Kummalle vuokraisit
asuntosi ja miksi?
Kohta teini-ikäisen lapsen reilulle kolmekymppiselle, pätkätyöläiselle äidille, jolla joskus luottotiedot menneet, mutta hoitaa vuokransa ja työnsä
vai
Kolmelle vajaa kolmekymppiselle opiskelijalle, jotka reippaita ja remonttitaitoisiakin, luotettavia, mutta mahdollisesti ja todennäköisesti vain vuodeksi sitoutuvia?
Mitä kysymyksiä esittäisit päätöksesi tueksi?
Kommentit (18)
Meillä naapuri vuokrasi kolmelle opiskelijapojalle asuntonsa, kaikki oli päällisin puolin ok. Lopputulos: asunnossa homevaurio kannabiksen kasvatuksen takia ja koko paikka remonttiin, muutenkin sotkuinen. Tällainen kannattaa miettiä, näyttävätkö henkilöt rehellisiltä ja pilviveikoilta..
Itse antaisin äidille, jos vuokrat ovat merkinnän jälkeen hoituneet. Ja jos ongelmia tulee maksun kanssa, pihalle heti ja takuuvuokra teille.
Jos tälle äidille tulee ongelmia vuokran maksun kanssa, häntä ei tosiaan saa pihalle _heti_, vaan häätäminen vie useita kuukausia.
Onko nyt todellakin löydetty sellainen vuokraustapaus jossa tarjolla ei ole vakituisissa työpaikoissa ja avioliitossa olevaa pitkäaikaisesti asumaan jäävää pariskuntaa. Lapsettomia ja eläimettömiä myös.
Kun vaikuttaa että tuollaisia vuokralaisia nykyisin haetaan ja saadaan, itse luulisin heidän pystyvän ja haluavan omistusasukkaiksi.
Itse olen maksanut vuokrani sentilleen eräpäivänä aina muutetuani pois kotoa vuonna 2000. Olen ollut viimeiset kolme vuotta työttömänä ja vaihtanut kerran asuntoa sinä aikana. Vuokranantaja oli työkeähkö luultuaan asiasta, mutta sain asunnon kun osoittauduin puolitutuksi. Asunto on kyllä hyvä ja halpa ja saan sen maksettua helposti.
Saa varmaankin järjestettyä sen sosiaalihuollosta.
Tuttavani vuokrasi reilu vuosi sitten asunnon yksinhuoltajaäidille, jolta olivat luottotiedot menneet. Nainen oli ollut kotiäitinä ja miehen yrityksen kaaduttua myös naisen luottotiedot menivät. Nainen oli todella pattitilanteessa eron jälkeen.
Vuokrat ovat tulleet säntillisesti.
Aina ei voi tietää.
mistä sen muka voisi tietää, että hoitaa vuokransa? Nuoret toisaalta ovat muuten huonompia vuokralaisia, voivat aiheuttaa häiriötäkin.
siis entisissä vuokranantajissa? Jos on, tai on varmaa tietoa että hoitaa vuokransa, niin hänelle vuokraisin. Millaiset takuuvuokrat ajattelit pyytää?
äidille. suurin osa luottotietonsa menettäneistä on silti vuokransa aina maksanut ajallaan.
suosittelija, samoin opiskelijoilla. Takuuvuokra kahden kk vuokra, sen kasaamisessa ongelmia molemmilla, mutta hoitunee.
kuitenkin saisi mahdollisesti pitkäaikaisen vuokralaisen. Joten hänelle vuokraisin mieluummin.
Vaikka sille sattuis tulemaan katkos vuokranmaksussa, niin sossu tulee hätiin, koska perheessä asuu myös alaikäinen. Ja toisaalta uskon, että tuonikäinen ihminen osaa hoitaa asumisensa niin, että saa siinä olla jatkossakin.
maksoi yhden ainoan kerran vuokransa ajallaan, loput tuli 15-30 päivän viiveellä ja lopulta ei lainkaan. Sitten sieltä katkaistiin sähkös maksamattomien laskujen takia ja kun en suostunut niitä uudestaan kytkettämään päälle, lähti nainen muualle. Vuokrat on nyt ulosotossa.
Meillä naapuri vuokrasi kolmelle opiskelijapojalle asuntonsa, kaikki oli päällisin puolin ok. Lopputulos: asunnossa homevaurio kannabiksen kasvatuksen takia ja koko paikka remonttiin, muutenkin sotkuinen. Tällainen kannattaa miettiä, näyttävätkö henkilöt rehellisiltä ja pilviveikoilta..
Itse antaisin äidille, jos vuokrat ovat merkinnän jälkeen hoituneet. Ja jos ongelmia tulee maksun kanssa, pihalle heti ja takuuvuokra teille.
ikinä vuokraa kenellekään jolla on luottotiedot menneet. Se kertoo aivan kaiken ihmisen kyvystä hoitaa raha-asiansa.
sulla on valittavana vaan kaksi huonoa ehdokasta?
En vuokraisi kummallekaan. En luottotietonsa menettäneelle, enkä varsinkaan opiskelijoille,
Siis voisin vuokrata molemmille. Luultavasti arpoisin, mistä jäisi hakijoillekin reilu olo. Tai sitten voisin vuokrata äidille, koska voi olla että hänen on vaikeampi löytää asuntoa luottotietojen vuoksi. Uskon molempien olevan hyviä vuokralaisia. Ehkä antaisin arvan ratkaista. Tosin jos asuisin itse toisella paikkakunnalla, suosisin pitkäaikaista vuokralaista, ettei tarvitsisi koko ajan reissata asuntonäytöissä.
luottotiedot menneet, niin todennäköisesti on ottanut opikseen.
3-kymppinen opiskelijaporukka kuulostaa melkoisen pahalta... :p