Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurin rouva ronttasi tänään lapsia kauheella kiireellä autoon, jotta

Vierailija
01.08.2011 |

ehtii viedä ne tarhaan ja sitten junalle. Hiukan kyllä säälitti sekä äiti että lapset. Mä olen jo aikapäiviä sitten todennut, että en kulje julkisilla, koska niihin kiirhetiminen ja niissä kökkiminen pilaa koko päivän. Ajelen autolla töihin ja kotiin kaikessa rauhassa. Muita?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se niitä niin kuljettaa?

Meillä on pakko käyttää omaa autoa, julkisia ei kulje.

T: Tornio

Vierailija
2/29 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se niitä niin kuljettaa?

Meillä on pakko käyttää omaa autoa, julkisia ei kulje.

T: Tornio

t.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä autolle ole parkkipaikkaa siellä työpaikan liepeillä? Tai jos työmatka on pitkä, niin nukkuu ne. Auton ratissahan se ei onnistu.

Vierailija
4/29 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä autolle ole parkkipaikkaa siellä työpaikan liepeillä? Tai jos työmatka on pitkä, niin nukkuu ne. Auton ratissahan se ei onnistu.

vaiheessa kuljin autolla, junalla ja metrolla, kunnes päätin olla terveesti itsekäs ja ajaa autolla töihin, kuten muutkin tekivät. Prkl sitä jaksa vuositolkulla juosta kieli vyön alla junien perässä ja sitten seisoskella talvipakkasella kun se juna ei tulekaan. Autolla mennään ja piste.

Vierailija
5/29 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse asun Helsingissä hyvien julkisten liikenneyhteyksien varrella ja tarhaan matkaa muutama 100 m. Ihan kepeästi pärjää ilman autoa, ja se oli myös yksi kriteeri asuntoa valitessa. Emme halua asua paikassa jossa on pakko käyttää autoa liikkumiseen.

Vierailija
6/29 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse asun Helsingissä hyvien julkisten liikenneyhteyksien varrella ja tarhaan matkaa muutama 100 m. Ihan kepeästi pärjää ilman autoa, ja se oli myös yksi kriteeri asuntoa valitessa. Emme halua asua paikassa jossa on pakko käyttää autoa liikkumiseen.

muuttaisin Helsingin tai minkään muunkaan kaupungin keskustaan. Näin me ollaan erilaisia :)

Vierailija
7/29 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silti käytän autoa, sillä haluan päästä ajoissa kotiin iltasella, ajattelen muka lasteni parasta, totuus lie, että olen laiska?

Vierailija
8/29 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttää julkisia. Täältä ei niin aikaisin kulje että aamuvuoroon pääsisin ja iltavuorosta en pääsisi kotiin julkisilla.

Vierailija
9/29 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kurjaa jos kaikki haluaisivat asua presiis samassa paikassa :)

muuttaisin Helsingin tai minkään muunkaan kaupungin keskustaan. Näin me ollaan erilaisia :)

Vierailija
10/29 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kurjaa jos kaikki haluaisivat asua presiis samassa paikassa :)

Vierailija
11/29 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työmatka n. 3km.

Voisin kulkee pyörällä, mutta en viitti. Näppärästi hoituu kaupassa käynnit työpaikan vieressä ja sitten nopsaan kotiin.

Vierailija
12/29 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuljettaa lasta hoitoon linja-autolla ja joutuu vielä kävelemäänkin aika paljon. Ei kuulemma mitään ongelmaa: Bussissa ehtii mukavasti juttelemaan lapsen kanssa ja kävellessä saa samalla hyötyliikuntaa. Ei todellakaan halua vaihtaa autolla kulkemiseen.

Vierailija
13/29 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaan aikaan siellä töissä pitää olla ja ihan samanlainen kiire tulee lähteä. Ap ei taida olla töissä ollenkaan..

Ja vaikka olisi liukuva työaika, niin sittenpitää loppupäässä olla pidempään. Eli sääliksi käy niitä hölynkölkyn ajalijoita, jotka odottavat sitten siellä aamuruuhkassa ja työmatka kestää tuplasti junaan verrattuna ja sitten pitää tehdä se ylimääräinen tunti kiinni illalla..

Ihme aloitus.

Vierailija
14/29 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurisi ei ainakaan kasvata hiilijalanjälkeään kohtuuttomasti. Lisäksi hänen ei tarvitse taistella työpaikkansa läheisyydessä parkkipaikoista. Ja ehkä hän tarvitsee sitä junamatkan hiljentymistä, hän voi lukea, kuunnella musiikkia, ajatella omia asioitaan, valmistautua päivän töihin, ties mitä. Ja sama toiseen suuntaan. Minusta hän vaikuttaa järkevältä, vaikka joskus lähdössä olisikin kiire.

Mutta hienoa kun sait sääliä, eli katsoa hieman alentuvasti lähimmäistäsi jo heti aamusta, ap.

Vierailija
15/29 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaan aikaan siellä töissä pitää olla ja ihan samanlainen kiire tulee lähteä. Ap ei taida olla töissä ollenkaan..

Ja vaikka olisi liukuva työaika, niin sittenpitää loppupäässä olla pidempään. Eli sääliksi käy niitä hölynkölkyn ajalijoita, jotka odottavat sitten siellä aamuruuhkassa ja työmatka kestää tuplasti junaan verrattuna ja sitten pitää tehdä se ylimääräinen tunti kiinni illalla..

Ihme aloitus.

kahdeksaa ja vastaavasti pääsen lähtemään jo kolmen jälkeen. Kotona lukaisen vielä meilit ja ruuhkissa ei tarvitse istua.

MItenköhän tästäkin sai näin negatiivisen kommentin joku maalailtua? Totesin vain, että itselleni riitti se julkisilla kulkeminen ja työmatkat ovat nykyään kivoja, kun ei tarvitse kiirehtiä/turhaa odotella.

t.ap

Vierailija
16/29 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin me ollaan erilaisia. MIkään ei ole ollut helpompaa kuin kulke PK-seudulla julkisilla. Junat ja bussit menevät muutaman minuutin välein ja samalla lipulla tai kortilla saa suhata niin paljon kuin ehtii ja sielu sietää. Oi, TAIVAS se on verrattuna tähän perähikiätouhuun, jossa mikään ei kulje ja jos kulkee, niin vauvan vaunut pitää purkaa osiin, työntää bussin tavaratilaan maksaa siitälystistä vielä ylimääräistä.

Pakko vaan on köyhän asua perferiassa.

Vierailija
17/29 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi silti olla ihan hyvä elämä:)

Itse kuljen aina kuin vain voin pyörällä tai kävellen. Pitkät matkat on ihanaa mennä linja-autolla tai junalla. Joskus taas on ihanaa mennä autolla poiketen matkalla missä huvittaa. Julkisilla on mukavaa, ei tarvii etsiä parkkipaikkoja- kiireessä taas kiva hypätä omaan autoon. Siis valinnan mahdollisuus on musta kivaa. Ilman autoa en kokonaan pärjää, mutta hyötyliikunta on hyväksi, ei tarvii erikseen mennä jumpalle ja julkisilla kun kulkee, tapaa muitakin ihmisiä ja koko kaupunki muutenkin tuleelähemmäs. Kaikista tylsintä on ajaa omalla autolla pisteestä a pisteeseen b.Aina. Sen voisi sanoa kaventavan elämää tosi paljon.

Vierailija
18/29 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuljen aina kuin vain voin pyörällä tai kävellen. Pitkät matkat on ihanaa mennä linja-autolla tai junalla. Joskus taas on ihanaa mennä autolla poiketen matkalla missä huvittaa. Julkisilla on mukavaa, ei tarvii etsiä parkkipaikkoja- kiireessä taas kiva hypätä omaan autoon. Siis valinnan mahdollisuus on musta kivaa. Ilman autoa en kokonaan pärjää, mutta hyötyliikunta on hyväksi, ei tarvii erikseen mennä jumpalle ja julkisilla kun kulkee, tapaa muitakin ihmisiä ja koko kaupunki muutenkin tuleelähemmäs. Kaikista tylsintä on ajaa omalla autolla pisteestä a pisteeseen b.Aina. Sen voisi sanoa kaventavan elämää tosi paljon.

ja palavereista ym. myöhästely onkin niin mahdottoman mukavaa ja tuo elämään täytettä... hohhoijaa

Vierailija
19/29 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi olla hyvä elämä. Hienoja johtopäätöksiä te näistä jutuista vedätte :) t.ap

Vierailija
20/29 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen tarha on kilometrin päässä ja toisessa suunnassa kuin työpaikka. Jos menisin julkisilla joutuisin kävelemän ja kulkemaan sekä linja-autolla että metrolla ja aikaa menisi varmasti 1,5 tunti yhteen suuntaan. Kun lähdetään kotoa olen siitä 50 minutiin päässä töissä vaikka vien lapsen tarhaan. Ja aina olen 5 minutin aikaikkunassa töissä ellei ole joku kolari matkalla (ehkä kerran vuodessa).

Olen tosin ryhtynyt tekemään myös enenvässä määrin etätöitä, joka säästää kaikkein eniten ympäristöä että omia hermoja, aikaa ja lompakkoa.