Mun mielestä Lidl on tosi hyvä kauppa - vaihdoin Plussasta ja Bonuksesta
Ostan sieltä melkein kaiken muun paitsi luomumaidon ja -munat, kun niitä ei myydä siellä. Kaikki on aina ollut erinomaisen hyvän laatuisia, palvelu ystävällistä, ja mikä parasta, kauppaan menee huomattavasti vähemmän rahaa!! Eikä osteta niitä karkki/pizza-mättöjä, vaan esim. lohta, maustamatonta broilerinfileetä, Oltermannia, muita juustoja, kermaviilit, creme fraichet, turkkilainen jugu, vihannekset, mysli, wc-paperit, hammaslangat jne. Moittijat eivät ole tainneet tutustua valikoimaan ihan kunnolla...
Kommentit (62)
joskus ärsyttää ne vaihtuvat tuotteet ja sen markkinoinnin vaikutus ihmisiin. Ajatella, nyt saa pienoiskasvihuoneen, mistään muualtahan sitä ei saa kuin Lidlistä NYT, ja ensi viikolla saa lapselle pyjaman, sitähän onkin jo vuosi odotettu. Mutta jos vaikutus ihmisiin on tällainen, eihän se kaupan vika ole, vaan markkinointi on onnistunut. Se, mikä itseäni nyppii, on, että kun tuote tulee esim. torstaina, sitä ei aamupäivällä vielä ole ja perjantaina voi olla jo loppu.
Mutta onhan esim. maidot halvempia, ja kun sitä maitoa todella menee meillä, hintaero on merkittävä.
Meidän perheen peruskauppaostoksiin kuuluu esim. rahka, raejuusto, maustamaton jugurtti, maito, saunapalvileikkele, broilerin- ja possun maustamaton filee, lohifilee, peruskasvia (kurkku, tomaatti, salaatti, paprika, kesäkurpitsa, sipuli), banaani, leipä, ananassäilyke.
Nuo kaikki ovat halvempia kuin Prismassa, missä tosiaan olen käynyt ja yleensäkin käytämme ehkä suht paljon rahaa ruokaaan. Prisman "tiliotteesta" näkee, että keskimäärin ko. liikkeeseen menee meidän perheeltä rahaa 800€ kuussa. Toki tuossa summassa on muutakin satunnaista pientä, kuin elintarvikkeita. Vaippoja, joskus joku lasten vaate jne).
Esimerkkinä, Primassa Kariniemen broilerifilee maksaa n. 13€/kg ja Lidlissä n. 10€. Ja on monesti tarjouksessa 8€/kg.
Erikoisruukkusalaatit Prismassa 1,40€, Lidlissä 0,90€. Ja vastaavalista kaikessa muussakin meidän ostoslistan tuotteissa.
että joitakin tuotteita on myymälöissä sitten se yksi kappale. Ja näin ollaan saatu asiakkaat sisään, jotka sitten nappaavat jotain pientä mukaansa vaikka varsinaista haun kohteena olevaa tuotetta ei enää olekaan. Harmi, mutta sitähän olikin vain rajoitettu erä!
Itse käyn Lidlissä hakemassa ns. hyvät ruokatarjoukset, jos niitä sattuu olemaan jäljellä. Meillä esim. tuo d-leikattu lohifile on ollut viimeisen kaksi viikkoa "loppunut"... Suuremmat ostokset ostetaan Prismasta, jossa saa kaikki ruokatavarat yhdellä ostosreissulla.
Mulle se "jotain pientä" on käytännössä maitoa, levitettä tai muuta sellaista, joka siellä on halvempaa ja jota pitää ostaa muutenkin.
Työntekijöitten kyykyttämistä mahdollistaa kyllä melko paljon se hampaaton ammattiliitto, joka ei kykene tekemään asialle mitään. Ehkä myöt suomalainen työsuojelujärjestelmä.
vaikka rahasta se ei ole kiinni erittäin hyvätuloisessa taloudessamme. Lidl on lähellä, ostokset tekee nopeasti.
Jos halua kampasimpukoita tai kengurun lihaa käyn stockan herkussa, kauppahallissa tai jossain muualla.
Kamalampia ovat prismat ja cittarit, ne on suunniteltu niin, että kauppareissuun hurahtaa ainakin 1 tunti, vaikka kuinka juoksis.
koska valikoimassa ei ole monia semmoisia tuotteita, jotka kuuluvat meidän peruskauppalistaan. Ostetaan kyllä Lidlistä jotain yksittäisiä tuotteita, mutta perusostokset tehdään muualla.
tuotteet ovat sekundaa...
Mutta mielipiteensä kullakin. Minä tuen lähikauppaani (asun pk-seudulla), enkä käy Lidlissä kuin 2x vuodessa ehkä, enkä myöskään jättimarketeissa.
samanverran kuin k- ja s-kaupoilla näiden kaupanmerkeistä. Laatu...
Mä ostan itselleni oikeastaan kaiken lidlistä, just sen takia kun on halvempaa, vauvaruoat ostan cittarista kun Lidlissä ei oo tuttelia ja mieleisiä vaippoja, niin tulee sit kerralla ostettua kaikki vauvatavara yhdestä paikkaa.
Lidl ole erityisen halpa kauppa ainakaan kun me ostetaan jotain elintarvikkeita. Aloitus oli kuin mainostoimistosta.
Eilen oli myös pitkä lidlin ylistysketju. Ketjussa oli muka todella monta, jotka oli olleet lidlissä töissä ja kuinka hyvin heitä pidettiin ja kuinka hyvä palkka ja olivat palanneet cittarista lidliin takaisin. Ja kuinka edullista ja hyvää ruokaa.
Voihan sitä näinkin mainostaa...
Itse suurperheen äitinä olen laskenut hinnat taulukkoon ja edullisimmaksi tulee ostaa prismasta ilman bonuksiakin. Mutta se 120 euroa kuussa ylimääräistä rahaa takaisin on ihan kiva lisä.
moni tuttu tekee hommia opintojen ohella, ja havaintojeni perusteella Lidlissä on ihan hyvin ihmiset viihtyneet.
Se mistä eniten kuulee kuraa on S-ketju, esim. ei tehdä vakituisia työsopimuksia vaan jatketaan aina milloin milläkin verukkeella määräaikaisena työsopimusta. Määräaikaisille annetaan koko ajan lisää tunteja (jos esim. sovittu 15h/vko koko ajan voisi tehdä 40h/vko) mutta vakituiset eivät saa tehdä kun esim. sen 20h/vko mitä sopimuksessa lukee koska heidän lisätunnit tulevat "kalliimmaksi" työnantajalle. Törkein esimerkki oli tuttu jolla oli vuosia ollut vakituinen sopimus 15h/vko ja häntä koitettiin saada allekirjoittamaan 5h/vko sopimus!
Ja tuttu joka pääsi etenemään aika hyvin S-ketjussa lopetti työt koska sanoi että siinä oli puun ja kuoren välissä ja oli pakko olla k-pää jos mieli menestyä.
Ja ihmettelen hieman tuota yhtä joka saa 120€/kk bonuksia S-ketjusta, kun taulukon mukaan 1200euron kk-ostoilla VUODESSA kertyy vähintään se 720€, eli 60€/kk. Ostaako tuo yksi joka kuukausi ruokaa +bensoja ym. 2400€?!
jotka ovat erittäin tyytyväisiä työnantajaansa. Aika pitkälle nuo kokemukset riippuvat yksiköstä ja itse työntekijästä. On naurettavaa leimata koko maanlaajuinen ketju huonoksi työnantajaksi noilla perusteilla. Näitä "tuttujahan" riittää, kun aletaan puolustamaan omaa suosikkia ja mollaamaan toista.
Lisäisin vielä, että tässä ketjussa aiheena on ruuan hinta ja valikoiman laajuus. Henkilöstöpolitiikka kuuluu aivan muualle.
moni tuttu tekee hommia opintojen ohella, ja havaintojeni perusteella Lidlissä on ihan hyvin ihmiset viihtyneet.
Se mistä eniten kuulee kuraa on S-ketju, esim. ei tehdä vakituisia työsopimuksia vaan jatketaan aina milloin milläkin verukkeella määräaikaisena työsopimusta. Määräaikaisille annetaan koko ajan lisää tunteja (jos esim. sovittu 15h/vko koko ajan voisi tehdä 40h/vko) mutta vakituiset eivät saa tehdä kun esim. sen 20h/vko mitä sopimuksessa lukee koska heidän lisätunnit tulevat "kalliimmaksi" työnantajalle. Törkein esimerkki oli tuttu jolla oli vuosia ollut vakituinen sopimus 15h/vko ja häntä koitettiin saada allekirjoittamaan 5h/vko sopimus!
Ja tuttu joka pääsi etenemään aika hyvin S-ketjussa lopetti työt koska sanoi että siinä oli puun ja kuoren välissä ja oli pakko olla k-pää jos mieli menestyä.Ja ihmettelen hieman tuota yhtä joka saa 120€/kk bonuksia S-ketjusta, kun taulukon mukaan 1200euron kk-ostoilla VUODESSA kertyy vähintään se 720€, eli 60€/kk. Ostaako tuo yksi joka kuukausi ruokaa +bensoja ym. 2400€?!
remonttitarvikkeet yms. ja bonusta tulee joka kuukausi päälle 100 euroa. Useasti se 12o euroa.
suurperheessä kun menot on hiukan erit kuin yhden lapsen perheessä. Olen laskenut tarkkaan, mikä kauppa tulee edullisimmaksi ja todennut, että s-ketju on meille edullisin. Ja sen päälle tulee vielä nuo bonukset ja lisäksi maksutapaetu jos viitsin siirtää rahaa s-tilille ja maksan sieltä ostokset.
Se suurperheen äiti
Ja tuttu joka pääsi etenemään aika hyvin S-ketjussa lopetti työt koska sanoi että siinä oli puun ja kuoren välissä ja oli pakko olla k-pää jos mieli menestyä.Ja ihmettelen hieman tuota yhtä joka saa 120€/kk bonuksia S-ketjusta, kun taulukon mukaan 1200euron kk-ostoilla VUODESSA kertyy vähintään se 720€, eli 60€/kk. Ostaako tuo yksi joka kuukausi ruokaa +bensoja ym. 2400€?!
Siis Lidlin siinä ja tässä tuotteessa on vikaa, älkää käyttäkö.
Ostin kerran sieltä semmoisen laitteen, jolla voi kokeilla seinän läpi, onko rautaa, puu tai sähköjohto. Ei tunnistanut sähköjohtoa. Vein takaisin. Kokeilivat kanssani varastossa ja totesivat, ettei tunnista. Kokeilivat korillisen samoja ja mikään ei tunnistanut. Sinne jäivät koriin myyntiin-
Sama se on kuin Löytö-tex, josta mieheni ostelee kaikenlaista kun halvalla saa. Aikaa kumminkin haaskaantuu ja bensaa palaa.
S-ryhmä on työnantajana, vaan kyllä työnantaja on se osuuskauppa. Esim. HOK-elanto on yksi Suomen arvostetuimmista työnantajista, nimenomaan mitä tulee työntekijän oloihin. Naurettavaa valittaa, että s-ryhmä on paska ta jos joku yksittäinen osuuskauppa riistää.
Itse käyn lidlissä vain harvoin, koska ko. kauppa on tosi sekava. Mitään logiikkaa ei tavaroiden sijoittelussa ole. Myöskään valinnanvaraa ei ole riittävästi mieleeni. Ne edulliset tuotteet eivät ole kovin hyviä makuuni, jvaan sit ostaisin kuitenkin niitä parempia tuotteita kalliilla.
vieläkö siellä on se tyhmä kassasysteemi että tavarat takaisin kärryyn ja vasta sitten pakkaus?
laktoositonta maitoa, löytyykö?
Lidlissä. Loput haetaan Cittarista 8esim. kissanhiekka). Ei tosiaan valittamista. Noh, ehkä se kassasysteemin voisi uusia mutta aika pieni vika tuo on.
Tampereella on ainakin ollut ihan normikassat jo vuosia. Itse käöyn kyllä Lidlissä vain sillointällöin, koska sieltä ei saa kaikkia meidän ostoslistan tavaroita, mutta tuon kassojen muuttumisen olen huomannut jo aikoja sitten.
Lidlissä. Loput haetaan Cittarista 8esim. kissanhiekka). Ei tosiaan valittamista. Noh, ehkä se kassasysteemin voisi uusia mutta aika pieni vika tuo on.
ja nyt viime aikoina olen huomannut, että asiakasmäärä on kasvamaan päin. Sen huomaa autopaikkojen täyttymisestä ja kassajonoista.