Mikä ihme siinä on, etteivät naiset usko miesystävästä kerrottuja tarinoita?
Ihmettelen, miksi naiset sokeasti uskovat miesystävänsä olevan loistosaalis, vaikka kuulevat kyseenalaisia tarinoita?
Yksikin mies kertoo aina uudelle naiselleen, miten "häntä on aikaisemmat vaimot mustamaalanneet". Silti hän on jo neljännen kerran naimisissa.
Toinen uusi nainen kuuli kavereiltaan, millainen mies on. Ei auttanut.
Kolmas nainen luki netistä pitkiä tarinoita siitä, kun ex tilitti ex-miehensä, eli tämän naisen uuden miesystävän, henkisen väkivallan muotoja.
Mikä ihme siinä on, ettei uskota, ettei savua ilman tulta? Ymmärrän toki, että jotkut exät voivat mustamaalata tarkoituksella, mutta näissäkin tapauksissa
1. Miehellä oli paljon samantyyppisiä esimerkkejä itsestään
2. Kavereita kannattaa uskoa
3. Nainen kertoo yksityiskohtaisia sanomisia ex-miehestään. Suorat lainaukset eivät ole mustamaalaamista.
Kommentit (8)
se on niin että elä usko mitä kuulet ja puolet siitä mitä näet
yhtä paljastusta ei kannata uskoa tosissaan, mutta ei ole savua ilman tulta. Sitä minä kritisoin, että kritiikkiä ei edes harkita vaan se kielletään suoralta käsin.
ap
ovat idiotismia, eivät sokeutta. Sokea ei näe, jos hänelle ei kerrota. Mutta jos kerrotaan, niin kyllähän sokeakin näkee.
ap
mielenvikaisella tavalla ollessaan naimisissa (tiedän, koska olin paikalla joillakin kerroilla, kun sai mustasukkaisuuskohtauksia) ja ihmettelin, kuinka pitkään mies naista kestäisi. No ero tuli, ja tämä sama nainen nykyään kertoo omille ystävilleen kauhutarinoita miten hirveä tämä mies oli, ja juuri noita narsisti-ex-juttuja. Ja monet kaverit uskovat. Mutta mies on ollut uudessa vakaassa suhteessa jo monia vuosia ilman mitään ongelmia.
Toki, jos miehellä on useampi ero takana, niin kyllähän siinä järki jo sanoo, että jotain on vikana miehessäkin. Yksi huono suhde voi johtua jostain muusta kuin tästä osapuolesta, mutta kolmannen eron jälkeen voi jo varmaan vähän ihmetellä.
Ottaa oikein päähän, kun yksi oikein herttainen nainen lankesi tuttavaani, eikä vielä kuristamisen, alentavan haukkumisen ja sairaalloisen mustasukkaisuudenkaan perusteella voi tunnustaa, ettei kannata jatkaa suhdetta.
Tästä kehittyi järkyttävä konflikti, jonka seurauksena mies on katkaissut välit kaikkiin, jotka ovat yrittäneet naista puolustaa jossain vaiheessa. Naisen välit ilmeisesti kaikkiin kavereihin oli katkaissut jo aiemmin kieltämällä menot mustasukkaisuuteen vedoten, ettei pääse "jakamaan persettä".
Miehen älykkyys, manipulointitaito ja karisma mahdollistavat tällaisen. Ja toisen heikko itsetunto. Tässäkin kyseessä oleva nainen on todennut, että x on niin ihana kun ollaan kahdestaan.
ARRRGH. Sääliksi käy hirveästi, mutta jokaisen täytyy vissiin antaa tehdä ne omat virheensä.
Olisin exäni uuden suhteen alkuvaiheessa mielelläni kertonut hänen uudelle tyttikselleen millainen ex-mieheni todellisuudessa on, mutta en viitsi vaivautua koska ensinnäkin hän ei kuuntelisi, toiseksi jos kuuntelisi laittaisi sen lokeroon jossa ex-vaimo mollaa miestään "koska on katkera ja/tai haluaa hänet takaisin" ja kolmanneksi en vain viitsi.
mun siskon kaveri varoittelin siskoani hänen miehestään. sanoi tämä on uskoton ja kamala muutenkin, vaikka ei ollut mitään tietoa asiasta ja mieskin oli täysin tuntematon sillä mies oli vasta Suomeen muuttanut (britti).
No nyt ovat olleet aviossa 11 vuotta, ja tämä ystävä on edelleenkin sinkku ja kova haku päällä.
Olin itse tuollainen kohtauksia saava nainen. Mies teki minut hulluksi ja käyttäydyin järjettömästi. En ole ikinä ennen miestä enkä sen jälkeen ollut yhtä sekava. Mies saattoi seurassa kuiskata korvaani kuinka ihana pano seurassa ollut neiti X on ollut. Jos aloin asiasta raivoamaan, mies esitti tyhmää ja muut pitivät minua hulluna. Itsetunto oli nollilla, jotta olisin voinut suhteesta lähteä.
Joo ex-miehelläni on pitkä suhde, mutta kuulemma vaimo käyttäytyy tutulla tavalla. Vaimo on leimattu hulluksi ja mies porskuttaa itsetyytyväisenä.
Mutta toki kaikki on mahdollista. Että mies on kiva ja ex hullu ;)