoimimatkoilla harvoin säästää yhtikäs mitään :) Tällä palstalla kun kaikki nuukailijat matkustavat gallupien mukaan lähes ilmaiseksi omatoimisesti (=unohtavat sanoa, että lennot on jollain pisteillä). Mutta esim Eurooppaan lennot maksavat lähes poikkeuksettä yli 200 eur nupilta. Toki Ryanilla pääsee edullisesti kun varaa hyvissä ajoin.

Eli Kanarialle ei pääse mitenkään halvemmalla kuin pakettimatkalla, mutta esim me ollaan tehty Turusta (suorat lennot) matkoja Gdanskiin (40€ edestakaiset lennot kahdelta), Riikaan 180€ lennot ja Budabestiin alle 200€. Kaupunkilomille pääsee ja kannattaa ottaa toki suora lento.

Vierailija
50/57 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"onko siellä hotellissa joku katsomassa, että syötte AINOASTAAN siellä". Tulkitsin sen tarkoittavan puoli- tai täysihoitoa. Toki voi ottaa pelkän majoituksen. Valtaosa niistä pakettimatkoista tosin sisältää vähintään aamupalan.

olen huomannut että yleensä ne ateriat ovat lisämaksullisia, aamiainenkin. Eli hinta ei sisällä yhtään ruokaa. Tässäkin sinulla vähän "harhaisuutta" :)

esim. kun viimeksi lokakuussa käytiin Madridissa, Arean tarjoamissa hotelleissa kaikissa aamiainen oli lisämaksullinen.

Jos taas kaivat kätösiisi vaikkapa Aurinkomatkojen ja Finnmatkojen kataloogit, niin kyllä: melkein kaikissa paketeissa on mukana vähintään se aamiainen.

Ja minun silmiini on osunut vain lisämaksullisia aterioita, myös aamiaisia.

Vierailija
51/57 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettet tiedä että monessa hotellihuoneessa on keittonurkkaus, varsinkin näissä pakettimatkojen hotelleissa. Että kyllä niissäkin voi kokata halutessaan. Halveksuvaa mielestäni on puhua suomalaisista turistirysistä. Muutenkin se jotenkin paistaa läpi kirjoituksistasi. Sanoitkin pitäväsi pakettimatkoja huonompina kuin omatoimimatkoja. Enkä nyt tarkoita että pakettimatkoista täytyy pitää, ei tietenkään, vaan yritän sanoa että voisi vähän neutraalimmin asiasta keskustella. ps. itse suosin samanlaisia matkoja kuin sinäkin

Etkö sinä pölvästi nyt tajua, että henkilökohtaisista mieltymyksistähän tässä nyt oli kyse, ei niistä kannata kinata. Sinä tykkäät hotelleista sitten. Juu, tiedän oikein hyvin, millaisia "apartementoksia" ja keittonurkkauksia löytyy ;-))

Minä en alennu sille tasolle, mutta kysynpä vaan että onko sinulla jotain vikaa luetun ymmärtämisessä? Niin ja tiedät että hotelleissa on keittonurkkauksia, mutta silti väität ettei niissä voi tehdä ruokaa? MInä en kinaa mistään mieltymyksistä, jokainen tykkää mistä tykkää, kuten aiemmin kirjoitinkin (et varmasti ymmärtänyt sitä kohtaa?). Yritän korjata sinun kirjottamiasi vääriä "tietoja", joilla perustelet valintasi. (Ja ei, sinun ei tarvitse perustella minulle yhtään mitään :) )

saat anteeksi ;-)

Kyllä, tiedän todellakin, millaisia ne "keittonurkkaukset" ovat. Niissä voi keittää kahvit, noin yleensä, mutta niissä EI kyllä harrasteta mitään kunnollista ruuanlaittoa.

Ja juu: en nyt kaipaa mitään vastausta tyyliin "kyllä meillä vaan oli viimeksi Kanarialla tosi ihqu keittiönurkkaus". KESKIMÄÄRIN asia on juuri kuten sanoin. Hotelleja ei rakenneta eikä varusteta omatoimisille, vaan bisnesidea lähtee siitä, että matkailijat sinne mennessään ostavat hotellin palveluja.

Vierailija
52/57 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"onko siellä hotellissa joku katsomassa, että syötte AINOASTAAN siellä". Tulkitsin sen tarkoittavan puoli- tai täysihoitoa. Toki voi ottaa pelkän majoituksen. Valtaosa niistä pakettimatkoista tosin sisältää vähintään aamupalan.

olen huomannut että yleensä ne ateriat ovat lisämaksullisia, aamiainenkin. Eli hinta ei sisällä yhtään ruokaa. Tässäkin sinulla vähän "harhaisuutta" :)

esim. kun viimeksi lokakuussa käytiin Madridissa, Arean tarjoamissa hotelleissa kaikissa aamiainen oli lisämaksullinen. Jos taas kaivat kätösiisi vaikkapa Aurinkomatkojen ja Finnmatkojen kataloogit, niin kyllä: melkein kaikissa paketeissa on mukana vähintään se aamiainen.

Vierailija
53/57 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. kun viimeksi lokakuussa käytiin Madridissa, Arean tarjoamissa hotelleissa kaikissa aamiainen oli lisämaksullinen. Jos taas kaivat kätösiisi vaikkapa Aurinkomatkojen ja Finnmatkojen kataloogit, niin kyllä: melkein kaikissa paketeissa on mukana vähintään se aamiainen.

netin tiedoilla menen, enkä saa ruokia samaan hintaan :) Mutta ehkäpä eri kohteissa on eri käytännöt ja me katselemme nyt täysin erilaisia matkakohteita.

Vierailija
54/57 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sinä pölvästi nyt tajua, että henkilökohtaisista mieltymyksistähän tässä nyt oli kyse, ei niistä kannata kinata. Sinä tykkäät hotelleista sitten. Juu, tiedän oikein hyvin, millaisia "apartementoksia" ja keittonurkkauksia löytyy ;-))

Minä en alennu sille tasolle, mutta kysynpä vaan että onko sinulla jotain vikaa luetun ymmärtämisessä? Niin ja tiedät että hotelleissa on keittonurkkauksia, mutta silti väität ettei niissä voi tehdä ruokaa? MInä en kinaa mistään mieltymyksistä, jokainen tykkää mistä tykkää, kuten aiemmin kirjoitinkin (et varmasti ymmärtänyt sitä kohtaa?). Yritän korjata sinun kirjottamiasi vääriä "tietoja", joilla perustelet valintasi. (Ja ei, sinun ei tarvitse perustella minulle yhtään mitään :) )

saat anteeksi ;-)

Kyllä, tiedän todellakin, millaisia ne "keittonurkkaukset" ovat. Niissä voi keittää kahvit, noin yleensä, mutta niissä EI kyllä harrasteta mitään kunnollista ruuanlaittoa.

Ja juu: en nyt kaipaa mitään vastausta tyyliin "kyllä meillä vaan oli viimeksi Kanarialla tosi ihqu keittiönurkkaus". KESKIMÄÄRIN asia on juuri kuten sanoin. Hotelleja ei rakenneta eikä varusteta omatoimisille, vaan bisnesidea lähtee siitä, että matkailijat sinne mennessään ostavat hotellin palveluja.

Kiellät vastaamasta tietyllä tavalla :)

Olet ihan hassu.

Et muuten vieläkään käsittänyt mitä ajan takaa, minä en intä makuasioista....minäkö olen se pölvästi? :)

Vierailija
55/57 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota norweigiania en ollut vielä tsekannut...täytynee katsoa. Keski-Eurooppaan nyt saa niitä lentoja jonkin verran halvemmalla mutta missään päin ei ole enää loka/marraskuussa takuulämmintä :)

Dubaihin menee reittilentoja mutta on vaan pikkaisen kalliita. Kanarian saarille olen katsonut jos jonkinlaisia vaihtoehtoja välilaskuilla mutta ei niistä mikään pärjää edes rahallisesti noille valmismatkoille. Valmismatkoillekin matkat toki saisi satoja euroja halvemmalla kun varaisi aiemmin...no ensi kesänä sitten taas Italiaan halvoilla lennoilla

ap

Vierailija
56/57 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota norweigiania en ollut vielä tsekannut...täytynee katsoa. Keski-Eurooppaan nyt saa niitä lentoja jonkin verran halvemmalla mutta missään päin ei ole enää loka/marraskuussa takuulämmintä :)

Dubaihin menee reittilentoja mutta on vaan pikkaisen kalliita. Kanarian saarille olen katsonut jos jonkinlaisia vaihtoehtoja välilaskuilla mutta ei niistä mikään pärjää edes rahallisesti noille valmismatkoille. Valmismatkoillekin matkat toki saisi satoja euroja halvemmalla kun varaisi aiemmin...no ensi kesänä sitten taas Italiaan halvoilla lennoilla

ap

Katso Riikan kautta menevät, ja jos kelpaa, niin kahdella välilaskulla saat meno-paluun aikuiselle noin 250-300 eurolla. Se turkkilaisyhtiö on paras.

Me oltiin keväällä Dubaissa yht 2 aikuista ja 3 lasta, matkan pituus 8 päivää ja lennettiin Riikan kautta. Hotellimajoitus oli erittäin hyvätasoinen vaikka paikallinen luokitus oli vain 3 tähteä ja rantaan (Jumeirah Beach) oli vartin kävelymatka. Koko lysti maksoi 2800 euroa.

Vierailija
57/57 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oamtoimimatkat ovat niin halpoja: toiset maksaa suorista lennoista ja toiset kökkii lyhyelläkin matkalla monta välilaskua, kun se on halvempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän